Aihe: Bassolinjaskaba 30 - tausta
1 2 3 4 5
sneaky snake
04.09.2009 22:21:43
juki68: On se jännää.

Eipä oikeastaan. Joskus pätemisen tarve vaan on muiden kilpailijoiden ja sanattomien sääntöjen kunnioittamista tärkeämpää. Minusta näille vetojaan muiden vetojen mukaan päivittäville ihmemiehille pitäisi järjestää omat kisat, joissa ne pääsevät linkkareillaan kaivamaan lihat muiden ideoista ja kusemaan toistensa päälle niin paljon kuin haluavat.

Vaan, tämä nyt vaan on minun mielipide.
is bassterd
Thefish
04.09.2009 22:38:08
sneaky snake: Eipä oikeastaan. Joskus pätemisen tarve vaan on muiden kilpailijoiden ja sanattomien sääntöjen kunnioittamista tärkeämpää. Minusta näille vetojaan muiden vetojen mukaan päivittäville ihmemiehille pitäisi järjestää omat kisat, joissa ne pääsevät linkkareillaan kaivamaan lihat muiden ideoista ja kusemaan toistensa päälle niin paljon kuin haluavat.

Vaan, tämä nyt vaan on minun mielipide.

No hei.

Me vaan pidetään hauskaa.
Pitäisit sinäkin. Ei tää niin vakavaa oo.
"Rapuja piti uittaa todella pitkään noin haaleassa vedessä, eivätkä ne meinanneet edes kuolla. Lopputulos oli maultaan vetinen ja jotenkin stressihormooninomainen."-Jäärä
sneaky snake
04.09.2009 22:49:54
Thefish: No hei.

Me vaan pidetään hauskaa.
Pitäisit sinäkin. Ei tää niin vakavaa oo.

Meilläkin kunnioituksen puute ja silmään kuseminen luokitellaan hauskanpidoksi.

Mieluummin minä aktiivisesti olen eri mieltä, kuin passiivisesti muiden muassa moisen hyväksyn. Toisin sanoen, saat(te) pitää moista kivaa keskenänne myös tulevaisuudessa. Pidän sitten omat kivat, onhan minulla terveet kädet ja sairas mieli :)
is bassterd
Thefish
04.09.2009 23:01:30
sneaky snake: Meilläkin kunnioituksen puute ja silmään kuseminen luokitellaan hauskanpidoksi.

Voisitko hiukan tarkentaa tuota..?
"Rapuja piti uittaa todella pitkään noin haaleassa vedessä, eivätkä ne meinanneet edes kuolla. Lopputulos oli maultaan vetinen ja jotenkin stressihormooninomainen."-Jäärä
sneaky snake
04.09.2009 23:06:10
Thefish: Voisitko hiukan tarkentaa tuota..?

Kyllä sinä sen tajusit kun Rattledad veti osallistumisensa pois. Ilmeisen selvästi tätä on turha jatkaa tätä pidemmälle, kun peliin astelee kunniattomuutta puhkuva kaksinaismoraalikin.

Pidä kivaa. Ihan vapaasti.
is bassterd
J.Hollström
04.09.2009 23:07:29
sneaky snake: Meilläkin kunnioituksen puute ja silmään kuseminen luokitellaan hauskanpidoksi.

En näe kyllä mitään korrelaatiota toisten kunniottamisella ja silmään kusemisella tän bassolinjahomman suhteen.

Mun mielestä jokainen saa päivittää omaa tekelettään niin monta kertaa kuin huvittaa.
sneaky snake
04.09.2009 23:22:27
juki68: Mun mielestä jokainen saa päivittää omaa tekelettään niin monta kertaa kuin huvittaa.

Toki, taimivirheitä ja lapsuksia (volume, yksittäiset väärin soitetut nuotit) saa korjailla. Mutta linjan muuttaminen muiden vetojen perusteella, siinä on kyse jostain ihan muusta. Mikäli moinen toimintamalli hyväksytään, ei todellisuudessa enää vedetäkään bassolinjaskabaan, vaan basson soittokisaan. Ideat ja nuotithan voi ja saa varastaa muilta. Emmäävaan.
is bassterd
Thefish
04.09.2009 23:22:42
sneaky snake: Kyllä sinä sen tajusit kun Rattledad veti osallistumisensa pois. Ilmeisen selvästi tätä on turha jatkaa tätä pidemmälle, kun peliin astelee kunniattomuutta puhkuva kaksinaismoraalikin.

Pidä kivaa. Ihan vapaasti.

