Aihe: Pa-kaappeja ostamassa
1 2
jarkke54
19.11.2021 19:57:21
Kertokaas mulle mitä kaappeja suosittelisitte pa käyttöön . Mulla nyt muutaman ehdolla mikä noista ois se mitä kannattaa hommata. Eli EV ELX 115. JBL PRX415M. EV EKX-15. HK AUDIO PREMIUM PRO 15. WHARFEDALE EVO PRO X 15 MK11. Nämä ois mun budjetille sopivat .Asiallisia vastauksia sitten kiitos
nightbird
21.11.2021 09:35:07
jarkke54: Kertokaas mulle mitä kaappeja suosittelisitte pa käyttöön . Mulla nyt muutaman ehdolla mikä noista ois se mitä kannattaa hommata. Eli EV ELX 115. JBL PRX415M. EV EKX-15. HK AUDIO PREMIUM PRO 15. WHARFEDALE EVO PRO X 15 MK11. Nämä ois mun budjetille sopivat .Asiallisia vastauksia sitten kiitos
Tähän kysymykseen voisi löytyä vastauksia tuolta LIVE puolen toiminnasta paremmin kuin täältä.
Kannattaa selata tuo keskustelualue. (näin ihan asiallisesti neuvomalla)
The 1
25.11.2021 04:38:22 (muokattu 28.11.2021 00:13:09)
Cerwin Vega on paras mutta se on kallis.
EP
25.11.2021 11:42:10
The 1:

..Dingo yhtyeellä oli keikalla aina Cerwin Vega kaiuttimimet vaikka meillä oli vanha Saab 99

HAHAHAHAAA!!
nightbird
25.11.2021 12:07:30
EP: HAHAHAHAAA!!
Eiks Dingo ole aavikko-koira joka häviää kuin pieru saharaan ja vain pöly jää jälkeen ?
Pauli Lappalainen
25.11.2021 14:44:55 (muokattu 25.11.2021 14:47:03)
The 1: Osta multa. Cerwin Vega V- 21 bassivit jos haluat niin saat ne multa ja halvalla. Tiettävästi ja maailman parhaat kaiuttimet. Dingo yhtyeellä oli keikalla aina Cerwin Vega kaiuttimimet vaikka meillä oli vanha Saab 99

Höpö höpö höps!

Paitsi ehkä saappi.
The 1
28.11.2021 00:18:14 (muokattu 28.11.2021 00:36:49)
Jos minä nyt alkaisin vetämään niin ostaisin Dynacord kaapit olisi ne sitten passivikaapit tai aktiivikaapit. Dynacord kaapeista " eminent" maksetaan hyväkuntoisista enemmän kun uusista vielä vaikka ovat 1960 luvulta. Äänentoisto nykyään on ihan perseestä mistään ei saa selvää kun kuuntelelee varsinkaan tv tuotannosta elokuvista tai mistään.
Elokuvista vanhat suomaliset elokuvat äänen laatu oli loistavaa,mutta nykyään täyttä mölyä mistä ei saa mitään selvää puheesta eikä sanoista. Ja mistä se johtui? se johtui siitä kun teattereihin piti saada elokuviin tanakkaa meininkiä että perseet tärisee,silloin puhe katosi sekä teattereistä että televisiosta!
Einherjar
28.11.2021 14:29:32
The 1: ...Dynacord kaapeista " eminent" maksetaan hyväkuntoisista enemmän kun uusista vielä vaikka ovat 1960 luvulta.

Se johtuu pappa-ikäluokan keräilijöistä, jotka haalivat niitä nuoruuden romujansa takaisin kokoelmiin. Ei niistä vanhoista käyttökamppeena enää makseta mitään.

Äänentoisto nykyään on ihan perseestä mistään ei saa selvää kun kuuntelelee varsinkaan tv tuotannosta elokuvista tai mistään.

Ei näyttelijöiden artikulaatio, jälkiäänitysten puute ja äänibudjettien vajavaisuus liity mitenkään äänentoistoon. Kun heittää paskan kuorruttaa nonparelleilla, niin paska sieltä silti maistuu.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Epämuusikko
29.11.2021 23:42:20
Einherjar: Se johtuu pappa-ikäluokan keräilijöistä, jotka haalivat niitä nuoruuden romujansa takaisin kokoelmiin. Ei niistä vanhoista käyttökamppeena enää makseta mitään. Näin se sundowning toimii.
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
EP
30.11.2021 00:31:19 (muokattu 30.11.2021 06:25:37)
Einherjar: Se johtuu pappa-ikäluokan keräilijöistä, jotka haalivat niitä nuoruuden romujansa takaisin kokoelmiin. Ei niistä vanhoista käyttökamppeena enää makseta mitään..

