Aihe: Sooloskaba 720 äänestys
1
BigPapa
02.08.2025 22:02:23

Äänestysaikaa su 03.08.2025 klo 22.00 saakka.

ÄÄNESTYS:

- kuka tahansa voi äänestää kerran per/kisa, mutta SKABAN ULKOPUOLISTEN ON KOMMENTOITAVA antamansa pisteet (vaatii kirjautumisen)
- äänestyksessä jokaisella äänestäjällä on jaettavanaan pisteitä seuraavasti:
alle 15 osallistujaa: 6 pistettä
15 - 25 osallistujaa: 8 pistettä
yli 25 osallistujaa: 10 pistettä

Pisteet voi jakaa niin kuin kukin itse haluaa, kuitenkin niin, että yhdelle kilpailijalle voit antaa maksimissaan 3 pistettä.
- äänestys on voimassa noin 3 päivää
- itseään ei saa äänestää
- osallistuminen skabaan ei velvoita äänestämään, mutta mikäli osallistuja ei äänestä, hänen mahdollisesti saamiaan pisteitä ei lasketa

VOITTAJALLE:
Skaban voittaja valitsee seuraavan taustan ja vie seuraavan kisan läpi.
(Skaban aloitusthread, äänestysthread, voittajan ilmoittaminen sekä pikaviestin lähettäminen, jossa pyydetään aloittamaan seuraava skaba.)

Jos sama kilpailija voittaa kaksi kertaa peräkkäin, toiseksi sijoittunut saa päättää seuraavan taustan. Tällä rajoitetaan mahdollisia "taustan tekijän" voittoputkia.

Seuraava kilpailu olisi suotavaa aloittaa noin viikon kuluessa edellisestä skabasta, ettei kilpailijat / raati hermostu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Osallistujat :

Vesa423: https://maihinnousu.net/s/34393

tjj2000: https://maihinnousu.net/s/34398

BigPapa: https://www.mikseri.net/artists/bigpapa/sooloskaba-720/623763/

WanhaWetäjä: https://www.dropbox.com/scl/fi/901s … ym&e=1&st=4uc7xon3&dl=0

sirdickyj: https://maihinnousu.net/s/34404
Vesa423
03.08.2025 11:19:34
1p tjj2000: Toimivaa southern rock-rytmitystä ja muutenkin mukava meininki.
3p BigPapa: Hyvä taustan meininkiin istuva soundi ja orggisversion tyyliset mutta ei suoraan kopioidut kuviot. Korva tottunut tällaiseen menoon tässä yhteydessä, joten oikein hyvältä kuulostaa.
WanhaWetäjä: Sujuvaa menoa, mutta paria melodiapätkää lukuunottamatta mun makun turhan asteikkopainotteinen kokonaisuus.
2p sirdickyj: Iskevä taustan meininkiin istuva alku. Välissä vähän melodiapainotteisempia kohtia, lopussa taas kivoja southern rock-kuvioita. Toimiva kokonaisuus.
tjj2000
03.08.2025 20:22:58
Vesa 3 p
BigPapa 2 p
sirdickyj 1 p
WW ++
All I hear is Hellhounds...
sirdickyj
03.08.2025 21:37:42 (muokattu 03.08.2025 21:53:23)
Vesku; taitaa mennä enimmäkseen G:stä, joka vissiin oli se "väärä" laatikko Ei kuulosta väärältä. Soolohan on aivan liian pitkä, kuten aina näissä kisoissa. Orkkis on 50sek, tää on 1min 20sek. Sen vuoksi toistoa tlee, niinkuin kaikilla. Mukiinmenevää laittoa. 2p

TJJ; Gstä taitaa tämäkin mennä. Aikamoinen meininki. Mutta ei se väärin ole. Toimii näinkin 1p

BP; Orkkislaatikko tässäkin kaiketi. Orkkista mukaileva meininki myös. Liian pitkä soolo, jos ois puolet lyhyempi niin olis ollu puolet parempi. Sama koskee kaikkia, ennenkaikkea itseäni. Toimivaa laittoa 2p

WW; aika paljon tapahtuu, soittohan on toki hyvää, mutta en osaa ajatella tähän tällaista sooloa. Laatikko taisi ollaehkäenemmän D, ainakin kunjostain otin ite kiinni tuollamatkalla,pidemmistääänistä. Tai joku hybridi. Mutta ei sen oikeampi tai väärempi kuinedeltäjilläkään. Sinänsä vähänjoo...aikakauan on WWn taholta kuultu siitä,kuinka tämänbiisin orkkissolomenee jotenkin "väärin"...itse odotin että olis ollut tarjolla tähän sit jotain enemmän oikeaa,kuin tällanen snänsä tosi taitava noodlailu. Ehkä rokkihommat ei ole WWn juttu, eikä todellakaan tarvikaan olla. 1p
sirdickyj
03.08.2025 21:39:09 (muokattu 03.08.2025 21:39:32)
...oho tuplat
WanhaWetäjä
03.08.2025 21:50:40

Kuuntelin vedot, yksi piste/veto riittää, ei mene mun tajuntaan saati sävelkorvaan orkkiksen "väärien" harmonioitten mukaileminen.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
sirdickyj
03.08.2025 21:54:21
WanhaWetäjä: Kuuntelin vedot, yksi piste/veto riittää, ei mene mun tajuntaan saati sävelkorvaan orkkiksen "väärien" harmonioitten mukaileminen.

Mä en soittanut siitä laatikosta. Muuten varmaankin huonosti ja epämusikaalisesti, mutta en siitä laatikosta.
BigPapa
03.08.2025 21:58:46 (muokattu 04.08.2025 11:34:15)

Vesa423: Aika kovalla taustaan nähden, soundi istuu meininkiin. Tonaalinen suunta mun mieleen suurimmalta osin. Lievää takkua. 2p

tjj2000: Melko kovalla tämäkin taustaan nähden. Istui bassosta kuultavaan harmoniaan mun mielestä hyvin ihan loppupäätä lukuunottamatta. Soundikin oli hyvä. 3p

WanhaWetäjä: Ei tää oikein. Soundi oli kyllä hyvä ja soittokin teknisesti upeeta
mutta ihan kuin olisi väärinpäin soitettu soolo tähän. Jotain Charlie Parker Bebopia?

sirdickyj: Vähän irti mun makuun harmoniasta. Mjuu, ei istu mun korvaan tääkään. Kuitenkin soitettu tyylillisesti tavoitellen istuvuutta taustan maisemaan. Livenä Lynyrd Skynyrd sisällytti kolme sooloa joiden yhteis pituus vaihteli noin n 1.30 1.40. 1p
BigPapa
03.08.2025 22:15:40

No niin, Sooloskaba 720:n numeraalisten aivoituksien jäkeinen lopputulema on seuraavanmoinen:

Vesa423 8
BigPapa: 8
tjj2000 6
Sirdickyj 5
WanhaWetäjä 1

Tuunit Vesalle. Onnittelut!!!
Kiitokset osallistuneille/äänestäneille/kommentoineille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)