Aihe: Bassolinjaskaba 30 - tausta
1 2 3 4 5
J.Hollström
05.09.2009 09:37:11
sneaky snake: Toki, taimivirheitä ja lapsuksia (volume, yksittäiset väärin soitetut nuotit) saa korjailla. Mutta linjan muuttaminen muiden vetojen perusteella, siinä on kyse jostain ihan muusta. Mikäli moinen toimintamalli hyväksytään, ei todellisuudessa enää vedetäkään bassolinjaskabaan, vaan basson soittokisaan. Ideat ja nuotithan voi ja saa varastaa muilta. Emmäävaan.

Enpä usko että moni viittii alkaa toisen bassolinjoja näissä hipoissa kopioimaan. Tietenkin jos oma korva ei kerro, mikä ääni sopii mihinkin niin voi ottaa toiselta osviittaa. Tai päinvastoin, vältellä tosen vedoissa havaitsemiaan huononkuuloisia ääniä.

Tähän mennessä mitä olen näitä kohtuu intensiivisesti alusta asti seuraillut, niin koskaan ei ole tullut kahta identtistä linjaa vastaan jossa joku kopioisi toista. Ja tuskin tulee olemaankaan. Se että saa inspiksen vetää uusi ja parempi otto toisen vedosta on vaan plussaa, mun mielestä.

Voidaanhan sitä järkätä joku sokkokisa vaikka seuraavaksi, jolloin linjat julkaistaan kaikki samana hetkenä että vältetään tämä ilmeisen närästävä juttu. Mutta se on käytännössä aika hankala homma kun kaikki ei välttämättä ole samana hetkenä linjoilla. Joten tuskinpa tulee toteutettua.

Musta koko skaba-otsikko tälle toiminnalle on nimikkeenä huono. Tän alkuperäinen idea oli soittohommaa nostattava juttu täällä bassopuolella, ei mitään sen isompaa. Noi pisteet / kommentit on perua skittapuolelta, jotta saadaan jotain palautetta soitosta miten muut sitä omaa tuotostaan kuulee tai arvostaa. Pisteiden annosta voisi mun puolesta vaikka luopua ja siirtyä vaikka plussien painamiseen. Mutta musta tää nykyinen systeemi on ihan jees. Pääasia että ei tehdä tästä liian vaikeaa.
poppamies
05.09.2009 11:02:13

Itse asiassa koko hommaan tulee uusi ulottovuus kun/jos saa päivittää. Kirjaimelisesti kehittävä käänne. Joka haluaa parannella ja kehittää omaa tuotostaan niin siitä vaan. Kuuntelemalla toisten aikaan saannoksia saattaa parhaimmillaan jopa kokea ahaa elämuksen.
Minusta voisi hyvinkin olla niin että jos haluu päivitää nii päivittää. Jos eka kauhea veto saa kelvata niin hyvä on. Niin kuin kalamies totesi niin tämhän on vain pelkkää leikkiä. Kiva niin. Minusta kaikki voi vetää tänne ihan omalla periaatteella.
G strings are for strippers!
sirdickyj
05.09.2009 11:28:00
poppamies: Itse asiassa koko hommaan tulee uusi ulottovuus kun/jos saa päivittää. Kirjaimelisesti kehittävä käänne. Joka haluaa parannella ja kehittää omaa tuotostaan niin siitä vaan. Kuuntelemalla toisten aikaan saannoksia saattaa parhaimmillaan jopa kokea ahaa elämuksen.
Minusta voisi hyvinkin olla niin että jos haluu päivitää nii päivittää. Jos eka kauhea veto saa kelvata niin hyvä on. Niin kuin kalamies totesi niin tämhän on vain pelkkää leikkiä. Kiva niin. Minusta kaikki voi vetää tänne ihan omalla periaatteella.

joo mutta saahan sitä päivittää vaikka maailman tappiin, ja sen voi tehdä vaikka itekseen, himassa

eihän sillä ole mitään tekemistä kehittymisen kanssa, että tuo sen päivityksensä julki. mun mielestä.

henk.koht. koko homman pointti on, että saa jotain valmiiksi itselleen asettamansa aikataulun puitteissa, koska niinhän nään soittohommat menee. paitsi jos tekee project forever-soololevyä.

jos haluaa viimeiseen asti päivittää, niin ei vaan pistä omaa vetoaan julkisuuteen ku vasta viime minuuteilla. päivittelee aina sen mukaan, kun tulee muita vetoja, jos se päivityshalukkuus siitä lisääntyy.

se on kunnia-asia, että saa jotain, vaikka paskempaakin, ilmoille, sit voi vaan purra hammasta ja se on smör-smör, kun huomaa, että toisen idea toimikin sillee, kun ite ois halunnu omansa toimivan.

itse sallin itselleni päivitykset ainastaan sen suhteen, jos basso on toisten kuuntelussa jotenkin kohtuuttoman lujaa/hiljaa, koska "miksaus" tapahtuu usein vaihtelevissa olosuhteissa.
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
hollstro
07.09.2009 08:49:56 (muokattu 07.09.2009 08:51:42)

Itse en kuuntele muiden vetoja ennen kuin soitan omani. En ole myöskään koskaan vaihtanut vetoa. Kumpikaan lasunto ei tarkoita sitä ettenkö näin vosi joskus tehdäkin enkä näe kummassakaan mitään moitittavaa. Mulla asiaa ajaa ajanpuute.

Kuuntelen muiden vedot äänestyksen yhteydessä ja se on minusta näiden kisojen paras osuus. Siinä oppii näkemään miten erilaisilla tavoilla samaan taustaan voi soittaa. Se mahdollisuus, eli oman linjan parantaminen muilta oppimalla jää multa näin hyödyntämättä kisan osalta, mutta kertyy kokemuspohjaan.

Laadun ja kehittymisen kannalta olisi parasta jos kaikki kuuntelis toistensa vetoja ja pyrkis hieromaan omaansa aina vaan paremmaksi. Siinä ehkä luonnonmukainen erilaisuus karisee, mutta survival of the fittest (sopivimman selvitytymien) korostuisi.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
poppamies
07.09.2009 09:04:22

hollstro:

.. Siinä ehkä luonnonmukainen erilaisuus karisee, mutta survival of the fittest (sopivimman selvitytymien) korostuisi.

Siinä meillä on darwinistinen lähestymistapa basismiin.
G strings are for strippers!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)