Aihe: TAnssimuusikko Vs. Rockmuusikko
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Perza
07.02.2006 21:12:25
Tässä aloin mietiskeleen sellasta, että vituttaako koskaan teitä tanssimusiikin taitajia se, että nää Rock puolen äijät saa 30-60min setistä saman liksan, ku te 3-5 setistä illan aikana. Elikkä sama liksa ja moninkerroin enemmän duunia?
Turhaa
chief
07.02.2006 21:16:29
Tässä aloin mietiskeleen sellasta, että vituttaako koskaan teitä tanssimusiikin taitajia se, että nää Rock puolen äijät saa 30-60min setistä saman liksan, ku te 3-5 setistä illan aikana. Elikkä sama liksa ja moninkerroin enemmän duunia?

Näinköhän rokkareille riittää sitä keikkaa samalla lailla?
"It's the ear, not the gear. "
Perza
07.02.2006 21:18:24
Joo, Tottakai tanssimuusikko elättää keikka määrillä perheensä ja naapurinsaki jos on tarvis, mutta ajttelin vaan näin ilta kerrallaan.
Turhaa
baron
07.02.2006 21:19:21 (muokattu 07.02.2006 21:20:04)

Jos sä oot lukenut niitten sivuja, niin normaali liksa on kalja ja pitsa tai sitten saa itse myydä lippuja ovella ja pitää rahat, jos joku sattuu tulemaan.

Jos oot vähän nimekkäämpi, meet stadista Ouluun, soitat tunnin ja saat sitten sen humppaliksan.
Mitä mä tiedän, niin rokkijätkä menee paikalle 3-4 tuntia ennen kapakan aukeamista tekemään sound checkin, sitten ne odottaa klo 24:ään ja soittaa sen tuntinsa.
Mun keikkaan käyttämä aika on paljon vähemmän.
Jos rokkijätkistä on kiva istua bäkkärillä ja soittaminen vituttaa, niin OK, ymmärrän.
Mä meen keikalle soittamaan enkä bäkkärillä notkumaan.
Mä lasken duunin alkavan kun himasta lähden ja loppuvan kun palaan, soittaminen on sen duunin kivoin puoli.

Ei yhtään vituta. Ei todella.
My name is Baron, Sir Baron.
basstone
07.02.2006 21:20:10
Rokkarin ja humppamiehen ero: Humppamies soittaa viis tuntia ja roudaa yhden. Rokkari roudaa viis ja soittaaa yhden tunnin. Mieluummin soitan ku roudaan. =)
pekkajau
07.02.2006 21:22:49
Vielä tuossa 90-luvun alkupuolella, kun oli ja vielä viitsi keikkaa tehdä, oli joskus näitä 20:00 - 04:00 "vetoja". Sillon vitutti jo ihan muuten vaan!
Kirjoitin mitä kirjoitin!
Perza
07.02.2006 21:23:44
Jos sä oot lukenut niitten sivuja, niin normaali liksa on kalja ja pitsa tai sitten saa itse myydä lippuja ovella ja pitää rahat, jos joku sattuu tulemaan.

Jos oot vähän nimekkäämpi, meet stadista Ouluun, soitat tunnin ja saat sitten sen humppaliksan.
Mitä mä tiedän, niin rokkijätkä menee paikalle 3-4 tuntia ennen kapakan aukeamista tekemään sound checkin, sitten ne odottaa klo 24:ään ja soittaa sen tuntinsa.
Mun keikkaan käyttämä aika on paljon vähemmän.
Jos rokkijätkistä on kiva istua bäkkärillä ja soittaminen vituttaa, niin OK, ymmärrän.
Mä meen keikalle soittamaan enkä bäkkärillä notkumaan.
Mä lasken duunin alkavan kun himasta lähden ja loppuvan kun palaan, soittaminen on sen duunin kivoin puoli.

Ei yhtään vituta. Ei todella.

Joo, justiinsa näin meikä sen asia vähä niinku ajattelinki, paitsi, että tuskin ihan yhtä keikkaa kukaan lähtee stadista ouluun tekeen ja tuski kukaan niitä ahtaita bäkkäreitä menee kattelee, että eiköhän se se soittaminen ole jonka takia sinne keikalle mennään.
Turhaa
Perza
07.02.2006 21:25:25 (muokattu 07.02.2006 21:27:16)
Rokkarin ja humppamiehen ero: Humppamies soittaa viis tuntia ja roudaa yhden. Rokkari roudaa viis ja soittaaa yhden tunnin. Mieluummin soitan ku roudaan. =)

Tämä ei ehkä pidä nykypäivänä enää paikkaansa, toisaalta kyllä ne tunnin soudzekit ehkä rassaaki. Toisaalta ihan saman verran sitä kamaa on rocktriiolla, ku humppa triiollaki tai no riippuu tietty vähä, mutta näin yleisesti1
Turhaa
baron
07.02.2006 21:26:18

Joo, justiinsa näin meikä sen asia vähä niinku ajattelinki, paitsi, että tuskin ihan yhtä keikkaa kukaan lähtee stadista ouluun tekeen ja tuski kukaan niitä ahtaita bäkkäreitä menee kattelee, että eiköhän se se soittaminen ole jonka takia sinne keikalle mennään.

