Aihe: Ohjelmaa pikkujouluun
1 2 3
TiVe
22.11.2006 09:32:16
Taas on käsillä se saman joka vuotinen ongelma, että millaista ohjelmaa saisi kyhättyä pikkujouluun. Täällä kun pyörii ihmisiä, jotka pitävät esiintymisestä ja omasta äänestään niin olette varmaan järjestäneet muutakin ohjelmaa kuin musisointia.

Esimerkki helposti järjestettävästä ohjelmanumerosta on sellainen, että kirjoitat pikku tarinan es. metsästäjästä, joka jahtaa metsässä ja suolla karhua. Valitset pikkujouluporukasta näyttelijät, joille annetan roolit puu, suo, karhu, mätäs, karhunjätös, kurki,..
Sitten he näyttelevät kertomasi tarinan, jossa karhu kävelee suolla ja heittää jätöksen puun juurelle,..karhu ja metsästäjä painivat suolla,..

Mitä siis ohjelmaksi tänä vuonna?
Rykiminen ei tarkoita Lapissa hiljaista yskimistä
baron
22.11.2006 09:37:40

Tietenkin Tiernapojat!
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Sertzo S
22.11.2006 09:53:17
Tietenkin Tiernapojat!

Vahvaa komppausta esittää entinen kuningas Herodes.
Vaikka onhan tuo tiernapoikaesitys tietenkin hieman rasitinenkin: "Hoo, miksi olet noin musta."
pekkajau
22.11.2006 10:17:14
Olen laittanut tämän aiemminkin mutta tätä olen käyttänyt monesti...

Tämän kun lukee oikein hitaasti ja rauhallisesti juhläväelle niin toimii...jos toimii!

Kirje kuluttaja-asiamiehelle

Toivoisin, että voisit ottaa kantaa, onko seuraava tapahtuma sellainen, että voisin vaatia vahingonkorvauksia Helsingin tavaratalo X:stä menetetystä tyttöystävästä:

"Halusin taannoin ostaa syntymäpäivälahjan tyttöystävälleni. Koska kyseinen nainen on tunnetusti herkästi kiivastuvaa sorttia ja lahjojen suhteen kranttu, päätin kerrankin olla tahdikas ja käyttää harkintaa. Mietittyäni asiaa, päätin ostaa vaaleat hansikkaat, romanttinen muttei liian henkilökohtainen lahja.

Tyttöystäväni Helsingissä asuva pikkusisko lupautui lähtemään kanssani X:lle valitsemaan naisten käsineitä. Sisko osti samalla itselleen pikkupöksyt. Kassalla myyjä sekoitti ostokset; pikkuhousut joutuivat tyttöystäväni pakettiin ja hansikkaat lähtivät siskon mukaan. Virhettä silloin kuitenkaan huomaamatta lähetin syntymäpäivälahjan tyttöystävälleni Turkuun ja kirjoitin korttiin:

Valitsin nämä, koska olen huomannut, ettei sinulla kovin usein ole niitä, kun menemme ulos iltaisin. Muistan myös, että kun kerran pitelin sinun vanhojasi, jotta olisit voinut paremmin maksaa taksikuskille, ne näyttivät jo aavistuksen verran kuluneilta. Olisin ostanut pitkät vetoketjulliset, mutta siskosi pitää lyhyitä, helpommin riisuttavina ja hän suositteli niitä ja näytti minulle omansa, miten helppo ne on riisua, kun on kiire.

Nämä ovat kyllä aika aran väriset, mutta myyjätär näytti minulle omansa, joita hän oli pitänyt jo kolme viikkoa, eivätkä ne olleet kovin pahasti likaantuneet. Hän sovitti vielä tätä sinun lahjaasi ja näytti oikein fiksulta. Myyjä kuitenkin varoitti, että kun työnnät sormesi niihin, et saa käyttää voiteita, koska rasva saattaa tulla ikävästi pinnan läpi.

Varo myös hankaamasta niitä mitään kovaa vastaan, koska ne ovat aika ohuet ja saattavat mennä kovasta hankauksesta puhki. Kun riisut ne, muista puhaltaa niihin kevyesti, sillä ne ovat varmastikin kosteat pitämisen jälkeen.

