![]() 28.06.2006 20:38:47 | |
---|---|
Tulipa tuossa pari tuntia järkättyä nuottikansioita. Nyt on kaksi kansiota, "humppa" ja "bile". Turhat, joskus ennen soitetut vanhat biisit lensi ö-mappiin ja näin kansiot ovat siedettävän kokoisia. Molemmat aakkosjärjestyksessä. Molempien kansioiden kansien sisäpuolella on lisäksi vielä teipattuna lista, jossa on ensin biisit aakkosjärjestyksessä ja vieressä tyylilajeittain järjestettynä samat biisit. Jälkimmäinen siksi, jos tulee tilanne, että settilistan seuraava biisi ei vastaakaan vallitsevaa tunnelmaa niin voi nopeasti kattoa esim sieltä "rokit" -listan alta sopivan biisin ja soittaa sen. Ennen meillä oli kaksi kansioita, joissa toisessa oli aakkojärjestyksessä kaikki biisit ja toiseen kansioon sitten aina kerättiin kyseisen illan settibiisit järjestykseen. Ärsytti ja stressasi kovasti ennen keikkaa etsiä ja järkätä nuotit. Nyt riittää kun kirjoittaa lapulle settilistan ja kääntelee sitä mukaa oikean biisin kohdalleen kö setti etenee. Tähän kuluu aikaa n. 5 sekuntia. Mutta onpahan mukava nauttia rauhassa se yksi olut ennen vetoa ilman niitä "missä se prkleen vie meidät rakkauteen on!??" -tiuskaisuja. :) Mites muilla on kansiot järjestyksessä? Mut hei, ei se haittaa! | |
![]() 28.06.2006 20:44:32 | |
Mites muilla on kansiot järjestyksessä? Aivan kauheessa. Pitäis taas tehä jotain. Suunnilleen samallalailla oon suunnitellu tekeväni. | |
![]() 28.06.2006 20:45:50 | |
Mites muilla on kansiot järjestyksessä? Mitkä kansiot? ;-) Soittaja soittaa, haitaristi haittaa! | |
![]() 28.06.2006 20:47:13 | |
Mites muilla on kansiot järjestyksessä? Hyvin kiitos kysymästä. Mikä nuottiständi on käytössä, mulla ongelmana ettei nuottiständi kestä koko kansion kainoa, pakko tehdä setit erikseen... Mutta siis aakkosjärjestyksessä yhdessä mapissa. Suurilla johtajilla on suurimmat patsaat ja eniten pulunkakkaa päässään -AVS | |
![]() 28.06.2006 20:51:55 | |
Niin kuin Baron on joskus todennut niin tässä on kyse ilmiöstä "Mapit Show" eikä laput-show. Sitä pitää välttää kuolemaan asti. | |
![]() 28.06.2006 20:55:17 (muokattu 28.06.2006 20:55:27) | |
Mikä nuottiständi on käytössä, mulla ongelmana ettei nuottiständi kestä koko kansion kainoa, pakko tehdä setit erikseen... Ihan perus halpis thomannilta tilattu malli. http://www.thomann.de/thoiw3_thomann_orchesterpult_prodinfo.html Mut hei, ei se haittaa! | |
![]() 28.06.2006 21:02:59 (muokattu 28.06.2006 21:22:22) | |
Niin kuin Baron on joskus todennut niin tässä on kyse ilmiöstä "Mapit Show" eikä laput-show. Sitä pitää välttää kuolemaan asti. Jebu. Mulla kuitenki aina mukana. Aakkosjärjestyksessä ja kun on oma mappi, jonka tuntee hyvin, ei mene 3s pitempään oikean lapun löytämisessä. Biisit kyllä lähtee melkein kaikki päästä, mutta en vaan siedä turhasta "olen laputon"-diivailusta aiheutuvia mokia eli bläkäreitä. | |
![]() 28.06.2006 21:06:22 | |
Jebu. Mulla kuitenki aina mukana. Aakkosjärjestyksessä ja kun on oma mappi, jonka tuntee hyvin, ei mene 3s pitempään oikean lapun löytämisessä. Biisit kyllä lähtee melkein kaikki päästä, mutta en vaan siedä turhasta "olen laputon"-diivailusta aiheutuvista mokista eli bläkäreistä. kokolailla sama meininki. Monesti laput on henkisenä tukena ja biisin jälkeen huomaa, ettei niitä tullut vilkaistua ollenkaan. Stand-up-settien biisit taas pitää vetää ulkoa. Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" | |
![]() 28.06.2006 21:08:11 | |