Keräilee niitä nuoretkin, jonkin verran genrestä riippuen ja ihan soitettavaksi!
Onhan niissä soundi ihan eri.
Einherjar
30.11.2021 20:26:58
EP: Keräilee niitä nuoretkin, jonkin verran genrestä riippuen ja ihan soitettavaksi!

No ehkä joku rautalanka-juniori saattaa haluta pilarikaiuttimet, mutta 80-90 -lukujen kamalla ei tahdo olla edes romuarvoa enää. Jotkut bändit niitä toki reeniksillään pitää paremman puutteessa, mutta harvemmin keikalla enää näkee ennen 2000-lukua valmistettuja romppeita.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Pauli Lappalainen
30.11.2021 20:33:37
Einherjar: No ehkä joku rautalanka-juniori saattaa haluta pilarikaiuttimet, mutta 80-90 -lukujen kamalla ei tahdo olla edes romuarvoa enää. Jotkut bändit niitä toki reeniksillään pitää paremman puutteessa, mutta harvemmin keikalla enää näkee ennen 2000-lukua valmistettuja romppeita.

MITÄÄÄ!

Eiks HJN, ALT tai ACS olekkaan enää kuranttia tavaraa?

Voe ihme?
Einherjar
30.11.2021 21:52:37
Pauli Lappalainen: Eiks HJN, ALT tai ACS olekkaan enää kuranttia tavaraa?

Viimeksi varmaan kymmenen vuotta sitten on tullut ACS:ää vastaan.
Tuossa kolmisen-nelisen vuotta sitten tuli niitä saman näköisiä 90-luvun EV-kasoja vastaan ja nostalgiatippa vetäytyi välittömästi takaisin, kun aukaisi liukuja. ;)
EP
02.12.2021 15:53:02
Einherjar: No ehkä joku rautalanka-juniori saattaa haluta pilarikaiuttimet, mutta 80-90 -lukujen kamalla ei tahdo olla edes romuarvoa enää. Jotkut bändit niitä toki reeniksillään pitää paremman puutteessa, mutta harvemmin keikalla enää näkee ennen 2000-lukua valmistettuja romppeita.

Jaa, no olkohon sitten näin, tällä kertaa..
locoloco
02.12.2021 16:48:09
EP: Keräilee niitä nuoretkin, jonkin verran genrestä riippuen ja ihan soitettavaksi!
Rumpali kaveri osti juuri äskettäin Peaveyn PA- kaapit ja mikserivahvistimen(XR-400) reenikselle!!. on mieltynyt kyseisiin kaappeihin kun on retroa edustaa ja ihastui niihin aikoinaan sähkörumpujen soittamisen ohessa kun jytkytti töölöön kämpässä niitten kautta. me kummatkin ollaan 80-luvun alun ikäluokkaa ja siinä milleniumin aikana soittoharrastusa alkoi. Peavvey PA-kaapit oli nuorisotiloilla aika yleinen näky, joten mullekin nostalgia trippiä edustaa....ps. jatkokysymyksenä vanhemmille konkareille että oliko kuinka vahva asema Peaveyn kaapeilla esim 80-luvulla soittohommissa ja treenikämpillä?
TompBass
02.12.2021 16:59:58
Entäs LEEM , Laney, Commynity ;)

Tosiaan Alavuden Arkkutehtailija ALT oli mustaksi maalattua vaneria pyöreillä metalli ritilöillä.

Laulutaitelija REXI valmisti filmivanerisia alumiinilistoin varustettuja ilm.aika hyviäkin kaappeja.
Myös tuotannossa oli Euromodule räkit joiden kokoa pystyi muuttamaan Uniteissa.
" Konstan konsti oli oiva, kun viululla pesäpalloa pelas"
WanhaWetäjä
03.12.2021 11:25:11

locoloco: Rumpali kaveri osti juuri äskettäin Peaveyn PA- kaapit ja mikserivahvistimen(XR-400) reenikselle!!. on mieltynyt kyseisiin kaappeihin kun on retroa edustaa ja ihastui niihin aikoinaan sähkörumpujen soittamisen ohessa kun jytkytti töölöön kämpässä niitten kautta. me kummatkin ollaan 80-luvun alun ikäluokkaa ja siinä milleniumin aikana soittoharrastusa alkoi. Peavvey PA-kaapit oli nuorisotiloilla aika yleinen näky, joten mullekin nostalgia trippiä edustaa....ps. jatkokysymyksenä vanhemmille konkareille että oliko kuinka vahva asema Peaveyn kaapeilla esim 80-luvulla soittohommissa ja treenikämpillä?

Muistan kuulleeni Peaveyn kaappeja Juicen konsertissa Treen Sampola-salissa joskus 70-luvun loppupuolella ja mieleen jäi tietynlainen kireys/epäselvä kokonaissoundi. Mulla oli itellä joskus Peaveyn kitaracombo ja myös bassocombo, juurikin 70-luvun lopulla ja 80-luvun alkuvuosina, tais olla jonkinmoinen muotimerkki tuohon aikaan. Jotenkin sellasta kireähköä kihinää noissa oli joka ei mun korvaa oikeen miellyttänyt.

Tanssi/kapakkabandeilla en muista ko merkkiä juurikaan nähneeni kaappeina, miksereita kylläkin, ainakin parilla eri bandilla jossa soitin oli iso Peaveyn pöytä.
Aika kultaa muistot mitä tulee vanhoihin kamoihin, itse olen vanha mutta en tippaakaan ns retroiluun/nostalgiaan taipuvainen mutta treenikämpillä voisin kuvitella ihan toimiviksi nuo jo lähes antiikkiset 70-80 lukujen kamat.

Toisaalta taas nyt kun olen siirtynyt pääosin harrastajaksi ja aloitin yli 40:n vuoden jälkeen soittamisen harrastusbandissa niin onhan se juhlaa vetää hyvillä kamoilla, jokaiselle on oma hyväsoundinen, moderni monitori johon jokainen voi säätää mieleisensä balanssin koska digipöydässä on riittävästi auxeja, soundi on selkeä ja erotteleva. No joo, bandin vetäjä on ollut aikoinaan osakkaana PA-kamoja vuokraavassa firmassa joten kamat ovat sitä kautta aivan pro tasoa.

Ohjelmisto mitä treenataan on lauluvoittoista 60-80 luvun tavaraa kuten Eaglesia eli tässä nyt sitten kumoutuu mun nostalgia"kammo" ainakin osittain, hyviä ja haastavia biisejähän nuo vanhat Eaglesit ovat, paljon moniäänistä laulua ja hyviä kitarajuttuja eli joutuu ihan tosisaan treenaan. Soittovolumet ovat pakosta maltillisia, siksi treeneissä on sähkörummut, kitarat/kiipparit suoraan pöytään, pieni bassocombo. Jos räimittäisiin kuin kärmestä päähän ja olisi iso backline ja putkivehkeet niin ei neliäänisten stemmojen ja taustakuorojen treenaamisesta tulisi yhtään mitään.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
TompBass
03.12.2021 14:56:13
Juu, vielä - 90 luvulla oli parissakin orkassa meillä Peavey SP- 2 kajarit. 15" ja se leveä torvi. Eipä noissa tehoa tainnut olla kuin joku 200w mutta kyllä niillä pärjäsi joka paikassa ja tuolloin olikin vielä ihmismassaa. Myöhemmin toinen orkka osti Amerikkaa eli Peavey 3- tie kaapit. Jälleen voi miettiä mikä on muuttunut tehojen ja vaatimusten suhteen? Dynacord 3.15 olikin jo hinnaltaan semmosta luokkaa että olis tarvinnut pari lehmää myydä ensin alta pois...
" Konstan konsti oli oiva, kun viululla pesäpalloa pelas"
rintapek
13.12.2021 20:07:05

Einherjar: Viimeksi varmaan kymmenen vuotta sitten on tullut ACS:ää vastaan.
Tuossa kolmisen-nelisen vuotta sitten tuli niitä saman näköisiä 90-luvun EV-kasoja vastaan ja nostalgiatippa vetäytyi välittömästi takaisin, kun aukaisi liukuja. ;)

Ja mä just ostin torilta EV Q44 vahvistimen.
Se tulee ruokkimaan vuosituhannen vaihteen MartinAudion ict300:ia
Nykyisin hommaa hoitavalle Lab 1000:lle mulla on muuta käyttöä.
Vielä olis haaveissa päivittää ensimmäisen sukupolven mixwizardi 16- kanavaiseen veniceen mut niit on tarjolla harvoin eikä ne o yhtikäs halpoja.

Muutoinhan toi läjä on tullut halvaksi kuin saippua.
Niin halvaksi, että sillä rahalla uutena sais vehkeet joilla ei kehtais vetää.
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
Einherjar
15.12.2021 15:43:46
rintapek: ...Vielä olis haaveissa päivittää ensimmäisen sukupolven mixwizardi 16- kanavaiseen veniceen mut niit on tarjolla harvoin eikä ne o yhtikäs halpoja.

Btw, Tuossa Venicessä on ollut paljon häikkää sen eq:n kanssa. Se alkaa oskilloimaan likaantuessaan ja jossakin vaiheessa sitten pelkkä putsaaminen ei auta. En oo ihan nykytilanteesta varma (koska omistaja-Behringer ei ole korjauskäytännöissään ihan avoin mahdollinen puulaaki), mutta jossakin vaiheessa tilanne oli, ettei niitä potikoita saanut enää mistään. Midaksen aikaan ne niitä takuukorjaili, mutta se ainakin loppui sillon yhtiön myymisen vaiheissa.
Tietenkin tuohan oli kopio/versio muistaakseni Dynacordin mikseristä, että liekkö sen potikat käy siihen?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)