Aihe: Tanssi-musa kitarat tyyli suunnittain.
1 2
Rakkauden Prinsessa
20.05.2006 12:28:38
Moi. Tää varmaanki kuuluis kitara kamat osioon mutta ajattelin että täällä on enemmän tanssi musa ihmisiä pyörimässä. Eli oon ostamassa kitaraa tanssi-musaan ja ajattelin että mitä kitaria suosittelisitte tyyli-suunnittain?
Aurinko värjää sun selkäsi taa. Se laskee sun hiuksesi punaisellaa... Älä mene njet njet jne. Kalastajakundi #1
uruttaja
20.05.2006 12:30:23
Moi. Tää varmaanki kuuluis kitara kamat osioon mutta ajattelin että täällä on enemmän tanssi musa ihmisiä pyörimässä. Eli oon ostamassa kitaraa tanssi-musaan ja ajattelin että mitä kitaria suosittelisitte tyyli-suunnittain?

Osta semmonen mikä pysyy vireessä.(sorry, oli pakko).

Kateellisena vierestä seuranneena olen todennut että rautalankamusassa Fender Strato on suosittu. Jatkakoon kitaristit.
BigPapa
20.05.2006 12:30:25 (muokattu 20.05.2006 12:31:06)

Yksi riittää koko setin vetoon, jos on hyvä soitin.Keikalla ei paljon tyylisuunnittain kitaraa vaihdella.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
Ukko
20.05.2006 13:06:22

Yksi riittää koko setin vetoon, jos on hyvä soitin.Keikalla ei paljon tyylisuunnittain kitaraa vaihdella.

Paitsi jos soittaa Variaxilla niin voi vaikka joka biisiin vaihtaa toisen skeban ;)
BigPapa
20.05.2006 14:12:00

Paitsi jos soittaa Variaxilla niin voi vaikka joka biisiin vaihtaa toisen skeban ;)

No mikäs mutantti se o?
EP
20.05.2006 14:26:17 (muokattu 20.05.2006 14:29:34)

Tuossa on vähän mallia kunnon tanssiorkesterikitarasta:
http://www.suomijazz.com/jpart2.htm

Ja tuossa:

http://www.babyboyvarhama.com/kitarat.htm
BigPapa
20.05.2006 14:41:51

Laurilan Heebe veteli Stratocasterilla.
Landola59
20.05.2006 14:58:14
Stratocaster, Telecaster, Les Paulit? näitä en katsoisi ainakaan kieroon tanssiorkesterissa.
Teen vain ylitöitä.
klapiton
20.05.2006 15:16:14
Fenderin Strato ja Hyvä mikitetty akustinen,niillä mä ainakin oon pärjännyt!
Lennu
20.05.2006 15:29:37

Fenderin Strato ja Hyvä mikitetty akustinen,niillä mä ainakin oon pärjännyt!

Hyvä akustissoundi on kyllä tärkeä. Mulla on semmonen Korealainen Ovation-kopio piezoilla ja jollain kamalalla eq:lla. Kuulostaa muoviämpäriltä, eikä sillä oikeesti viitti vetää mitään. Eli pakko sovittaa sitten sähkökitaralle ne pikku kälkätykset, mitä nyt ehkä johonkin tarvii. Ja useampikin akustisbiisi on pudotettu seteistäkin siksi, kun ei taitu näillä vehkeillä. Kunhan taas hankinnat on maksettu, niin satsaan kyllä hyvään akustiseen.
Ukko
20.05.2006 18:30:20

No mikäs mutantti se o?

Samanlainen mutantti kuin sähkis oli vanhoillisen ajattelun omaaville alkutaipaleellaan.
EP
20.05.2006 20:22:50
Midikitara! 8))
echo66
20.05.2006 20:27:59
Viimeeksi kun soitin tanssibändissä, luottokitarana oli Fender Stratocaster ´76 se on käypä kaikkiin juttuihin. Rock´n´roll-biiseissä käytin Tokain Telecasteria, siinä oli stratoon verrattuna roheampaa soundia!! Ja hyvin ehti vaihtaa biisien välillä, kun sillä välillä laulaja kittasi kaljaa..... Nykyään kun soitan marginaalisempaa Instrumentaalimusiikkia, niin Mosrite Ventures Model on pääkitara...
Surf´s up!! www.surfwipes.net
R.Syke
21.05.2006 08:07:31 (muokattu 21.05.2006 08:10:00)

Kaikkein paras tyyli suunta on hyvä tyyli taju ja soitto taito ei niin kään kitaran vuosi malli tai merkki. Kirjoitus taito ja luku taito etenkin nuotin luku taito katsotaan eduksi.

Tabu la tuuristakin voi soittaa mutta tanssi musiikissa soitetaan yleensä korva kuulolla.

Sitten kun menee äänitys studioon pitää piisit opetella hyvästi ulko muistista.

Monen laisilla kitarilla olen vetänyt päin persättä, joskus toki oikein.

Tässä asiassa olisi hywä kuulla myös Wanhan - Wetäjän mieli pide...
Sertzo S
21.05.2006 08:15:11
Kaikkein paras tyyli suunta on hyvä tyyli taju ja soitto taito ei niin kään kitaran vuosi malli tai merkki. Kirjoitus taito ja luku taito etenkin nuotin luku taito katsotaan eduksi.

Tabu la tuuristakin voi soittaa mutta tanssi musiikissa soitetaan yleensä korva kuulolla.

Pientä vinoilua huomaan. Baron korjaa. ;)
R.Syke
21.05.2006 08:21:59
Pientä vinoilua huomaan. Baron korjaa. ;)

Siis mä enemmän satsaan tohon sisältö puoleen. Olin koulussa jo toki äidin kielessä kaikista hyvempi.

Oikein kirjoitus kikkailu sopii enempi noille pilkun........lle!!11111!
BigPapa
21.05.2006 10:27:14

MIkä sviddu tää ny o?
R.Syke
21.05.2006 10:45:22 (muokattu 21.05.2006 10:45:38)
MIkä sviddu tää ny o?

Kitharathreadi taitaa olla eli tm-kitharathreadi.

Käytän Tokain malleja + Ovation + yks gibsoni vielä.

Noista on aina löytynyt.
BigPapa
21.05.2006 10:54:51 (muokattu 21.05.2006 11:02:43)

Kitharathreadi taitaa olla eli tm-kitharathreadi.

Käytän Tokain malleja + Ovation + yks gibsoni vielä.

Noista on aina löytynyt.

Gibson Les Paul Heritage Std -80,SRV Model Fender Stratocaster + E.C Model neck valkoisella pleksillä ja sitten vielä E.C Model Fender Stratocaster.Ibanez Concorde akustinen 70-luvun alusta ja Manuel Rodriguez nylonkielinen.Basso on Squierin Japan vintage eli JV 80-luvun alkupuolelta...
R.Syke
21.05.2006 11:11:21
Gibson Les Paul Heritage Std -80,SRV Model Fender Stratocaster + E.C Model neck valkoisella pleksillä ja sitten vielä E.C Model Fender Stratocaster.Ibanez Concorde akustinen 70-luvun alusta ja Manuel Rodriguez nylonkielinen.Basso on Squierin Japan vintage eli JV 80-luvun alkupuolelta...

:P

Saakeli. Kitarasyöppö!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)