Aihe: 5 tunnin setti
1 2 3 4
Outkast
11.06.2006 12:27:33
Vielä toistaiseksi nimeämätön yhtyeeni sai tarjouksen eräältä merkittävältä metsäalan yritykseltä heidän bailuissaan soittamiseen (kyllä tarjous tuli vähän pöydän alta) ja minulla saatika soittokumppaneilla ei ole minkäänlaista kokemusta näistä niinsanotuista tanssikeikoista. Olemme pääasiassa vetäneet modernia rockia ja poppia joten tämä ns. tanssimusiikkipuoli on jäänyt vähän vähemmälle.

Tarkoituksena olisi vetää sellainen 4-5 tunnin setti (oi kyllä !) taukojen kanssa. Ilmeisesti jotain 30 kappaleen luokkaa siitä tulee. Kysymykseni koskeekin sitä mitä ihmettä meidän pitäisi soittaa ? Kohderyhmä on ilmeiseti 30-60 vuotiaita yritysjohtajia ja sijoittajia (hienot puvut ja kalliit autot). Voisiko joku luonnehtia kappaleita ja musiikkityylejä ja vaikka laatia 30 kappaleen ehdotuksen siitä mitä kannattaisi soittaa ? Yhteeseemme kuuluu kitaristi, basisti, kosketinsoittaja, rumpali ja laulaja.

Kiitän.
Doublebassjazz.
mack the knife
11.06.2006 12:36:39
Vielä toistaiseksi nimeämätön yhtyeeni sai tarjouksen eräältä merkittävältä metsäalan yritykseltä heidän bailuissaan soittamiseen (kyllä tarjous tuli vähän pöydän alta) ja minulla saatika soittokumppaneilla ei ole minkäänlaista kokemusta näistä niinsanotuista tanssikeikoista. Olemme pääasiassa vetäneet modernia rockia ja poppia joten tämä ns. tanssimusiikkipuoli on jäänyt vähän vähemmälle.

Tarkoituksena olisi vetää sellainen 4-5 tunnin setti (oi kyllä !) taukojen kanssa. Ilmeisesti jotain 30 kappaleen luokkaa siitä tulee. Kysymykseni koskeekin sitä mitä ihmettä meidän pitäisi soittaa ? Kohderyhmä on ilmeiseti 30-60 vuotiaita yritysjohtajia ja sijoittajia (hienot puvut ja kalliit autot). Voisiko joku luonnehtia kappaleita ja musiikkityylejä ja vaikka laatia 30 kappaleen ehdotuksen siitä mitä kannattaisi soittaa ? Yhteeseemme kuuluu kitaristi, basisti, kosketinsoittaja, rumpali ja laulaja.

Kiitän.

Jos vedätte 4-5 tunnin setin, niin lähdetäänpä siitä, että biisejä tarvii n. 48-64. Kolmellakymmenellä ette pääse kuin pari settiä.
Syömämusiikkiako soitatte niille vai syönnin jälkeistä? Siitä vähän riippuu mitä pitää vetää. Hienot puvut ja kalliit autot ei vaikuta niiden käyttäytymiseen eikä biisimieltymyksiin millään lailla, samaa ne tottelee kuin muutkin.
.
baron
11.06.2006 12:42:13 (muokattu 11.06.2006 12:43:39)

Joo, tanssimusassa setti on 12-14 piisiä eli 60 minimi ja sitten vielä varalle.

Kyllä teidän oma musa sopii, mutta kyllä jotain fokseja tangoja humppia valsseja sinne sekaan tarvitaan.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't
mack the knife
11.06.2006 12:44:32
Joo, tanssimusassa setti on 12-14 piisiä eli 60 minimi ja sitten vielä varalle.

Joo, mä ajattelin, että minimi 48, jos pääsee kuudella parilla setin ja niitä on neljä.
Tosiaan vielä varalle jotain, jos ei kaikki käykään illan tyyliin. Siis 90 biisiä suunnilleen, niin voi lähteä hyvillä mielin.
.
Jzzka
11.06.2006 12:47:17

4 tuntia= 4 settiä= n. 50 biisiä.

Varma valinta on ainakin tuo Badding / Agents, tuollainen puolihumppaosasto. Sitten piitlesiä, 60-luvun rokettia ja muita evergreenejä. Toivelaulukirjat auttaa, osat 1-18.

