Aihe: Vapaamuotoista ja HYVÄHENKISTÄ keskustelua skaboista
1 2 3 4 525 26 27 28 2937 38 39 40 41
Ripalius
03.06.2023 18:32:26
Voidaan jatkaa osallistumisaikaa sunnuntai-iltaan vaikka Klo22 asti,
jos vaikka saatais muutamia osallistujia vielä mukaan. Enpä viikko sitte tajunnu että varmaan aika kiireviikonloppu monilla. Itselläkin menisi aika hankalaksi laittaa äänestys pystyyn ennen huomisiltaa.
WanhaWetäjä
04.06.2023 22:09:50

Ripalius: Voidaan jatkaa osallistumisaikaa sunnuntai-iltaan vaikka Klo22 asti,
jos vaikka saatais muutamia osallistujia vielä mukaan. Enpä viikko sitte tajunnu että varmaan aika kiireviikonloppu monilla. Itselläkin menisi aika hankalaksi laittaa äänestys pystyyn ennen huomisiltaa.

Hyvät taustat mutta aina ei lähe, Peg on niin jotenkin sen tietyn soolon biisii että se vaan pyöri päässä ja ideat loppu siihen.

Mökillä ei oo soittokamppeita joten jäi rootsitkin väliin, viikolla kokeilin jotain himassa mutta joskus vaan on niin lukossa ja ajatukset muualla että eipä lähtenyt tuohonkaan mitään.

Ehkä tauko tekee hyvää, jospa se siitä taas lähtisi kun on vallan soittamatta pari viikkoa.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
hasako
05.06.2023 21:45:45
Roots 768 avattu. Vähän rauhallisempaa.

Voisko joku hoidella loput duunit, kun olen reissussa pari viikkoa.
Vesa423
06.06.2023 17:49:56
hasako: Roots 768 avattu. Vähän rauhallisempaa.

Voisko joku hoidella loput duunit, kun olen reissussa pari viikkoa.

Mä voin hoitaa samalla kun hoidan ton sooloskaban.
hasako
06.06.2023 20:00:16
Vesa423: Mä voin hoitaa samalla kun hoidan ton sooloskaban.

Kiitos,hyvä homma. On vähän työlästä kännykällä,kun en ota läppäriä mukaan.
John Longs
18.07.2023 10:55:13
Eipä ollut taaskaan liian helppoa sooloskabailu, mutta toivottavasti tämä jotain kehittää. Huomaa ainakin heikkoutensa, kun pitää ottaa monta ottoa ja muistutella tekemään jotain vähän musikaalisempaa.

Ainiin, hyvähenkistä keskustelua... kiva kun kesällä on aikaa soittaa enemmän! :D
Haeroe
23.07.2023 20:49:25

BigPapa:
Haeroe: Provosähläys.

Sähläys kyllä, provo ei. Ei näissä ole mitään oikeaa tapaa soittaa. Kuulin tuon taustan David Lee Rothin aikaisena Van Halenina, ja sellaista siihen sähläsin. Lopputulos ei varsinaisesti mairittele tai tee kunniaa Edwardille, mutta provo se ei ollut.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
WanhaWetäjä
23.07.2023 23:26:03 (muokattu 23.07.2023 23:26:39)

Haeroe: Sähläys kyllä, provo ei. Ei näissä ole mitään oikeaa tapaa soittaa. Kuulin tuon taustan David Lee Rothin aikaisena Van Halenina, ja sellaista siihen sähläsin. Lopputulos ei varsinaisesti mairittele tai tee kunniaa Edwardille, mutta provo se ei ollut.

Nin oliko tuo tausta jostain rock-historian helmesta tempastu? Kuulosti aika vanhalta joten en osannut soittaa siihen mitään, en ns oikealla tyylillä enkä omasta päästä käsin. En elä menneessä joten ei varsin taitu sellanen kireän kuivilla soundeilla huonosti soitettu 70-luvun meininki mikä mulle tuli tuosta mieleen.

