Aihe: Huttukeikat tylsiä?
1 2 3 4 57 8 9 10 11
TiVe
16.03.2006 08:24:10
Usein sanotaan, että huttumusa on soittajilleen harmaata puurtamista,
biisit yksinkertaisia, ankeita, ilman vaihtelua..onko näin?

Osa tämän "netin" pelimanneista on elänyt hutulla vuosia tai vuosikymmeniä.
Ei kait kukaan kestäis ellei ole jotain jolla värittää hututusta - vai?

-TiVe-
anttis
16.03.2006 08:29:44
Sitä "väritystä" kaipailen minäkin, kuhan tempot pysyy kohillaan.

t. tura...
No mutta...
Sertzo S
16.03.2006 08:30:53

-TiVe-

Voi voi, kun katselee turvekansan onnenhymyä, kun he vääntävät suohumppaa taloilla ja lavoilla, niin autuas on olo itselläkin. Salista kuuluu jatkuvasti: "IHANAA, IHANAA!". Se jos mikä nostattaa humppamuusikon itsetunnon korkeisiin fääreihin. ;)
pitkämatka
16.03.2006 08:37:12

-TiVe-

Ehei se ole harmaata puurtamista. Me vanhat jäärät kun päästään lauteille, niin silloin alkaa tapahtua. Siinä nuoremmat voivat vain kateellisena katsoa ja kuunnella todeten,että noinhan se mennä pitää!
Soittajan sormi on sellainen elin...
Sertzo S
16.03.2006 08:39:35
Ehei se ole harmaata puurtamista. Me vanhat jäärät kun päästään lauteille, niin silloin alkaa tapahtua. Siinä nuoremmat voivat vain kateellisena katsoa ja kuunnella todeten,että noinhan se mennä pitää!

Plussa!
baron
16.03.2006 08:42:35 (muokattu 16.03.2006 08:43:15)

-TiVe-

Vaikkei mulla ole vuosikymmenien kiertämiskokemusta takana niin sanoisin että jos noin on, niin oma vika.

Mä en parhaalla tahdollanikaan saa väännettyä sellaista settilistaa kokoillan humppakeikalle, että joka piisistä tykkäisin, mutta riittävästi kyllä.
My name is Baron, Sir Baron.
isojussi
16.03.2006 09:52:43
Plussaa Barskalle - toi on sitä oikeenlaista "Baronismia".

Muutama biisi on, joihin en oo viä 25 vuoteen ehtiny kyllästyä.

Ja jos joku biisi alkaa máistua puulta niin arraa sen uusiks tai pistää tauolle.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Keppendaali
16.03.2006 10:00:50
Kukahan noita keikkoja tekis vuosikaupalla jos ihan tylsiä olis ? Eihän settien kaikista jutuista tarvii tykätä , eihän sitä tykkää joka friidustakaan jonka näkee...
Menee vähän ohi aiheesta mut junnun kanssa saadaan hyviä vääntöjä aiheeseen liittyen. Kundi kun diggaa "vanhaa" musaa , siis rokista humppaan tai mihin vaan jatsiin , ja tykkää että se mikä tehdään niin tehdään perinteistä kunnioittaen. Ite kun on pyörinyt kaikista juhlista kippoloihin soittamassa, niin on joutunu muovailemaan settejä ja tyylejä vallitseviin olosuhteisiin sopiviks.
Tai sitten olis vaan pitäny pysyä himassa...
vanhami
16.03.2006 10:11:12
Tylsiä tai ei. Minä en välitä pas*an vertaa siitä mitä vedetään. Kunhan vedetään ja soitto kulkee. Duuniahan se vaan on. En tule pahalle päälle jostain kuluneesta biisistä, mutta ei jaksa intoutua ihan hirveästi jostain huippukivastakaan.

Patennttismaili naamalle ja paskaa kehiin vouu vouu vouu
WanhaWetäjä
16.03.2006 11:17:28 (muokattu 16.03.2006 11:17:59)

-TiVe-
Höh?

Mulla on ollut muutama vuosi ihan stanan värikästä,kandee mennä sellaseen bändiin,missä on VÄHINTÄÄN yks alkoholisti,niin voi sanoa että homma on mielenkiintoista,koskaan ei tiedä mitä tapahtuu...

Väliin voi sitten soittaa extreme-keikkoja kootuilla teoksilla jossain lähibubeissa,ettei ihan urautumaan pääse kuviot...

Soittajien soittokunto tekee hommasta myös sangen vaihtelevaa,kannattaa myös käyttää tuuraajia joilta "taittuu"mikä vaan,mieluusti niitä koulutettuja jazz-heeboja sangen mielenkiintoisine näkemyksineen tanssimusasta;-)

Ja sovituksethan syntyvät AINA soittaessa,se on oikeata huttua se,HOHO!
Ostan Casion kun täytän 50v...
japiman
16.03.2006 13:16:53
12 vuotta on tullut nuoresta (?!?) iästä huolimatta kierreltyä ja aina van tuntuu kivalta. Olen ajatellut että sit täytyy lopettaa ku ei enää tunnu. Mut toistaseksi musta vielä tuntuu. :-)

Niin ja siitä tosiaan tulee hyvä miele ku joku pyytää biisiä tyyliin: Soittakaa Satumaa humppa g-duurista. Se iankaikkinen "soittakaa Paranoid" ei enää jaksa hymyillyttää mutta olisko se sitte tuon patenttismailin paikka josta joku kirjoitti.
www.sepijapi.com - Siellä ne pöljät pojat on !
uruttaja
16.03.2006 13:36:14
12 vuotta on tullut nuoresta (?!?) iästä huolimatta kierreltyä ja aina van tuntuu kivalta. Olen ajatellut että sit täytyy lopettaa ku ei enää tunnu. Mut toistaseksi musta vielä tuntuu. :-)

Niin ja siitä tosiaan tulee hyvä miele ku joku pyytää biisiä tyyliin: Soittakaa Satumaa humppa g-duurista. Se iankaikkinen "soittakaa Paranoid" ei enää jaksa hymyillyttää mutta olisko se sitte tuon patenttismailin paikka josta joku kirjoitti.

