strommer 26.05.2021 19:02:17 | |
---|
Kyllä on hyvin vaikeeta löytää mistään suunnilleen saman ikästä kaveria, joka soittais bassoo ja ainakin vois soittaa rautalanka- ja tanssimusiikkia. Etitty bändille jo useemman kuukauden basistia, mut näyttää mahdottomalta rastilta. Onko Suomessa enään 15-18-vuotiaita rautalankadiggareita? Eiköhän joskus nappais.. |
Anonymous-jazz 27.05.2021 01:32:28 | |
---|
Muutas asennetta ja sanos, että "kuinka helppo on löytää niitä rautalankaa soittavia soittokavereita", niin kohta huomaatkin ihmeen, kun universumi tuo niitä eteesi. Sellainen se on mielen voima. Varo mitä ajattelet, kun se saattaa sitten lopulta toteutua. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
EP 28.05.2021 21:09:07 | |
---|
strommer: Kyllä on hyvin vaikeeta löytää mistään suunnilleen saman ikästä kaveria, joka soittais bassoo ja ainakin vois soittaa rautalanka- ja tanssimusiikkia. Etitty bändille jo useemman kuukauden basistia, mut näyttää mahdottomalta rastilta. Onko Suomessa enään 15-18-vuotiaita rautalankadiggareita? Eiköhän joskus nappais.. Vaikeetahan tuo varmaan on, nykyisin niin paljon kaikkee muuta tarjolla. Mutta toivotaan parasta.. |
artope 29.05.2021 11:51:45 | |
---|
Jos olisin samaa ikäluokkaa ja Tampereelta niin tulisin varmasti mukaan... "Siwa-stemma - yllättävän lähellä" |
rintapek 30.05.2021 12:19:17 | |
---|
Mä en tiedä onko bändien perustamisessa jokin vuosien varrella fundamentalistisesti muuttunut... Mut yläasteikäisenä musaopistossa klassista kitaraa soittava kaverini sanoi mulle, että hän hankkii sähkökitaran. Mä vastasin, että mä hankin sit rummut. Bändi olikin sit siinä. Laulava kitaristi saatiin mukaan kun luokalle tuli kaveri jolla oli kitara ja halusi bändiin. Hänellä puolestaan oli pianoa soittava kaveri, jolta kysyimme tahtoisiko hän soittaa bändissämme bassoa kun basistille oli huutavampi tarve kuin kiipparistille. Lähti mukaan. Kun kokoonpano oli kasassa niin jo muutaman kuukauden päästä Haiveistaarit soi koulun pommisuojassa melko komeesti. Mä en ollut siihen ikään mennessä koskaan soittanut muuta kuin haitaria ja basisti koski ensimmäistä kertaa bassoon kun hankki sellaisen. Ei tossa iässä vielä välttämättä ole olemassa valmiita rautalanka-, tanssimusabasisteja. Hommaan ikäänkuin kasvetaan. Lelulaatikossani on vieläkin tilaa. |
Funkånaut 02.06.2021 08:31:13 | |
---|
rintapek: Mä en tiedä onko bändien perustamisessa jokin vuosien varrella fundamentalistisesti muuttunut... Se voi tietty nykyisin olla, että jengi haluaa vetää lähinnä "oman genrensä" musaa, kun samanhenkistä porukkaa on isommilla paikkakunnilla enemmän tarjolla. Tällä tarkoitan sitä, että rokkibändiin löytää sen viisi rokkia veivaavaa eikä tartte ottaa blues-basistia, folk-kitaristia ja jazzrumpalia komppaamaan ykköskitaristia sekä rokkilaulajaa saadakseen edes jotkut vetämään puuttuvia soittimia. Vaan kaikki heistä voivat vedellä oman nichensä kamaa samanhenkisessä seurassa, oli se sitten reeniksellä tai kotonaan DAW:ien avulla. Eikä samalla tavalla ole välttämätöntä mennä mihin tahansa kokoonpanoon sen takia, että pääsee soittamaan muiden kanssa. Hyvät ja huonot puolensa siinä(kin), mutta tietty musikaalisen ristipölytyksen puute kyllä helposti vaivaa viiden vain rokkia veivaavan harrastajan bändiä. "Bändillämme on monipuolinen musiikkimaku; kuuntelemme sekä Creamia, että Hurriganesia." Ja, kyllähän sitä aina jotakin uutta saa työkalupakkiinsa muiltakin, kun veivaa muutakin kuin pelkän oman "mukavuusalueen" tavaraa. Mut joo, toivottavasti aloittaja löytää basistin kokoonpanoonsa; kuulostaa ihan hauskalta idealta. "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |
rintapek 02.06.2021 10:46:30 | |
---|
Funkånaut: Se voi tietty nykyisin olla, .. Mut joo, toivottavasti aloittaja löytää basistin kokoonpanoonsa; kuulostaa ihan hauskalta idealta. Kas kun mainitsitkin Hurriganesin. Cissehän ei ollut basisti. Kunnes Remu sanoi, että "otat nyt vaan sen basson ja rupeet vetään dägädägäbumbum" Sit Hurriganesissa oli basisti. Lelulaatikossani on vieläkin tilaa. |
strommer 02.06.2021 23:35:12 | |
---|
Anonymous-jazz: Muutas asennetta ja sanos, että "kuinka helppo on löytää niitä rautalankaa soittavia soittokavereita", niin kohta huomaatkin ihmeen, kun universumi tuo niitä eteesi. Sellainen se on mielen voima. Varo mitä ajattelet, kun se saattaa sitten lopulta toteutua. Määpäs kokeilen, pätee aika moneen muuhun asiaan meikäläisellä, eli tiedän mistä puhut! Kiitos tästä! :) |
p130 03.06.2021 10:03:16 (muokattu 03.06.2021 10:08:07) | |
---|
Anonymous-jazz: Muutas asennetta ja sanos, että "kuinka helppo on löytää niitä rautalankaa soittavia soittokavereita", niin kohta huomaatkin ihmeen, kun universumi tuo niitä eteesi. Sellainen se on mielen voima. Varo mitä ajattelet, kun se saattaa sitten lopulta toteutua. Toimii myös helikoptereihin, kemikaalivanoihin, liskoihin ja juutalaisiin ;) e: NWO iski Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |