Aihe: Mnet sooloskaba 4
1 2 3 4 5 6 7 8
meekz
20.04.2004 15:12:55
KUKKIS:
sun saundi oli mahtava... miten tommosen sun blues soundin saa? : )

lue: mitä käytit siinä?

mä diggaan just tollasist mis se kuulostaa clean:iltä kun soitta hiljaa ja sit jos soittaa kovaa tai kaks kieltä saman aikaisesti ni se saundi rikkoontuu.
kickin it like donkeyz, swinging like monkeyz! It's all jesus.
skinkarde
20.04.2004 15:15:55
mulla on joku bossin blues driver tai joku semmonen mallinnus tuossa pw-10:ssä. se on just semmonen että säröytyy ku kolauttaa kovempaa.. vaikka ei mulle tuo kysymys nyt ollukkaan niin vastaampa kuitenki
"Siitä puhe mistä puhutaan"
Kukkis
20.04.2004 16:32:29
KUKKIS:
sun saundi oli mahtava... miten tommosen sun blues soundin saa? : )

lue: mitä käytit siinä?

mä diggaan just tollasist mis se kuulostaa clean:iltä kun soitta hiljaa ja sit jos soittaa kovaa tai kaks kieltä saman aikaisesti ni se saundi rikkoontuu.

Kitarana käytin tuota omassakuvassa näkyvää Ibanezin SZ520 ja käytössä oli kaulamikki. Tein Bossin GT-6:seen patchin joka mallinsi Fender twin reverbbiä. Mallinnuksen lisäksi oli vähän delayta ja hieman reverbbiä.
Yritin kirjoittaa sen tähän, mutta pilasin näytön.
samic
20.04.2004 17:50:15

www.morian.tk
E.Q
20.04.2004 19:18:02 (muokattu 20.04.2004 19:27:14)
Eka otto on yleensä paras ;)

mun mielestä saa muutella kunhan aina poistaa edellisen version.

en mäkään jaksa tarkistaa... mut jos ihmiset haluu vaihdella ni vaihdelkoot.... se on vaa harmi et voi jäädä moni hyvä soolo kuuntelematta jos liian monet alkaa tekee uusia joka kerta

Eka otto on yleensä paras, tätä olen usein ihmetellyt mistä mahtaa johtua, taas seuraavana päivänä voi olla sitten jo erijuttu.

No minunkin mielestä voisi kyllä määräaikaan mennessä tehdä muutoksia jos linkki ja soolo pysyy samassa kohdassa sekä saman-nimisenä niin mikäs siinä sitten on?

Hauskaahan tää vaan olla pitää. Ja nyt jos vedän tohon uuden taidepläjäytyksen niin taas saatte nauraa uudelleen makoisasti eikös se ole vaan hyväjuttu ? :?)

Kerron sitten tässä threadissä jos olen tehnyt muutoksia tohon viritykseen niin ei tarvi sitten kenenkään turhaan imutella.

Jos ei joku "jaksa" imuroida ni olkoon imuroimatta (perhans kun sais tän kämpänkin imuroitua yhellä klikillä ni helpottais kummasti)

"Ekasta otosta" tuli muuten mieleen että kun tossa edellisessä skabassa E.Q ja Lingis diskattiin lopputuloksista pois niin kertokaas meille että mitkäs aineet on kiellettyjä ja mitkäs taas suositeltavia aineksia soolojen tekemiseen
koska toi Jucciz:en tekemä pohja on oikeesti aika paha
niin saattaa mennä suuhun jotain muutakin kun sormi. ;?D
X
Miikathebest
20.04.2004 19:21:37 (muokattu 20.04.2004 19:22:19)

http://personal.inet.fi/musiikki/mi … athebest/hamsteri/miikathebest4.mp3

minä mitään jatsia osaa soittaa.

squier std strato, boss gt-6, integroitujumiäänikortti, cubase.
Ota se mikä on paras!
Miika Rocks It - Miika's Vision
Jucciz
20.04.2004 19:39:29
"Ekasta otosta" tuli muuten mieleen että kun tossa edellisessä skabassa E.Q ja Lingis diskattiin lopputuloksista pois niin kertokaas meille että mitkäs aineet on kiellettyjä ja mitkäs taas suositeltavia aineksia soolojen tekemiseen
koska toi Jucciz:en tekemä pohja on oikeesti aika paha
niin saattaa mennä suuhun jotain muutakin kun sormi. ;?D

Kyseessä taisi olla lähinnä vitsi: tuskinpa ketään diskattiin. Cletus taisi vaan laskea pisteet hieman huolimattomasti ja pari kaveria jäi sitten kokonaan pois lopullisesta pistetaulukosta.

