zuppermuhle 06.09.2009 17:27:52 | |
---|
Pisteillä ei näköjään taaskaan juhlita. Enköhän kuitenkin osallistu seuraavaankin kisaan. Jos jotakuta ei huvita vetää skabaa/tehdä taustaa voin auttaa kyllä siinä "Who is your daddy and what does he do?" |
aalataur 06.09.2009 21:04:28 | |
---|
Mitenkäs nyt tehdään? Lisäsin äänestysaikaa 24 asti mutta sitten vaan uutta kisaa kehiin? Vai heitetäänkö wittuun tuo "arkipäivät kisaa, viikonloput äänestystä" -idea minkä Jucciz heitti alkuperäisen sooloskaban jälkipyykissä..? Voi olla että ei tule toimimaan, tausta pitäisi taikoa jostain samantien ja jos on viikonlopun reissussa tai jotain niin vituiksihan homma menee ku jeesuksen pääsiäinen.. itelleni kyllä riittää 2 päivän äänestys koska olen aika päivittäin koneella, mutta jotkut eivät ole.. |
Tonski 06.09.2009 21:12:13 | |
---|
aalataur: Vai heitetäänkö wittuun tuo "arkipäivät kisaa, viikonloput äänestystä" -idea minkä Jucciz heitti alkuperäisen sooloskaban jälkipyykissä..? Ite en kyllä ollu mukana mut toi idea vaikuttaa melko huolimattomalta.. Eikö se homma oo parhaiten toiminu samalla lailla kun perus-sooloskaboissakin? ihku |
cr4b 06.09.2009 21:15:54 | |
---|
cr4b - skitta tulee vähän kun "oven takaa", onks tossa joku kaikuhomma vai äänitystekniikassa jotain...hyviä lickeja tässäkin, ja hyvin soitettu Mun on pakko tähän kommentoida sen verran, että kun nauhoitin tosiaan pelkällä yhdellä mikillä tuon mun soolon, ja silleen että se mikki vielä nauhoitti sekä taustan että kitaran samaan aikaan. Pitäisi varmaan kehittää joku muu keino, esim. kuulokkeihin se tausta soimaan ja pelkkä skeba mikitettynä. Mitenkäs muut olette hoitaneet tuon nauhoituspuolen? If I played that any faster, your minds would blow up. |
apenaattori 06.09.2009 21:22:31 (muokattu 06.09.2009 21:22:56) | |
---|
Mitenkäs muut olette hoitaneet tuon nauhoituspuolen? Sennheiserin e606 -mikrofoni vahvarin edessä, mikki kiinni Line6 Toneport -USB -interfacessa ja Line6 kiinni Macbookissa. Näin täällä. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
Kontiak 06.09.2009 22:34:51 (muokattu 06.09.2009 22:35:32) | |
---|
aalataur: Mitenkäs nyt tehdään? On sitä jouduttu perusskabankin kohdalla odottelemaan uutta taustaa ja kisan vetämistä. Äänestysaikaa ei sen takia tarvitse muuttaa, turhaan sitä muutit nytkin. Lyö äänestys kiinni ja siitä sitten tutulla kaavalla etiäpäin. "Loppujen reaktiot mua ei suoranaisesti kiinnostakaan. Jos joku tahtoo suuttua ja vetää herneet nenään, be my guest." - Jucciz kertoo perseilystään |
cr4b 06.09.2009 22:48:16 | |
---|
Sennheiserin e606 -mikrofoni vahvarin edessä, mikki kiinni Line6 Toneport -USB -interfacessa ja Line6 kiinni Macbookissa. Näin täällä. Ilmankos on soundeissa eroja :D mulla on vaan tietokoneen oma mikki käytössä. Pitää yrittää säätää jotain. If I played that any faster, your minds would blow up. |
aalataur 06.09.2009 22:49:05 | |
---|
cr4b: Mun on pakko tähän kommentoida sen verran, että kun nauhoitin tosiaan pelkällä yhdellä mikillä tuon mun soolon, ja silleen että se mikki vielä nauhoitti sekä taustan että kitaran samaan aikaan. Pitäisi varmaan kehittää joku muu keino, esim. kuulokkeihin se tausta soimaan ja pelkkä skeba mikitettynä. Mitenkäs muut olette hoitaneet tuon nauhoituspuolen? Mä äänitän kanssa Toneportilla, ja DAW:na (digital audio workstation) käytän Reaperia. http://www.cockos.com/reaper/ Reaperia voi kokeilla rajoittamattomasti ilmaiseksi. Pistän vaan taustan raidalle 1 (insert media file), record päälle raidalta 2 ja sitten vaan vetämään. Onnistuu myös Audacityllä tai millä tahansa moniraitaäänitys tsydeemillä. |
cr4b 06.09.2009 23:57:25 | |
---|
Joo. Mullakin on Audacity käytössä, mutta just, ongelmana on ollut se, että kun mikillä nauhoittaa, niin tausta kuuluu myös kitaran kanssa sutaten ääntä. Soitatteko sitten kuulokkeet päässä siten, että pelkästään kitara tulee nauhoitettavalle raidalle? If I played that any faster, your minds would blow up. |
aalataur 07.09.2009 00:06:39 (muokattu 07.09.2009 08:03:07) | |
---|