Myyjä sanoi, että ne saattavat tuntua alussa tiukoilta mutta koon pitäisi kyllä olla oikea. Jos et kuitenkaan jaksa odottaa, että ne venyvät, voit pyytää vaikka isääsi tai veljeäsi työntämään kätensä varovasti niihin.

Toivottavasti panet ne minua varten perjantai-illaksi.

Ps. Viimeisintä muotia on pitää niitä hieman ylöskäännettyinä niin, että vähän karvaa näkyy sisältä."
Joo sanoi Olli kun leipä loppu.
half
22.11.2006 10:20:39
Vaikka onhan tuo tiernapoikaesitys tietenkin hieman rasitinenkin: "Hoo, miksi olet noin musta."

Mikä siinä on rasistista? Musta on mustakin musta, valkoinen valkoinen ja keltainen on keltainen. Meitä on moneksi ja on tervettä ja rotujen välisiä ennakkoluuloja vähentävää selvittää tällaiset ongelmat. Onko tapauksessa kuvattu henkilö oikeasti musta vai esimerkiksi kännissä savusaunassa kolmen miss Suomiehdokkaan kanssa piehtaroinut tangokuningas. Mene vaikka Nigeriaan Lagosin kaduille ja hämmästy. Kohta sinulta kysytään: Hoo, miksi olet täällä valkoperse?
jon lord
22.11.2006 10:29:47
Knihti tuli oltua monta vuotta,husaari olen minä sodassa ja urhoollinen sotamies.....
Se oli osa joka minulle lankesi luonnostaan. Ukko kun halusi olla tietenkin Herodes,tottakai ja Paice60 pistettiin murjaaniksi, siltä ei kyselty.
Tehkää sellaiset pikkujouklut niinkuin oli Akkaapäälle sarjassa jakso;pikkujoulut. Voi prk....sitä touhua.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Sertzo S
22.11.2006 11:29:08
Mikä siinä on rasistista? Musta on mustakin musta, valkoinen valkoinen ja keltainen on keltainen. Meitä on moneksi ja on tervettä ja rotujen välisiä ennakkoluuloja vähentävää selvittää tällaiset ongelmat. Onko tapauksessa kuvattu henkilö oikeasti musta vai esimerkiksi kännissä savusaunassa kolmen miss Suomiehdokkaan kanssa piehtaroinut tangokuningas. Mene vaikka Nigeriaan Lagosin kaduille ja hämmästy. Kohta sinulta kysytään: Hoo, miksi olet täällä valkoperse?

Kävipä kerran niin, että istuttiin savonlinnalaisessa ravintolassa ja seurueeseemme kuului eräs paikallinen koiranleuka.
Jonkin ajan kuluttua kuppilaan sisään purjehti ylväästi uusissa shortseissaan nuori mies ja meni baaritiskille kaljalle. Tyypin koivet olivat aivan maidonvalkeat, vaikka oli keskikesä ja hellepäivä. Seurueemme koiranaleuka tönäisi minua ja iski silmää kuiskaten: "Kattokaa pojat tyypin koipien päivetystä."
Sanon tälle kaverilleni, että turpa kiinni eläkä vaan sano sille miehelle mitään. Tämän vain innostui ja vinkkasi tuon tyypin baritiskiltä pöytäämme ja kailotti kovalla äänellä, että missä muuten oot nuo koipes polttanu ja virnisti päälle. Onneksi tuo shortistyyppi oli huumorintajuinen ja ei suuttunut ollenkaan, vaikka sitä pelättiin.
lukkari
22.11.2006 12:18:07

No on se, minkä tähden siinä täytyy lyödä heti alkuun nekru polvilleen.Mihin siinä koko jutussa tarvitaan edes neekeriä.
baron
22.11.2006 12:45:28

No on se, minkä tähden siinä täytyy lyödä heti alkuun nekru polvilleen.Mihin siinä koko jutussa tarvitaan edes neekeriä.

Joo valkoisten juhlissa, menkööt savimajoihinsa!
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Sertzo S
22.11.2006 13:30:50 (muokattu 22.11.2006 13:31:21)
Muusikotko muka rasisteja? Ei pidä paikkaansa! Tiernapojista puhumattakaan.
uruttaja
22.11.2006 14:10:43
Muusikotko muka rasisteja? Ei pidä paikkaansa! Tiernapojista puhumattakaan.

