Vladi 25.04.2010 19:48:30 | |
---|
arppah8: No eihän nuita oo vasta kuin kuusi. Ja jos vanhat merkit pitää paikkansa ei niitä kovin montaa enää tule. Wanhoina hyvinä aikoina perussooloskabassa oli järjestään n. 30 osallistujaa, kyllähän noi nyt kuuntelee. Njoo totta. Muistanpa sen yhen kans Aalataurin taustalla varustetun sooloskaban jossa oli se 25 vetoa ja taustan kesto minuutin tuntumassa. Siinä on kyllä ihan hommaa jo. Tää skaba olis just sopivan pitunen. Olkoot äänestysaika näin! Kyllä se siitä. |
arppah8 25.04.2010 19:51:28 | |
---|
Vladi: Njoo totta. Muistanpa sen yhen kans Aalataurin taustalla varustetun sooloskaban jossa oli se 25 vetoa ja taustan kesto minuutin tuntumassa. Siinä on kyllä ihan hommaa jo. Tää skaba olis just sopivan pitunen. Olkoot äänestysaika näin! Joo, tausta on just hyvän pituinen. Ei ne soolot biiseissäkään ton pidempiä juuri ole. Minuuttiin saa jo keksiä sanottavaa. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Vladi 25.04.2010 19:52:41 | |
---|
arppah8: Joo, tausta on just hyvän pituinen. Ei ne soolot biiseissäkään ton pidempiä juuri ole. Minuuttiin saa jo keksiä sanottavaa. Näinpä. Tosin riippuu myös tosi paljon taustasta. Paljon eri sointuja sisältävään taustaan saa kamaa jo ihan vaan seuraamalla sointuja mutta minuutin e-mollisointuun on vähän vaikeampi saada jotain kiinnostavaa ;) Kyllä se siitä. |
aalataur 26.04.2010 15:06:54 (muokattu 26.04.2010 15:08:06) | |
---|
Joo osallistumista voi lyhentää tuli aika yläkanttiin.. Kattoo ny miten noita vetoja alkaa putoileen, jos hiljenee moneks päivää ennen vappua niin siirrytään äänestykseen. 30 sek tai jopa alle taustat vois olla kova sana jatkossakin, koska se vaikeustaso melkeen eksponentiaalisesti kasvaa kun aika pitenee.. Vähän sointuja tai paljon sointuja. Vitun hankalaa loppupeleissä keksiä minuutiks mitään järkevää missä joku logiikka säilyy, siinähän on enemmän sarkaa kun täysimittasen biisin melodioiden säveltämisessä, kun yleensä hevissä vielä yritetään paljon soittaa nuotteja per aikaväli, moposta loppuu bensa ja loppumatka mennään jalkavauhdilla. |
Tonski 26.04.2010 15:12:27 | |
---|
Pitäkää vappuun ainakin.. Kattoo jos ei muuta niin voin vetää sitä mun paskaa sinne taas jonkun lusikallisen.. ihku |
arppah8 26.04.2010 15:17:58 | |
---|
aalataur: 30 sek tai jopa alle taustat vois olla kova sana jatkossakin, koska se vaikeustaso melkeen eksponentiaalisesti kasvaa kun aika pitenee.. Vähän sointuja tai paljon sointuja. Vitun hankalaa loppupeleissä keksiä minuutiks mitään järkevää missä joku logiikka säilyy, siinähän on enemmän sarkaa kun täysimittasen biisin melodioiden säveltämisessä, kun yleensä hevissä vielä yritetään paljon soittaa nuotteja per aikaväli, moposta loppuu bensa ja loppumatka mennään jalkavauhdilla. Hoho, hyvin analysoitu! Näinhän se menee. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
hevikukko 26.04.2010 18:03:20 | |
---|
aalataur: ...yleensä hevissä vielä yritetään paljon soittaa nuotteja per aikaväli, moposta loppuu bensa ja loppumatka mennään jalkavauhdilla... Hah! Lyhyessä taustassa kaasu pohjaan ja kun kierrokset on tapissa, moottorijarrutusta loppuun :D Niin tai näin & aina väärinpäin! |
aalataur 30.04.2010 22:00:16 | |
---|
