jon lord 01.08.2006 12:22:41 | |
---|
Mitkä sävelmät ovat herättäneet muusikoissa mukavia tai ehkä ikäviäkin muistoja. Ehkä seurustelun alku tai jokin muu mieltä myllertävä biisi. Gary Mooren Empty Rooms herättää minulle haikeita muistoja. Beatles ja Hurriganes vieläkin nostalgiaa koska ne olivat ne tekijät jotka veivät muusikon uralle. Ikävistä muistoista Bachin koraali Erbarm dich mein o herre gott joka soitettiin lapseni hautajaisissa. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |
R.Syke 01.08.2006 12:26:03 (muokattu 01.08.2006 12:48:35) | |
---|
Avasit. Arvasin. -Toi mainittu 'Parisienne Walkways' ja Bachin d-molli preludi ja fuuga -'Hopeinen kuu' saksofonisoolo pitää olla 1:1:een Rannikon alkuperäisen kanssa. -'Twilight Time' -'The House of The Rising Sun' Huomaatte varmaan, että näissä on kaikissa yksi yhteinen piirre...Paitsi tota fuugaa... Sitten jos mennään tohon vakavampaan, niin 'Oi muistatko vielä sen virren' Ja nimenomaan niin soitettuna, että säestyksenä käytetään 'Sun haltuus rakas isäni' -virttä' Tämä tapahtui isäni hautajaisissa. |
poppamies 01.08.2006 12:44:54 | |
---|
Mitkä sävelmät ovat herättäneet muusikoissa mukavia tai ehkä ikäviäkin muistoja. Ehkä seurustelun alku tai jokin muu mieltä myllertävä biisi... Seurusteluaikana listoilla pyöri "Whiter Shade Of Pale". Päätelkää siitä. G-strings are for strippers |
omarklah 01.08.2006 12:56:00 | |
---|
"Keep on runningin" tahdissa tuli -69 ekan kerran suudeltua vastakkaista sukupuolta. Pink Floydin "Wish you were here" ja Hebbegeebeesien "Night fever" liittyvät sitten jo ekaan vakavampaan seurusteluun. Vaimostani lämpimiä tunteita tuo mieleen Pelle Miljoonan "Mulla menee lujaa". Freen "Allright now" muistuttaa, että oli se radio Luxemburg vaan hyvä asema aikanaan. Hendrixin "Hey Joe" oli eka biisini basson varressa - lämmöllä muistan sen. Kaikki musiikkiin liittyvät muistikuvani ovat positiivisia. Onneksi. Koputtaa puuta. Tää sit sanois tälleen... |
baron 01.08.2006 13:02:27 | |
---|
Mun vanhemmilla oli savikiekko, jossa oli Manuel del Fallan Danza del Terror (kauhutanssi) ja Danza Ritual del Fuego (tulitanssi) piiseistä pianosovitukset ja se sai mut kiinnostumaan pianon soitosta. Oon saanut myöhemmin nuotit piiseihin, mutta jääneet opettelematta. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
R.Syke 01.08.2006 14:16:22 (muokattu 01.08.2006 14:19:19) | |
---|
Mun vanhemmilla oli savikiekko, jossa oli Manuel del Fallan Danza del Terror (kauhutanssi) ja Danza Ritual del Fuego (tulitanssi) piiseistä pianosovitukset ja se sai mut kiinnostumaan pianon soitosta. Oon saanut myöhemmin nuotit piiseihin, mutta jääneet opettelematta. -Vieläkös se 'Presto Agitato' antaa väreitä? http://www.mutopiaproject.org/cgibin/piece-info.cgi?id=292 Klikkaa tota midifilettä :D |
Aune 01.08.2006 14:18:23 | |
---|
Vaikea, kun niitä on niin paljon ja kaikki herättää erilaisia tuntemuksia ja jokainen eri syystä. Mutta avaudun tässä nyt tämän verran: - Positiivisia tuntemuksia: Teinivuosien kimallehevibändien hengentuotteet kuten Mötley Crüen "Home Sweet Home" ja vaikkapa W.A.S.P:in "L.O.V.E. Machine" on mainittava ihan vain siitä syystä että niiden ulostullessa hormoonit oli pahimmassa jylläysvaiheessa. Ensipusut ja nusutkin kävi mm. näiden tahdissa sutjakkaasti. - Negatiivisia tuntemuksia: Aulis Sallisen Aspekteja Peltoniemen Hintriikin surumarssista. Itseasiassa kyseinen surumarssi kaikkina versioinaan kylmää ja lamauttaa. Syitä sen kummemmin tässä kaivelematta. - Positiivisin tuntemus: Markku Lepistön levyttämä versio "Hermannin mollipolkasta" eli ensimmäinen kappale, jonka plokkasin ja opin soittamaan alusta loppuun kaksirivisen saloihin ja suloihin paneutuessani. - Negatiivisin tuntemus: Celine Dionin "My heart will go on" tai mikä se hirvitys onkaan Titanicin tunnarina. Rakas silloinen aviomieheni haki tulevaa tyttöystäväänsä tanssimaan tätä, ja minä katselin suopeasti kun se on niin sivistynyt, että tanssittaa seurueen naisia. Avioerohan siitä sitten seurasi, kamala biisi. eeveeveekoo |
baron 01.08.2006 14:31:10 | |
---|
-Vieläkös se 'Presto Agitato' antaa väreitä? No joo, joskus opiskelun alussa näytettiin jossain opiskelijajärjestön tilaisuudessa "verisiä" leffoja ja jotta ei näkisi pahoja unia päälle Nakke Nakuttaja ja siinä oli musiikkina tää Presto Agitato. Nakke itse soitti flyygeliä ja se sitten lopuksi hajosi, mutta Nakke sai juuri viimeiset soinnut soitettua. On tääkin ollut siitä lähtien suosikkeja vaikka ei oo itseltä taittunut. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