Blondi iski neekerin, raahasi sen kämpilleen, riisui itsensä alastomaksi ja totesi;

"Sinä uljas rakkauden ruumiillistuma, tee minulle se minkä mustat pojat parhaiten osaavat".

Neekeri veti blondia tauluun ja pölli stereot.
pekkajau
22.11.2006 15:47:56
-Mikä on musta ja koputtaa kovasti ikkunan takana?
- Somali mikroaaltouunissa.
Joo sanoi Olli kun leipä loppu.
Lennu
22.11.2006 16:22:33

Blondi iski neekerin, raahasi sen kämpilleen, riisui itsensä alastomaksi ja totesi;

"Sinä uljas rakkauden ruumiillistuma, tee minulle se minkä mustat pojat parhaiten osaavat".

Neekeri veti blondia tauluun ja pölli stereot.

Niinpä, ittepä alotti.
" Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia."
Ukko
22.11.2006 16:36:24

Sinäkin Brutukseni. Meikä on joutunut esittämään Herodesta useastikin. Paice60 oli murjaanien kuningas ( sopii hunpparunpalille ) ja JonLord Knihti ( nykyään se on kihti ).
Sertzo S
22.11.2006 17:01:05
Sinäkin Brutukseni. Meikä on joutunut esittämään Herodesta useastikin. Paice60 oli murjaanien kuningas ( sopii hunpparunpalille ) ja JonLord Knihti ( nykyään se on kihti ).

Näistä Tiernapojista olen kuullut joskus kauan sitten aktiiviurani aikana hauskan mukaelman tarinankeronnallisin taidoin tuon yrityksen neljästä eri henkilöstä ns. huumoripläjäyksenä "tiernapoikarooleissaan". Se toimikin vielä muistini mukaan oikein hyvin, kuten perse Jouluna, en vain enää muista missä tuo tapahtui.
manjaana
22.11.2006 17:28:50
Taas on käsillä se saman joka vuotinen ongelma, että millaista ohjelmaa saisi kyhättyä pikkujouluun. Täällä kun pyörii ihmisiä, jotka pitävät esiintymisestä ja omasta äänestään niin olette varmaan järjestäneet muutakin ohjelmaa kuin musisointia.

Esimerkki helposti järjestettävästä ohjelmanumerosta on sellainen, että kirjoitat pikku tarinan es. metsästäjästä, joka jahtaa metsässä ja suolla karhua. Valitset pikkujouluporukasta näyttelijät, joille annetan roolit puu, suo, karhu, mätäs, karhunjätös, kurki,..
Sitten he näyttelevät kertomasi tarinan, jossa karhu kävelee suolla ja heittää jätöksen puun juurelle,..karhu ja metsästäjä painivat suolla,..

Mitä siis ohjelmaksi tänä vuonna?

Kaikki hyvät ohjelmat sitten vedettävä mein pikkuesoissa kanssa... ;o))
-Hengellistä hyminää, sanoo Haka-Jaska ku kirnuhun piäri-
paice60
22.11.2006 17:40:22

Sä olitkin Heroes (mukaillen Mustanaamoin hevosta).
Miks´ mä oon täällä?
R.Syke
22.11.2006 19:00:42
Munsta pikkujouluun kuuluu ilman muuta tip tap tanssileikki. Sen vois ottaa ainakin.

Ja illan hitaana K. Jylhän 'Joululaulu'
R.Syke
22.11.2006 19:03:57 (muokattu 22.11.2006 19:04:31)
Sä olitkin Heroes (mukaillen Mustanaamoin hevosta).

Jollakin oli hevonen nimeltä 'Bukefallos', historiasta muistan. Joku vois esittää, kun pukin reen eteen valjastetaankin se.

Säestyksenä 'Kulkuset'
Mandoman
22.11.2006 19:07:24
Jollakin oli hevonen nimeltä 'Bukefallos', historiasta muistan. Joku vois esittää, kun pukin reen eteen valjastetaankin se.

Säestyksenä 'Kulkuset'

Juu.Iliman muuta. Se versio, jossa ne kilisee: "kilisee, kilisee kulkuset, helkkyen--"
Keskustelussa on eduksi, jos molemmat osapuolet ovat savolaisia. Silloin siinä esitetään kysymys, joka ei ole kysymys ja vastaus, joka ei ole vastaus. Tuloksena on keskustelu, joka ei etene mihinkään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)