hevikukko: Hah! Lyhyessä taustassa kaasu pohjaan ja kun kierrokset on tapissa, moottorijarrutusta loppuun :D Mitä sitä turhia jarrutelemaan ;D Tilutus jatkuu vaikka tausta loppuu. Skabaan saatiin 8 jannua, äänestys nyt otetaan rivakasti eli ensviikon KESKIVIIKKOON vain äänestysaikaa. Saadaan uus skaba nopeeammin. Klara vaput.. |
Vladi 03.05.2010 18:57:55 | |
---|
Noniin, ääneni annoin. Toivottavasti kukaan ei ota palautteestani itteensä. Mun mielestä on paljon parempi kertoa suoraan, mitkä hommat kusee. Selkääntaputtelu-tyyppisestä palautteesta ei oo kauheasti hyötyä. Ja itsehän toivon kans suoraa palautetta sitten! ;) Käykää äänestämässä, kiirus olis jo! Kyllä se siitä. |
arppah8 03.05.2010 19:09:52 (muokattu 03.05.2010 19:10:30) | |
---|
Vladi: Noniin, ääneni annoin. Toivottavasti kukaan ei ota palautteestani itteensä. Mun mielestä on paljon parempi kertoa suoraan, mitkä hommat kusee. Selkääntaputtelu-tyyppisestä palautteesta ei oo kauheasti hyötyä. Ja itsehän toivon kans suoraa palautetta sitten! ;) Käykää äänestämässä, kiirus olis jo! Kiitos palautteesta, lämmitti mieltä :) Mä olen sen verran sävellysorientoitunut soittajana että pyrin saamaan sooloonkin jonkinlaisen rakenteen, mukava kuulla että se välittyi. Toi soundin pyöreys kanssa pitää paikkansa, en kylläkään hirveästi säätänyt vaan lykkäsin viisseiskan Blackstarin eteen ja menoksi. Ois siinä omastakin mielestä saanut aavistuksen enämpi särmää olla, toisaalta mun soittotyylikin on aika legato/tap-painotteinen (etenkin vikkelämmissä jutuissa, lue: paska pikkaustekniikka ;) joka saattaa vaikuttaa asiaan jonkin verran. Koetanpa tässä illan aikana kanssa syväluodata noi vedot. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
NekroKallo 03.05.2010 22:05:05 | |
---|
Arppa heitti hyvät:D Nekrokallo: Jatsinuoteilta ei vältytty tässäkään, mutta ihan hyvin pysyi kasassa. Pieni miettimistauko tuli b-osaan siirryttäessä ja meininki vähän pysähtyi. Lopputilu ois ollut vielä tehokkaampi jos olisi jatkanut nousemistaan, nyt jäi vähän kolmosvaihteelle. Mun mopossa on just ne kolme vaihetta:D Vääntöäkin aika laiskasti... On sulla hampaat Jeesuksen, Daa-dirlan-dirlan-daaaa! |
aalataur 03.05.2010 23:42:50 | |
---|
Taustassa on tuo ennen loppuriffiä tuleva sointuvaihtelu, mikä on vähintäänkin hämärä kieltämättä. Sävelsin sen ihan sattumanvaraisella tyylillä. Itsellekin oli hirveen vaikea keksiä siihen mitään, enkä tiedä mitä skaaloja siihen voi käyttää tai mitä sointuja ne on. Itellä oli tässä kotikenttäetu ehkä silleesti että tiesin miten riffit soitetaan, pystyin niistä johtamaan jotakuinkin ne soinnut/skaalat mitkä niihin käy. Loppu meni ihan vituiksi, loppui mielenkiinto ja yritys tosiaan kesken, improvisoin sen kun en jaksanut miettiä enää sitä loppua. Alkukin oli mun mielestä tosi kliseinen harmoninen molli -juoksutus, kukaan ei vielä siitä ole silti maininnut. |
arppah8 04.05.2010 00:06:47 | |
---|
aalataur: Taustassa on tuo ennen loppuriffiä tuleva sointuvaihtelu, mikä on vähintäänkin hämärä kieltämättä. Mä menin ihan dimipohjalta tossa oletettujen pohjasävelten mukaan :) Kuulosti toimivalta ratkaisulta. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
aalataur 04.05.2010 00:12:59 | |
---|
arppah8: Mä menin ihan dimipohjalta tossa oletettujen pohjasävelten mukaan :) Kuulosti toimivalta ratkaisulta. No joo, dimi tossa kävi aika moneen paikkaan. Noi monet riffikohdat rakentuu malliin a----3---5- e--2---2--- jota vaan liikutellaan eri asemiin. Ei siis tuolla rytmityksellä eikä tosta asemasta, mutta tohon tyyliin. |