Tulipa tuossa pari tuntia järkättyä nuottikansioita. Nyt on kaksi kansiota, "humppa" ja "bile". Turhat, joskus ennen soitetut vanhat biisit lensi ö-mappiin ja näin kansiot ovat siedettävän kokoisia. Molemmat aakkosjärjestyksessä. Molempien kansioiden kansien sisäpuolella on lisäksi vielä teipattuna lista, jossa on ensin biisit aakkosjärjestyksessä ja vieressä tyylilajeittain järjestettynä samat biisit. Jälkimmäinen siksi, jos tulee tilanne, että settilistan seuraava biisi ei vastaakaan vallitsevaa tunnelmaa niin voi nopeasti kattoa esim sieltä "rokit" -listan alta sopivan biisin ja soittaa sen. Ennen meillä oli kaksi kansioita, joissa toisessa oli aakkojärjestyksessä kaikki biisit ja toiseen kansioon sitten aina kerättiin kyseisen illan settibiisit järjestykseen. Ärsytti ja stressasi kovasti ennen keikkaa etsiä ja järkätä nuotit. Nyt riittää kun kirjoittaa lapulle settilistan ja kääntelee sitä mukaa oikean biisin kohdalleen kö setti etenee. Tähän kuluu aikaa n. 5 sekuntia. Mutta onpahan mukava nauttia rauhassa se yksi olut ennen vetoa ilman niitä "missä se prkleen vie meidät rakkauteen on!??" -tiuskaisuja. :) Mites muilla on kansiot järjestyksessä? Kuulostaa ihan hyvältä systeemiltä tuo! Meillä oli aikaisemmin tanssilajeittain mappi (jokaisella omansa) järjestyksessä ja etukannessa sisällysluettelo, nyt tällä hetkellä kansiot missä on illan biisit järjestyksessä (mutta toki siitä voidaan hetkeksi poiketakin). Ehkä toi edellinen on parempi ja tullaan siirtyyn takaisin siihen. "Siivotahan" niitä mappeja tarvii silloin tällöin ja pistää toisia välillä sivuun ja uusia tilalle. | |
![]() 28.06.2006 21:13:13 | |
...en vaan siedä turhasta "olen laputon"-diivailusta aiheutuvista mokista eli bläkäreistä. Tuo on kyllä totta. Totta on kyllä sekin että tällä iällä bläkäri saatta tulla vaikka olisi minkälaisia lappuja tahansa nenän edessä. Toisaalta olen ymmärtänyt että soittaminen yleensä on hyvää aivojumppaa kaikinpuolin. Itse harrastan kyllä lapuitta soittamista jo senkin takia että aivot ja roppa tekisi yhteistyötö mahdollisimman kauan. | |
![]() 28.06.2006 21:17:38 (muokattu 28.06.2006 21:18:55) | |
Ihan perus halpis thomannilta tilattu malli. http://www.thomann.de/thoiw3_thomann_orchesterpult_prodinfo.html Mulla on ittellä tuon tyyppinen maksoi n.50 E, muistan kun myyjä sanoi, että se on "ammattilais- malli" olikohan se kolmas- vai neljäskeikka kun se levis, alapäästä kaikki niitit lauteille yhtäaikaa. Vaihdoin ruuvit ja nylok- mutterit niittien tilalle, nyt kestää, olis vaan voinut jo tehtaalla laittaa ne ruuvit.. :/ | |
![]() 28.06.2006 21:21:01 | |
Yksi mappi, jossa noin sata piisiä ja ne aakkosjärjestyksessä. Kaksi listaa: 1. Mapin kaikki piisit, jossa nimet, sävellajit ja genre 2. Sen keikan piisit seteittäin ja sille keikalle suunnitellut extrat. Eli: Suunniteltu settilista on ohjeellinen, siitä poiketaan tarvittaessa tilanteen mukaan. Ei normaalilla tanssikeikalla musan tarvitse olla non-stop. Kappaleiden välisellä tauolla ujokin poika voi aloittaa skotaamiseen tähtäävän keskustelun, jotkut on Lalli Partisia, jotka ei pysty luistelemaan ja syömään purkkaa yhtäaikaa eli tanssimaan ja "henkevään" keskusteluun. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't | |
![]() 28.06.2006 21:23:53 | |
Mulla ei pysy mikään nuotti järjestyksessä. Aina joku epämääräinen läjä mukana rypistyneitä lappuja mukana. Ei mitään järjestelmällisyyttä MÖLLISTY | |
![]() 28.06.2006 21:27:45 | |
Yksi mappi, jossa noin sata piisiä ja ne aakkosjärjestyksessä. Kaksi listaa: 1. Mapin kaikki piisit, jossa nimet, sävellajit ja genre 2. Sen keikan piisit seteittäin ja sille keikalle suunnitellut extrat. Eli: Suunniteltu settilista on ohjeellinen, siitä poiketaan tarvittaessa tilanteen mukaan. Ei normaalilla tanssikeikalla musan tarvitse olla non-stop. Kappaleiden välisellä tauolla ujokin poika voi aloittaa skotaamiseen tähtäävän keskustelun, jotkut on Lalli Partisia, jotka ei pysty luistelemaan ja syömään purkkaa yhtäaikaa eli tanssimaan ja "henkevään" keskusteluun. Juu, hosumalla ei tule kun... Mää aina sanonkin hätäsemmille, että et pääse kotiin yhtään sen nopeemmin vaikka kuinka hosuisit! | |
![]() 28.06.2006 21:30:23 (muokattu 28.06.2006 22:12:40) | |
