Aihe: Raskaan musiikin sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 527 28 29 30 31112 113 114 115 116
Tonski
27.12.2009 18:08:33

Vladi:
Tonski: Taattua Tonskia, sun soittos on ihan erilaista kun kenenkään muun skabailijan. Varmaankin se sun klasaritausta vaikuttaa(vai muistanko väärin?). Toiko pukki äänityskamat? ;) 1P

Rahaa toi! Varmaankin keväällä tilaan thomanilta jonkun äänityssydeemin, pitää säästää lisää että saa jotain muuta samalla kerralla. Ei oo vaan mitään hajuu minkälaista kannattas lähteä hakemaan. :D

Joo klassista on tullu huonolla menestyksellä soitettua päälle 7 vuotta.
ihku
Vladi
27.12.2009 18:17:18
Tonski: Rahaa toi! Varmaankin keväällä tilaan thomanilta jonkun äänityssydeemin, pitää säästää lisää että saa jotain muuta samalla kerralla. Ei oo vaan mitään hajuu minkälaista kannattas lähteä hakemaan. :D

Joo klassista on tullu huonolla menestyksellä soitettua päälle 7 vuotta.

Jes, hienoa! :D

Meikä voi auttaa, jos haluat hyvää ja halpaa ja varsinkin, jos et pelkää tilata muualtakin ku thomannilta. ;)
Kyllä se siitä.
aalataur
27.12.2009 18:31:55

Äänestystä pitänee jatkaa parilla päivällä? Vuoden loppuun tms..

Tonskin kandee varmaan tehdä tonne Studiotyöskentely -puolelle topikki ja pyytää ihmisiä vertailemaan noita eri USB-audiointerfaceja/mikä on paras tällä hetkellä hintaluokassa X. Ja ei kai sen tarvii välttämättä edes olla suorananainen USB-äänikortti, eikös Pod XT Live ym. sovi myös USB:n kautta äänittämiseen?
Vladi
27.12.2009 18:33:14
aalataur: Äänestystä pitänee jatkaa parilla päivällä? Vuoden loppuun tms..

Joo, voishan tuota jatkaa. Jatkoaika myönnetty.
Kyllä se siitä.
BigPapa
28.12.2009 23:07:47 (muokattu 28.12.2009 23:08:48)

BigPapa - Ei toiminu mulle leikilläänkään.

Jumanklaade, se oli kyllä totisinta totta....

.......8DDDDDDDDDDDDDD
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Juzpe
29.12.2009 13:22:56

Mistä toi yks laskeva pätkä on

Missä kohtaa? Pystyn kyllä rehellisesti kertoon mistä mun chopsit on pöllitty kuhan tiän mikä juttu... canonista ei ollu... ehkä Xeroksista....
"Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka." - Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972
aalataur
29.12.2009 16:45:04 (muokattu 29.12.2009 16:51:17)

Aalataur - Loistava! Tässä oli ideaa, mitä noi vikat soinnut oli? Huumorimeininki, hyvää soittoa, hyvä äänenlaatu, alkaa olla protasoo nää sun vedot. 2p

Tängs :D Protasot aika kaukana.. :D Noi soinnut löysin ihan hatusta, en ole ikinä ennen soittanut ko. sointuja tollasena yhdistelmänä. Sormet vaan osu tommosiin asentoihin (kitara D-vireessä):

6
6
6
8
6
-

ja toinen

7
5
5
7
5
-

Joku teorianero vois kertoa noiden nimet...? Itse en tajua teoriasta oikein mitään.
Juzpe
31.12.2009 10:55:07

(kitara D-vireessä)

Niinku open D- (D A D F# A D) vai drop D- (D A D G H E) vai kokosävelaskeleella pudotettu normivire (D G C F A D)?
"Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka." - Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972
aalataur
31.12.2009 16:40:03

Juzpe: Niinku open D- (D A D F# A D) vai drop D- (D A D G H E) vai kokosävelaskeleella pudotettu normivire (D G C F A D)?

DGCFAD. Eli ei sointuotteen kannalta merkitystä.
Vladi
01.01.2010 13:56:04
Onnittelut Carlsbergille suht ylivoimaisesta voitosta! Palkinnoksi varmaankin ens joulun skaban teko? ;)
Kyllä se siitä.
aalataur
01.01.2010 19:21:20 (muokattu 01.01.2010 19:21:53)

Joo onnittelut täältäkin! Elikkäs mitenkäs nyt edetään kun JamesHet voitti skaban 10 ja Karlsbäri skaban 11? Vetovastuu siis JH:lle skabasta 12? Ko..? Kö?
JamesHetfield
01.01.2010 19:31:57

aalataur: Joo onnittelut täältäkin! Elikkäs mitenkäs nyt edetään kun JamesHet voitti skaban 10 ja Karlsbäri skaban 11? Vetovastuu siis JH:lle skabasta 12? Ko..? Kö?

Hmm, mulla on kyllä kiireitä enkä oo ehtiny vielä alottaankaan taustan tekoa eikä mulla oo mitään valmiita taustoja... Haluaako Carlsberg vetästä vai miten? :)
www.myspace.com/relapsecontrolfin www.myspace.com/mutterimusic www.myspace.com/tipna http://www.myspace.com/damagingfallout
Carlsberg
01.01.2010 20:58:15 (muokattu 01.01.2010 21:01:19)
JamesHetfield: Hmm, mulla on kyllä kiireitä enkä oo ehtiny vielä alottaankaan taustan tekoa eikä mulla oo mitään valmiita taustoja... Haluaako Carlsberg vetästä vai miten? :)

Perkeles mulla jäi nyt tuo äänestys tosta skabasta tekemättä. Joulun ajat olin toisella puolella Suomea ja ei tullu vierailtua internetin maailmassa. Nyt sit uudenvuoden tienoo ollu töitä liiankin tehokkaasti ja unohtu koko hommeli.

