Aihe: Sooloskabojen jälkipuinti yms skaboihin liittyvää
1 2 3 4 5 620 21 22 23 24
WanhaWetäjä
26.04.2019 23:00:40

Juu jos huomiseen klo 14 laittas lisäaikaa, jos joko vielä innostus ja vois ite koittaa jotain tuohon röveltää, jotenkin on kyllä hankala tausta vaikka ite teinkin, tai ehkä just six...
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Raicca
24.05.2019 21:59:47
Laitan huomenna klo 21.00 äänestyksen
Raicca
27.05.2019 19:47:58
Sooloskaba 430 loppupisteet:

Vesa: 5p
Raicca: 4p
Tjj: 8p
WW: 7p

Kiitokset osallistujille, onnea Tjj:lle voitosta.
Seuraavan skaban vetovastuu on Tjj:n.
Sjömanni
09.06.2019 21:38:13
Roots-skaba 562:n pisteet ennen protestiajan päättymistä:

MadMatt: 6p
Raicca: 5p
Vesa423: 4p

MM:n työt, muut opii pelaan.
"Pelolla odotan sitä päivää, jolloin Venäjällä tehdään löytö hyljättyjen hanureiden hautausmaasta. Sillä siellähän niitä hanureita varmimmin on, sen ydinkäyttöisten sukellusveneiden hautausmaan vieressä." - Kyllikki
tjj2000
19.06.2019 20:25:41
Soolo 431 Pisteet:

Vesa423 7 p
tjj2000 7 p
j2000 6 p
hasako 4 p

Vesan hommat seuraavaan tapailuun; onnittelut!
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
tjj2000
14.07.2019 17:51:05
Kaikki ovat äänestäneet, joten laitetaan homma kasaan:

Wanha Wetäjä 9 p
Vesa423 7 p
Sjömanni 6 p
Raicca 5 p
tjj2000 5 p
krk 4 p

Hienoja tulkintoja kaikki, WW:n hommiksi meni seuraava sooloilu

Jos joku haluaa nautiskella pohjasta pitkänä versiona, on se mahdollista täältä
https://www.youtube.com/watch?v=rQd eQ&list=RDrQdEfvenheQ&start_radio=1
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
krk
14.07.2019 19:52:26

Onnittelut WW:lle!
- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me... Joel Paterson
WanhaWetäjä
15.07.2019 00:45:40

krk: Onnittelut WW:lle!

Kiitos ja anteeks! Vääriä ääniä oli ihan liikaa ja loppusoolo aikamoista rövellystä, mutta laitan uutta skabaa maanantain aikana.
WanhaWetäjä
19.07.2019 15:19:17

Jatketaan skabaa sunnuntaille klo 22.00 asti...menee pe-la-su reissussa, su iltana kerkeis itekkin osallistuun.
WanhaWetäjä
21.07.2019 23:21:45

Sori pieni viive, olin himassa mökkireissulta 22.30 ja piti jotain itekkin soitella.
rautapieru
24.07.2019 17:44:56 (muokattu 24.07.2019 17:45:38)

Heips!

Osallistuin juuri ensimmäistä kertaa tähän sooloskabajuttuun ja heti ilmaantui kysymyksiä liittyen itse kilpailuun.

Nauhoittelin ensin läppärin web kameralla soolo-osuuden ja postasin sen innoissani foorumille. Katsoin sitten, että muilla nuo klipit ovat mp3 muodossa tuolla maihinnousussa. Joku häpeäntunne siinä sitten tuli, kun katseli omaa soittoa. Suu tuntui liikkuvan enemmän kuin sormet.

No minäkin tietysti kirjauduin sinne ja... jne. Sain nauhoitettua tuon oman pätkäni mp3 muotoon. Tein nauhoituksen Audacity ohjelmalla, jolla voi myös nauhoittaa nuo soolot vaikkapa pienissä palasissa.

Kysymys liittyykin tuohon. Voiko nauhoitukset tehdä pienissä osissa, vai sotiiko se koko kisan henkeä vastaan?

Kiitos! T: oppisinpajoskus alias rautapieru

Tässä oppii paljon kun ensin nauhoittelee ja kuuntelee. Tulee perspektiiviä vähän toisesta kulmasta tähän harrastukseen
Gary Enfield
24.07.2019 19:30:51 (muokattu 24.07.2019 19:37:54)
oppisinpajoskus: Heips!

Kysymys liittyykin tuohon. Voiko nauhoitukset tehdä pienissä osissa, vai sotiiko se koko kisan henkeä vastaan?

Säännöt ei sano mitään. En ole ikinä soittanut skabavetoja paloissa, mutta muutama kymmen yritystä on kyllä joskus tullut tehtyä putkeen, samoin olen ykkösellä perstuntumalla vedellyt menemään. Hrm. Tuplakitarat on toisinaan skaboissa kuultavissa.
Itse olen mieltänyt soolot skabayhteydessä "live"-sooloiksi virheineen, vaan ei tästä ole tainnut olla koskaan sen kummemmin puhetta. Hyvä kysymys. Ois kiva kuulla mielipiteitä.
WanhaWetäjä
24.07.2019 21:23:28

Gary Enfield: Säännöt ei sano mitään. En ole ikinä soittanut skabavetoja paloissa, mutta muutama kymmen yritystä on kyllä joskus tullut tehtyä putkeen, samoin olen ykkösellä perstuntumalla vedellyt menemään. Hrm. Tuplakitarat on toisinaan skaboissa kuultavissa.
Itse olen mieltänyt soolot skabayhteydessä "live"-sooloiksi virheineen, vaan ei tästä ole tainnut olla koskaan sen kummemmin puhetta. Hyvä kysymys. Ois kiva kuulla mielipiteitä.

