![]() 25.03.2006 17:56:55 | |
---|---|
Eilen illalla meni keikka vähän niin ja näin. Yleisö kyllä piti kovasti ja ei nyt ihan kauhealta kai kuulostanut mutta ihmeellisesti oli kyllä osumatarkkuus metsässä. Voisi sanoa edes omalta osalta mutta ei, koko kvartetti veti välillä ihan omaa linjaansa, kukin tahollaan. Sattuuhan noita, ikävä kyllä. Voiko joku paikka psykologisesti vaikuttaa niin, ettei homma vaan pelaa. Monitoroinnista huolimatta kuuluvuus oli vähän mitä oli, ehkä syy siinä. No kohta taas mennään kun kyyti saapuu. Ilonpilaaja | |
![]() 25.03.2006 18:18:29 | |
Ei toi vielä mitään. Olin kerran sellaisessa kokoelma bändissä yhden illan ja välillä tuntui että kaikki soittivat eri biisiä eri tempossa ja eri säverlajissa. Ja kas kummaa, yleisö ei huomannut yhtään mitään. Se pisti pikkasen huolestuttamaan. | |
![]() 25.03.2006 18:31:54 | |
Eilen illalla meni keikka vähän niin ja näin. Yleisö kyllä piti kovasti ja ei nyt ihan kauhealta kai kuulostanut mutta ihmeellisesti oli kyllä osumatarkkuus metsässä. Voisi sanoa edes omalta osalta mutta ei, koko kvartetti veti välillä ihan omaa linjaansa, kukin tahollaan. Sattuuhan noita, ikävä kyllä. Voiko joku paikka psykologisesti vaikuttaa niin, ettei homma vaan pelaa. Monitoroinnista huolimatta kuuluvuus oli vähän mitä oli, ehkä syy siinä. No kohta taas mennään kun kyyti saapuu. Kyllä, on tuttua! Voi johtua useastakin eri seikasta, homma kyllä toimii suht'koht' hyvin mutta jotain uupuu?? Onko sitten fiiliksistä vai mistä kiinni, mutta mulle on jäänyt aina hämärän peittoon mistä lopulta kiikastaa? | |
![]() 26.03.2006 02:34:15 | |
Mulle on tullut joskus esim. oudosta balanssista tunne että kaikki menee ns "vituiksi",mutta jotenkin parin biisin jälkeen taas luistaa. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi | |
![]() 26.03.2006 15:24:53 (muokattu 26.03.2006 15:25:50) | |
Kyllä, on tuttua! Voi johtua useastakin eri seikasta, homma kyllä toimii suht'koht' hyvin mutta jotain uupuu?? Onko sitten fiiliksistä vai mistä kiinni, mutta mulle on jäänyt aina hämärän peittoon mistä lopulta kiikastaa? Ei vaan taitu???Päässä soi mutta ei tuu ulos??? No niin no,mitäs minä täällä kommentoin,tällänen amatööri,eilen oli vissiin viimenen veto,vielä en ole ns irtisanonut itseäni,mutta kyllä se taitaa nyt riittää.... Sori... Itse aiheesta;joskus ei vaan kulje,ei osaa,ei jaksa,500km matkaa takana,sama edessä yöllä,jollakin on paskikset,huono lavasaundi,komppipelti tulee niin stanasti korvaan,lappuorjan kansio jäi himaan,kitara on epävireessä,alapäät humisee,joku on kännissä,tuuraaja ihan pihalla,huono ilmanvaihto(jota vielä joku vielä tehostaa päästämällä peräilmaa)edellisten keikkojen liksat on saamatta,väärä kohdeyleisö(=mitä wittua me täällä tehdään?)liian pitkä veto,ei ruokaa,ei majotusta,hotelli täynnä.... Tässä nyt ens alkuun noita muuttujia,jatkakaa ihmeessä listaa,HOHO! Ostan Casion kun täytän 50v... | |
![]() 26.03.2006 15:32:38 | |
Mulla menee hermot välillä sen kanssa, että kaikki kuulostaa niin epävireiseltä lavalla, mutta ulos kuulostaa ihan "oikealta". Siinä on tosi ärsyttävää vetää, kun kuulostaa epikseltä. :P Mikä lie vaihevirhe onkaan... | |
![]() 26.03.2006 15:57:39 | |
Itse aiheesta;joskus ei vaan kulje,ei osaa,ei jaksa,500km matkaa takana,sama edessä yöllä,jollakin on paskikset,huono lavasaundi,komppipelti tulee niin stanasti korvaan,lappuorjan kansio jäi himaan,kitara on epävireessä,alapäät humisee,joku on kännissä,tuuraaja ihan pihalla,huono ilmanvaihto(jota vielä joku vielä tehostaa päästämällä peräilmaa)edellisten keikkojen liksat on saamatta,väärä kohdeyleisö(=mitä wittua me täällä tehdään?)liian pitkä veto,ei ruokaa,ei majotusta,hotelli täynnä.... Tässä nyt ens alkuun noita muuttujia,jatkakaa ihmeessä listaa,HOHO! Jatkan: soitto käsittämättömän myöhään. Pitää soittaa tyhjälle salille, 12:sta ihmiselle kun kerran on tilattu. Yheksästä puoli kolmeen. bändikavereista osa ahnehtii turhaan neliöitä muutenkin liian pieneltä stagelta. Näistä ja WW:N mainitsemista syistä soitin perjantaina G7:n päälle soolossa F# äänen. Selvä mies ei sisulle haise! | |
![]() 26.03.2006 15:58:46 | |
Meille sattui eilen vaihteeksi hyvä keikka, vaikka alkuun näytti huonolta... Pystö soitti ja kähisi, että no can do - kuumetta, kurkku kipeenä ja ääni hukassa. Pari puhelinsoittoa - tuuraaja löytyi... Lähtiessä kiipariesa peruutti hiacen penkaan - onneksi ennenkuin kamat oli autossa - siinä sitten vartti lapioitiin,hiekotettiin ja työnneltiin eri suuntiin, että saatiin auto tielle... Onneksi vastoinkäymiset loppui siihen. Keikkapaikassa oli aivan mahtava akustiikka (Kutilan työväentalo Iittalassa) - lavalla ja salissa kaikki balanssissa - ja kun tuurajapystö oli ihan ammattitasoa, hoitui soittokin ilman turhaa säätämistä. Ruokaa saatiin ja juotavaa. Sekä kiitokset sovitun palkkion kera. Which was nice. Tää sit sanois tälleen... | |
![]() 26.03.2006 16:00:10 | |
Jatkan: soitto käsittämättömän myöhään. Pitää soittaa tyhjälle salille, 12:sta ihmiselle kun kerran on tilattu. Yheksästä puoli kolmeen. bändikavereista osa ahnehtii turhaan neliöitä muutenkin liian pieneltä stagelta. Joo, vitun egoistit! Heh! Se on kätevää. Näistä ja WW:N mainitsemista syistä soitin perjantaina G7:n päälle soolossa F# äänen. Siellähän se johtosävelenä... :) | |
![]() 26.03.2006 16:01:50 | |
soitin G7:n päälle soolossa F# äänen. Baron on tehnyt sen jo monta kertaa! MÖLLISTY | |
![]() 26.03.2006 16:02:45 | |
Baron on tehnyt sen jo monta kertaa! Minä en. Selvä mies ei sisulle haise! | |
![]() 26.03.2006 16:03:43 | |
Baron on tehnyt sen jo monta kertaa! Sehän on perus b8, kromaattinen lisäsävel. | |
![]() 26.03.2006 16:21:05 (muokattu 26.03.2006 17:38:50) | |
Baron on tehnyt sen jo monta kertaa! Tietysti: Kuuluu bebopdominantti-asteikkoon, yleensä alla kuitenkin G9. My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 26.03.2006 17:04:20 | |
Jatkan: Pitää soittaa tyhjälle salille, 12:sta ihmiselle kun kerran on tilattu. Niinpä, sitähän se taas sitten eilen oli. No mutta huomenna taas uutta yritystä, katotaan miten tökkii taas sitten. Eilen oli jo homma muuten kohdallaan mutta kun se yleisö puuttui. Ei vaan enää pienet talot vedä. Ilonpilaaja | |
![]() 26.03.2006 17:28:51 | |
Jatkan: soitto käsittämättömän myöhään. Pitää soittaa tyhjälle salille, 12:sta ihmiselle kun kerran on tilattu. Yheksästä puoli kolmeen. bändikavereista osa ahnehtii turhaan neliöitä muutenkin liian pieneltä stagelta. Kyllä mä huomaan että olen harrastelija kun en noita proitten murheita ymmärrä? Jos on lippuriskikeikka niin sitten ymmärrän, että ottaa päähän jos yleisöä puuttuu. Meillä oli eilen parikolmekymmentä ihmistä yleisönä, saatiin kunnollinen liksa, siellä oli välitön mukava fiilis, kuin perhepiirissä, oikein kiva interaktiivinen tunnelma yleisön ja bändin välillä. My name is Baron, Sir Baron. | |
![]() 26.03.2006 20:41:33 | |
Keikka oli eilen täydellinen. Kellojen siirron takia 6 settiä lyheni 5:een. Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. | |