Taas sellanen skaba, jossa oli vaikeeta valita lemppareita.

Joka tapauksessa pisteet ois menny suunnilleen seuraavasti:

JamesHetfield: Loistava veto oli ja paljon makioita juttuja riitti niinku viime kerrallakin. 1p

hevikukko : :Wahia, fluttereita ja huumoria. Mitäs sitä muuta enää tarvii :D. 1p

aalataur : Tää miellytti korvaa kans ensi kuulemalta jo. Vähän niinku tonskilla, että aina löytyy jotakin jippoja laukusta. 1p

johnny-boy: Mielestäni paras veto tässä kisassa. Nunomaiset jutut etenkin iski. 1p

juzpe: Deck the halls lainaus tuolla välissä toimi rytmillisesti oivallisesti. 1p

vladi: Tällaisen soundin haluisin itelleni just. Muutenkin rock veto. 1p

Nyt oma soitto tässä skabassa jo suorastaan ärsyttää kun tuli niin tylsä siitä verrattuna noihin teidän vetoihin. Olis todellakin pitäny olla vähän kokeilullisempi sävelvalinnoissa ja melodioissa. Noh ens kerralla sitten :)

Tänään juhlin uutta vuotta ja huomista lukuunottamatta on taas töitä ja tenttiinlukua tiedossa lähipäivinä, joten ei oo aikaa/taitoa tekaista sitä taustaa.

Jotenka Mr. Hetfield on hyvä vaan ja aloittaa uuden skaban mikäli suinkin kerkeää :) Tai jos jollain muulla on valmiina ni ei muuta ku uutta päälle.
Jumalautsi!! Jeff Loomishan on melkein uudelleensyntynyt Jason Becker.
JamesHetfield
01.01.2010 22:40:17

Carlsberg:

Tänään juhlin uutta vuotta ja huomista lukuunottamatta on taas töitä ja tenttiinlukua tiedossa lähipäivinä, joten ei oo aikaa/taitoa tekaista sitä taustaa.

Jotenka Mr. Hetfield on hyvä vaan ja aloittaa uuden skaban mikäli suinkin kerkeää :) Tai jos jollain muulla on valmiina ni ei muuta ku uutta päälle.

Joo-oh, löytyskö vapaaehtosia btw? :) kyllä mäkin sen saan tehtyä, en sitten tiedä että millä aikataululla kun oon seuraavan viikon ilman äänityskamoja!
www.myspace.com/relapsecontrolfin www.myspace.com/mutterimusic www.myspace.com/tipna http://www.myspace.com/damagingfallout
aalataur
01.01.2010 23:39:15 (muokattu 01.01.2010 23:40:43)

JamesHetfield: Joo-oh, löytyskö vapaaehtosia btw? :) kyllä mäkin sen saan tehtyä, en sitten tiedä että millä aikataululla kun oon seuraavan viikon ilman äänityskamoja!

Joku jolla on tausta valmiina vois heittää tähän linkin ja päätetäään sitten huutoäänestyksellä/ensimmäinen ehdotus -periaatteella mikä otetaan seuraavaan skabaan? Multa kyllä löytyy aina taustoja mutta eiköhän mun taustat oo vähäksi aikaa kuultu.. Sankariheviä/yksinkertaista meininkiä taidettiin olla vailla tuolla aiemmin.
Ambitus
02.01.2010 00:14:09

Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?!
JamesHetfield
02.01.2010 00:26:23

Ambitus: uskallatteko ottaa haasteen?

http://dl.dropbox.com/u/475424/FIF_01_TUSKAAN_02.mp3

tai sit vähän iisimpää:

http://dl.dropbox.com/u/475424/TUSKA_TAUSTA4.mp3

molemmat on aika loistavan kuulosia, pitäskö mennä ekalla? :) oisko muuten mahdotonta jos osallistuminen kestäis ihan ens viikon loppuun, mäkin ehtisin osallistua sit? ;) näillä taustoilla jos mennään niin ainakin intoa riittää!
Vladi
02.01.2010 00:26:58
Ambitus: uskallatteko ottaa haasteen?

http://dl.dropbox.com/u/475424/FIF_01_TUSKAAN_02.mp3

tai sit vähän iisimpää:

http://dl.dropbox.com/u/475424/TUSKA_TAUSTA4.mp3

Ai että oikeen Fist in Fetusta? :D Siitä pitäis varmaan kuitenkin pätkästä minuutin pätkä, toi oli varmaan ainakin pariminuuttinen. Voishan sitä kokeilla, vois opetella soveltamaan opettelun alla olevia moodeja tohon, ehkä löytyis jotain persoonallista ja hienoa. Tai sitten ei.
Kyllä se siitä.
Tonski
02.01.2010 00:30:40

JamesHetfield: molemmat on aika loistavan kuulosia, pitäskö mennä ekalla? :) oisko muuten mahdotonta jos osallistuminen kestäis ihan ens viikon loppuun, mäkin ehtisin osallistua sit? ;) näillä taustoilla jos mennään niin ainakin intoa riittää!

Pitäs mennä, ai että! Varmaan osallistumisaikaa sais olla vähän reilummin tämmösen taustan kanssakin ehkäksen..?
ihku
JamesHetfield
02.01.2010 00:34:31

Tonski: Pitäs mennä, ai että! Varmaan osallistumisaikaa sais olla vähän reilummin tämmösen taustan kanssakin ehkäksen..?

pyhpyh, ykkösellä improten purkkiin! ;D eivaa. onpa muuten kyllä päheetä soundia jummalauta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)