Aihe: Mitä mieltä tämän päivän Tangomarkkinoista?
1 2 3 4 5 6 7
Rokkimamma75
07.11.2006 22:35:59
Juu, kaikki tietää, ahterista ja typerä instituutio.

Mutta mitäpä mieltä soittajat ovat itse kisaan lähtijöistä, siellä pärjääjistä ja sieltä tippujista? Jos voittaa kisan (tai menestyy hyvin), onko arvostukseen aihetta ja jos taas tippuu niin sietääkö tippuakin? Kumpi on parempi, kaunis ääni ilman minkäänlaista esiintymiskokemusta ja taitoa vai hyvä ja varma esiintyjä ei niin kauniilla saundilla?

Tulipas vaan mieleen tässä kaikenlaisia tulevaisuusmielikuvioita pyöritellessä.. ;)
Life is a Bitch and so am I!
mack the knife
07.11.2006 22:37:18

Mutta mitäpä mieltä soittajat ovat itse kisaan lähtijöistä, siellä pärjääjistä ja sieltä tippujista? Jos voittaa kisan (tai menestyy hyvin), onko arvostukseen aihetta ja jos taas tippuu niin sietääkö tippuakin? Kumpi on parempi, kaunis ääni ilman minkäänlaista esiintymiskokemusta ja taitoa vai hyvä ja varma esiintyjä ei niin kauniilla saundilla?

Tulipas vaan mieleen tässä kaikenlaisia tulevaisuusmielikuvioita pyöritellessä.. ;)

Vastaa mulle!
COVS n:o 1.
pekkajau
07.11.2006 22:48:06
Makkaraa myyvät varmaan paljon noissa juhlissa?
Joo sanoi Olli kun leipä loppu.
WanhaWetäjä
08.11.2006 00:51:44

Kysyppä asiaa niiltä kisan voittaneilta/sijoittuneilta, jotka kärvistelee tänä päivänä vähillä keikoilla, osa on tullut järkiinsä ja lopettanut vallan, suuri osa on kokenut lisäksi yksityiselämässään mullistavia vastoinkäymisiä kuten esim avioeron...onko tuo paska sen arvoista?????Että pääsee vuodeksi pyörimään ympäri Suomea ja sitten kaikki on kaput???

Kuka voitti viime vuonna?Tai sitä edellisenä?Joo,en mäkään muista...who cares?

Kisat ovat tosiaankin aikansa eläneet,ainakin tuossa muodossa...
Säkin olet sen verran keikkaa vääntänyt, että luulis olevan realiteetit kohdillaan??Perheellinen ihminen...et kai sä tosissasi...?
Ostan Casion kun täytän 50v...
jmercy
08.11.2006 01:19:12
Todellakin Who cares, paitsi AuraV...
Tästä olisi voinut tulla ihan hyvä päivä...
Coelhinho21
08.11.2006 02:49:56

Joskus sellaistakin mulle ehoteltu, että lähtisin tangomarkkinoille. Mielestäni se, mitä sillä voin saavuttaa, ei vastaa sitä mitä sillä menettää (tai voin menettää), eli sanonut kohteliaasti, ettei oo mun juttu.
Tällä kommentilla en sitten todellakaan tarkoita, että olisin niin kova esiintyjä ja hyvä laulaja, että varmasti siellä menestyisin.
Mun mielestä silti ihan hieno homma, että tangokansalle joka vuosi kuninkaalliset valitaan ja uskoisin että kyllä tuosta perinteestä hyötyy myös, jos ei ihan kaikki tanssimuusikot niin aika moni silti. Se, että pitäisikö systeemiä muuttaa, niin siihen en ole tarpeeksi viisas sanomaan mitään.
Confidence is the feeling you have before you understand the situation.
Teemu Tee
08.11.2006 09:57:45
Joskus sellaistakin mulle ehoteltu, että lähtisin tangomarkkinoille. Mielestäni se, mitä sillä voin saavuttaa, ei vastaa sitä mitä sillä menettää (tai voin menettää), eli sanonut kohteliaasti, ettei oo mun juttu.
Tällä kommentilla en sitten todellakaan tarkoita, että olisin niin kova esiintyjä ja hyvä laulaja, että varmasti siellä menestyisin.
Mun mielestä silti ihan hieno homma, että tangokansalle joka vuosi kuninkaalliset valitaan ja uskoisin että kyllä tuosta perinteestä hyötyy myös, jos ei ihan kaikki tanssimuusikot niin aika moni silti. Se, että pitäisikö systeemiä muuttaa, niin siihen en ole tarpeeksi viisas sanomaan mitään.