Juu, ehkä joku ihan tahti kerrallaan ei ole skaban idea, kokonaisia ottoja voi olla vaikka miten ja en pidä pahana jos on omasta mielestä onnistunut veto mutta joku pieni pätkä menee ns vituralleen, miksei sitä voi korjata soittamalla se uudestaan sen sijaan että vetää koko soolon ja se ei olekkaan enää niin hyvä.

Sitähän tehään suuressa maailmassa että otetaan x määrä ottoja ja kerätään niistä se soolo, tätä en ole ite kokeillut mutta en näe siinäkään mitään väärää.

Joku ns instant tyyppinen skaba vois olla joskus kiva eli kerätään ensin osallistujia, vähintään 5, sitten vasta julkaistaan tausta, aikaa taustaan tutustumiseen ja osallistumiseen on esim 10 min, siinä ei kerkeä montaa ottoa ottamaan. Kamat valmiiksi, taustan lataus ja soundin valinta pari minuuttia, soitto + bouncaus pari minuuttia, lataaminen palvelimelle + m.nettiin pari minuuttia eli ei siinä paljoa aikaa jää yli. Mahtaisiko toimia?
Vesa423
24.07.2019 23:50:56
WanhaWetäjä: Juu, ehkä joku ihan tahti kerrallaan ei ole skaban idea, kokonaisia ottoja voi olla vaikka miten ja en pidä pahana jos on omasta mielestä onnistunut veto mutta joku pieni pätkä menee ns vituralleen, miksei sitä voi korjata soittamalla se uudestaan sen sijaan että vetää koko soolon ja se ei olekkaan enää niin hyvä.

Samoilla linjoilla WW:n kanssa tästä. Ja sen mitä itse olen joskus jossain monimutkaisten sointukiertojen tapauksessa kokeillut pienissä paloissa "säveltää" sooloa äänityssoftan puolella (kun ei ehdi lennossa improvisoida kierron käänteisiin), on käytännössä aina lopullinen veto jo yhtenäisyyden ja fraseerauksen takiakin vedetty yhdellä vedolla purkkiin. Jotain yksittäisten virheiden korjausottoja on välillä tullut tehtyä.

Käytännössä mulla useimmat roots- ja sooloskabavetojen äänityssessiot kestää ale puoli tuntia taustan latauksesta mp3 exportiin, eli yhdellä-muutamalla vedolla purkkiin ilman hieromisia.
Sjömanni
25.07.2019 00:01:54
Vesa423: Käytännössä mulla useimmat roots- ja sooloskabavetojen äänityssessiot kestää ale puoli tuntia taustan latauksesta mp3 exportiin, eli yhdellä-muutamalla vedolla purkkiin ilman hieromisia.

Minulla myös käytössä siltä istumalta -metodi, eli jos tausta on hyvä, niin soundit jotakuinkin kohdalleen ja pari-kolme kertaa veto ja vähiten huono eetteriin.

Tässäpä onkin se syy, miksi en opi soittamaan; pitkäjänteisyys tekemiseen puuttuu.
"Pelolla odotan sitä päivää, jolloin Venäjällä tehdään löytö hyljättyjen hanureiden hautausmaasta. Sillä siellähän niitä hanureita varmimmin on, sen ydinkäyttöisten sukellusveneiden hautausmaan vieressä." - Kyllikki
WanhaWetäjä
25.07.2019 11:46:43

Vesa423:
2p WanhaWetäjä: Hyvä akkarisoundi ja hyvällä maltilla ja tyylillä vedettyä sooloa.

Kiitän. GAS Guitarworksin thinline tele ns suoraan pöytään, kieltämättä kuulostaa hieman akkarilta. Mikkiasentoa en muista mutta vähän tonea pois kitarasta ja reverbia reilusti Helixista vai oliko Logic Pro X:n reverbi sittenkin. Pitääkin perehtyä tuohon sapluunaan tosissaan, jospa tuosta thinlinesta saisi jopa keikoilla toimivan akkarisoundin tai ainakin tarpeeksi liki olevan niin pärjäis yhellä kitaralla.
Gary Enfield
25.07.2019 12:57:09
WanhaWetäjä: Kiitän. GAS Guitarworksin thinline tele ns suoraan pöytään, kieltämättä kuulostaa hieman akkarilta. Mikkiasentoa en muista mutta vähän tonea pois kitarasta ja reverbia reilusti Helixista vai oliko Logic Pro X:n reverbi sittenkin. Pitääkin perehtyä tuohon sapluunaan tosissaan, jospa tuosta thinlinesta saisi jopa keikoilla toimivan akkarisoundin tai ainakin tarpeeksi liki olevan niin pärjäis yhellä kitaralla.

Niinpä. Kuulin kyllä mielessäni magneettimikin, mutta luulin sitä akkarin aukkomikiksi.
WanhaWetäjä
22.08.2019 12:12:54 (muokattu 22.08.2019 12:14:05)

No laitoin sitten uutta s-skabaa tulille kun tuntuu olevan vähän vaiheessa tämän edellisen lopetus...katotaan kuin osallistujia riittää ja sen mukaan mennään.
WanhaWetäjä
29.08.2019 22:40:12

Voisko joku hoitaa skaban 438 ääntenlaskennan ja lopetuksen, voi olla vähän hankala homma hoitaa laivalta käsin, tuun himaan vasta tiistaina, kiitän ja kumarran.
Jarkre
02.09.2019 20:08:19
Sooloskaba 439 avattu. Osallistumisaikaa 6.9 klo 21:00 asti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)