Myös jotain lystikästä tuossa bassolinjassa oli siinä väliosassa, muistutti etäisesti Beatlesien "Lady Madonna" kipaleen yhtä kohtaa.
BigPapa
23.07.2023 23:34:18 (muokattu 24.07.2023 00:22:18)

Kyllähän se on hieno, jos joku nyt näitä ymmärtää. Eihän näistä ole pakko pitää, mutta kyllä on jokseenkin arvostettua ollut, ainakin omana aikanansa, vaan kuka nyt tykkäilee mistäkin. Einäitä ole pakko digata, eikä kuunnella, eikä edes pyrkiä soittamaan. Eipä mulla sen enempiä tähän kovin "Hyvähenkiseen" keskusteluun. Jatkakaa valitsemillanne linjoilla. 8)

https://youtu.be/65XSHM3jlAY

https://youtu.be/P8f-Qb-bwlU

https://youtu.be/RSLP1FCREBA

https://youtu.be/lprFCcpaswo

https://youtu.be/w-KN-dQc-4Y

https://youtu.be/lprFCcpaswo
Haeroe
24.07.2023 08:49:20

WanhaWetäjä: Nin oliko tuo tausta jostain rock-historian helmesta tempastu? Kuulosti aika vanhalta joten en osannut soittaa siihen mitään, en ns oikealla tyylillä enkä omasta päästä käsin. En elä menneessä joten ei varsin taitu sellanen kireän kuivilla soundeilla huonosti soitettu 70-luvun meininki mikä mulle tuli tuosta mieleen.

Oli ilmeisesti joku klassikko vuosikymmenten takaa. Siitä huolimatta en ymmärrä, miksi tuohon olisi pitänyt soittaa jollain tietyllä tavalla. Harmoniaa toki pitää kunnioittaa, jos ei halua kuulostaa Slayeriltä, mikä sekin tietysti olisi hyväksyttävää. Ymmärrän totta kai senkin mielipiteen, että pitää olla tyylille uskollinen ja kaikki muu on rienausta, mutta siltikin se päätös jää kuulijalle.

Minun mottoni on aina ollut "minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa", ja tämä varmaan voi laventaa "mihin tahansa piisiin voi soittaa minkälaisen soolon tahansa".
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
sirdickyj
24.07.2023 09:15:47 (muokattu 24.07.2023 10:42:29)
WanhaWetäjä: Nin oliko tuo tausta jostain rock-historian helmesta tempastu? Kuulosti aika vanhalta joten en osannut soittaa siihen mitään, en ns oikealla tyylillä enkä omasta päästä käsin. En elä menneessä joten ei varsin taitu sellanen kireän kuivilla soundeilla huonosti soitettu 70-luvun meininki mikä mulle tuli tuosta mieleen.

Myös jotain lystikästä tuossa bassolinjassa oli siinä väliosassa, muistutti etäisesti Beatlesien "Lady Madonna" kipaleen yhtä kohtaa.

Tok orkkishan on hienosti vedetty, sujuvasti ja hyvällä soundilla, noita solistisia juttuja soittelee selkeästi muutkin kuin kitara.
sirdickyj
24.07.2023 09:17:28
Haeroe: Oli ilmeisesti joku klassikko vuosikymmenten takaa. Siitä huolimatta en ymmärrä, miksi tuohon olisi pitänyt soittaa jollain tietyllä tavalla. Harmoniaa toki pitää kunnioittaa, jos ei halua kuulostaa Slayeriltä, mikä sekin tietysti olisi hyväksyttävää. Ymmärrän totta kai senkin mielipiteen, että pitää olla tyylille uskollinen ja kaikki muu on rienausta, mutta siltikin se päätös jää kuulijalle.

Minun mottoni on aina ollut "minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa", ja tämä varmaan voi laventaa "mihin tahansa piisiin voi soittaa minkälaisen soolon tahansa".

Jos bluesnatsit sais päättää, niin mitään ei olis koskaan tapahtunut. Vain diu diu.

Onneksi eivät saa. Ja siitå on seurannut Jimi, Eddie, Yngwie, Mayer, Kotzen ja muut. Onneksi.
WanhaWetäjä
24.07.2023 11:24:27 (muokattu 24.07.2023 11:24:57)

Haeroe: Oli ilmeisesti joku klassikko vuosikymmenten takaa. Siitä huolimatta en ymmärrä, miksi tuohon olisi pitänyt soittaa jollain tietyllä tavalla. Harmoniaa toki pitää kunnioittaa, jos ei halua kuulostaa Slayeriltä, mikä sekin tietysti olisi hyväksyttävää. Ymmärrän totta kai senkin mielipiteen, että pitää olla tyylille uskollinen ja kaikki muu on rienausta, mutta siltikin se päätös jää kuulijalle.

No joo, onhan se vaikeaa soittaa jotenkin muuten kun mitä sielu sanoo. Mulle tuli vaan sellanen fiilis että tuo tausta/biisi vaatii ns vanhakantaista soittotyyliä mikä ei ole oikeen hallussa tai ei lähe luonnostaan.