Itsellä sama tilanne. Tutunhutsintutut usuttaa kisoihin, mutta vaimo vastustaa henkeen ja vereen joten se on sitten siinä. Monta vuotta sitten kävinkin koittamassa onneani, mutta 20 joukkoon toppasi silloin.
Tyhjän saa pyytämättäkin
half
08.11.2006 10:15:01
Inflaatio on kalunnut sen homman loppuun. Takavuosina se oli voittajille tai kärkikolmikolle kova juttu, mutta se oli silloin se. Markkinat ovat siis kyllästetty tangopaavoilla.
lukkari
08.11.2006 10:23:12

Niin. Kumpi parempi...Mun mielestä tanssimuusikko mitään kaunista ääntä tartte, hyvä ammattitaito ja varma esiintyjä, se riittää.
Sitä tango orkesteria oli aikanaan ihan kiva kuunnella,nyt vaan tuntuu siltä että ne sovitukset ei oo ollu viime vuosina ainakaan mun mieleen aina.
Lopuksi vitsi: 17 vuotias tangoKUNINGAS.
Sertzo S
08.11.2006 10:24:20 (muokattu 08.11.2006 10:29:31)
Inflaatio on kalunnut sen homman loppuun. Takavuosina se oli voittajille tai kärkikolmikolle kova juttu, mutta se oli silloin se. Markkinat ovat siis kyllästetty tangopaavoilla.

Mutta merkittävä ponnahduslauta laulukilpailuineen kuitenkin uusille solisteille edelleenkin. Pienet markkinat ja yleisön suosio määrää jatkumon solistien työllisyyden osalta ja tangotkin vaihtuu, kuten olemme huomanneet äänitteiltä, iskelmään ja popimpaan suuntaan näillä nuorilla voittajílla. Joskushan nuokin juhlat hyytyvät eli aikansa kutakin ja uutta haetaan sitten tilalle. Aika näyttää sitten milloin näin käy. Porukkaa noilla juhlilla käy enemmän kuin esim. täällä meillä päin Savonlinnan Ooperajuhlilla. Tangomarkkinat ei saa mikäänlaista valtion tukea, vaan on sponsorien, erilaisten oheismyynnin ja liputulojen varassa toimiva konserni. Valitettu on myös sitä, että eri suosituimpien artistien ahneus rasittaa juhlien taloutta liikaa.
Musiikkia korville
08.11.2006 11:22:08

Itsellä sama tilanne. Tutunhutsintutut usuttaa kisoihin, mutta vaimo vastustaa henkeen ja vereen joten se on sitten siinä.

Samoin. Keikoilla saa kanssa jatkuvasti kuulla: Ootko ollu t-markkinoilla? Koska aiot osallistua? Mä äänestän sua varmasti! jne pölhöä...

Kyllähän nuo kisat kiinnostas, mutta kohta tulee itelläkin jo ikä vastaan. Muutenkin siihen liittyy esim WW:n toteamia juttuja, jotka jarruttaa...

Ite uskon, että vaikka niitä rinssejä, rinsessoja ja kuninkaallisia tulee ehkä vähän liian tiuhaan tälle kysyntämarkkinalle, niin itestä se menestyminen on loppuviimeen kiinni.

Ei sitä koskaan tiedä jos vaikka...
...ja tätä mieltä on MK.
EP
08.11.2006 11:38:49

Kyllä minun mielestäni, jos itsestä vähänkin siltä tuntuu, kannattaa osallistua!
Saattaa myöhemmin elämässä harmittaa asia jos ei edes yrittänyt ja toisaalta ei se pelaa joka pelkää jne..

Ei ole mikään häpeä vaikka sieltä tippuukin, kyllähän siellä vaikuttaa niin moni ulkomusiikillinenkin asia lopputulokseen.
Se miten se vaikuttaa muuhun elämään on vaikeata arvioida, riippuu niin paljon henkilöstä itsestään ja tietenkin muista läheisistä ihmisistä.
paice60
08.11.2006 13:56:14
Ja nykyäänhän se on enemmän sellainen missikisa, ainakin naisten kohdalla.
Miks´ mä oon täällä?
Musiikkia korville
08.11.2006 14:13:31

Ja nykyäänhän se on enemmän sellainen missikisa, ainakin naisten kohdalla.