Sitten vikaan settiin voi vetää jo sitten ihan mitä vaan, jos pileistä on kysymys. Bilemusassa toimii aina nämä perinteiset Charlie Brownit sun muut R-A-K-S:it. Eli kannattaisi selventää tilaajalta millaista musiikkia olisi toiveissa, sitten kartoittaa mitä jätkät jo valmiiksi osaa ja sitten treenata lappujen kanssa loput kuntoon. Tarkkaa listaa ei oikein antamillasi perusteilla voi tehdä.
Suurilla johtajilla on suurimmat patsaat ja eniten pulunkakkaa päässään -AVS
Janus
11.06.2006 13:01:46
Tarkoituksena olisi vetää sellainen 4-5 tunnin setti (oi kyllä !) taukojen kanssa.

4-5 tunnin keikkaan menee 4-5 settiä (1 setti = 45 minuuttia), tauot sitten kuten sovitaan. Yksityisbileissä myös lähes poikkeuksetta aikataulu venyy ja vanuu, varsinkin jos bändin lisäksi on jotain oheisohjelmaa, ruoka&kahvi kestää pitempään kuin mitä aikataulua laadittaessa on mietitty jne. Pyytäkää soittoaikataulu suhteutettuna noihin 45min setteihin, samaten ns. takaraja on hyvä olla olemassa (aika, jolloin soitto loppuu, vaikka aloitus olisi viivästynyt bändistä riippumattomista syistä miten paljon hyvänsä).

Aika oudolta kyllä kuulostaisi että yksityisbileissä pitäisi vetää 4 tai 5 kertaa 45min. Muistakaa pyytää kunnon liksa.
mack the knife
11.06.2006 13:35:37
4-5 tunnin keikkaan menee 4-5 settiä (1 setti = 45 minuuttia), tauot sitten kuten sovitaan. Yksityisbileissä myös lähes poikkeuksetta aikataulu venyy ja vanuu, varsinkin jos bändin lisäksi on jotain oheisohjelmaa, ruoka&kahvi kestää pitempään kuin mitä aikataulua laadittaessa on mietitty jne. Pyytäkää soittoaikataulu suhteutettuna noihin 45min setteihin, samaten ns. takaraja on hyvä olla olemassa (aika, jolloin soitto loppuu, vaikka aloitus olisi viivästynyt bändistä riippumattomista syistä miten paljon hyvänsä).

Aika oudolta kyllä kuulostaisi että yksityisbileissä pitäisi vetää 4 tai 5 kertaa 45min. Muistakaa pyytää kunnon liksa.

Takaraja kyllä tulee vastaan melkein aina kun porukka lähtee kuka minnekin jo aikaisemmin kuin on ollut suunnitelmissa. Itse en ole yhdelläkään hääkeikalla tai yksityisbileissä soittanut niin paljon kuin alun perin oli tarkoitus.
.
Janus
11.06.2006 13:50:54
Takaraja kyllä tulee vastaan melkein aina kun porukka lähtee kuka minnekin jo aikaisemmin kuin on ollut suunnitelmissa. Itse en ole yhdelläkään hääkeikalla tai yksityisbileissä soittanut niin paljon kuin alun perin oli tarkoitus.

Ei mullakaan ole tullut takarajan kanssa mitn ongelmia vähään aikaan, kun takarajana on ollut vuokratun tilausravintolan tms. pilkku. Mutta jos järjestäjän puolesta ei ole mitään takarajaa sovittu (bileet esim. firman tiloissa) ja aikataulu on myöhässä kohtuuttomasti, niin bändiä on vähän turhan helppo ruveta kovistelemaan sillä, että "4 setistä oli sovittu" tms. ja humalaisten ihmisten kanssa on tunnetusti ihanaa neuvotella.

Mutta harvoin yksityisbileissä joutuu tosiaan soittamaan niin paljon kuin alunperin on sovittu. Yleensä ainakin puoli setillistä vähemmän, joskus enemmänkin.
uruttaja
11.06.2006 15:37:10 (muokattu 11.06.2006 15:38:06)
Joo, mä ajattelin, että minimi 48, jos pääsee kuudella parilla setin ja niitä on neljä.
Tosiaan vielä varalle jotain, jos ei kaikki käykään illan tyyliin. Siis 90 biisiä suunnilleen, niin voi lähteä hyvillä mielin.

Komp.

Laitan tähän omista kokemuksista karttuneen mielipiteen.

Yritysbileissä on ainakin täällä päin toiminut hyvin lyhyempi runttaus, jos kyseessä on bileet. 2-3 settiä riittää mainiosti.

Tanssimusapainotteisissakin 5 settiä on kyllä liian pitkä suunnitelma, ilmaisella viinalla on taipumus pistää yritysjohtajatkin juoksentelemaan pitkin kaupunkia. Ei kukaan jaksa olla työpaikan bileissä puolta päivää.

Kun itse pääsin sopimaan aiheesta, ja kun tilaaja halusi mahdollisimman laajan kirjon rytmejä, niin kattaus oli setti paritanssimusaa ja 2 settiä poppia.

Firmoilta pitää sitten muistaa laskuttaa kunnon liksat. 250-300 vähimillään per jätkä + kyydit ihan "rivibändilläkin",

Firmakeikat lisääntyvät tulevaisuudessa ja sillä sektorilla on vara maksaa viihteestä. Jos siellä joku haluaa etukäteen tilattuna vaikkapa 18 kertaa peräkkäin Tiputanssin, niin kyllä se käy, mutta se maksaa. Jos se haluaa sen siellä keikkapaikalla, niin asiasta ei edes neuvotella.

Tästä pitää lähteä.
baron
11.06.2006 15:46:42

Mä privaattibileissä sovin aina vain ajan, milloin bändi on valmis aloittamaan soiton ja soiton loppumisajan. Soitetaan mitä ehditään.
Joskus tilaajan suunnittelemat 5 settiä on supistuneet kahteen.
Kerran kaksi settiä kolmeen piisiin.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't
KoskPaavo
11.06.2006 18:32:30

En minäkään ole täysiä tunteja häissä yms. soittanut , mutta sitä tyhjänpanttina roikkumista on kyllä tullut senkin edestä.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
Lennu
11.06.2006 19:39:04

Mä privaattibileissä sovin aina vain ajan, milloin bändi on valmis aloittamaan soiton ja soiton loppumisajan. Soitetaan mitä ehditään.
Joskus tilaajan suunnittelemat 5 settiä on supistuneet kahteen.
Kerran kaksi settiä kolmeen piisiin.

Nimenomaan, sitä saa mitä tilaa. Me oltiin viime torstaina kakkosbändinä niin, että ehdoton takaraja oli 00:30. Ehdittiin seittemän hengen bändillä vetää puoltoista tuntia, pistettiin putkeen bilemusaa. Kaks ja puoli kiloeuroa laskutuksella ei liene paha hinta siitä hommasta. Plus että kabinetissa syötiin lehmän sisuslihaa punaviinikastikkeella ja semmosta perunamuussista uunissa tehtyjä kakkuja. Firmoilla on aina liikaa löysää rahaa sijoittaa ohjelmaan, kunhan vaan kehtaa pyytää. Niillä on budjetit sitä varten.

Mitä häihin tulee, joita varmaan jokainen täällä palstalla roikkuvista on tehnyt, niin hyvät kekkerit on tärkeimmät. Mitään maata mullistavaa niissä ei tapahdu. Ikinä. Viis settiä ei toteudu, odotteluun menee ainakin kaks settiä. Nakellaan sukkanauhoja ja bestmäni pitää puheen jne. Odottelua se on. Hyvien kekkereiden takaamiseksi olkaa myös valmiita lainaamaan PA:ta kaikkiin ihme lehmänkutsuntahuutokisoihin ja semmoseen paskaan, niitä on aina. Kunhan joku bändin ukko seuraa, ettei se "kaverin gettoplasterilla pileet hoitanut" naapurin Erkki aja kamoja paskaksi.

Eli toisin sanoen. Reippaalla mielellä ihmisiä viihdyttämään, tai sitten ihan vitusti liksaa. Suosittelen näiden yhdistelemistä.
Outkast
11.06.2006 20:13:23 (muokattu 11.06.2006 20:15:37)
Kiitos vinkeistä ! Olisiko vielä jotain ehdotusta sen musiikin suhteen ? Tässä tämänhetkisessä listassa näyttäisi olevan: Billy Idolia, Guns n' rosesia, The Doorsia, The Who:ta, Zen Cafeta ja Bon Jovia...Itse en ole ko. listaa laatinut ja minua kiinnostaisikin että sopiiko tälläistä materiaalia soittaa "tanssikeikalla". Aikaisemmin joku mainitsikin että "voi vetää omaa musaa". Mutta mitä mieltä olette arvon herrat.

