Osallistun vähän uudemmalla laitoksella. Vanhoissa on tietenkin fiiliksensä, mutta uusissa on usein kehittyneempi käyttömukavuus ja esimerkiksi päällisten peseminen on helpompaa.
http://img85.imageshack.us/img85/3880/sohva.jpg Sohva saapui perheeseen noin vuosi sitten ja maksoi keskiluokkaisen kuukausipalkan verran. Aluksi olin vähän skeptinen varsinkin hinnan suhteen, olihan meillä jo sohva ja riippumattokin roikkui kesät parvekkeella ja talvet sisällä. Mihin ihmeeseen uutta sohvaa tarvitsisi?
Nopeasti sohva kuitenkin osoitti kyvykkyytensä ja nykyään vietämmekin avovaimon kanssa lähes kaiken aikamme lepuuttaen pakaroitamme sohvan sopivan - ei liian - pehmeällä tyynyllä.
Sohva on suomalainen ja myönnän... vähän tylsän, ehkä persoonattomankin näköinen. Kuitenkin tatsi ja käyttömukavuus on aivan omaa luokkaansa.
Kokoa sohvalla on aivan jumalattomasti. Iso kissa kuvassa saa sohvan näyttämään pienemmältä, mutta kapasiteettia löytyy noin kahdeksalle ihmiselle, mukavasti istuen (=ilman ihokontaktia) ehkä kuudelle. Selkätyynyt ovat irrallisia ja pois heitettynä sängyllä nukkuu helposti kaksi ihmistä. Olen joskus nukkunut sikiöasennossa myös kulmaosassa, mutta sitä en suosittelisi kuin kokeneemmille sohvaveteraaneille. Aloittelijalle sohva voi olla vähän turhan rujo ja paikan löytäminen voi tuntua aluksi hankalalta. Enemmän sohvailleet kuitenkin löytävät helposti oman paikkansa ja saavat linnakkeesta täyden tehon irti. Itse istun aina kuvassa katsottuna oikeassa kulmassa, tyyny niskan takana ja syödessä toinen sylissä.
Käsinoja on sopivan stydi pitämään pitkänkin juoman pystyssä ja usein käytänkin sitä ruokalautasen ja/tai kaljan pöytänä. Kulmaosa on myös tarpeeksi pitkä pidempiraajaisenkin soittajan istua jalat suorana tai puolimakuuasennossa. Olen diggaillut sohvan syvyyden mahdollistamaa pää selkänojalla -asentoa ja kertaakaan ei ole jäänyt hyvä asento löytämättä edes pahimmassa darrassa.
Kunnon sohva tarvitsee tietenkin kunnon oheisvarustuksen. Vieressä näkyy sopivasti sohvan kulman kanssa synkkaava vanha puupöytä, joka balansoi sohvan modernisuutta.
Vieressä on himmeydeltään säädettävä jalkalamppu yöllisiin tunnelmointeihin tai shagging-sessioihin, joihin sohva muuten soveltuu huomattavasti sänkyä paremmin. Sohvan muoto tarjoaa uusia mahdollisuuksia ja käsinojillakin on omat bonuksensa tarjottavana.
Pöydän ympärillä, eli sohvan vieressä on myös jääkaappi pyhitettynä ainoastaan juomakäyttöön (Kakkosjääkaapin hankkiminen oli muuten ehkä elämäni paras sijoitus tuon sohvan ja soittimien jälkeen. Suosittelen.), toinen pikkusohva isompia pippaloita varten ja tietenkin levyhyllyt, taulutelkka, stereot ja bassovahvistin.
Ulkonäöstä tykkään itse kaikessa yksinkertaisuudessaan. Puuosat on saatu hienosti piiloon ja yksinkertaisella värityksellään istuu mihin vain sisustukseen. Selkätyynyt iroittaessa alta paljastuu tummaa, hyvän näköistä kangasta, jolloin riisuttuakaan mallia ei tarvitse häpeillä.
Laatupeleissä ulkonäköhän on pelkästään bonusta ja tämä mööpeli, sanoisinko jopa ystäväni, on hankittu aivan muista kuin sisustuksellisista syistä.
--
Joku kuitenkin huomauttaa... Meillä on remppa kesken ja seinät siksi tuollaiset. Kuva on myös paska, tiedän. :)
Edit: Vaihdoin kuvan.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.