Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol IV
1 2 3 4 540 41 42 43 44121 122 123 124 125
Zeeboo
14.02.2010 16:43:51
BigPapa: Tää on varmaan se juttu, ettei tunnu, vaikka aika lähelle meniskin. Psykoakustiikkaa?

Ainakin silloin kun soittaa luurit päässä ja vahvistin on sermin takana se vahvistimen responssi menee ainakin mulla harakoille. Nämä vedot olen nirhannut mallintavalla suoraan purkkiin luurien kanssa, ja kyllä kieltämättä livemmässä soitossa olisi itselläkin enemmän viilistä.

Jotain näitä mallintavia - Vypyr, Tech 21 etc - olen kokeillut, ja kyllä ainakin näillä on mun vanhoja puukorvia saatu aika hyvin jymäytettyä.
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
Illu
14.02.2010 16:53:58 (muokattu 14.02.2010 17:56:46)
arc: Oon samaa mieltä tuosta. Mallinnetuissa se skeba ei vaan tunnu soivan käsissä samalla lailla, vaikka saundi kuulostaa samalta

Ei se luurit päässä oikein tunnu soivan, mutta kaiuttimien kautta ja vähän kun avaa hanoja, niin rupiaa soimaan.
Minä olen niin laiska kanssa, että mielummin vedän mallintavalla, kun alan virittää putkikonetta tulille. Toisekseen tossa Flextonessa on kaikki mitä minä tarvin, wah, volume-pedaali ja efektit. No, phaseri pitäisi vielä olla. Todennäköisesti joku kohta sanoo, että onhan se hyvä, jos ei paremmasta tiedä ja näinhän se varmaan onkin. Mutta Flexu riittää mulle tällä hetkellä, sillä on helppo äänitellä ja mökä riittää kevyeen bänditreeniinkin. Hommailen sitten sen Marshall (half-)stackin ja erilliset pedaalit kun on sen aika.

Edit: Tai siis joku pienitehoinen eksoottinen boutique combohan sen olla pitäisi, jos näitä mnetin "trendsettereitä" (kotona 1wattikin on liikaa... No, kenen kotona on ja kenen ei...=)) kuuntelee, mutta Marshall-läjässä on vaan sitä jotakin...
Oikias viashan miä siin olin ja niin se sano se tivolmieskin.
MaQ
14.02.2010 17:44:48
Kyllähän nuo mallintavat on näppäriä ainakin näin ku asuu kerrostalossa kuten minä.

Saundeja on vaikka kuin jopa liikaakin joskus :) ja ku reenikämpillä ajan sitten putkipäätteen kautta niin eipä ole valittamista.

Nauhottelut, ideapurkitukset sun muut onnistuu näppärästi

Ja sekin hyöty on ollu että on saanut käsitystä mukavasti miltä kenties mikäkin styrkkari saundaa. Aitoutta en osaa vertailla ku en esim. koskaan ole vox ac30 läpi soitellu mutta jos nyt olisin laittamassa vahvistinta se olis vakavasti otettava vaihtoehto.

Käytössä siis PodX3 live ja atomic reactor 112-50. Kotona soittelen behkun MS40 aktiivimonitorien läpi ja hyvin toimii.

Vielä kun saan rahat kasaan että sais ostettua "oikean" kitaran niin avot...
haukkis
14.02.2010 21:07:22
Äänestys on päättynyt. Tulokset tuota pikaa.
haukkis
14.02.2010 21:15:01
Kuha: ...soundikin on just eikä melkein. Oliko tuo vahvarilla vai mallintavalla vejetty. Nam.

Kiitos Kuhalle ja muillekin pisteistä ja palautteesta! Kyllä se oli Blues Juniorilla veetty, ei mitään purkkeja välissä, skitta oli Epiphone Sheraton II.
BigPapa
14.02.2010 21:16:20

Kuhalle onnittelut vasiten.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
krk
14.02.2010 21:19:22

BigPapa: Kuhalle onnittelut vasiten.

