baron 19.02.2006 22:07:49 (muokattu 20.02.2006 04:39:31) | |
---|
Jos et tuota läppää tajunnut, niin ei käytännön elämässä ole olemassa Ges-mollisointuja. Mikäs sun mielestä on Bes-duurin rinnakkaissävellaji?? Siis Bbb-duurin. My name is Baron, Sir Baron. |
musamies 20.02.2006 00:34:35 | |
---|
|
M.i.k.key 20.02.2006 02:52:58 | |
---|
Mä oon kait sit siinä vaiheessa että opittu on unohdettu ja vaan vedetään... tosin ei kerkee näihin soolokisoihin osallistua... järkätään vaan ne seuraavat cob-jamit!? Möllisty! |
baron 20.02.2006 09:15:10 | |
---|
Vaikka sitä ei kenties mun soitosta huomaa niin mulla on kuitenkin teoreettista tietoa lattareista. Kun lattareita soittaa, niin ensin pitää ratkaista claven suunta ja sitten kun sen on tehnyt, pysyä siinä kuin juna poikkeamatta. A-jazzin tausta ei anna siihen tukea eli sen voi ratkaista itse haluamallaan tavalla. Clave voidaan soittaa claveilla, lehmänkellolla, rumpali virvelin reunaan tai jättää soittamatta, mutta se kuitenkin on siellä. Mä valkkasin 3/2 claven ja yritin pysyä siinä. My name is Baron, Sir Baron. |
musamies 22.02.2006 02:36:49 | |
---|
En vissiin onnistunut alentamaan rimaa tarpeeksi alas vaikka niin kovasti yritin - olisi niin kiva kuulla niitä muidenkin vanhoja tai vähän uudempiakin soittopelejä mukavan bossanovataustan kera! |
musamies 26.02.2006 13:31:56 | |
---|
|
Anonymous-jazz 28.02.2006 05:09:38 | |
---|
Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists. - George W. Bush (Eihän valkokaulusterroristeja ole olemassa :) |
baron 28.02.2006 06:33:40 | |
---|
My name is Baron, Sir Baron. |
Anonymous-jazz 12.03.2006 05:39:54 | |
---|
hiljasta... Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists. - George W. Bush (Eihän valkokaulusterroristeja ole olemassa :) |
musamies 12.03.2006 17:06:16 | |
---|
hiljasta... Oudon hiljasta tosiaan verrattuna edellisiin skaboihin, vaikka tausta hyvä ja kohtuullisesti selostettukin täällä keskustelussa minkälaisia sointuja siinä on! Mä voisiin omaan soolooni lisätä vielä vibrafonin jos joku neuvoisi onko olemassa suht hyvää VST vibrafonisaundia maksuttomissa ohjelmissa? |
Eeli Sarmanto 17.03.2006 16:32:48 | |
---|
Vaikka sitä ei kenties mun soitosta huomaa niin mulla on kuitenkin teoreettista tietoa lattareista. Kun lattareita soittaa, niin ensin pitää ratkaista claven suunta ja sitten kun sen on tehnyt, pysyä siinä kuin juna poikkeamatta. A-jazzin tausta ei anna siihen tukea eli sen voi ratkaista itse haluamallaan tavalla. Clave voidaan soittaa claveilla, lehmänkellolla, rumpali virvelin reunaan tai jättää soittamatta, mutta se kuitenkin on siellä. Mä valkkasin 3/2 claven ja yritin pysyä siinä. Ei kaikki "lattarimusa" ole ihan samanlaista... Ei Brasiliassa puhuta clavesta. Clave liittyy kuubalaislähtöiseen son- ja salsamusiikkiin, eikä clave välttämättä pysy koko kappaletta samana, vaan määräytyy melodian mukaan, ja usein on eri päin kappaleen eri osissa. Brasilialainen samba ja siitä kehittynyt bossa nova ovat aivan eri asia. Etelä-Amerikka on iso manner... |
baron 17.03.2006 16:36:17 | |
---|
