Aihe: Bassolinjaskaba 30 - äänestys
1 2 3 4 5 6
arilö
06.09.2009 15:53:27
Että saadaan kunnolla päät sekaisin niin pistän oman tempoversioni mukaan. Tässä pohjassa ei minun mielestä rummut lähde tasan iskulle vaan "etukäteen" jolloin minun korva sanoo näin. Leikkasin alusta pätkän pois että lähtö osuu iskulle

http://maihinnousu.net/s/?song_id=4980

En tiedä kuinka "oikein" tuo on, mutta tuolla tahdilla soittaisin uudestaankin
poppamies
06.09.2009 16:02:56 (muokattu 06.09.2009 16:03:33)

arilö: Että saadaan kunnolla päät sekaisin niin pistän oman tempoversioni mukaan. Tässä pohjassa ei minun mielestä rummut lähde tasan iskulle vaan "etukäteen" jolloin minun korva sanoo näin. Leikkasin alusta pätkän pois että lähtö osuu iskulle

Nå, tuo on vain tavallista suomi humppaa verrattuna Sirdickyj, 2541 ja Rattledad'in vetoihin.
G strings are for strippers!
J.Hollström
06.09.2009 16:06:04
Yritetään nyt jotain tähän sonnimusaankin keksiä vaikka ei tästäkään mitään ymmärrä.

omarklah: Mulle menee ihan täydestä. Hyvä.

poppamies: Surisevalla soundilla sinne tänne hosumista.

projekti: Kiva soundi. Soittona ei niin kiva. Haahuilee vähän missä sattuu.

öl_m: Nauhatommalla kivasti ja taitavasti vedettyä juttua. Laajasti erilaisia varioita.

Thefish: Ammattiesan vetoa. Taitavaa bassottelua hyvällä soundilla.

Johannes_t: Rauhallista pudottelua ja loppun kiva nousu. Hyvä ja varma vetäisy.

Seppo Hovi: Hemmetin taitavaa soittoa hyvällä soundilla. Kyllä Seppo osaa. Jes. Hyvä Tampere, hyvä me!

WanhaWetäjä: Perusveto taustantekijältä. Hyvää bassottelua ilman sen isompaa numeroa itsestään tekemättä.

arilö: Hyvää vetoa joka lähti laukalle puolenvälin jälkeen, ja maaliin tultiin peukku pystyssä. Ihan jees.

2541: Soundia levitetty jollain efektillä. Kivasti soljuu soitto. Hyvä linja.

hollstro: Peruslinjaa mun korvaan oikeilla äänillä ja timellä.

sirdickyj: No tästä on jauhettu jo koko kisa. Vinksahtanut meininki.

rattledad: Tässä on varmaan se tyylinmukanen rytmitys? En osaa arvioda kun noi nuotit tippuu niin takana.

sneaky snake: Aika nariseva soundi jolla on ilmeisesti haettu sitä että basso leikkaa läpi ja tekee ittensä huomatuksi. Monta erilaista linjaa on minuutin sisään saatu mahtumaan joista ei kertakuulemalta saa hirveästi otetta.

Pisteet:
4p. Seppo Hovi
3p. Thefish
2p. 2541
2541
06.09.2009 16:09:24

juki68:

2541: Soundia levitetty jollain efektillä.

Jazzibasso stereona, jazzmikit maustettu phaserilla, kaulamikki kuivana ykköseen. Jätin tolleen laajalle levitetyksi kun jostain syystä kuulosti noin paremmalta.
sirdickyj
06.09.2009 16:46:39
juki68: No kohan nyt osuu ekaks siihen ykköseen.

no tää must taas oli sit mun linjaan puuttumista

totta, kunhan osuu.

sanoinkin tossa kaiketi ihan selkeesti, etten halunnu puuttua sun linjaan, vaan ihan yleisellä tasolla puhuin. mut voihan sen sit vittuilunakin ymmärtää.

mä kerroin jo, etten osaa, taisin aloittaa koko osallistumiseni sillä. mikä pointti tossa on sit kerrata sitä? ykkönen ku löytyi, niin ihan vitun varmasti osu ja kunnolla.
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
sirdickyj
06.09.2009 16:50:27
arilö: Että saadaan kunnolla päät sekaisin niin pistän oman tempoversioni mukaan. Tässä pohjassa ei minun mielestä rummut lähde tasan iskulle vaan "etukäteen" jolloin minun korva sanoo näin. Leikkasin alusta pätkän pois että lähtö osuu iskulle

mist sä ton klikin keksit? onko se samassa kohdassa ku se lehmänkello?
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
J.Hollström
06.09.2009 16:50:44
sirdickyj: mikä pointti tossa on sit kerrata sitä? ykkönen ku löytyi, niin ihan vitun varmasti osu ja kunnolla.

No se, että jos ei kuule musasta edes sitä ykköstä niin aika turha lähtee bassolla sinne sekaan sohimaan vaikka vetelis kuinka kasvavaa linjaa.

Mutta jos lopetettas tää jauhaminen nyt siitä sun linjastas.
sneaky snake
06.09.2009 16:51:51
juki68: sneaky snake: Aika nariseva soundi jolla on ilmeisesti haettu sitä että basso leikkaa läpi ja tekee ittensä huomatuksi. Monta erilaista linjaa on minuutin sisään saatu mahtumaan joista ei kertakuulemalta saa hirveästi otetta.

Onhan siinä tosiaan alussa kaksi ~20 sekunnin kiertoa, minun muisti kun riittää vielä vähän pidemmälle kuin kolmeen nuottiin. Myös viimeiset 20 sekuntia on melko saman sahausta, tosin korva ei ehdi kyllästyä jos jaksaa varioida edes vähän. Olisi siihen varmasti saanut paremman saundin, vaan kai tuo ajaa asiansa.
is bassterd
sirdickyj
06.09.2009 16:54:04
juki68: No se, että jos ei kuule musasta edes sitä ykköstä niin aika turha lähtee bassolla sinne sekaan sohimaan vaikka vetelis kuinka kasvavaa linjaa.

