blaekie 12.02.2010 23:37:12 | |
---|
BigPapa: Niin no joo, nythän täällä mun mielestä on aika seesteinen olotila skabassa. Jonkilainen harmonia on saavutettu. Nyt vielä suitsukkeita ja silleen , niin täähän alkaa olla kohta kuin kultaisella 60-luvulla. Juu, suitsukkeista en tiiä, mut röökille aattelin mennä kyllä just nyt, vaik muija sanoo et se pitäs kyllä lopettaa ;-) Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
BigPapa 12.02.2010 23:37:54 | |
---|
blaekie: Juu, suitsukkeista en tiiä, mut röökille aattelin mennä kyllä just nyt, vaik muija sanoo et se pitäs kyllä lopettaa ;-) Sauhua ku sauhua, kyl se asian ajaa. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Illu 12.02.2010 23:52:04 | |
---|
blaekie: Liekkö kuollu ? Eiks ny kukaan oo Williestä kuullu ? Niin on kuin maa olisi niellyt, luulisi nyt jollain jotain havaintoa olevan. 14.10.2008 20:40 on viimeinen henk.koht havainto pikaviestin muodossa. Mukavaa luettavaahan ne willien kommentit oli, vaikka joku niistä herneen nenään joskus vetikin. Oikias viashan miä siin olin ja niin se sano se tivolmieskin. |
BigPapa 13.02.2010 00:11:44 (muokattu 13.02.2010 11:19:08) | |
---|
Mystisiähän nämä tälläiset hommat ovat. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Zeeboo 13.02.2010 11:41:38 (muokattu 13.02.2010 11:42:51) | |
---|
MoreK:...jotain "lepsua" tatsissa kuului (minun makuun). Pienellä "tatsi-treenillä"... Tämä on niin totta. Näköjään on niin, että vuosi vuodelta tartteis perusteellisemman lämmittelyn ennen "oikeeta" soittamista. Ei tuo nakkinippu oikein ole ideoille kuuliainen samalla siunaamalla kun soittimen kotelosta ulos kaivaa. Lie muilla geriatrikko-bluestajilla vastaavia havaintoja? "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
krk 13.02.2010 13:07:33 | |
---|
MoreK krk: Hauska blues-meininki tähän biisiin, ihan jees. Noo... itse tähän kuvittelin surullisempaa tunnelmaa. Tuo loppuosan kaiutus ei mielestäni toiminut. Korggari krk: pikkasen töksähtelevää fraseeraus alussa mutta lienee kyllä maestro tarkoituksella juuri näin halunnutkin, jälkiosassa hyvä kaiku- jotenkin en kuitenkaan päässy tästä täysin jyvälle tästä soolosta-ihan siisti ja tyylikäs veto kyllä sinänsä Erittäin hyvää ja perusteltua kommentointia, muillekin kuin minulle, hienoa. Oikeiden taiteilijoiden ei pitäisi kuulemma koskaan selitellä teoksiaan mutta tällaisena harrastajana minulla ei ole sellaisia estolääkityksiä. Tarkoitus oli parilla ekalla kierroksella käydä ikäänkuin keskustelua ja kolmannessa muka pääsee itku sen johdosta... laittaisin tähän nauruhymiön mutta kun se ei oikein istu itkun jälkeen. No laitetaan ny kumminkin :-} "Son, can you play me a memory?
I'm not really sure how it goes,
But it's sad and it's sweet and I knew it complete,
When I wore a younger man's clothes"
- Billy Joel |
krk 13.02.2010 13:10:44 | |
---|
Zeeboo: Tämä on niin totta. Näköjään on niin, että vuosi vuodelta tartteis perusteellisemman lämmittelyn ennen "oikeeta" soittamista. Ei tuo nakkinippu oikein ole ideoille kuuliainen samalla siunaamalla kun soittimen kotelosta ulos kaivaa. Lie muilla geriatrikko-bluestajilla vastaavia havaintoja? Kyllä on juuri näin. Mitä enemmän tulee ikää niin sitä kauemmin menee lämmittelyyn. Tämä lämmittelyhän - miten kukin sen tekee - on oma lajinsa ja siitä voisi keskustella joskus enemmänkin, ehkä jossain toisessa ketjussa. "Son, can you play me a memory?