Mediaseksikkyyttä haetaan... sillä myydään musiikkiakin.
...ja tätä mieltä on MK.
Tankero
08.11.2006 17:22:56
Kiva kun on tangomarkkinat, Eilen viimeksi hilpaistiin Hankasalmen Revontulilla komppaamassa yhtä prinsessaa, joka oli oikein hyvä vetään ja mukava tyyppi. Samoin pari muuta prinsessaa, keitä on syksyn mittaan tullut kompattua.
Varmasti, vissiin.
R.Syke
08.11.2006 19:18:46
Kaikki mikä edistää elävää musiikkia on kannattamisen arvoista.

Toivottavasti ei tuu omb-markkinoita *ristii hiljaa kätensä*
jjussila
08.11.2006 19:48:33 (muokattu 08.11.2006 19:49:22)
Kiva kun on tangomarkkinat, Eilen viimeksi hilpaistiin Hankasalmen Revontulilla komppaamassa yhtä prinsessaa, joka oli oikein hyvä vetään ja mukava tyyppi. Samoin pari muuta prinsessaa, keitä on syksyn mittaan tullut kompattua.

Olen myös kampannut häntä; leikö toissa kesänä. Jos heittokeikkinä veivasitte sieltä pohjanperukoilta, niin onhan taas istuttu autossa; btw aikas lähellä kävitte....niin ja voortista et enää ...tuile! ...
.. näin!?..
Sandy
08.11.2006 21:35:00
Nyt jos käväsee kurkkaamassa Auraviihteen sivuilla, niin voi todeta että instituutiota ollaan muuttamassa. Esikarsinta muuttuu ja oliks se niin, että finalistit sitoutuvat esiintymään tv-sarjassa nimeltään Tangomarkkinat. Oliskohan toikin menossa vähän Idols-suuntaan tai jotain??

Kyllähän toi homma on aika tavalla väljähtynyt vuosien varrella, mutta jospa menis vaikka ens vuonna raikastamaan hommaa! ;) You never know, sanos turkkulainen basisti.
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
riff
08.11.2006 21:58:26
Nyt jos käväsee kurkkaamassa Auraviihteen sivuilla, niin voi todeta että instituutiota ollaan muuttamassa. Esikarsinta muuttuu ja oliks se niin, että finalistit sitoutuvat esiintymään tv-sarjassa nimeltään Tangomarkkinat. Oliskohan toikin menossa vähän Idols-suuntaan tai jotain??

Kyllähän toi homma on aika tavalla väljähtynyt vuosien varrella, mutta jospa menis vaikka ens vuonna raikastamaan hommaa! ;) You never know, sanos turkkulainen basisti.

Haluatko tangokuninkaaksi! Hohhoho! Siinäpä uusi tositeeveeformaatti! Voi, Seppo (vai kuutti), turhaa touhua! Kaikkihan näkee, ettei siellä Seinäjoen meripäivillä enää ketään käy!
Mulla oli viime kesä eka kahdeksaan vuoteen, etten ollut siellä soittamassa. Niiden kahdeksan vuoden aikana olen joka ilta pe ja la iltoina parhaaseen aikaan katsellut "pallomerta" ja huomannut sen joka vuosi vähenevän. Ei jengiä enää kiinnosta, valitettavasti, Seppo! Aika on ajanut ohi ja Ri**o Ne***aa ei ole olemassakaan! Se on taru olento! Samoin kumielvis! ;-) (hoho, tulipahan taas tarinoitua!)
Soittaja soittaa, haitaristi haittaa!
Kukko
08.11.2006 22:18:57

Osallistuin itse kuluvana vuonna ja pärjäsinkin.... Jos ei muuta niin tapasin erittäin hienoja ihmisiä ja taitavia muusikoita. Onhan tuo viikonloppu kokonaisuudessaan aikamoista egoboostia itsestäänpitävälle "artistille". Myös ohjelmatoimisto alkoi suhtautua meidän pumppuun vähän vakavammin ja ehkä on puhelinkin soinut hiukan kiihkeämmin ensikesän keikkoja ajatellen.
Voin ehdottoman lämpimästi suositella...Hieno kokemus...meet vaa ja taräytät..
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)