Ei kaikki "lattarimusa" ole ihan samanlaista... Ei Brasiliassa puhuta clavesta. Clave liittyy kuubalaislähtöiseen son- ja salsamusiikkiin, eikä clave välttämättä pysy koko kappaletta samana, vaan määräytyy melodian mukaan, ja usein on eri päin kappaleen eri osissa. Brasilialainen samba ja siitä kehittynyt bossa nova ovat aivan eri asia. Etelä-Amerikka on iso manner... Jos afrokuubalaisessa musassa halutaan claven kääntyvän, se tehdään paritontahtisella väliosalla. Clave kulkee kuin juna. Brasilialaista musaa tunnen huonommin, mutta kyllä bossa/brasilian clave on olemassa ja monissa bossa-kappaleissa kuultavissakin. My name is Baron, Sir Baron. |
Eeli Sarmanto 19.03.2006 15:53:19 (muokattu 19.03.2006 15:53:56) | |
---|
Jos afrokuubalaisessa musassa halutaan claven kääntyvän, se tehdään paritontahtisella väliosalla. Clave kulkee kuin juna. Brasilialaista musaa tunnen huonommin, mutta kyllä bossa/brasilian clave on olemassa ja monissa bossa-kappaleissa kuultavissakin. Pieni tilitys vielä, vaikka onkin aiheesta vähän ulkona. Olet oikeassa tuossa son/salsapuolella. Ja toki käytännön kielessä puhutaan "bossaclavesta", mutta ei oikeastaan pitäisi, sillä clave-sana littyy juuri Kuubaan. Enemmänkin vain harmittaa, kun usein ihmiset - muusikotkin - käsittävät lattarimusan yhtenä könttänä, vaikka se on äärettömän rikas maailma. Johtuu varmaan osittain siitä, että jazztyypit ovat lainailleet kaikkea vähän sekaisin melko surutta. Mutta lattarimusaa raiskataan valtavan paljon, esim. jos kuuntelee oikeaa brasilialaista bossaa, siellä on hyvin harvoin sitä iänikuista yläkvintissä vuorottelevaa bassokuviota, josta tulee lähinnä mieleen Viking line. Ei tämän nyt ole tarkoitus syyttää ketään, mutta jos sanotaan, että tehdään jonkin alueen tai kansan perinnemusiikkia, pitäisi mielestäni niihin perinteisiin myös jonkin verran perehtyä eikä pahoinpidellä niitä. |
aBsuRdi 29.03.2006 19:01:09 | |
---|
|
Fuzzy Boner 29.03.2006 19:07:17 | |
---|
MÖLLISTY |
baron 29.03.2006 23:23:39 | |
---|
Pieni tilitys vielä, vaikka onkin aiheesta vähän ulkona. Olet oikeassa tuossa son/salsapuolella. Ja toki käytännön kielessä puhutaan "bossaclavesta", mutta ei oikeastaan pitäisi, sillä clave-sana littyy juuri Kuubaan. Enemmänkin vain harmittaa, kun usein ihmiset - muusikotkin - käsittävät lattarimusan yhtenä könttänä, vaikka se on äärettömän rikas maailma. Johtuu varmaan osittain siitä, että jazztyypit ovat lainailleet kaikkea vähän sekaisin melko surutta. Mutta lattarimusaa raiskataan valtavan paljon, esim. jos kuuntelee oikeaa brasilialaista bossaa, siellä on hyvin harvoin sitä iänikuista yläkvintissä vuorottelevaa bassokuviota, josta tulee lähinnä mieleen Viking line. Ei tämän nyt ole tarkoitus syyttää ketään, mutta jos sanotaan, että tehdään jonkin alueen tai kansan perinnemusiikkia, pitäisi mielestäni niihin perinteisiin myös jonkin verran perehtyä eikä pahoinpidellä niitä. No joo: Latinalainen Amerikka on manner ja jos me pistettäisiin kaikki samaan se olis ihan sama kuin että me eurooppalaisena musana pistetttäis lappalaisjoiut ja espanjalainen flamenco samaan genreen!! My name is Baron, Sir Baron. |
WanhaWetäjä 13.04.2006 02:26:14 | |
---|
Ostan Casion kun täytän 50v... |
baron 13.04.2006 07:30:02 | |
---|
My name is Baron, Sir Baron. |
Anonymous-jazz 13.04.2006 16:42:26 | |
---|
Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists. - George W. Bush |
freeze 18.04.2006 18:33:29 | |
---|
|