Aihe: Kaupantekijäiset
1 2
Simplex
26.12.2006 00:55:08

Oon tässä hommailemassa uutta styrkkaria ja tuli mieleen että miten sitä taas ostotilanteessa osais olla mahdollisimman kovana ja vaatia sitäsuntätä kaupanpäälle. Pitää vissiin ottaa vanhami mukaaan, se on kuulkaa härski kauppamies;-)
Minkäslaisia kaupantekijäisiä ootte onnistunut nyhtämään?
Kyllä mää ite leikkaan tukkani niinku muutkin meidän perheessä!
riff
26.12.2006 00:59:22
Oon tässä hommailemassa uutta styrkkaria ja tuli mieleen että miten sitä taas ostotilanteessa osais olla mahdollisimman kovana ja vaatia sitäsuntätä kaupanpäälle. Pitää vissiin ottaa vanhami mukaaan, se on kuulkaa härski kauppamies;-)
Minkäslaisia kaupantekijäisiä ootte onnistunut nyhtämään?

Hoho! Nyt päästiin asiaan! Mä oon tinkimisen mestari! Kerrankin isäukkoa oikein hävetti mun vääntäminen kun sattui olemaan mukana;-) Muista kiusata kauppiasta KUNNOLLA!!! Muista, että sen ainoa olemassaolon syy on viedä sun rahat!
Soittaja soittaa, haitaristi haittaa!
kuunsirppi
26.12.2006 12:27:51
Mun tytär sanoo kans aina, että en kehtaa lähtee sun kans mihinkään kauppaan, kun sä tinkaat aina. No, johtuneekohan siitä, että olin isohkossa firmassa ostajana parikymmentä vuotta :o/
Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen!
paice60
26.12.2006 13:08:45
Eipä ne kuitenkaan mitään myy itselleen tappioksi. Tinkaa vaan.
Miks´ mä oon täällä?
EP
26.12.2006 13:34:20
Mä en kanssa osaa tingata, pitäisi varmaan opetella, kun lähen jotain ostamaan niin oon jo tiedostanut mitä se maksaa suurinpiirtein, prkl! :/
poppamies
26.12.2006 13:37:44

Niillä on parhaimmillaan puolet voittoa joten on kyllä varaa tinkiä. Ei ole keltään köyhiltä pois.
G strings are for strippers!
vanhami
27.12.2006 08:25:55 (muokattu 27.12.2006 08:27:08)
Ei mitään kaupantekijäisiä. Saisit tingattua sitä hintaa kaupantekijäisten verran kumminkin suoralla kaupalla. Sulle tungetaan kumminkin mukaan jotain paskoja schulzin kaapeleita tai kiinalaista kitaran starttiavainta ja vuoden plektroja.

1. Selvitä itsellesi mitä olet ostamassa keskity vain tähän merkkiin ja malliin.

2. Selvitä mistä sitä saa ja mihinkä hintaan. Kahlaa webbi ja soittele liikkeet läpi. Katso myös mnetin tori, siellä on yllättävänkin paljon kamaa, unohtamatta huuto.nettiä ja keltaista pörssiä.

3. Muista laittaa ostoilmoituksia myös em paikkoihin

4. Ota halvin ja mene setelitukon kanssa tinkimään tyyliin, että tämä malli ei ole ihan se, mitä haen, mutta kun päästään hinnasta yhteisymmärrykseen, niin voisin sen hankkia.

5. Päätä kauppa jahkailematta. Muistathan jahkailija jää ilman, pelimies pääsee tositoimiin.
isojussi
27.12.2006 10:45:04
Niin - siis ne kaupantekijäiset kannattaa tingata sitten vasta, kun kauppa on lyöty lukkoon.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Ukko
27.12.2006 10:56:37

Tinkaamisesta...menkääs piruuttanne autokauppaan ostamaan käytettyä ajopeliä. Ensin kyselette ajopelistä nettohintaa ja sen saatuanne kyselette oman vaihdokkinne vaihtoarvoa. Siinä vaiheessa löytää ne pahimmat kusettajat. Niillä on se selityksen kirjo aika uskomaton. Joskus tätä testanneena lopputuloksena on ollut se että ne eivät olisi antaneet vaihdokista markkaakaan hyvityksenä vaikka uskottelevat kuinka hyvän hyvityksen antavat.
baron
27.12.2006 11:14:53 (muokattu 27.12.2006 11:16:05)

Realiteetti on että kun kumpikin on sanonut oman hintansa, kauppa syntyy suunnilleen puolessa välissä kun jaksaa tingata.

Kerran automyyjälle oli kova paikka kun en suostunut liikahtamaankaan ekasta tarjouksestani, se ei kuulu sääntöihin.
Kyllä siinäkin kauppa syntyi kun muutaman päivän ajan olimme toisiamme haukkuneet rumin sanoin. Kaupan jälkeen olimme taas kavereita.