Ensinnäkin, rattledad veti osallistumisensa pois ihan muista syistä, Mä käsitin sen väärin, ja siksi vedin omani pois. Ja laitoin takaisin, kun selvisi ettei se johtunut tuosta päivittämisestä. Silloin kun ekat kisat pantiin pystyyn, oli ihan selvää ettei näistä tuu semmosia tiukkiskisoja. Eli jos lähtee, niin sinne vaan.

Toisekseen, jos mä huomaan että tänään lähtis vähän paremmin kuin eilen, ja olis vähän aikaakin keskittyä siihen tuotokseen, niin mielelläni mä laitan sen tuonne myös muiden kuultavaksi. Kaikkihan me toisiltamme ne parhaat jutut pöllitään, kuka enemmän, kuka vähemmän.

Se on vähän siitäkin kiinni, että kuinka vakavasti sitä tommoset nettikisailut kukakin ottaa.
sneaky snake
04.09.2009 23:27:13
Thefish: Mä käsitin sen väärin, ja siksi vedin omani pois. Ja laitoin takaisin, kun selvisi ettei se johtunut tuosta päivittämisestä.

Ja nyt et sitten ollut käsittämässä ollenkaan. On se ihmeellistä.

Se on vähän siitäkin kiinni, että kuinka vakavasti sitä tommoset nettikisailut kukakin ottaa.

Juu. Ja siitäkin, että millaiseen kisaan sitä alunperin osallistuu ja millaiseksi se loppupeleissä muuttuu.
is bassterd
Thefish
04.09.2009 23:31:27
sneaky snake: Toki, taimivirheitä ja lapsuksia (volume, yksittäiset väärin soitetut nuotit) saa korjailla.

Sittenhän mä olen toiminut juuri noiden sun esittämiesi sääntöjen mukaisesti. Se eka veto oli mun mielestä täynnä taimivirheitä, lapsuksia ja yksittäisiä väärin soitettuja nuotteja. Enhän mä voi tietää kuullostaako se sun korvaan siltä että oli tai ei ollut. Mun korvaan se kuullosti siltä.
sneaky snake
04.09.2009 23:34:30
Thefish: Sittenhän mä olen toiminut juuri noiden sun esittämiesi sääntöjen mukaisesti. Se eka veto oli mun mielestä täynnä taimivirheitä, lapsuksia ja yksittäisiä väärin soitettuja nuotteja. Enhän mä voi tietää kuullostaako se sun korvaan siltä että oli tai ei ollut. Mun korvaan se kuullosti siltä.

Ja kun sinä lähdit sitä muuttamaan kuunneltuasi muiden vetoja, oli motiivi päivitykselle väärä. Et sinä lähtenyt alkuperäisen vedon virheitä korjaamaan, vaan vetämään uudestaan. Melko selkeä ero. Vähän sama kun suljetun tarjouskilpailun jälkeen lähtisit tekemään 5 senttiä halvemman urakointitarjouksen kuin tarjouskilpailun voittanut veto ja tuomariäänillä vielä voittaisit.
is bassterd
sneaky snake
04.09.2009 23:46:47
No, olen mielipiteeni ilmaissut, enkä minä tarvitse sille tukea. Minun puolesta tämä asia on käsitelty; seuraaviin bassonsoittokisoihin en todennäköisesti vedä, eikä tästä tarvitse minulta kuulla jälkeenpäin. Hoitelen vastaisuudessa makuuhuonelinjoja omaksi ilokseni, kuten tein ennen virallisia osallistumisiakin :)
is bassterd
Thefish
05.09.2009 00:01:22
sneaky snake: Ja kun sinä lähdit sitä muuttamaan kuunneltuasi muiden vetoja, oli motiivi päivitykselle väärä..

Väitätkö sä nyt ihan rehellisellä naamalla ettet ikinä kuuntele muiden vetoja ennenkuin soitat omasi?
Jos et, sun kyllä kannattaisi. siitä kato niinku oppii aina jotain uutta. Sehän on tuon soittamisen suola.
Ja tää ei ole vittuilua.
absqua
05.09.2009 00:04:42
mä en ymmärrä mikä tossa päivittelyssä niin riepoo. kukin tavallaan, tässä mennään vapaalla tyylillä.
se on piis tai turpaan!
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
sneaky snake
05.09.2009 00:11:58
Thefish: Väitätkö sä nyt ihan rehellisellä naamalla ettet ikinä kuuntele muiden vetoja ennenkuin soitat omasi?
Jos et, sun kyllä kannattaisi.