KoskPaavo 01.08.2006 16:10:12 | |
---|
Ei mulla oikeastaan negatiisia tuntemuksia tule kuin tuosta räp-lätinästä. Positiivisia Nousevan auringon talo Whiter shade of pale Go down gamblin (BST) Myös muut Blood, Sweat and tearsin biisit Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Ukko 01.08.2006 16:24:25 | |
---|
Minulle saa biisi "mahtava peräsin ja pulleat purjeet " aina kyyneleet silmiin. On se niin herkkä :/ |
R.Syke 01.08.2006 17:34:02 | |
---|
Minulle saa biisi "mahtava peräsin ja pulleat purjeet " aina kyyneleet silmiin. On se niin herkkä :/ -Veret silmiin. Herkkä kuin mannen hevonen. Kun metrin halolla lyö päähän, niin kyyneleet tulee silmiin. |
Ukko 01.08.2006 21:27:21 (muokattu 01.08.2006 21:27:46) | |
---|
Ja sit toinen oikein herkkä ja kaunis biisi joka myös saa vedet silmiin, on tämä " hulivili huihai tyttö vaan ". |
Tankero 01.08.2006 21:57:21 | |
---|
Laatta Mikon Careless whisper. Aina kun kuulen tulee mieleen Patelan seurahuoneen alakerta ja Kati K. Voihan nuoruus. Varmasti, vissiin. |
Tankero 01.08.2006 21:57:39 | |
---|
Ja sit toinen oikein herkkä ja kaunis biisi joka myös saa vedet silmiin, on tämä " hulivili huihai tyttö vaan ". Ellu oli naapurin tyttö. Varmasti, vissiin. |
WanhaWetäjä 02.08.2006 00:54:32 | |
---|
Varhaisin "iskelmä"joka herättää aina jotain ihme tuntemuksia,on "Wanha Holvikirkko"....aikoinaan se soi jossain lista-ohjelmassa radiossa,sitä kuunneltiin mökillä... Vähän myöhäisempiä ovat Radio Luxemburgissa soineet Kinksien "Sunny afternoon",Moven "Blackberry way",Chicagon se "25 or 64"?...yleensä tuon ajan biisit muistuttaa lapsuudesta Tampereella,Viinikan kaupunginosassa...*snif* Tod.näk. just noitten Radio Luxenburgin biisien ja vanhemman velipojan musaharrastuksen ansiosta musta tuli soittaja... "Led Zeppelin II" oli eka LP-levy minkä mä itse ostin Ruotsista,seuraava tais olla "Abbey Road",vai miten se meni...enivei niitä jukeboxeista poistettuja kaikenmoisia singlejä ostettiin Treelta yhestä divarista... Yks kova hitti oli Equals-yhtyeen "Baby come back"... Jopa "Iltatuulen viesti"herättää muistoja,saatana sehän oli vissiin kolme vuotta listaykkönen,HOHO! Santanan eka herättää kaihoisia muistoja ensirakkaudesta...sen tahdissa...no ei ainakaan PRKL tanssittu paritansseja;-) Ostan Casion kun täytän 50v... |
isojussi 02.08.2006 01:03:59 | |
---|
Mulla liittyy niin monia juttija musaa, että on aika vaikee eritellä.... - Easy Living - Elviksen mikä vaan - Hyvän torvisoittokunnan soittama Koivu-valssi Mulla musa herättää enemmän tunteita, kuin muistoja. Tragikoomista kenties lienee se, että kun laulan "Korven äidin kehtolaulua", tulee siitä aina ona poika mieleen (ei - sen nimi ei oo Tauno) ja tulee hiton haikee olo ja mukuloita ikävä kesken parodiabiisin. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
EP 02.08.2006 02:31:03 | |
---|
Ellu oli naapurin tyttö. Mikä lie hällekin tullut.. ikävä juttu. |
mack the knife 02.08.2006 18:21:29 | |
---|
Maalaismaisema (Eija S:ää puristelin työväentalon tiskossa -73) Sinatra: New York, New York (Rocktails-discon viimeinen biisi joka ilta) Matt Bianco: Get Out Of Your Lazy Bed (saman paikan meininkiä) The Reddings: Awakening (mitä helevetin passon soittoa se tuo on) Hän vain juo jaloviinaa, viileää viinaa kuin vettä vain juo... |
Sertzo S 02.08.2006 18:26:45 | |
---|
Voi niitä on niin paljon. Eräs on K. Kuuvan Pikku Nina, joka soi taustalla muiden ohella, kun sain etunimeltään Nina-nimistä erittäin kaunista neitoa pitää hyvänä vierelläni aivan koko yön kauan sitten. :) |
mack the knife 02.08.2006 18:32:08 | |
---|
Voi niitä on niin paljon. Eräs on K. Kuuvan Pikku Nina, joka soi taustalla muiden ohella, kun sain etunimeltään Nina-nimistä erittäin kaunista neitoa pitää hyvänä vierelläni aivan koko yön kauan sitten. :) Tuo on nätti, mutta kun mulle on kerran laulettu se että tikkuviinaa, niin ei osaa enää vakavasti kuunnella. Samoin kuin Sabina-tango. Entisen vaimon serkku lauloi sitä 10-vuotiaana täysillä että SAA VIINAAAA! Luuli oikeasti sen olevan niin. Hän vain juo jaloviinaa, viileää viinaa kuin vettä vain juo... |