Nyt kun BP paljasti ko biisin tekijän niin tokihan tuon tunnen, mulla on ollut parikin Edgar Winterin levyä, toinen täysin erilaista, lähes poppia, toinen taisi olla "White trash" tms, nämä tuli kuunneltua joskus teini-ikäisenä, veljensä Johnnyn tuotantoa vielä vähän aiemmin, eli siitä on varmasti 50 vuotta ikäloppu 66v kun satun olemaan mutta täysin vailla kaipuuta menneeseen.

Mitä näistä, kova muusikkohan Edgar oli aikoinaan, miksei vieläkin, oma musamaku on vaan niin erilainen nykyään vs 50 vuotta sitten joten nuo jotkut 60-70 luvun jutut kuulostavat jotenkin kotikutoisilta, jopa hauskoilta soundeiltaankin mun korvaan.

Tän biisin muistan Edgarilta hyvin, oliko Halosen Kassu joka teki tuosta version joskus?
https://youtu.be/nPqvnS_Oxyk.
Ei tullut Edgarista popparia kuitenkaan vai oliko tuo joku vitsi tuo kansikuva, ehkä. Jännähän noita biiseja on välillä kuulla, hyvin palautuu muistiin mitä niissä tapahtuu.

https://youtu.be/yyaKf2L7G68. Aikamoista, hienoja harmonioita ja isoa tuotantoa, komiaa poppia.
sirdickyj
24.07.2023 16:34:20 (muokattu 24.07.2023 16:34:43)
WanhaWetäjä: No joo, onhan se vaikeaa soittaa jotenkin muuten kun mitä sielu sanoo. Mulle tuli vaan sellanen fiilis että tuo tausta/biisi vaatii ns vanhakantaista soittotyyliä mikä ei ole oikeen hallussa tai ei lähe luonnostaan.

Nyt kun BP paljasti ko biisin tekijän niin tokihan tuon tunnen, mulla on ollut parikin Edgar Winterin levyä, toinen täysin erilaista, lähes poppia, toinen taisi olla "White trash" tms, nämä tuli kuunneltua joskus teini-ikäisenä, veljensä Johnnyn tuotantoa vielä vähän aiemmin, eli siitä on varmasti 50 vuotta ikäloppu 66v kun satun olemaan mutta täysin vailla kaipuuta menneeseen.

Mitä näistä, kova muusikkohan Edgar oli aikoinaan, miksei vieläkin, oma musamaku on vaan niin erilainen nykyään vs 50 vuotta sitten joten nuo jotkut 60-70 luvun jutut kuulostavat jotenkin kotikutoisilta, jopa hauskoilta soundeiltaankin mun korvaan.

Tän biisin muistan Edgarilta hyvin, oliko Halosen Kassu joka teki tuosta version joskus?
https://youtu.be/nPqvnS_Oxyk.
Ei tullut Edgarista popparia kuitenkaan vai oliko tuo joku vitsi tuo kansikuva, ehkä. Jännähän noita biiseja on välillä kuulla, hyvin palautuu muistiin mitä niissä tapahtuu.

https://youtu.be/yyaKf2L7G68. Aikamoista, hienoja harmonioita ja isoa tuotantoa, komiaa poppia.

https://youtu.be/oxczvEaMvs0

Diamond Dave teki ainakin version. Ja helvetin hyvä tekikin. Osuu ja uppoaa.
WanhaWetäjä
24.07.2023 21:09:47 (muokattu 24.07.2023 21:16:53)

sirdickyj: https://youtu.be/oxczvEaMvs0

Diamond Dave teki ainakin version. Ja helvetin hyvä tekikin. Osuu ja uppoaa.

Joo, Kirka tuon teki suomeksi, "Lauantaiyö" mutta veikkaan että Halosen Kassulla oli osuutta asiaan koska hän oli Edgar Winter fani ja tais noihin aikoihin soittaa Kirkan bandissa.

EDIT Varsin jees toimii tuo DLR:n versio, arri on päivtetyillä soundeilla ja lisämausteilla aika lailla Edgarin version mukainen.
sirdickyj
24.07.2023 21:25:12
WanhaWetäjä: Joo, Kirka tuon teki suomeksi, "Lauantaiyö" mutta veikkaan että Halosen Kassulla oli osuutta asiaan koska hän oli Edgar Winter fani ja tais noihin aikoihin soittaa Kirkan bandissa.

EDIT Varsin jees toimii tuo DLR:n versio, arri on päivtetyillä soundeilla ja lisämausteilla aika lailla Edgarin version mukainen.