PS Tässä on usein henkien taistelu kumpi sanoo ekaksi hintansa, pitää saada se toinen sanomaan.
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
WanhaWetäjä
27.12.2006 11:48:57 (muokattu 27.12.2006 11:50:00)

Onhan noissa ilmaa...ostin Podxt liven josta maksoin sen (tarjous)hinnan mitä pyydettiin, oli ainut kappale sillä hetkellä Treella, nyt tuota sais jo lähes satasen halvemmalla...mutta aika nihkeetä on Treella tuo kaupankäynti, ja wanhaa tavaraa ei oikeen kukaan huoli vaihdossa, Seinäjoelta sain parhaan vaihtotarjouksen, mutta onneksi sain wanhan Podin myytyä suoraan.

Kaupantekijäisenä sain kylläkin ihan pyytämättä siihen ihan asiallisen laukun, tosin eri merkin, mutta kuitenkin...Podin oma laukku kun maksaa sen 50-60€.Eli ok kaupat kuitenkin, eikä tarvinnut odotella.

Eipä noissa ohjehinnoissa ihan mitään mullistavia heittoja ollut tuon Podin suhteen, johtunee siitä kun netissa voi niin helposti vertailla eri liikkeiden hintoja, ja Thomannin hintojahan liikeet seuraavat varmasti.

Autoissahan näkee netin vaikutukset hintoihin, uudehkot autot ja suunilleen samat kilometrit ja vuosimalli, hinnat ovat lähes eurolleen samat joka puolella.Tämän huomasin pari vuotta sitten kun hommattiin autoa ja netista vertailtiin hintoja.
Ostan Casion kun täytän 50v...
rintapek
27.12.2006 12:28:50

Kauppiaankin pitää elää.
On tavaroita, joissa tinkivaraa on.
Ja on tavaroita joissa kate on valmiiksi olematon.

Atk- printterin saat puoli- ilmaiseksi; voitto tehdään musteilla.
Pari metriä sähköjohtoa maksaa Euron, paitsi jos se on Defa, jolloin se maksaa lähemmäs neljäkymppiä. Tinkivaraa luulisi olevan ... ai niin, sisätilanlämmittimiä saa halvimmillaan kympillä.

Tuon taannoin hankkimani Behkun digimikserin hinnaksi tuli 600,- Tuohon hintaan siitä tuskin jää mainittavaa katetta kenellekään. Pelkästään vehkeessä kiinni olevat liittimet irtokappaleina ostettuina tulisivat maksamaan enemmän.
Plugien hinnassa voisikin olla tinkimisen varaa, mutta harvoin niitä tulee ostettua sataa kappaletta kerralla.

Pesukoneen moottorista taannoin lopahti hiilet. Varaosia sai metsästää kissojen ja koirien kanssa, ja kun lopulta löytyi, niin kahdelle pikkunapille tuli hinnaksi yli neljäkymppiä. Paha on tinkiä, kun muualta ei saa, ja vaikea on selittää, että en minä näitä oikeasti tarvitse.

Mutta siis kyllä minä yleensä koetan tinkiä käteisalennuksen kahvikupilliseenkin.
Ihan totta. Pari kertaa se on onnistunutkin.
One kind of music only - the good kind
Simplex
27.12.2006 12:37:10

Ei mitään kaupantekijäisiä. Saisit tingattua sitä hintaa kaupantekijäisten verran kumminkin suoralla kaupalla. Sulle tungetaan kumminkin mukaan jotain paskoja schulzin kaapeleita tai kiinalaista kitaran starttiavainta ja vuoden plektroja.

Nämä vuoden plekut ja Fender lippikset ajattelin tingata alennuksien päälle.

1. Selvitä itsellesi mitä olet ostamassa keskity vain tähän merkkiin ja malliin.

4. Ota halvin ja mene setelitukon kanssa tinkimään tyyliin, että tämä malli ei ole ihan se, mitä haen, mutta kun päästään hinnasta yhteisymmärrykseen, niin voisin sen hankkia.

Tää on itsestään selvää.

2. Selvitä mistä sitä saa ja mihinkä hintaan. Kahlaa webbi ja soittele liikkeet läpi. Katso myös mnetin tori, siellä on yllättävänkin paljon kamaa, unohtamatta huuto.nettiä ja keltaista pörssiä.

3. Muista laittaa ostoilmoituksia myös em paikkoihin

Käytettyä en tälläkertaa osta, en siis lähde ees kahlailemaan.

