Aihe: Mnet Sooloskaba osa 2 Äänestys
1 2 3 4 5
Jucciz
06.04.2004 20:04:55
tuleekohan jazzi tausta?

I'm in!
Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin.
Hannu H.
06.04.2004 20:25:52

Hieman yllätyin tuosta yhdestä pisteestä. Ei oo oikeen mun alaa tämmöset modernit hömpät ku en osaa tiluttaa...
"May the tone be with you"
Fortune
06.04.2004 21:15:29
Hieman yllätyin tuosta yhdestä pisteestä. Ei oo oikeen mun alaa tämmöset modernit hömpät ku en osaa tiluttaa...

Siksipä se olikin hyvä veto. Tilutusta oli korvien täydeltä, ei sitä jaksa. Mielikuvitusta!
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Cletus Awreetus
07.04.2004 16:39:35
Katotaan jos ehdin tänään vääntää jonkun taustan. Seuraavat 4 päivää tulee vietettyä studiossa kaukana koneelta, joten silloin ei ainakaan pysty mitään backing trackia tänne iskeä. Toiveita? Olisko nyt hevitaustan aika vai pitkäisikö tehä jotain "letkeempää"?
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
treble
07.04.2004 17:04:02
HEVIIIIIIII!!!!!!! *kiltti*
Cletus Awreetus
07.04.2004 17:32:47
HEVIIIIIIII!!!!!!! *kiltti*

Joo, no ajattelin pistää semmosta kasarihevijytää, johon on helppo sooloilla.
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
Jucciz
07.04.2004 18:03:27 (muokattu 07.04.2004 18:08:55)
Joo, no ajattelin pistää semmosta kasarihevijytää, johon on helppo sooloilla.

No voihan paska, sanon suoraan. Älä ainakaan laita komppikitaraa, niin kaikki osallistujat eivät ole pakotettuja soittamaan jälleen tylsää hevitilutusta. :)
Gypsy
07.04.2004 19:33:46
No miksei jokainen voi tehä omaa taustaansa ja vetää siihen päälle? Miks taustan pitää olla kaikilla sama?
Miinusnappi hukassa?
drlecter
07.04.2004 19:39:03

No miksei jokainen voi tehä omaa taustaansa ja vetää siihen päälle? Miks taustan pitää olla kaikilla sama?

Eiköhän tässä ole kuiteskin ideana että kuka tekee/soittaa hienoimman soolon taustaan joka annetaa.
http://www.fretboardfromhell.tk/
meekz
07.04.2004 19:48:08 (muokattu 07.04.2004 19:51:00)
Eiköhän tässä ole kuiteskin ideana että kuka tekee/soittaa hienoimman soolon taustaan joka annetaa.

näin. toi ja kaikista tärkein idea omastamielestäni on se et saa kuulla mitä eri ihmiset "keksii" samaan taustaan. ja kuinka heidän ideat eroaa omista.

ei tää kumminkaa mikää levyraati oo... demostudion puolella sit

EDIT: yks skaba ois siisti kyl semmonen että taustana on 30 sekunttia "hiljaisuutta" ja siihen saa heittää ihan mitä itte haluu.... hahaha .

mutta ei muulla ku kitaralla.
kickin it like donkeyz, swinging like monkeyz! It's all jesus.
Gypsy
07.04.2004 19:48:50

No niinhän se onkin. Silti en ymmärrä miks niin pitää olla. Uskokaa pois, niitä on ihan helvetin puuduttavaa kuunnella, ensin alkaa joku perverssin kuulonen hevitausta jonka jälkeen tulee mitäänsanomatonta kitaraa siihen päälle. Ite ainakin tsekkaisin osallistujien soitot läpi mieluummin niin, että niissä olis vaihtelua ja jokainen sais vetää parhaansa mukaan sen tyyppisen taustan päälle mistä tykkää. No, tää nyt vaan mun mielipide. Eihän tää mulle kuulu kun en osallistukkaan.
Miinusnappi hukassa?
Jucciz
07.04.2004 19:51:21
näin. toi ja kaikista tärkein idea omastamielestäni on se et saa kuulla mitä eri ihmiset "keksii" samaan taustaan.

Toki, mutta jos tausta on valmiiksi jotain heviä, niin ne, jotka haluavat soittaa sen päälle jotain muuta kuin heviä, tuomitaan herkästi tyylitajuttomiksi. Mieluummin suosittelisin rakentamaan taustan, joka jättää tyylillisesti mahdollisimman paljon ovia auki, jolloin todella saataisiin täälläkin kuulla mahdollisimman monenlaista tavaraa. Olkoonkin, että muusikoiden.netin kitaristeista kirkkaasti yli 90% taitaa olla hevimiehiä... ja täysi-ikäisyydestä haaveilevia. :)

Seuraava skaba voisi olla sellainen, että keksitään hyviä komppeja valmiin soolon taustalle.
meekz
07.04.2004 19:53:31
No niinhän se onkin. Silti en ymmärrä miks niin pitää olla. Uskokaa pois, niitä on ihan helvetin puuduttavaa kuunnella, ensin alkaa joku perverssin kuulonen hevitausta jonka jälkeen tulee mitäänsanomatonta kitaraa siihen päälle. Ite ainakin tsekkaisin osallistujien soitot läpi mieluummin niin, että niissä olis vaihtelua ja jokainen sais vetää parhaansa mukaan sen tyyppisen taustan päälle mistä tykkää. No, tää nyt vaan mun mielipide. Eihän tää mulle kuulu kun en osallistukkaan.

osallistu ja voita sitte saatana ni voit määrätä seuraavaks kisaks tommosen. (kunhan se on alle 45 sekkaa tai jotai)
Stinkfoot
07.04.2004 19:54:55
En sitten ehtinyt äänestämään, kun pukkasi kertausharjotukset päälle. Juccizelle ois menny minun 3 pojoa, jos ketään kiinnostaa. (Erityismainintana todella maukas licki siinä 12 sek kohdalla.) Muista pisteistä en osaa sanoa.