Niinkö huonoja ne ovat? =)

Kyllä väitän, eipä tule tosiaan kuunneltua. Yleensä kuuntelen vedot vasta kun äänestysaika alkaa. Yleensä olen myös ensimmäisiä vetäjiä, eli eipä niitä yleensä riitä edes kuunneltavaksi. Eipä sillä, kyllähän minulle apu kelpaisi, kielisoittimia kun olen räplännyt vasta vuoden verran. Kai sitä wanhanakin oppii?
is bassterd
öl m
05.09.2009 00:21:42
Thefish: Väitätkö sä nyt ihan rehellisellä naamalla ettet ikinä kuuntele muiden vetoja ennenkuin soitat omasi?
Jos et, sun kyllä kannattaisi. siitä kato niinku oppii aina jotain uutta. Sehän on tuon soittamisen suola.
Ja tää ei ole vittuilua.

Itselläni on ollut alusta asti (7. skabasta lähtien muistaakseni) periaatteena, etten kuuntele muiden vetoja ennen omaa vetoani. Tämä juurikin siksi, ettei saa vahingossakaan vaikutteita muilta omaan linjaan jolloin onkin paljon mielenkiintoisempaa kuunnella, miten muut ovat pohjan käsittäneet jne.

Päivitykset eivät kyllä itseänikään haittaa. Jokainen taaplaa tyylillään. Niin elämässään kuin bassolinjaskaboissa :)
http://www.mikseri.net/users/?id=85003
Thefish
05.09.2009 00:25:35
sneaky snake: Niinkö huonoja ne ovat? =)

Ei tässä ollut huonoudesta taikka hyvyydestä kyse.

Mä yritin vain tuoda esille sen faktan, että se on ihan hyödyllistä kuunnella snadisti muiden vetoja
ennenkuin laukasee omansa. Jos haluaa kehittyä suuntaan taikka toiseen. Jos taas ei, niin mikäs siinä.
Jokainen tyylillänsä.
sneaky snake
05.09.2009 00:41:45
Jeps,

Tuossapa edelleen tuo minun alkuperäinen veto:

http://maihinnousu.net/s/?song_id=4886

Saa sen sinne listalle laittaa, olen protestilauluni laulanut.

öl m: Itselläni on ollut alusta asti (7. skabasta lähtien muistaakseni) periaatteena, etten kuuntele muiden vetoja ennen omaa vetoani. Tämä juurikin siksi, ettei saa vahingossakaan vaikutteita muilta omaan linjaan jolloin onkin paljon mielenkiintoisempaa kuunnella, miten muut ovat pohjan käsittäneet jne.

Samat sanat! Onhan se välillä jännää, kun on tuntunut tosi vaikealle nuottien löytyminen, vaan aika samoilla linjoilla tuntuu silti porukka vetävän.

Thefish: Jokainen tyylillänsä.

Kyllä vain :)
is bassterd
Visakoivu
05.09.2009 04:54:09
Päivitelkää ja soittakaa.

Jos on muiden vetoja kuunnellut ja laittaa uuden oman linjan, ja sanoo ettei kuunnelluista mitään uutta tarttunut mukaan, niin YLEENSÄ valehtelee. Aina jotain tarttuu, jos siis aletaan hifistelemään.

Meikäläinen ymmärtää kyllä aivan täysin sneaky snake:n pointin. Oma linja on esillä ja thats it. En ole tähän skabaan taidon puutteessa vetänyt, mutta kaikkiin mihin olen vetänyt olen vetänyt muita kuuntelematta, mitään mistään tajuamatta. Itse olen monen skaban vetoja kuunnellessa todennut, että "ai perkele kun on hyvä linja, hitto kun en keksinyt vaikka teknisesti olisin pystynyt". Mutta siinähän se on se pointti on. Kyllähän kaikki meistä voi idean saatuaan olla Jamerson, mutta kylmiltään harvempi on edes James. Voi olla, ettei kukaan ole tähänkään skabaan muilta mitään "lainannut", mutta tämä päivittely on vähän liian tosikkomaista näinkin hyvässä hengessä JA porukassa vedetyssä leikkimielisessä skabassa.
-"Mikäs mies te oikein olette?" -"Setämies."
Thefish
05.09.2009 08:51:28
Visakoivu:.. tämä päivittely on vähän liian tosikkomaista näinkin hyvässä hengessä JA porukassa vedetyssä leikkimielisessä skabassa.

Tuota..me jotka sitä päiviteltiin, ei oltu kovinkaan tosissamme. Sai tämäkin kisa hiukan lisä-äksöniä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)