- Billy Joel |
Tuomo_ 13.02.2010 16:42:13 | |
---|
Niin on kuin maa olisi niellyt, luulisi nyt jollain jotain havaintoa olevan. 14.10.2008 20:40 on viimeinen henk.koht havainto pikaviestin muodossa. Mukavaa luettavaahan ne willien kommentit oli, vaikka joku niistä herneen nenään joskus vetikin. En olisi varmasti päässyt alusta eteenpäin täällä, ellei juuri Willie olisi rohkaissut jatkamaan. Sen verran aloittelijalle tuli lunta tupaan. Nyt ei enää häiritse, kun alkaa itsekin olla jonkin verran kartalla omasta soitosta. Osaa suhteuttaa asioita omille paikoilleen. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
WanhaWetäjä 13.02.2010 16:50:48 | |
---|
Morek : WanhaWetäjä: Soundi aika perus-clean. Soittokin aika suoraa sujoa. Tämä oli enempi perusfiilistelyä kuin a) hekumallista tunnelmointia tai b) briljattia tyylittelyä. No niinku näet tuosta biisin lataamisajasta, tuli hiukka kiire, toinen otto ja kerralla sisään. No joo...piti oikeen kuunnella toi oma veto uudestaan, ja itse analysoida sitä hiukan ; olihan se sellasta "sulavan sujuvaa hissipaskaa" vailla sen kummempaa sanomaa, mutta kun ei muutakaan osaa niin tuohon se helposti menee. Saundi on Logicin Amp Designerista joku kevyt särömallinnus + Logicin reverbi lisänä, ei muuta, ei edes kompuraa. Yritän tuota kitaraplugaria opetella käyttään ja POD XT saa olla poissa jonkun aikaa. Metka juttu muuten, tossa plugarissa on enempi oikeella vahvarilla soiton tuntua kuin Podissa, eikä minkäänmoista latenssia! Kitara on vasuri Yamaha SG 2000 vm 79/80, alkupeäiset kakskelaset mikit keskiasennossa ja puolitettuna, siitä tuo hieman stratomainen saundi. On muuten ihan v...n hyvä kitara soittaa, sustainia löytyy ehkä vähän liikaakin. http://muusikoiden.net/dyn/users/70123.jpg Piste tulee ilman muuta, kun vertaa muihin osallistujiin. Mutta WW:ltä olen kuullut sooloja, joissa sekä a)- että b)-ominaisuudet toimivat, ja joilla tämmöiset skabat voitetaan mennen tullen. Niinno, oli tosissaan hiukka kiirus, että siihen nähen ihan ok, ei ollut yhtään vääriä ääniä tällä kertaa, eikä niitä "kummallisiakaan"liiaksi...tausta oli kyllä helvetin hyvä ja todella mun makuun vaikka sointukierto oli yksinkertainen, synkkänä ja ikävänä ihmisenä mollitaustat toimii mulle aina ;-) |
Kuha 13.02.2010 21:12:05 | |
---|
Minkä vahvuisilla kielillä noi venytykset lähtee? Mulla on Martinin .012 - .054 setti, mutta nyt oli tiputettu virettä 2 sävelaskelta, notta saa sen blyys-saundin. |
MaQ 13.02.2010 22:05:24 | |
---|
Kuha: Mulla on Martinin .012 - .054 setti, mutta nyt oli tiputettu virettä 2 sävelaskelta, notta saa sen blyys-saundin. Teit sen tärkeän "voitelun" ja nousit samalla kaks askelta lähemmäs voittoa Muistakaahan junnut se että nämä vanhat gonat osaa aina kikkailla millä se saundi tehdään. Ei ne soittaa osaa mutta saavat sen vaan pirun hyvin kuulostamaan siltä :) |
blaekie 13.02.2010 22:17:27 | |
---|
MaQ: Teit sen tärkeän "voitelun" ja nousit samalla kaks askelta lähemmäs voittoa Muistakaahan junnut se että nämä vanhat gonat osaa aina kikkailla millä se saundi tehdään. Ei ne soittaa osaa mutta saavat sen vaan pirun hyvin kuulostamaan siltä :) Juu toi on vanha kikka, joka toimii aina, kunhan on sellainen soittaja kuin Kuha :) Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
tono 14.02.2010 09:07:04 | |
---|