arppah8 04.05.2010 00:20:51 | |
---|
Niijust. Siitä sun brieffauksesta ton taustan suhteen oli kyllä hyötyä, ei tarvinnut oikeastaan hirveästi sen takia hakea tässä. Vaikka mun teoriatietämys onkin käytännössä olematonta :) Nyt maate, turistaanpa myöhemmin lisää. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
NekroKallo 05.05.2010 00:48:17 (muokattu 05.05.2010 01:12:23) | |
---|
Mulla kiinnosta toi miten soitatta dimijuttuja sooloihin? Tiiän sointujen kannalta dimin idean muttan en koskaan ole tajunnu miten sooloihin niitä voi käyttää. Heittäkää esimerkkinä: esim sointu pohjalla ja mitä säveliä siihen voisi soittaa. Totta tähänkin voisin interwepsiä käyttää mutta jotenkin käytännönläheisempää kysyä mitä sakki moiseen soittaa, ei se mikä olisi oikea veto. Tai jotain:D On sulla hampaat Jeesuksen, Daa-dirlan-dirlan-daaaa! |
aalataur 05.05.2010 05:42:21 (muokattu 05.05.2010 05:46:06) | |
---|
Dimiskaala: d--------------------------7-8-10-11-- a--------------6-7-9-10----------- e --5-6-8-9---------------------- jne... Eli tommonen säännöllinen muoto. Usein siitä soitetaan pelkästään nämä nuotit: d------------7-10-- a-------6-9-------- e--5-8------------- jne.. Dimisweeppi olisi jotenkin näin esim: e--7-4---------------------------4-7-- b-------6--------------------6--------- g---------7-4----------4-7------------ d--------------6----6------------------ a-----------------8--------------------- e---------------------------------------- Ton voi soittaa mistä vaan aina aloittaen 3 nauhaa ylempää tai alempaa. Ite käyttämäni string skipping on näin: e-----------------------------------13-16-19 b-------------12-15-18---------------------- g------------------------13-16-19----------- d--12-15-18--------------------------------- Tuohan on helppo vetää nopeesti kun se samat nauhat ja asema aina kahdella kielellä peräkkäin. Joko pikaten tai legatona, mutta helpointa täpätä äänet 18. ja 19. nauhoilta. Tota voi laajentaakin helposti ja liikkua samassa muodossa pitkin kaulaa, aina 3 nauhaa ylemmä ja 100% sama kuvio, hyvin sopii. Dimi käy moneen paikkaan, yleensähän siitä tulee semmonen häijy/klassistyyppinen fiilis, mut usein soittelen dimiä heviin kun en muuta keksi, sopii moneen. |
Vladi 05.05.2010 22:00:02 | |
---|
Hei, eikö skaban pitäis jo päättyä? Kyllä se siitä. |
aalataur 05.05.2010 23:11:48 | |
---|
Vladi: Hei, eikö skaban pitäis jo päättyä? Joo ajattelin jos Vekkara ehtis mutta sovittu mikä sovittu, äänestys suljettu. Kiitoksia paljon meikäläistä äänestäneille! Koska mun taustaa käytettiin, niin arppah8 olis vuorossa vetää kisan! Kaikki vaan messiin skabaan 22 ketä oli nytkin + tietysti lisää väkeä mahdollisimman paljon.. |
arppah8 05.05.2010 23:14:42 | |
---|
aalataur: Joo ajattelin jos Vekkara ehtis mutta sovittu mikä sovittu, äänestys suljettu. Kiitoksia paljon meikäläistä äänestäneille! Koska mun taustaa käytettiin, niin arppah8 olis vuorossa vetää kisan! Kaikki vaan messiin skabaan 22 ketä oli nytkin + tietysti lisää väkeä mahdollisimman paljon.. Miepäs koetan huomenna väkertää taustaa, menee iltaseen. Koettakaa kestää... ja kiitos kaikille äänestäneille myöskin! Ihan hyvä mielihän tästä paluuskabasta jäi :) Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |