Hannu H. 18.01.2007 01:21:23 | |
---|
Mukavaa myös että HannuH on pitkästä aikaa mukana! =) Mukavaa olla mukava.. ja mukana. =) |
Mazah 18.01.2007 02:20:27 | |
---|
Jazz...vaikeeta mutta paskaa: http://www.kaapeli.fi/~matiasku/ambitus_sooloskaba64.mp3 Tää nyt menee tällasessa Pat Martino-henkisessä tunnelmoinnissa;) Kaikki musiikki on paskaa paitsi jazz. Se on tosi paskaa. =) Hienoja lickejä ja mahtavaa juoksuttelua tosin ei sopinut taustaan yhtään, sointuja tosin seurasit 100 kertaa tarkemmin kuin muut tähän mennessä silti. www.farmakonband.com
www.myspace.com/avenie
www.myspace.com/screamchain
www.crimsonlotus.org |
Ambitus 18.01.2007 02:31:44 (muokattu 18.01.2007 03:35:27) | |
---|
Kaikki musiikki on paskaa paitsi jazz. Se on tosi paskaa. =) Hienoja lickejä ja mahtavaa juoksuttelua tosin ei sopinut taustaan yhtään, sointuja tosin seurasit 100 kertaa tarkemmin kuin muut tähän mennessä silti. noh en ole koskaan väittänyt, että osaisin soittaa jatsia tai saatika että omaisin tyylitajun;) nuotteja pitää soittaa paljon sen takia, että....olis paljon nuotteja! Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
Tietysti Pauligin 18.01.2007 11:32:52 (muokattu 18.01.2007 11:33:11) | |
---|
Eipä löydy tuollaistakaan, ei niin mitään. Kysäisen yhdeltä tutulta huomenissa josko olisi kotona ja pääsisin äänittämään. Alkuun pääsee jo halvalla 10euron mikillä jostain marketista. Suoraan äänikorttiin tyrkätessä vähän vaimea kyllä, mutta vahvistaa sitten koneella. Suhinaa ja kohinaa kyllä tulee ja soundi huonontuu, mutta paremman puutteessa toimii. Ei se sen kummempia vaadi, jotta edes jotain saa nauhalle. Tietysti on aina mahdollista myös ostaa vain parin euron plugi ja tyrkätä kitara suoraan äänikorttiin, mutta se on kyllä jo.... no, lo-fi :--D Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
Jucciz 18.01.2007 11:51:26 | |
---|
sointuja tosin seurasit 100 kertaa tarkemmin kuin muut tähän mennessä silti. Pakko olla jotain mieltä: minusta täällä on tosi moni seurannut sointuja hyvin ja jopa paremmin. Itse ainakin miellän sointujen seuraamisen vähän muuksikin kuin kunkin soinnun sävelten arpeggioimiseksi tai pitkiksi kromaattisiksi nousuiksi tai laskuiksi (jotka muuten eivät edusta MITÄÄN sointua). Muutamilla on ollut hienoja melodioita, jotka kantavat sointuvaihdoksien yli paljon tyylikkäämmin kuin orjalliset asteikonvaihdokset aina soinnun vaihtuessa. Tähän voisi jatkaa aiheesta pidemmästikin: puhua siitä, miten peräkkäisten sointujen yhteisiä säveliä, kromaattisia "passing note:ja" ja muuta käytetään yleensä tällaisessa kontekstissa, mutta annetaan jokaisen kantaa pöytään oma näkemyksensä tähän taustaan soveltuvasta vedosta. :) |
sähkö 18.01.2007 12:32:49 | |
---|
Alkuun pääsee jo halvalla 10euron mikillä jostain marketista... Tietysti on aina mahdollista myös ostaa vain parin euron plugi ja tyrkätä kitara suoraan äänikorttiin, mutta se on kyllä jo.... no, lo-fi :--D Minä nauhoitin sooloskaba32 siten, että vedin vahvistimen efekt loopin sendistä piuhan suoraan äänikorttiin. Tällä tavalla kuulin myös nauhoittaessa itse mitä soitin. Äänikorttina toimi silloin emolevyyn integroitu _erittäin_ huono äänikortti. Todella Lo-Fi, mutta mitä sitten? Tuon vedon voi muuten kuunnella minun jäsen kuvaus sivulta. Joskus tuntuu, että joillain kitaristeilla on seitsemän sormea... mutta onneksi minulla on 10! |
sähkö 18.01.2007 13:02:30 | |
---|
sointuja tosin seurasit 100 kertaa tarkemmin kuin muut tähän mennessä silti. Myönnän, että mulla ei ollut hajuakaan mitä sointuja tässä taustassa on. Mää vaan soitin. Tai siis kyllähän mä sävellajin tarkistin, mutta en tiedä sitten onko mulla "vääriä" purkauksia ja soitanko maj7 säveliä molli7 päälle yms. Se sointujen seuraaminen taitaa olla ehkä enemmän noiden jatsareiden homma ja taito että osaa improvisoida vaikka suoraan sointulapuista. Joskus tuntuu, että joillain kitaristeilla on seitsemän sormea... mutta onneksi minulla on 10! |
J.Hollström 18.01.2007 13:10:46 | |
---|
Myönnän, että mulla ei ollut hajuakaan mitä sointuja tässä taustassa on. Sama täällä, eikä oikeestaan hirveesti kiinnostanutkaan. Yritin soittaa ääniä jotka sopivat taustaan. Ehkä jokunen meni pieleen, mutta kun ko. tyylilaji ei ole hallussa muutenkaan niin annoin ne itselleni anteeksi. Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 |