Tono: Rytmityksen vinkkelistä hyvää tavaraa. Alkupäässä vähän haki virettä bendien & vibran kanssa. Viimeinen chorus ihan jees. Outo kilahdus pikkauksessa, millä tämä on soitettu? Gibson SG yhdistettynä stealthplugilla koneeseen tracktionilla nauhotettu ja amplitube2:lla säädelty. Käsi kädessä nuotin vieressä... |
Zeeboo 14.02.2010 09:30:24 | |
---|
tono: Gibson SG yhdistettynä stealthplugilla koneeseen tracktionilla nauhotettu ja amplitube2:lla säädelty. Soundi itsessään hyvä mun mielestä (Mac ja amplitude on hankintalistalla, jahka köyhyys taas vähän hellittää...), mutta tuota pikkausääntä jäin miettimään. Itse kokeilin joskus kivestä hiottuja plekuja, ja niistä tuli kyytiin samanlainen helähdys. "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
BigPapa 14.02.2010 12:58:53 (muokattu 14.02.2010 13:03:03) | |
---|
Krk:Olen tunnistavinani Claptonin, Albert Kingin ja Otis Rushin lisäksi ainakin Bloomfield-vaikutteita. Kyllähän näistä jokainen on ollut tarveaineena sopassa, ehkä ripaus Peter Greeniä oli lisänä tässä juureskeitossa. Gibson Les Paul Heritage Standard -80:n tallamikki ja Line6 GuitarPortin GearBoxista Peter Green mallinnus, Tonelibrary: Greeny's Supernatural Blues, Peter Green 2, Humbucker. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
krk 14.02.2010 13:46:28 | |
---|
BigPapa: Kyllähän näistä jokainen on ollut tarveaineena sopassa, ehkä ripaus Peter Greeniä oli lisänä tässä juureskeitossa. Gibson Les Paul Heritage Standard -80:n tallamikki ja Line6 GuitarPortin GearBoxista Peter Green mallinnus, Tonelibrary: Greeny's Supernatural Blues, Peter Green 2, Humbucker. Kyllä saa jo nykyään hienoa soundia mallinnuksilla. Sulla kun on pitkää kokemusta alalta niin tuntuuko ne jo soittaessa samalta kuin putkikone? Omien vähien kokemusten mukaan se "vaste" vielä erottaa mallinnuksen oikeasta vahvistimesta, vaikka soundi ehkä olisi hyvinkn lähellä. "Son, can you play me a memory?
- Billy Joel |
BigPapa 14.02.2010 14:13:02 | |
---|
krk: Kyllä saa jo nykyään hienoa soundia mallinnuksilla. Sulla kun on pitkää kokemusta alalta niin tuntuuko ne jo soittaessa samalta kuin putkikone? Omien vähien kokemusten mukaan se "vaste" vielä erottaa mallinnuksen oikeasta vahvistimesta, vaikka soundi ehkä olisi hyvinkn lähellä. Olin mää jossain vaiheessa niin puristi, ettei mallinnuksilla ikinä, mut se on niin vaivaton tapa tehdä näitä että mikä ettei. Eikä noi tzounditkaan oo hassumpia. Cube30x mulla on kanssa ja oon siihenkin ihan tyytyväinen. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
arc 14.02.2010 15:33:10 | |
---|
Omien vähien kokemusten mukaan se "vaste" vielä erottaa mallinnuksen oikeasta vahvistimesta, vaikka soundi ehkä olisi hyvinkn lähellä. Oon samaa mieltä tuosta. Mallinnetuissa se skeba ei vaan tunnu soivan käsissä samalla lailla, vaikka saundi kuulostaa samalta |
BigPapa 14.02.2010 15:44:06 (muokattu 14.02.2010 15:45:09) | |
---|
arc:ei vaan tunnu Tää on varmaan se juttu, ettei tunnu, vaikka aika lähelle meniskin. Psykoakustiikkaa? Tai jotain muuta. Jos vaivaa viitsis nähdä, niin voishan tossa itsekin mikitellä noita putkistädäreitä vaikka tolla Neumann U87:lla, mut tiiä sit oisko vaivan väärti. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
krk 14.02.2010 15:52:07 | |
---|
arc: Oon samaa mieltä tuosta. Mallinnetuissa se skeba ei vaan tunnu soivan käsissä samalla lailla, vaikka saundi kuulostaa samalta Mimun kokemukseni mallinnetuista ovat siis hyvin vähäiset. Väittävät kovasti että ainakin Axe-Fx myös tuntuisi "aidolta". "Son, can you play me a memory?
- Billy Joel |