Kuten myös, ja kiitokset skabaliljoille. Oli paljon hyvää kommentointia.
"Son, can you play me a memory? I'm not really sure how it goes, But it's sad and it's sweet and I knew it complete, When I wore a younger man's clothes" - Billy Joel
latuska90
14.02.2010 21:22:34

Onnea Kuhalla ja ei muuta kuin uutta skabaa putkeen. Jotain duurisävyisempää vois olla seuraavaks...
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
Zeeboo
14.02.2010 21:23:02
Kiitokset kaikille kisaajille & onnea Kuhalle!
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
Kuha
14.02.2010 21:33:24 (muokattu 14.02.2010 21:36:45)

latuska90: Onnea Kuhalla ja ei muuta kuin uutta skabaa putkeen. Jotain duurisävyisempää vois olla seuraavaks...

Olisko teillä sopivaa taustaa, vähän reippaampaa voisi olla? Niin ja tattis. Ei vasiten.

lisäys: löysinkin sopivan taustan.
BigPapa
14.02.2010 22:22:27

Asiasta kolmanteen, siellä nyt olis sooloskabassakin ihan sopivaa rokin renkutusta rootsmiähille.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Illu
15.02.2010 22:20:32
BigPapa: Asiasta kolmanteen, siellä nyt olis sooloskabassakin ihan sopivaa rokin renkutusta rootsmiähille.

No juu, tuohonhan pitäisi melkein yrittää jotain räveltää.
Illu
16.02.2010 11:46:14
Illu: No juu, tuohonhan pitäisi melkein yrittää jotain räveltää.

No ni, siellä on, eipä ole sooloskabaan pitkään aikaan tullut osallistuttua. Eikä ehkä olisi pitänyt osallistua nytkään...
Tuomo_
16.02.2010 22:30:25 (muokattu 16.02.2010 22:31:01)
Näytti olevan rootskabapuolella tähän mennessä vain 3 reippaamman rootsin osaajaa vetänyt soolonsa. Laitoin täytteeksi omani, jotta muutkin uskaltaisivat mukaan. Yllättävän haasteellinen tausta. No, eihän se ole minulla kuin soitotaidon puutetta.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
blues guitar
19.02.2010 18:30:21

TAR:Road Wornin testi

Äijä on saanu soundit kohdalleen...taas on hiton hienoo soundii : )
Mikä Road Worni ja muutenkin millä äänitetty?
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
blaekie
19.02.2010 21:24:23 (muokattu 19.02.2010 21:31:10)

blues guitar: Äijä on saanu soundit kohdalleen...taas on hiton hienoo soundii : )
Mikä Road Worni ja muutenkin millä äänitetty?

Juu varsin asialliset puhtoiset saundit, hyvä homma.

apenaattori: http://maihinnousu.net/s/?song_id=7191

Pikaiset perjantai-illan lomabluesit. Älkää antako puhelimen pirinän häiritä, kaveri meni soittamaan kesken soolon ja pirinä kuuluu taustalla huippusteriileistä studio-olosuhteista huolimatta.

Puhelimen pirinä ei häiritse, mutta täytyy sanoa, että sinusta on kehittynyt tässä vuosien varrella kitaristi, kuten jotkut tuossa takavuosina arvelikin. hjyvä homma
Hyvällä tatsilla mennään.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Kuha
19.02.2010 21:31:34 (muokattu 19.02.2010 21:40:47)

blaekie: Juu varsin asialliset puhtoiset saundit, hyvä homma.

Juu, makiat stratosaundit, kuten viime skabassa. Eikun Tele-saundit...menin halpaan.
WanhaWetäjä
20.02.2010 16:52:27

Latuska90

WanhaWetäjä:
"Kappaletta ei löydy Maihinnousun palvelimelta!"

Juu ei löydy, otin pois, kitara oli niin saakutin pinnassa enkä voinut tuota vetoa uudestaan miksata/bouncata, hävitin sen koneelta, enkä kerennyt uuttakaan väsään, jospa Kuha poistais tuon mun vedon linkin ettei jengi turhaan koeta sitä aukasta.
MaQ
20.02.2010 17:08:59
apenaattori pisteli kyllä hienosti tällä kertaa... wtg!
Korggari
20.02.2010 20:24:59

MaQ: apenaattori pisteli kyllä hienosti tällä kertaa... wtg!

Joo, kyllä apenaattorin vedossa on hirmusesti sitä itteesä BLUESIA ! ( sikäli kuin minä nyt mitään bluesista ymmärrän,, )
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)