Taidat olla aika harvoin äänessä täällä mnetissä?

Ei tosiaankaan ole tylsää. Enempi monissa huttubiiseissä on tapahtumia ku kirkonpolttomusassa.
baron
16.03.2006 14:07:44

Ei tosiaankaan ole tylsää. Enempi monissa huttubiiseissä on tapahtumia ku kirkonpolttomusassa.

Mut onhan se kivaa kun sinne saa upotettua lattareita, rokkia, jatsia, bilettä ym.
isojussi
16.03.2006 14:14:34
...Ja sovituksethan syntyvät AINA soittaessa,se on oikeata huttua se,HOHO!

No joo - tästä ME on väännetty - ja kai se on niin, että jos on hyvä, edes jonkin verran yhteensoittanut ja vaistot auki toimiva trio, tai max kvintetti, niin näihän se parhaimmillaan pelaa hienosti.

Isommilla orkilla on pakko olla edes jonkinasteset arrit.
Sertzo S
16.03.2006 14:22:03
.

Isommilla orkilla on pakko olla edes jonkinasteset arrit.

Viimeisimmät tanssikeikkani kävin ukko sieltä toinen täältä kootuilla teoksilla.
Sovitukset tanssikansan odottaessa. Voi vittu mitä meininkiä oli soitto eräänä Juhannusaattokin tässä lähettyvillä! Teki mieli painaa itsensä pändeineen maan alle, jos sellainen nappi olisi jostain löytynyt. Haitaristi ei osannut soitta Lambadaa, niin minun piti siirtyä basson varresta kurttuun ja rämpiä se biisi eetteriin yleisön iloksi tai suruksi. Kehuivat vielä bändiä pirusti. Kyllä saatana minua hävetti, mutta rahat saatiin ja tilaaja oli myös tyytyväinen.
artope
16.03.2006 14:36:03

Viimeisimmät tanssikeikkani kävin ukko sieltä toinen täältä kootuilla teoksilla.
Sovitukset tanssikansan odottaessa. Voi vittu mitä meininkiä oli soitto eräänä Juhannusaattokin tässä lähettyvillä! Teki mieli painaa itsensä pändeineen maan alle, jos sellainen nappi olisi jostain löytynyt. Haitaristi ei osannut soitta Lambadaa, niin minun piti siirtyä basson varresta kurttuun ja rämpiä se biisi eetteriin yleisön iloksi tai suruksi. Kehuivat vielä bändiä pirusti. Kyllä saatana minua hävetti, mutta rahat saatiin ja tilaaja oli myös tyytyväinen.

No eiks sitten ollut kaikki ihan hyvin. Asiakas maksoi ja tyytyväinen... No joo, samankaltaisia kokemuksia on varmaan kaikilla. Itte ainakin olen niin itsekriittinen että välillä v***ttaa vaikkei kovin huonosti olisikaan mennyt. Useasti riittää että tempo on kohdallaan, volyymit sopivat ja käytöstavat hyvät...
-halitulijallaa-
isojussi
16.03.2006 16:30:00
...Itte ainakin olen niin itsekriittinen että välillä v***ttaa vaikkei kovin huonosti olisikaan mennyt...

Joo - tota on liikkeellä. Tuntuu, että ei oo esim. saanu soitettua torvee kunoon vireellä millään konstilla koko iltana ja sit taputellaan selkää niin pirusti, että kun noi puhaltimet kuulostaa niin upeelta....
baron
16.03.2006 17:10:21

Kyllä se kiitos on otettava vastaan silloin kun sitä saa!
Joskus itsestä tuntuu, että kerrankin meni kaikki nappiin ja sitten valitetaan oikein kunnolla.
riff
16.03.2006 17:46:13
Noh, kaikessa on aina puolensa. On joitain biisejä, joihin ei pahemmin oo kylläastynyt mutta kyllä jotkut pursuaa aivoista jo pihalle! Kyllä jos 5 vuotta vetää saman artistin bändissä yli 150 keikkaa vuodessa ja sinä aikana ei biiseistä vaihdu kuin noin puolet, alkaa varmasti ottamaan kupoliin jotkut rallit!
Selvä mies ei sisulle haise!
kuunsirppi
16.03.2006 17:48:23
Noh, kaikessa on aina puolensa. On joitain biisejä, joihin ei pahemmin oo kylläastynyt mutta kyllä jotkut pursuaa aivoista jo pihalle! Kyllä jos 5 vuotta vetää saman artistin bändissä yli 150 keikkaa vuodessa ja sinä aikana ei biiseistä vaihdu kuin noin puolet, alkaa varmasti ottamaan kupoliin jotkut rallit!

Arvaa, minkä biisin haluaisin vetää niin, että sä soittaisit kitaraa :o))
Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)