Ja jos olisi niitä biisi ja yhtyehdotuksia olisin varsin kiitollinen.
Doublebassjazz.
uruttaja
11.06.2006 21:05:50
Kiitos vinkeistä ! Olisiko vielä jotain ehdotusta sen musiikin suhteen ? Tässä tämänhetkisessä listassa näyttäisi olevan: Billy Idolia, Guns n' rosesia, The Doorsia, The Who:ta, Zen Cafeta ja Bon Jovia...Itse en ole ko. listaa laatinut ja minua kiinnostaisikin että sopiiko tälläistä materiaalia soittaa "tanssikeikalla". Aikaisemmin joku mainitsikin että "voi vetää omaa musaa". Mutta mitä mieltä olette arvon herrat.

Joku viksu on sanonut, että näille Uus-Harley-Davidson-porukoille pitää soittaa sitä musaa mitä ne kuunteli nuoruudessaan, eli 70-luvun musaa. Suomalaista ja ulkolaista. Jostain syystä Charlie Brown ja Dirlandaa on suurta huutoa tuommosissa bileissä, tai Apinamies.

Ei noissa sun mainitsemissa ole mitään vikaa, voi olla että uppoaa, voi olla että ei. Uskoisin että kyllä.

Vilkaise vaikkapa Gebardin, Philharmonicsin,Hospitalin, Lauantain Toivottujen, Southfork Soundmachinen kotisivuja, sieltä saattaa löytyä apuja biisivalintoihin.
baron
11.06.2006 22:08:39

Mä olin se joka sanoi, että vetäkää omaa musaa. Etsikää alkusetteihin jotain perustanssimusaa näitten lisäksi.
Tomtom
13.06.2006 10:48:09
Niin, se taitaa noiden nykyajan yritysjohtaijien syntymävuodetkin olla kovin usein 70-luvulla, eli kasarimusa uppoaa loppuillasta. Me ollaan soitettu aina tuollaista kevennettyä perinteistä tanssimusaa alkuun ja sitten siirrytty poppiin ja ihan rokkiin. Se on aika kumma juttu miten yli 60- vuotiaatkin lämpenee jollekin Leovottomalle Tuhkimolla, vaikka se ei ihan menekään yksiin ikäryhmän toivebiisien kanssa. Sitä oikeesti tanssia osaavaa kansaa näkee nykyään niin vähän.
"Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." Y.J.M.
KoskPaavo
13.06.2006 10:52:59
Se "oikeesti tanssia osaava kansanryhmä" vähenee kiihtyvällä vauhdilla.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
R.Syke
13.06.2006 10:54:27 (muokattu 13.06.2006 10:56:57)
Se "oikeesti tanssia osaava kansanryhmä" vähenee kiihtyvällä vauhdilla.

Hetkinen. Tohon vaaditaan perustelu. Perustele. Tuo on mutu...

...joka taitaa olla särkikala ;)

Hauskaa olla lomalla, grillailla, laimennella hikeä ja välillä pyyhkäistä sisään katsoon näitä kolumneja...

Itellä muuten 2 kpl 60 biisin kansiota, siis 5 settiä á 12 tsipaletta. Vilkasin. Onpas kirjavaa tavaraa...
baron
13.06.2006 11:28:33 (muokattu 13.06.2006 11:29:23)

Se on aika kumma juttu miten yli 60- vuotiaatkin lämpenee jollekin Leovottomalle Tuhkimolla, vaikka se ei ihan menekään yksiin ikäryhmän toivebiisien kanssa. Sitä oikeesti tanssia osaavaa kansaa näkee nykyään niin vähän.

Joo, rokkihan on sen ikäryhmän nuoruusmusaa, Elvis, Beatles, Rolling Stones, Beach Boys, mutta kyllähän suomirokkikin niille uppoaa.
KoskPaavo
13.06.2006 11:35:36
Hetkinen. Tohon vaaditaan perustelu. Perustele. Tuo on mutu...

...joka taitaa olla särkikala ;)

Hauskaa olla lomalla, grillailla, laimennella hikeä ja välillä pyyhkäistä sisään katsoon näitä kolumneja...

Itellä muuten 2 kpl 60 biisin kansiota, siis 5 settiä á 12 tsipaletta. Vilkasin. Onpas kirjavaa tavaraa...

Itse olen omin silmin tuon nähnyt 29 ammattimuusikkovuoden aikana että tanssiravintola - ja paritanssikulttuurin harrastaminen vähenee vuosi vuodelta.Ja tähän on turha vetää mitään "Tanssii tähtien kanssa"-juttua , koska se ei sitä pelasta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)