Tulevamuusikko 17.06.2006 15:35:20 | |
---|
Mistä löytyisi (netistä) soinnut kappaleeseen Täällä Pohjantähden Alla? Suuressa toivelaulukirjassa oli soinnut kirjoitettu D-mollista Petri Laaksosen T.P.A. sovitukseen, mutta ne eivät sopineet äänitteeseen. |
mack the knife 17.06.2006 15:43:50 | |
---|
Mistä löytyisi (netistä) soinnut kappaleeseen Täällä Pohjantähden Alla? Suuressa toivelaulukirjassa oli soinnut kirjoitettu D-mollista Petri Laaksosen T.P.A. sovitukseen, mutta ne eivät sopineet äänitteeseen. Mä luulen, että ei niitä kovin moneen sävellajiin ole nettiin kirjoitettu. Jos sulla on transponoinnista tietoa, niin yritä tehdä se. Tai sitten laita se MP:nä mulle niin kirjoitan korvausta vastaan. Hän vain juo jaloviinaa, viileää viinaa kuin vettä vain juo... |
Tulevamuusikko 17.06.2006 15:54:07 | |
---|
Joo, kyllä osaan transponeerata, mutta biisi edellyttää myös muitten, kuin perus kolmi- ja seiskasointujen tuntemista. Pitää vain kai sitten yrittää saada se perussointu sieltä irti, joka mahdollistaisi transponeerauksen. Itse en vain tunne ysi-, 11-, 13- ym. sointuja. Äänite on kasetti muodossa. |
mack the knife 17.06.2006 15:59:28 | |
---|
Joo, kyllä osaan transponeerata, mutta biisi edellyttää myös muitten, kuin perus kolmi- ja seiskasointujen tuntemista. Pitää vain kai sitten yrittää saada se perussointu sieltä irti, joka mahdollistaisi transponeerauksen. Itse en vain tunne ysi-, 11-, 13- ym. sointuja. Äänite on kasetti muodossa. Kyllä se sieltä löytyy, tsemppiä vaan. Hyvää harjoitusta tulevaakin aikaa varten tuollainen. Hän vain juo jaloviinaa, viileää viinaa kuin vettä vain juo... |
Tulevamuusikko 17.06.2006 16:06:34 | |
---|
Joo, toki. Etsin vaan sen perusäänen sieltä ja sitten koetan kaikenlaisia "asentoja/sormituksia". :D |
half 17.06.2006 16:11:52 | |
---|
Joo, kyllä osaan transponeerata, mutta biisi edellyttää myös muitten, kuin perus kolmi- ja seiskasointujen tuntemista. Pitää vain kai sitten yrittää saada se perussointu sieltä irti, joka mahdollistaisi transponeerauksen. Itse en vain tunne ysi-, 11-, 13- ym. sointuja. Äänite on kasetti muodossa. Kasetti heittää aina noin puoli sävelaskelta. Mihin sävellajiin se sitten pitäisi saada? Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on. |
Tulevamuusikko 18.06.2006 00:41:31 | |
---|
Kirjassa biisi menee D-mollista. |
jeppeq 18.06.2006 01:11:52 | |
---|
piirsin jo a-osan viestiksi, hukkui bitiavaruuteen, en uusi. Siin on perus kvarttikierto ja "seuraavaa mollia" lähestytään puolikkaalla #:lla. Jollekki voi tästäkin olla apua.... Esim A-osa, jos 4 sointua, jokainen 1/4 arvoinen, jos 2, jokainen 2/4 arvoinen¨ dm A-osa dm gm dm | gm C | A7/c# dm | G9 A7 | dm gm dm | gm C | A7/c# dm | Asus4 A7 dm | B-osa.... Valehtelisin jos väittäisin |
R.Syke 18.06.2006 02:00:38 (muokattu 18.06.2006 02:16:02) | |
---|
Jeppeq on sisäistänyt musiikin syvimmän olemuksen. Elämme kovia aikoja 'Här under Polarstjärnan' :D |
Tulevamuusikko 18.06.2006 23:23:57 | |
---|
Joo, kiitoksia vaan. Kyllä, elämme kovia aikoja. :D |