Aihe: Tanssimuusikon grillipalsta
1 2 3 4 515 16 17 18 19
v_m_kangas
24.04.2005 16:53:58

Nyt on sitten grillikausi jo avattu Oulun korkeudellakin :)

Päivän menussa oli:
-Uuniperuna
-Pekoniherkkusienet
-Punaviinimarinoitu naudan pihvi
Palan painikkeeksi pullo Raimattia 2001

Perunat folioon käärittynä grilliin kuvun alle muhimaan. Sillä välin herkkusienet valmistellaan grillin lämpöön. Täytteeksi herkkusienille tuorejuustoa (voi olla valmiiksi maustettu maun mukaan) ja kaapista löytyviä mausteita. Hyvä täytemassa syntyi valkosipuli tuorejuustosta, mustapekka juusto, aurajuustoa, loraus chili ketshuppia ja punaleima juustoraastetta. Sienistä nypitään kannat pois ja täytteet painellaan sienen sisälle. Sieni kääritään pekonisuikaleeseen ja pistetään vartaaseen tai suljetaan coctailtikulla.

Grillikastikkeeseen laitoin oliiviöljyä, pippureita, grillimaustetta ja viskiä.

Perunat ovat muhineet 30-45 min ja kiikutetaan sienet ja pihvit parilalle. Grillataan kunnes pekoni saa väriä pintaan, voidellaan välillä grillikastikkeella.

Sitten nam, nam :)

Millaisia reseptejä löytyy muualta Suomesta?
Humppaa tai soita humppaa
Tankoprinssi
24.04.2005 17:12:37

Kilo lihaisaa A-luokan makkaraa, joka grillataan ruskeaksi ja nautitaan kylmän oluen ja voimakkaan sinapin kera.

Erittäin tärkeää makunautinnon kannalta on ettei vahingossakaan sekoiteta tähän iltapalahetkeen mitään salaatteja, kastikkeita,vihanneksia tai muitakaan epäterveellisiä "sörsseleitä".

Nim. "reilu meininki"
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
baron
24.04.2005 17:59:56

Mä ostin mökin landekaupasta valmiita vartaita, joissa oli nautaa, sikaa, sieniä, maissia, ananasta ym.

Laiskan miehen ratkaisu.
VAROITUS: Oheinen kirjoitus ärsyttää E C:tä.
KoskPaavo
24.04.2005 21:01:44
Myös meillä: Kabanossia , tulista sinappia ja kylmää olutta. Muut on herrojen kotkotuksia.
Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti
baron
24.04.2005 21:39:06 (muokattu 24.04.2005 21:40:26)

Myös meillä: Kabanossia , tulista sinappia ja kylmää olutta. Muut on herrojen kotkotuksia.

Mä oon samaa mieltä, mutta mulla oli naispuolisia ruoka/saunavieraita, jotka arvostivat niitä rehuja, jotka paikallisen kaupan lihamestari oli tunkenut vartaisiin.
WanhaWetäjä
24.04.2005 22:26:23 (muokattu 24.04.2005 22:27:32)

Yx suosikki kesällä mökillä on grillatut muikut,ei tarvi kun vähän suolaa,niin se on siinä!Ei aina jaksa savustaa ;-)

Tai sitten ennen muikkukautta; mökkirannasta verkolla saatua siikaa folioon,kalan sisään ja ympärille sitten voi laittaa mm. tilliä,sipulia,ruoholisupulia,suolaa,vähän sitruunapippuria tai valkopippuria ja voita tai oliiviöljyä jos haluaa light-version,ja mitä muuta sattuu oleen.. sitten muhimaan grilliin välillä pakettia käännellen n. 20-30 min ja on hyvää,ja suht kevyttä siihen ainaiseen makkaraan verrattuna...mä suosin olutta kyytipojaksi ;-)

Toki muutkin kalat on ok,mutta rasvaisena kalana siika toimii parhaiten,no taimenosastot tietty,mutta niitä saa niin harvoin sisävesiltä :-)

Prkl,pakko mennä heti mökille kun jäät lähtee...siika liikkuu aika rannassa keväällä ja alkukesällä,nam!!

Mulla on käynyt ihan tajuton tuuri ton mökin suhteen,siikaa saa tosiaan n. 10-100 m säteeltä mökkirannasta lähes koko kesän :-)
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
riff
24.04.2005 22:38:47
Yx suosikki kesällä mökillä on grillatut muikut,ei tarvi kun vähän suolaa,niin se on siinä!Ei aina jaksa savustaa ;-)

Tai sitten ennen muikkukautta; mökkirannasta verkolla saatua siikaa folioon,kalan sisään ja ympärille sitten voi laittaa mm. tilliä,sipulia,ruoholisupulia,suolaa,vähän sitruunapippuria tai valkopippuria ja voita tai oliiviöljyä jos haluaa light-version,ja mitä muuta sattuu oleen.. sitten muhimaan grilliin välillä pakettia käännellen n. 20-30 min ja on hyvää,ja suht kevyttä siihen ainaiseen makkaraan verrattuna...mä suosin olutta kyytipojaksi ;-)

Toki muutkin kalat on ok,mutta rasvaisena kalana siika toimii parhaiten,no taimenosastot tietty,mutta niitä saa niin harvoin sisävesiltä :-)

Prkl,pakko mennä heti mökille kun jäät lähtee...siika liikkuu aika rannassa keväällä ja alkukesällä,nam!!