Uuden skaban taustasta sen verran, että jotain muuta kun kasariheviä, kiitos.
meekz
07.04.2004 19:57:10 (muokattu 07.04.2004 20:00:02)
Toki, mutta jos tausta on valmiiksi jotain heviä, niin ne, jotka haluavat soittaa sen päälle jotain muuta kuin heviä, tuomitaan herkästi tyylitajuttomiksi. Mieluummin suosittelisin rakentamaan taustan, joka jättää tyylillisesti mahdollisimman paljon ovia auki, jolloin todella saataisiin täälläkin kuulla mahdollisimman monenlaista tavaraa. Olkoonkin, että muusikoiden.netin kitaristeista kirkkaasti yli 90% taitaa olla hevimiehiä... ja täysi-ikäisyydestä haaveilevia. :)

eiks ideana oo just se että jos tausta on heviä ni yritetään soittaa hevin tyylistä kamaa, ja jos tausta on jazzia ni yritetaan soittaa jazzahtavaa kamaa ja niin edelleen.

mulle ainakin kelpais sellaset taustat mistä puhut. mulle kelpaa ihan mikä tahansa kunhan saan ottaa osaa...

mut "voittaja määrää" ja "artisti maksaa"

Seuraava skaba voisi olla sellainen, että keksitään hyviä komppeja valmiin soolon taustalle.

joo miks ei. ois siisti jos siinä olis soolo plus klikki
nyholral
07.04.2004 20:04:50 (muokattu 07.04.2004 20:07:28)
Eikös kävis niin että olisi vain yksi pakollinen "jotka kaikki tietää" kappale jota sais itsekukin sitten parhaansa mukaan improvisoida. Tausta olisi kuitenkin kaikille sama. Onhan näillä piano/viulu skaboillakin samanmoinen systeemi.
No, tämä nyt oli vain semmoinen heitto.
Gypsy
07.04.2004 20:09:29 (muokattu 07.04.2004 23:33:52)
osallistu ja voita sitte saatana ni voit määrätä seuraavaks kisaks tommosen. (kunhan se on alle 45 sekkaa tai jotai)

Ite en pysty millään osallistuun mihinkään tämmöseen (eikä sooloskabat kyllä oikeen kiinnostakkaan). Olen kyllä hommannu vanhan nörttikeskuksen äänitystarkotukseen, mutta kun joku aika sitten koitin äänitellä, niin viive on ihan vitunmoinen. Siitä ei oikeen oo äänittelyyn ja mulla taas ei oo oikeen kiinnostusta pistää rahaa tietokonekrääsään.

Mun mielipide on kuitenkin se, että siellä oli paljon mitäänsanomatonta kitarointia, ja luulen, että vika oli siinä, että tausta ei inspiroi. Enkä ihmettele. Mutta taas, ite kun en osallistu niin ei oikeestaan mulle kuulu.
Miinusnappi hukassa?
Mazah
07.04.2004 20:42:48

Tää kisa on aivan täydellinen sellaisenaan enkä usko että kovin moni osallistuneista haluaakaan siihen muutosta. Ja mitä taustoihin tulee, niin tod.näk. niin kauan mennään hevi taustoilla kun hevari voittaa. Cleetus tehköön just sellasen soolon kun haluaa. Tulkoon joku jazz-mies ja vetäköön loistavat hevisoolot siihen päälle ja sitten yllättää kaikki heittämällä seuraavaks taustaks jazzia. Mä oon aina kuvitellu että jazz-ukko pieksis hevarin omallakin alallaan mennen tullen mutta taitaa ahdasmielisyys viedä tässäkin.

Ja sit ois mukava nähdä hevareitten räpeltävän jazz-taustan päälle. Prkl kun voittais itte niin vetäsin semmoset jazz soinnut taustaks että Juccizkin tippus kärryiltä! (Oho, tulipas mouhottua...)
Mutta minä olen Kissanainen?
drlecter
07.04.2004 20:51:34

Toki, mutta jos tausta on valmiiksi jotain heviä, niin ne, jotka haluavat soittaa sen päälle jotain muuta kuin heviä, tuomitaan herkästi tyylitajuttomiksi.

Just just. Mielipiteitä on monenlaisia.
Ne hevarit on yleensä niitä tyylitajuttomia tilutajia. Tätä ainakin monesti kirotaan tuolla palstoilla. :)
http://www.fretboardfromhell.tk/
Hannu H.
07.04.2004 22:07:56

Eiköhän sekin tässä vähän ole ideana että katotaan miten moneen eri lajiin porukka taipuu. Eihän siitä mitään tulis jos kaikkiin taustoihin vois jazzia vetää kun jucciz voittais aina :)
"May the tone be with you"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)