cr4b: Joo. Mullakin on Audacity käytössä, mutta just, ongelmana on ollut se, että kun mikillä nauhoittaa, niin tausta kuuluu myös kitaran kanssa sutaten ääntä. Soitatteko sitten kuulokkeet päässä siten, että pelkästään kitara tulee nauhoitettavalle raidalle? Joo luurit päässä, tosin en mä näihin skaboihin mitään mikkihärdelleitä jaksa laittaa kun ei mun päävahvistin ole edes samassa kiinteistössä kuin äänityskamat, pistän suoraan Toneporttiin ja Pod-mallinuksilla. Kisassa kävi sitten niin että meikäläinen hikisesti voitti ja Norppa tuli toiseksi mutta kun tausta oli mun niin lähetin Norpalle viestiä josko se haluaa vetää seuraavan skaban. Jos Norppa ei kerkee taustaa tehdä niin Räkkipeli tai veri_heavy varmaan sellaisen tekee? Multakin toki irtoaa tarvittaessa nopeastikin tausta, Toontrack Metal Foundry vaan lätkyttämään ja siihen päälle jotain riffisoopaa. Pitää vaan tehdä vähän simppelimpi missä on tilaa sille itse soololle, jos jatkossa noita tekee. E: Ja niin, kiitos tietysti paljon vielä meikäläistä äänestäneille! Aika aivotonta tilua vetoni oli joten voitto tuli taas todella puun takaa :D Norppa lupaili katsoa taustaa kisaan #2, mutta ma-pe kisaa la-su äänestystä -rytmistä joudutaan varmaan luopumaan, ei ehkä ole realistista vaatia että voittajalla olisi niin nopeasti tausta valmiina... |
Johann Onn 07.09.2009 03:09:37 | |
---|
cr4b: Joo. ongelmana on ollut se, että kun mikillä nauhoittaa, niin tausta kuuluu myös kitaran kanssa sutaten ääntä. "What U hear" optio jäänyt päälle ?. Silloin äänittää sananmukaisesti kaiken "mitä kuulet". |
zuppermuhle 07.09.2009 03:10:58 | |
---|
Johann Onn: "What U hear" optio jäänyt päälle ?. Silloin äänittää sananmukaisesti kaiken "mitä kuulet". Itse käsitin että ääni vuotaa cr4bin kaiuttmista mikrofooniin "Who is your daddy and what does he do?" |
cr4b 07.09.2009 11:59:43 | |
---|
Itse käsitin että ääni vuotaa cr4bin kaiuttmista mikrofooniin Joo, tämä on oikein. Mulla ei ole kuulokkeita, mutta pitää varmaan hommata sellaiset, niin homma sujuu vähän paremmin. If I played that any faster, your minds would blow up. |
guitarspede 07.09.2009 13:18:58 | |
---|
oon aika yllättynyt ja tyytyväinen siihen että olin neljäs koko kisassa vaikka näin paljon osallistujia :) tarkoitan vaan että kun reilu 2 vuotta vaan olen soitellu ja itse opetellut :) |
Räkkipeli 07.09.2009 15:15:15 | |
---|
Pahoittelen omien pisteiden puuttumista. En vain yksinkertaisesti kerinnyt kuunnella vetoja läpi ja antaa pisteitä. Sen verran voi sanoa että tuskin kärkinimet olisivat hirveästi muuttuneet. Hyviä vetoja! Hyvä skaba! Uutta vaan putkeen. "Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro |
guitarspede 08.09.2009 09:09:28 | |
---|
toivottavasti kukaan ei vedä herneitä mutta mun mielestä aika kevyt ja kesy tää uusi tausta. ois sopinut hyvin myös tavalliseen sooloskabaan mun mielestä.. ihan hyvä tausta kyllä muuten mutta aika rock :) |
Norppa78 08.09.2009 10:38:16 | |
---|
guitarspede: toivottavasti kukaan ei vedä herneitä mutta mun mielestä aika kevyt ja kesy tää uusi tausta. ois sopinut hyvin myös tavalliseen sooloskabaan mun mielestä.. ihan hyvä tausta kyllä muuten mutta aika rock :) Tjuu, hieman arvelutti itseä kans että onko tää nyt liian pehmoinen. Oli vaan mielessä AC/DC ja hieman tuollaista Hard Rock pohjaa koitin luoda. Netistä en löytänyt mitään kovin fiksua taustaa, joten tulos oli tällä kertaa tällainen. :( Toivotaan että jengi tekee siihen niin meneviä sooloja että tunnelma nousis. |
BigPapa 08.09.2009 12:35:44 | |
---|
guitarspede: toivottavasti kukaan ei vedä herneitä mutta mun mielestä aika kevyt ja kesy tää uusi tausta. ois sopinut hyvin myös tavalliseen sooloskabaan mun mielestä.. ihan hyvä tausta kyllä muuten mutta aika rock :) Onhan sitä kai muutakin raskasta musaa kuin speedmetal, trashmetal yms. mikälie metal....hyvähän toi tausta on ja oikeinkin AD/HD meininki...... Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin! |
aalataur 08.09.2009 13:08:31 (muokattu 08.09.2009 13:09:25) | |
---|
Kylhän toi hard rockista menee. Ei ehkä kuolonmetallistien mittapuulla raskasta, mutta eiköhän sellaisiakin taustoja vielä kuulla. Saapa nähdä saanko aikaan julkaisukelpoisen soolon, yritetään. |
cr4b 08.09.2009 13:45:25 (muokattu 08.09.2009 13:45:38) | |
---|
Kyllä toi tausta mun mielestä on vielä ihan jees, joskin rajoilla. Ei ehkä metal heavy, mutta todellakin hard rock /,,/ If I played that any faster, your minds would blow up. |