Ja eihän tuota soolon uudelleen tekemistä voida säännöillä rajoittaa, jos joku vaan tekaisee uuden soolon vanhan päälle samalla nimellä. Eri asia sitten, kuinka moni soolon jo entuudestaan kuunnellut henkilö sen palaa uudelleen kuuntelemaan. Olisi vaan sitten kiva tietää, millaiselle soololle oikeasti on antanut pisteitä, jos tykkää ekasta otosta ja se korvataankin toisella. Eipähän tätä kai liian vakavasti silti tarvitse ottaa.
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Jucciz
20.04.2004 19:58:08
Tässä on tämmönen viritelmä, Juccizelle terkkuja

http://www.cc.jyu.fi/~veminupp/wesqsolo.mp3

Oho! Vesku veti ässän hihasta. Et suotta jättänyt tietokantoja vähemmälle huomiolle. Mallikelpoista soittoa.
E.Q
20.04.2004 20:07:04
Kyseessä taisi olla lähinnä vitsi: tuskinpa ketään diskattiin. Cletus taisi vaan laskea pisteet hieman huolimattomasti ja pari kaveria jäi sitten kokonaan pois lopullisesta pistetaulukosta.

Ja eihän tuota soolon uudelleen tekemistä voida säännöillä rajoittaa, jos joku vaan tekaisee uuden soolon vanhan päälle samalla nimellä. Eri asia sitten, kuinka moni soolon jo entuudestaan kuunnellut henkilö sen palaa uudelleen kuuntelemaan. Olisi vaan sitten kiva tietää, millaiselle soololle oikeasti on antanut pisteitä, jos tykkää ekasta otosta ja se korvataankin toisella. Eipähän tätä kai liian vakavasti silti tarvitse ottaa.

Juuri näin ;?)
X
Mazah
20.04.2004 20:39:44

Cletus taisi vaan laskea pisteet hieman huolimattomasti ja pari kaveria jäi sitten kokonaan pois lopullisesta pistetaulukosta.

Ei hevarit osaa laskee...
Mutta minä olen Kissanainen?
Nyar
20.04.2004 20:40:04 (muokattu 20.04.2004 20:42:10)

JUCCIZ kiitos!
Teit sitten semmosen taustan, johon en voi sovittaa mitään sooloa...
"Heavy on katoavaa kansanperinettä"
Jimi Henri
20.04.2004 20:45:46
Miksi muuten ei ole olemassa Mnet Bassosooloskaboja? Kuka nyt ei tahtoisi kuunnella kahtakymmentä eri bassosoolo versiota samasta biisistä?
Talk Less Play More
m6mm
20.04.2004 21:12:54
Miksi muuten ei ole olemassa Mnet Bassosooloskaboja? Kuka nyt ei tahtoisi kuunnella kahtakymmentä eri bassosoolo versiota samasta biisistä?

On aika mielenkiintoinen idea. Olis kiva kuunnella millaisia basisteja keskuudessamme on.
IMIK #8
Jimi Henri
20.04.2004 21:20:36
On aika mielenkiintoinen idea. Olis kiva kuunnella millaisia basisteja keskuudessamme on.

Jossain vaiheessa oli threadi basso-osastolla, jossa kysyttiin miten kauan on paukutellut bassoa. Soittajien bassottelu vuosien keskiarvo oli varmaan samaa luokkaa kun Kitarat: soittaminen-osaston kirjoittajien keski-ikä ;) Eli veikkaan että kovaa matskua tulis sieltä suunnasta.
Talk Less Play More
Snowblind
20.04.2004 22:02:52

Vaikeaa vetää jazzimproa kun ei ole ennen ollenkaan jazzia soittanut... Aivan ensimmäinen soolo oli hieno mutta se ei mennyt nauhalle... Yllättäen :)
Jucciz
20.04.2004 22:19:46
Miksiköhän ihmiset täällä puhuu jazzista?
skinkarde
20.04.2004 22:20:57
mistä ihmeen jazzista¿
m6mm
20.04.2004 22:21:28
Miksiköhän ihmiset täällä puhuu jazzista?

Ehkä monilla on tuollainen käsitys jazzista.
IMIK #8
Jucciz
20.04.2004 22:29:56
Tohon taustaan pitäs kyetä soittamaan ihan mitä vaan. Ihan turhaa kahlita itseään (sen enempää kuin itse taustaakaan) johonkin jazz-lokeroon toivoen, että sitä kautta löytyy juuri ne oikeat sävelet. Tein taustan ihan yhtä lailla hevi-, blues- kuin kantrimiehiäkin varten, sillä sana "jazz" ei tarkoita nykypäivänä yhtään mitään. Tai siis, tarkoittaa vähän liiankin montaa asiaa. :)
skinkarde
20.04.2004 22:39:25
minä soitin vaan jotain tuohon koettaen kuunnella ettei ihan kauheasti menis ohi asteikolta. taisi loppujen lopuksi tulla soitettua kaikki 12 puolisävelaskelta sinne. ainakin melkein. liekkö kukaan edes saanut minun räpellystä imutettua, ku tuntuu sen geocitiesin kanssa aina olevan jotain ongelmia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)