Mutta jos lopetettas tää jauhaminen nyt siitä sun linjastas.

ei siitä tartte jauhaa, sä siihen nyt taas viittasit

mä koitin viitata siihen yleispätevään asiaan, että must esim. bassolla tai rummuilla voi kasvattaa asioita pikkuhiljaa tekemättä silti siitä soitosta solistista.

en toki osaa tota itsekään, enkä edellytä keltään muultakaan, mutta tässähän kaikkien soitto on samalla viivalla, ja jos joku kuulee linjat yksitoikkoisina, niin sit vaan kuulee.
sirdickyj
06.09.2009 16:56:47

eiks toi ny ollu just se mun eka tapa ajatella tota? vähän kuulin semmoisena? mut toi lehmänkello nyt on se, mikä ton merkkas, eikä se jätä tulkinnan varaa. toi, miten soitin, on väärin, vasten biittiä, ja ihan kaikkea.

toi lehmänkelloversio on sitten se, miten pitäis mennä.
Zep Howe
06.09.2009 18:38:18 (muokattu 06.09.2009 22:21:41)
1 p öl_m
1 p juki68
2 p 2541
2 p sirdickyj
3 p Thefish

E: Menkääs katsomaan Turkulaista meininkiä:

http://www.myspace.com/carlosdelpuerto
Epämuusikko
07.09.2009 23:36:01 (muokattu 07.09.2009 23:45:13)
juki68: Miten tommosta sonnimusaa tanssitaan? 1/16 osaa jäljessä?

Ne on 8-osia. Kuubalainen musa merkitään alla breve :) Sillä tosin ei ole merkitystä skaban onnistumiselle ja on muutenkin sangen triviaa.

Vittuun kaikki lehmänkellon ja muut kellopelit. Se eka vain oli oikealla fiiliksellä ja juurikin sellainen elävä mitä kuuluukin olla. Tämä uusi veto on vain niin tyypillinen suomalainen osuma. lattari musa ei oo matematiikkaa eikä sitä opeteta Sibeliuksen ammattikoulussa. Kaikki tieto on lantiossa. Ei päässä.

Tämä voi olla kotiinpäin vetämistä, mutta jos jostain haluaa kiinni saada tuossa musassa niin *krhm* lyömäsoittimet on aika varma valinta. Ja "fiilis" ja "matematiikka" (mitä ne tässä tapauksessa sitten ovatkaan) eivät sulje toisiaan pois.

Ehkä tää on vain mun päässä, mutta ketjussa on välillä tanssimusiikkipalstamaisia piirteitä :)
"Greetings from Niger". Kesy animaali #1
poppamies
08.09.2009 00:01:02 (muokattu 08.09.2009 21:19:53)

Virallinen valvoja lopettakoon kisan .
Minun laskuoppien mukaan tllanne olisi tällä hetkellä seuraavanlainen:

The Fish: 12,5p
Seppo Hovi : 11p
2541 : 11p
Öl.m : 6p
WW : 5p
Johannes: 4p
Sirdickyj: 3p
Omarklah : 1p
Poppamies:1p
Projekti: 1p
Juki: 1p
Arilö: 1p
Hollstro: 1p
Rattledad: 1p

Tasainen ja kova kisa. Kisailtiin näköjään kolmessa täysin eri sarjassa.
Positivista että kaikille pistesijoitus.
sneaky snake
08.09.2009 00:54:24
Joo, ei tässä auta kuin myöntää oma huonous basson varressa.
is bassterd
J.Hollström
08.09.2009 06:34:56
juki68: Äänestysaikaa keskiviikkoon 09.09.09 klo 9 pm. asti. Pisteitä jaossa 9 kpl.

Siis tämä on edelleen voimassa.
Epämuusikko
08.09.2009 13:07:14
sneaky snake: Joo, ei tässä auta kuin myöntää oma huonous basson varressa.

Miten niin? Sehän oli mallikasta!
"Greetings from Niger". Kesy animaali #1
Johannes_t
08.09.2009 14:39:52

Ölmi 3p
Fisu 3p
Seppo H 3p.

Jätkät vetää hianosti!
Thefish
08.09.2009 14:50:47
Ölmi 3p.
Sepi 4p.
Sirkikkelij 2p.

1p. Sirdickyj:lle timestä, toinen jääräpäisyydestä.
Sepillä on taas tuo homma niin suvereenisti hallussa, että kateeksi käy.
Ölmillä makee soundi ja omaperäiset sävelvalinnat, vaikka menikin ehkä hiukkasen liikaa sooloilun puolelle loppua kohden. Tykkäsin silti.
"Rapuja piti uittaa todella pitkään noin haaleassa vedessä, eivätkä ne meinanneet edes kuolla. Lopputulos oli maultaan vetinen ja jotenkin stressihormooninomainen."-Jäärä
poppamies
08.09.2009 15:25:25 (muokattu 08.09.2009 21:18:48)

Tllanne olisi nyt tässävaiheessa seuraavanlainen:

Seppo Hovi : 18p
The Fish: 15,5p
Öl.m : 9p
Sirdickyj: 5p
sirdickyj
08.09.2009 15:36:28
poppamies: Tllanne olisi nyt tässävaiheessa seuraavanlainen:

Seppo Hovi : 18p
The Fish: 15,5p
Sirdickyj: 14p
Öl.m : 9p

miks mulla on 14? ei hemmon 9 pistettä lasketa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)