Mulla ei pysy mikään nuotti järjestyksessä. Aina joku epämääräinen läjä mukana rypistyneitä lappuja mukana. Ei mitään järjestelmällisyyttä Mä käytin koko pääsiäislomani siihen, että himassa pistin kaikki nurkissa ja epämääräisissä kasoissa siellä sun täällä olevat irtonuotit järjestykseen. Siinä meni lähes viikko, noin tuhat piisiä ja nyt hetken verran järjestyksessä. Jos jaksaisi vielä tehdä listan, mitä kaikkea mulla on, mutta sitä en ole jaksanut/viitsinyt. Edit: Mulla on tämän lisäksi vielä yhden ex-tanssimuusikon "jäämistö", monta mapillista vanhempaa tanssimusaa, sitä en oo vielä järjestänyt. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't | |
![]() 28.06.2006 21:42:31 (muokattu 28.06.2006 21:43:10) | |
Mä käytin koko pääsiäislomani siihen, että himassa pistin kaikki nurkissa ja epämääräisissä kasoissa siellä sun täällä olevat irtonuotit järjestykseen. Siinä meni lähes viikko, noin tuhat piisiä ja nyt hetken verran järjestyksessä. Jos jaksaisi vielä tehdä listan, mitä kaikkea mulla on, mutta sitä en ole jaksanut/viitsinyt. Mää yritän kotonakin pitää nuotit järjestyksessä mapeissa, että löytyy tarvittaessa nopeasti. Suurin ongelma on biiseistä tehdyt eri versiot (sovitukset) kun niitä aikaa myöten aina vähän muutellaan, niin saattaa jollain päntissä olla erilainen lappu kun toisella. 8) Viime kesänä kävi yhdellä keikalla niinkin, että haitaristilla (tuuraaja) oli nuotti eri sävellajista kun muilla, HA HAA! Tuli vähän ylimääräisiä "naamanliikkeitä", meinaan.. :/ | |
![]() 28.06.2006 22:10:05 | |
Mulla ei pysy mikään nuotti järjestyksessä. Aina joku epämääräinen läjä mukana rypistyneitä lappuja mukana. Ei mitään järjestelmällisyyttä No on mulla kyllä mapin lisäks tommonenkin nuottikassissa. Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" | |
![]() 28.06.2006 22:55:39 | |
Mites muilla on kansiot järjestyksessä? Bändin joka jätkällä enemmän tai vähemmän identtinen kansio, joissa n. 120 huda- ja bilebiisiä sekaisin aakkosjärjestyksessä (kolmen soinnun rokkibiisejä noissa mapeissa ei ole), ja lisäksi ensimmäisellä sivulla valmiiksi tehdyt setit (joista voi poiketa tarvittaessa, ja poiketaankin). Kaikki laput itse kirjoitettuja ja transkripattuja/sovitettuja (ts. sävellajit oikeat, introt, välisoitot ja codat kirjoitettu ulos jne.) Järjestys on hyvä, tuuraajat eivät ole valittaneet. | |
![]() 29.06.2006 12:40:32 | |
Mulla on kansio ihan hlevetin sekaisin johtuen siitä että kun sitä ei keikoilla pääsääntöisesti tarvitse niin eipä sitä ole tullut laitettua järjestykseen. Irtolappuja sen sijaan sen verran että niistä kertyy pino. Muutama biisi yleensä illassa vedetään joissa tarvitsee lappua katsoa. Olen tiukasti sitä mieltä että Mapit-Show ei toimi. Meillä on siinä mielessä hyvä tilanne että jos joku lappuja tarvii niin se johtuu vaan siitä että laulaja (eli useimmin minä) ei muista sanoja. Muuten ei tarvitse plärätä kansioita, eikä kitaristimme tosin sellaista edes omista. Tavoitteena olisi tässä kesän aikana opetella joka ikisen keikkasetissä olevan biisin sanat ulkoa...kuuluupahan sadepäivät kivasti, jos sellaisia tulee. Ei taivaaseen hevillä pääse. | |
![]() 29.06.2006 12:51:56 (muokattu 29.06.2006 12:52:19) | |
Meillä on siinä mielessä hyvä tilanne että jos joku lappuja tarvii niin se johtuu vaan siitä että laulaja (eli useimmin minä) ei muista sanoja. Muuten ei tarvitse plärätä kansioita, eikä kitaristimme tosin sellaista edes omista. Tavoitteena olisi tässä kesän aikana opetella joka ikisen keikkasetissä olevan biisin sanat ulkoa...kuuluupahan sadepäivät kivasti, jos sellaisia tulee. Mun käsityksen mukaan (tai ainakin mulla on näin) on niin, että piisi, jota on paljon veivattu, ei tarvitse lappuja ja harvoin soitettu tarvitsee (poikkeuksia kumpaankin suuntaan on riippuen piisin vaikeudesta/monimutkaisuudesta) Harvakseltaan keikkailevalla on niukasti paljon soitettuja piisejä ja ahkeraan keikkailevalla runsaasti. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)