![]() 26.03.2006 21:04:45 | |
Kyllä mä huomaan että olen harrastelija kun en noita proitten murheita ymmärrä? Jos on lippuriskikeikka niin sitten ymmärrän, että ottaa päähän jos yleisöä puuttuu. Meillä oli eilen parikolmekymmentä ihmistä yleisönä, saatiin kunnollinen liksa, siellä oli välitön mukava fiilis, kuin perhepiirissä, oikein kiva interaktiivinen tunnelma yleisön ja bändin välillä. Ei o lipuuriskejä tehty ku kaks koko uran aikana. Oisko toinen tuottanu 540 mk ja toinen kok raha annettiin järjestäjälle, ku siitä ei ois ollu mitään hyötyä kellekkään. Tais korjata joskus sen "jalomielisyyden" tonnia paremmalla hinnalla markka-aikaan, en muista varmaks. Muutoksia on joo tanssiravintolakulttuurissa, ennen niin aktiivinen alue on kovastikin kärsinyt yleisön vähyydestä esiintyjistä riippumatta. Taitaa jatkuvat irtisanomiset "pörssihuuman suuryrityksissä" vaikuttaa nyt reaalielämään. Käydään enää viikonloppuisin tai kerran viikossa ulkona jortsuissa. Yksityistilaisuuksissa tmv. pippaloissa tunnelmat on erilaiset. Itellä oli viikkovedoilla ihan paraat fiilikset, viikon pääpäivänä lauantaina sitten taas ei lähtenyt ollenkaan, ihan teolllinen suorite kaiken kaikkiaan. Valehtelisin jos väittäisin | |
![]() 27.03.2006 09:09:17 (muokattu 27.03.2006 09:09:35) | |
Heh, me oltiin pe-la keikalla tuuraajien kanssa. Pe oli tuttu rumpali ja soitannollisesti pärjättiin ihan jees. Kitaristi unohti vaan kassinsa keikkapaikalle ja sanoin jäi valot lavan reunaan. Kukaan ei huomannu vaikka käytiin kattomassa. La oli kitaristi tuuraamassa ja hauska juttu, että meidän kitaristilla oli tietysti oma mappi mukana. Tuuraajalle oli varamappi, jossa huomattiin vasta muutamien biisien alkaessa, että osa biisestä meni eri sävellajeissa. yhdet vetää yhtä ja toiset toista... merkitsevieä katseita.... Basistilla tietenkin alkoi basso rudaamaan. Runkoliitin antautui just tuolla keikalla paukku niin pirusti, että ei meinannu tulla mitään. Sitten pyöriteltiin johtoja ja haettiin vikaa. Leatherman pelasti tauolla taas tilanteen ja saatiin patentin virityksellä homma toimimaan. Ammattiesa oli kuitenkin kitaran puikoissa, selvittiin kunnialla, ainakin yleisö tykkäs. Nauratti välillä vaan niin perkeleesti. Tää on tätä ihan tavallista arkee. Joskus menee huonommin joskus paemmin. Fyrkat on kotona ja yleisö tykkäsi. Olisiko parantamisen varaa, ehkä, mutta olen tyytyväinen. Mitä noista murehtimaan. Ensi keikka menee sitten paremmin. | |
![]() 27.03.2006 09:18:39 | |
Näin on että väliin menee hyvin ja välillä huonosti, keikat nimittäin. Joskus huvittaa näitten haitarikerholaisten kanssa keikkoihin valmistautuminen, en oikein tajua , miksi sitä Souvarin humppaa ja Lumiperhosta pitää oikein erikseen treenata, ilmeisesti se johtuu laulajarouvan epävarmuudesta, kuitenkin haitarikolleegat kaikki päihittävät minut soittotaidossa ja myös esim. "prima -vista " nuotinluvussa.Kai se rutiini tuohonkin hommaan on sitä että osaa antaa itselleen anteeksi vähän väärinsoittoakin. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi | |
![]() 27.03.2006 09:22:00 | |
Se on varmaan tämä tylsistyttävä päivätyö, josta kaikki johtuu. Ajatus ei kulje eikä kulje musiikkikaan. Ei saa edes rokkisooloihin imua eikä inspiraatiota, ei tule mitään. Alkaa vaan ajatukset ja musiikki pyöriä samaa rataa eli urautua. Mistä sitä taikoisi ajatukset toiselle kiertoradalle? Ilonpilaaja | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)