5. Päätä kauppa jahkailematta. Muistathan jahkailija jää ilman, pelimies pääsee tositoimiin.

Tässä oon eri mieltä. Ei kaupoista tavara lopu ja tuskin niillä mitään yhden päivän jätti tarjouksia ole että pitäis heti päättää. Kyllä mä fundeeraaan ensin ainaski yön yli ja sitte meen vastaa ostaan jos ei mieli oo muuttunu.
JK
27.12.2006 16:12:08
Tinkaamisesta...menkääs piruuttanne autokauppaan ostamaan käytettyä ajopeliä. Ensin kyselette ajopelistä nettohintaa ja sen saatuanne kyselette oman vaihdokkinne vaihtoarvoa.

Niinno... Kävin vaihtamassa pakun tuoreempaan, sain omasta mielestäni ihan hyvän hyvityksen ja kun kaupat oli tehty niin myyjä kyseli että olenko Whiskyn ystäviä.

Tottakai myönsin näin olevan ja pullo 12 vuotta vanhaa tuli Jouluksi mukaan.

Varmaan asiaan vaikuttaa osaltaan se, että tuo oli itselleni viides auto samasta liikkeestä ja puolisolle käytiin myös vaihtamassa syksyllä sieltä auto.

MUTTA kertaakaan ei ole ollut minkäänlaista kusetuksen makua, hyvitykset on olleet kohdillaan ja autot on olleet juuri sitä mitä on kerrottu
"Bodia, Sporttia ja Tsemppistä... Diudiudiudiuu"
EP
27.12.2006 17:07:36
Tinkaamisesta...menkääs piruuttanne autokauppaan ostamaan käytettyä ajopeliä. Ensin kyselette ajopelistä nettohintaa ja sen saatuanne kyselette oman vaihdokkinne vaihtoarvoa. Siinä vaiheessa löytää ne pahimmat kusettajat. Niillä on se selityksen kirjo aika uskomaton. Joskus tätä testanneena lopputuloksena on ollut se että ne eivät olisi antaneet vaihdokista markkaakaan hyvityksenä vaikka uskottelevat kuinka hyvän hyvityksen antavat.

Joo, no toi on selevää, yleensähän se vaihdokki menee ihan iliman, vaikka luulee saavansa hyvinkin. :)
Oon kakarana seurannu hyvinkin läheltä eräitä "maasuttajia" ym. Hohoo..

Eilen tuli muuten "Team Ahma ja autokauppaa" uusintana töllöstä, satuin katsomaan. 8))

Ajankohtainen aihe kun oon täsä käytettyä autoa kattellu..
vanhami
27.12.2006 19:13:51
Tässä oon eri mieltä. Ei kaupoista tavara lopu ja tuskin niillä mitään yhden päivän jätti tarjouksia ole että pitäis heti päättää. Kyllä mä fundeeraaan ensin ainaski yön yli ja sitte meen vastaa ostaan jos ei mieli oo muuttunu.

Tässä tarkoitin juuri lähinnä yksityiseltä ostamista. Jos saat tingattua asiallisen tavaran kohtuulliseen hintaan, niin osta pois.

Itse menetin vasta yhden syntikan nokan edestä, kun jahkasin hetken liikaa. Joku mulkku ts. osti sen nenän edestä sopuhintaan.
EP
27.12.2006 20:04:28
Liikkeestä ostaessa on nykyään tietysti jonninlainen "takuu" käytetyssäkin laitteessa, mutta..

Alkuvuosi vuodenvaihteen jälkeen vois olla ehkä parasta ostoaikaa! :)
Simplex
27.12.2006 20:16:29

Itse menetin vasta yhden syntikan nokan edestä, kun jahkasin hetken liikaa. Joku mulkku ts. osti sen nenän edestä sopuhintaan.

Tuskin mulkumpi kun sinä, että sikäli meni varmaan hyvään kotiin.
uusiipe
27.12.2006 20:21:47
Mutta siis kyllä minä yleensä koetan tinkiä käteisalennuksen kahvikupilliseenkin.
Ihan totta. Pari kertaa se on onnistunutkin.

Kerran työmatkalla Englannissa sain ravintolassa mimimaalisen kupin (pahaa) kahvia, joka maksoi punnan (n. 10e).
Vinkkasin tarjoilijalle ja kysyin maksaisiko hän punnan tällaisesta kahvikupillisesta. Tyttö sanoi silmää räpäyttämättä, että ei osaa sanoa, kun hän juo vain teetä.
Mitäpä siihen sitten...
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
jeppeq
27.12.2006 23:52:53
Kerran työmatkalla Englannissa sain ravintolassa mimimaalisen kupin (pahaa) kahvia, joka maksoi punnan (n. 10e)...

taitaa 1 punta kuitenkin olla lähempänä 10 mummoo kun 10 eeroo..
Voi olla, että kiinnostaa !
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)