Mulla on käynyt ihan tajuton tuuri ton mökin suhteen,siikaa saa tosiaan n. 10-100 m säteeltä mökkirannasta lähes koko kesän :-)

Et sattuis kaipaamaan mökki seuraa? Näläkä iski lukiessa sun reseptejä!
Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee!
WanhaWetäjä
24.04.2005 23:02:35 (muokattu 24.04.2005 23:03:20)

Et sattuis kaipaamaan mökki seuraa? Näläkä iski lukiessa sun reseptejä!

No seuraa kyllä yleensä piisaa kun on vaimo ja 5 lasta...

Ootko kalamiehiä?Mulla on vähän laiskuus iskenyt kun on noi verkkopaikat ihan vieressä,uisteltua tulee jonkin verran,kuhaa,haukee,ahventa...

Vaan totaalisena vastapainona kalastus kaikissa muodoissaan toimii monella soittajalla...se hiljaisuus on yx ellei peräti se tärkein pointti,ainakin mulle:-)

Ei humpasta tietookaan kun siinä grillin vieressä oottelee safkan valmistumista,hianoo kun mikä !!
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
mack the knife
24.04.2005 23:37:44
Yx suosikki kesällä mökillä on grillatut muikut,ei tarvi kun vähän suolaa,niin se on siinä
Ei kun paljon suolaa. Sitten se on siinä.
Siika on muuten kalana ihan ylivoimainen, se on totta.
*Jalu muuten mahtuu tyhjään Pringles-tuubiin...Kätevä keino yleisötilaisuuksissa.
baron
24.04.2005 23:40:56

Ei kun paljon suolaa. Sitten se on siinä.
Siika on muuten kalana ihan ylivoimainen, se on totta.

Mä oon toisinajattelija: tykkään ahvenesta.
Itse en saa yleensä kuin pieniä, isot ostan kaupasta, kummistakin tykkään.
riff
25.04.2005 00:24:38
Ootko kalamiehiä?
No en kalastele mutta syön mielelläni! Kulinaristi, ja se näkyy.
mack the knife
25.04.2005 00:27:19
No en kalastele mutta syön mielelläni! Kulinaristi, ja se näkyy.

Eikö se nyt lähe tippumaan? Vai annoitko olla, mulle on käyny niin.
*Jalu muuten mahtuu tyhjään Pringles-tuubiin...Kätevä keino yleisötilaisuuksissa.
Pula-Aho
25.04.2005 09:05:04

Itse annan ääneni kuhalle. Aikaste saman tyyppinen kuin ahven mutta enemmän syötävää eli kääntäen vähemmän perkuuhommia ja helpompi laittaa fileksi, jos paistaa meinaa.

Mutta en ole kranttu. Kaikki kalaruuat uusien perunoiden kera ja kylmän kossu snapsin ja oluen tai valkoviinin kera maistuvat. Kenttäolosuhteissa kala tulee yleensä valmistetua sanomalehteen käärittynä ja nuotiossa paistettuna.

Toisaalta en kyllä väheksy liharuokiakaan. Lampaanpaisti täytyy kerran kesässä tehdä nuotion hiilloksen alla (kevennetty versio rosvonpaistista). Siihenkin kululuu kaikkine toiminee helposti semmoinen 4-5 tuntia. Siinä sitä on lysti istua rantahietikolla, siemalla virvokkeita ja odotella paistin kypsymistä.
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
Pula-Aho
25.04.2005 09:11:41
Vaan totaalisena vastapainona kalastus kaikissa muodoissaan toimii monella soittajalla...se hiljaisuus on yx ellei peräti se tärkein pointti,ainakin mulle:-)

Joo, mikään ei ole hienompaa kuin uistella soudellen peilityynellä järvellä kauniina kesäsiltana auringon kohta laskiessa ja yht'äkkiä jostain kaukaiselta rannalta alkaa kuulumaan hanurin soittoa ja laulua "metsssäään on tullut jooo sssyyyyysssss...".
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
Sertzo S
25.04.2005 12:04:25
Itse en saa yleensä kuin pieniä, isot ostan kaupasta, kummistakin tykkään.

Täällä Savonlinnassa on hyviä onkiahvenpaikkoja. Minun ennätykseni kesäpilkillä on 700gr. Naapurin isäntä sai 800gr:sen, mutta eräs toinen kaveri jo yli kilosen. Ei yhtään tyhjää reissua kesäisin tuolle apajalle ole vielä tehty.
Juhannuksen aikoihin alkaa paras syönti.
v_m_kangas
25.04.2005 12:48:12

Lohifileestä tulee maukasta, kun maustaa edellisenä päivänä ja loimuttaa hiljaisella tulella virvokkeita nauttien.

Kokemukseni mukaan file marinoituu maukkaammaksi kun tekee poikittaisia viiltoja ja voitelee fileen öljyllä. Mausteita saa laittaa reilusti, sitruunainen kalamausteseos on hyvä.
Humppaa tai soita humppaa
baron
25.04.2005 12:59:40

Mä harjoittelin jossain vaiheessa muunkin kuin kalan savustamista ja keksin kaksi uutta ruokalajia:

1. Nokikana
2. Mustalammas
kimmoke
25.04.2005 13:06:48

Tarjoiluehdotuksena Hiillostettua Liimataista.
Pojat haukkuu Teivon Ravi Sankariksi...vanha tsingahteleva sitarawirtuoosi?
riff
25.04.2005 13:29:05
Tarjoiluehdotuksena Hiillostettua Liimataista.

Tai pippuriturakaista, well done.
Tankero
25.04.2005 15:09:34
Ramasee niino majepottu Kalevan Eikkaa. Vanha Kantolalainen sanonta. MIkähän siinä on, että se majepottu alkaa aina niin ramaseen?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 515 16 17 18 19
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)