Mun poika soittaa puolnimekkäässä rokkibändissä, tää on tietoa.
Sattuuhan sitä, että sen Oulun keikan yhteyteen saadaan toinen keikka Kajaaniin, mutta paljonko auttaa.
My name is Baron, Sir Baron.
omarklah
07.02.2006 21:27:43

Saapihan sitä miettiä. Kyllä se joskus vituttaakin, mutta pitää katsoa vähän kauemmas eteenpäin...
Moniko noista rokkistaroista saa tuon saman liksan vielä parin vuoden keikkailun jälkeen, kun alkaa suosio hiipua - aika harva, ymmärtäisin - ainakin suomessa...
Eri juttu sitten nuo Rasmukset, HIMit ja muut maailmanluokan starat...

Kun taas hutunveivaaja saa sitä samaa liksaa(+ indeksikorotukset :o) kymmeniä vuosia peräjälkeen - jos vaan jaksaa veivata. Lisäksi osaavat kaverit, jotka vetää humppastarojen taustalla tienaavat todennäköisesti reilusti enemmän kuin rokkipuolella...

Mutta hullujahan me kaikki soittajat ollaan - niin rock kuin huttupuolellakin - kun tätä tehdään. Ei tästä normaalisti jää kuin pää vetävän käteen...
Tää sit sanois tälleen...
Perza
07.02.2006 21:30:55
Lisäksi osaavat kaverit, jotka vetää humppastarojen taustalla tienaavat todennäköisesti reilusti enemmän kuin rokkipuolella...

No tästä en menis takuuusen, mutta no...

Mutta hullujahan me kaikki soittajat ollaan - niin rock kuin huttupuolellakin - kun tätä tehdään. Ei tästä normaalisti jää kuin pää vetävän käteen...

Tästä täytyy sanoa, että jää siihen käteen vitun isot känsätki, muuten ihan samaa mieltä!!!!!
Turhaa
PL
07.02.2006 21:31:59
Meinasi tulla, mutta sain vedettyä takaisin. Joku hitto siinä rokissa kuitenkin vetää tekemään keikkoja, vaikka niistä joutuu maksamaankin.
Perza
07.02.2006 21:33:59 (muokattu 07.02.2006 21:34:32)
Meinasi tulla, mutta sain vedettyä takaisin. Joku hitto siinä rokissa kuitenkin vetää tekemään keikkoja, vaikka niistä joutuu maksamaankin.

Jep, harvemmin varmaan huppakeikkoja tarvii ilmaseks tehä, mutta rockarit niitä tuntuu tekevän joskus enemmänki. Ihme homma :)
Turhaa
EP
07.02.2006 21:45:49
HO HO! Vituttaako talonpoikaa ku kuppari saa kupata enemmän ku se?
Vai vituttaako kupparia kun talonpoika saa naapurin piialta pilua?

Saatana, ku naurattaa tämmönen kysymys. Miksi?
Perza
07.02.2006 21:55:21
HO HO! Vituttaako talonpoikaa ku kuppari saa kupata enemmän ku se?
Vai vituttaako kupparia kun talonpoika saa naapurin piialta pilua?

Saatana, ku naurattaa tämmönen kysymys. Miksi?

No tarkotus oli vaan keskustella siitä miten kukin taho suhtautuu työnsä määriin ja siitä maksettavaan korvaukseen, keskustelussa on tullu myös hyvin esille se, miten kukin taho laskee työaikansa, mutta jos tää mielestäsi on huono aihe keskustella, ni ei sitte keskustella.
Turhaa
mr.muzak
07.02.2006 21:56:41
Musta on ainakin kiva tehdä molempia, ei rupee kumpikaan nyppii liikaa..
EP
07.02.2006 21:57:49
No tarkotus oli vaan keskustella siitä miten kukin taho suhtautuu työnsä määriin ja siitä maksettavaan korvaukseen, keskustelussa on tullu myös hyvin esille se, miten kukin taho laskee työaikansa, mutta jos tää mielestäsi on huono aihe keskustella, ni ei sitte keskustella.

No, toihan kuulostaa jo paljon paremmalta keskustelun aloitukselta.. :)

Sorry..
omarklah
07.02.2006 21:58:52

Musta on ainakin kiva tehdä molempia, ei rupee kumpikaan nyppii liikaa..

On mullakin rinnalla rokkiprojekti tasapainottamassa tilannetta...
Tää sit sanois tälleen...
Perza
07.02.2006 22:03:21

Tähänki olen törmänny, mutta ongelmana on ollu tuo tanssimuusikoiden huima keikka määrä, yritä siinä sitte sopia keikkoja rockiprojektille, ku ainoat vapaat päivät on maanantai iltapäivä ja tiistai aamu :)
Turhaa
EP
07.02.2006 22:04:31 (muokattu 07.02.2006 22:07:01)

Tarkoitan, että ne on molemmat niin erilaista hommaa ja molemmat tykkää tekemästään, mä tykkään enemmän tanssimusiikista oon aina tykänny.
Samoin joku rock-mies tai -nainen tykkää enemmän taas siitä puolesta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)