stratomaster 18.01.2007 13:20:21 (muokattu 18.01.2007 13:24:42) | |
---|
Myönnän, että mulla ei ollut hajuakaan mitä sointuja tässä taustassa on. Mää vaan soitin. Tai siis kyllähän mä sävellajin tarkistin, mutta en tiedä sitten onko mulla "vääriä" purkauksia ja soitanko maj7 säveliä molli7 päälle yms. Se sointujen seuraaminen taitaa olla ehkä enemmän noiden jatsareiden homma ja taito että osaa improvisoida vaikka suoraan sointulapuista. Jos kuulostaa hyvältä, se riittää! Kaikki muu on oikeastaa epäoleellista. Toki se, että tietää tarkalleen soinnut ja osaa seurata niitä, auttaa. Mutta jos sitäkin tekee koko ajan orjallisesti, voi lopputulos olla turhan akateeminen. Itse ensin yritin seurailla hampaat irvessä sointuja, enkä saanut aikaiseksi kuin puolivillaista tuubaa. Omasta mielestäni onnistuin paremmin, kun pikkusen löysäsin ja soitin enemmän fiiliksellä. Edit: Huomasin, että tuo vetoni on aika hiljaisella, korjaan sen illemmalla kunhan pääsen kotikoneelle. Viikon palindromi: "Iski noin Anu, repi perunan ioniksi." |
WanhaWetäjä 18.01.2007 13:29:38 (muokattu 18.01.2007 13:55:26) | |
---|
Ostan Casion kun täytän 50v... |
J.Hollström 18.01.2007 13:30:25 (muokattu 18.01.2007 13:34:14) | |
---|
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 |
Ambitus 18.01.2007 14:04:05 (muokattu 18.01.2007 14:08:52) | |
---|
Se sointujen seuraaminen taitaa olla ehkä enemmän noiden jatsareiden homma ja taito että osaa improvisoida vaikka suoraan sointulapuista. No itseasiassa ei toi sointujen seuraaminen mikään kummonen asia ole. Ei se ole mitään jatsareiden salatiedettä;) Mulla ainakin helpottaa improamista, jos tietää soinnut etukäteen tai näkee laput. (vtu koskaan oo opetellu yhtään kakkosviitosta!) Lainatakseni sähköä, niin M7 tai maj7...ihan sama...yhtä paskalta se oma soitto enivei kuulostaa! Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
sulevi 18.01.2007 14:15:56 | |
---|
http://fi.wikipedia.org/wiki/Improvisaatio -Improvisointi tarkoittaa esityksen luomista esittämishetkellä. -Improvisoinnin voidaan sanoa olevan usein myös osa musiikin säveltämisprosessia. Jotkut (esim. minä) kokevat mielekkäänä osallistua esimerkiksi näihin skaboihin nimenomaan improvisaatioon perustuen, jotkut taas tykkäävät enempi soolon säveltämisestä. Mikähän mun pointti oli. Empä muista enää. |
blaekie 18.01.2007 14:51:51 | |
---|
...tana kun oon käsi näissä....rupee heti kohta wituttaan, HOHO! No et ainakaa tuossa soolossasi ollut mitenkään käsi :-) tyylikästä , kyllä näköjään vakka kantesta ojaan vetää, vai miten sananlasku meni :-) |
John Titor 18.01.2007 14:57:29 | |
---|
http://fi.wikipedia.org/wiki/Improvisaatio -Improvisointi tarkoittaa esityksen luomista esittämishetkellä. -Improvisoinnin voidaan sanoa olevan usein myös osa musiikin säveltämisprosessia. Jotkut (esim. minä) kokevat mielekkäänä osallistua esimerkiksi näihin skaboihin nimenomaan improvisaatioon perustuen, jotkut taas tykkäävät enempi soolon säveltämisestä. Mikähän mun pointti oli. Empä muista enää. Et kai tarkoita sitä, että jos ottaa soinnut ylös, soitto ei enää ole improvisointia? Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
sulevi 18.01.2007 17:05:24 | |
---|
Et kai tarkoita sitä, että jos ottaa soinnut ylös, soitto ei enää ole improvisointia? Tarkoitus ei ollut millään lailla provosoida. Voihan tuommoisestakin asiasta keskustella ja olla eri mielipiteitä, mutta ehkä (taas kerran) olisi parempi puida niitä muissa ketjuissa :) |
Ambitus 18.01.2007 17:11:21 | |
---|
Tarkoitus ei ollut millään lailla provosoida. Voihan tuommoisestakin asiasta keskustella ja olla eri mielipiteitä, mutta ehkä (taas kerran) olisi parempi puida niitä muissa ketjuissa :) Eli olet sitä mieltä, että jos tietää soinnut etukäteen, niin soittamasi asiat ei ole improttu?!? hä? Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? |
WelmerX 18.01.2007 17:15:58 (muokattu 18.01.2007 17:18:33) | |
---|
kalamies#32 >-)))> |
cbs 18.01.2007 17:31:09 | |
---|
Hyvä soittaja soittaa vaikka saappaan varrella. |
sulevi 18.01.2007 17:32:41 | |
---|
Eli olet sitä mieltä, että jos tietää soinnut etukäteen, niin soittamasi asiat ei ole improttu?!? hä? Sanotaanko näin että en ole oikein varma! Joka tapauksessa mielenkiintoinen aihe mietittäväksi? |