Diamondin versio taitaa olla vuodelta 1985
John Longs
27.07.2023 00:41:11
Huikea sävellys tuo Frankenstein, vaikkakin heavymiehelle enemmän tuttu coverina Overkillin Horrorscope levyltä. Täytyy ehkä ruveta tarkemmin seuraamaan roots- ja bluesskabojakin, vielä kun lomalla liikenisi hieman enemmän soittelu/äänittelyaikaa.

Lukaisin nuo sooloskaban säännötkin läpi muistin virkistykseksi, saapi huikkailla jos pistän selkeästi liian pitkiä osallistunis/äänestysaikoja. Nyt ne on aika hatusta vedetty. Tai jos jää taustoista valju maku, enhä mä tuota äänityspuolta kovin kaksisesti osaa.

Sooloskaboihin osallistuminen on kyllä tosi aaltoilevaa itsellä, olisi varmaan fiksumpaa tehdä säännöllisemmin, eikä kerran viiteen vuoteen osallistua muutama kuukausi jatkuvasti. Kivaa puuhaa, mutta mulla menee kyllä tosi paljon aikaa saada edes tuon verran järkeä noihin. Kiva lukea/huomata muiden vedoista, että helpommallakin voi luoda, niin sitä kohti sitten yritetään pyrkiä. Hyvä te!
WanhaWetäjä
27.07.2023 01:23:28 (muokattu 27.07.2023 01:24:10)

John Longs: Huikea sävellys tuo Frankenstein, vaikkakin heavymiehelle enemmän tuttu coverina Overkillin Horrorscope levyltä. Täytyy ehkä ruveta tarkemmin seuraamaan roots- ja bluesskabojakin, vielä kun lomalla liikenisi hieman enemmän soittelu/äänittelyaikaa.
https://www.aamulehti.fi/moro/art-2000009000307.html Joo, Winterin mutka löytyy Treelta mutta ei sillä ole mitään tekemistä näitten musisoivien albiinoiden kanssa. Sävellyksenä Frankestein ei mua puhuttele mitenkään, hauskaa 70-lukua kylläkin.

Lukaisin nuo sooloskaban säännötkin läpi muistin virkistykseksi, saapi huikkailla jos pistän selkeästi liian pitkiä osallistunis/äänestysaikoja. Nyt ne on aika hatusta vedetty. Tai jos jää taustoista valju maku, enhä mä tuota äänityspuolta kovin kaksisesti osaa.
Bassolinjonen kaa on vähän niinja näin, voisivat olla selkeempiä, liekö tuossa menossa olevassa sooloskabassa bassoa lainkaan?

Sooloskaboihin osallistuminen on kyllä tosi aaltoilevaa itsellä, olisi varmaan fiksumpaa tehdä säännöllisemmin, eikä kerran viiteen vuoteen osallistua muutama kuukausi jatkuvasti. Kivaa puuhaa, mutta mulla menee kyllä tosi paljon aikaa saada edes tuon verran järkeä noihin. Kiva lukea/huomata muiden vedoista, että helpommallakin voi luoda, niin sitä kohti sitten yritetään pyrkiä. Hyvä te!
Joo, yy kaa ja spontaanisti purkkiin ilman taustan esikuuntelua toimii joskus, toisinaan taas ei synnyt mitään vaikka miten yrittäisi. Fiilisjuttuja. Rootspuolella varma valinta on pentatoniikka ja vähän köppänen soundi, se on sillon tyylinmukaista.
John Longs
27.07.2023 13:25:11
WanhaWetäjä:
Bassolinjonen kaa on vähän niinja näin, voisivat olla selkeempiä, liekö tuossa menossa olevassa sooloskabassa bassoa lainkaan?

Jo vain on, mutta kuulokemiksauksessahan noi varmaan soi eri kamoilla aika erilailla, lieneekö siitä johtuen sitten jäänyt jalkoihin. Tuli vähän innostuttua muutenkin, on koskettimia, sähkikset, akkari, kahden euron rytmimunalla soitetut huojuvat perkkajutut... tosi kivaa tuollainen studion leikkiminenkin, on vaan tosiaan pieni epäilys siitä, et saako noita miksejä ollenkaan sinnepäin ilman studiomonareita.

Noh, eipä noita onneksi liiemmin tule voitettua, niin ei tarvi kärsiä muidenkaan liian usein. Reeniä toki noidenkin teko.
tjj2000
30.07.2023 22:15:06 (muokattu 30.07.2023 22:18:51)
Soundista ja soinnista. Ostin kun sopuhintaan Soundcraft Ui 16 tuli vastaan.
Tutustuttuani siihen, huomasin siinä olevan kaksi kanavaa kitara- ja bassomallinnukseen. Livetilanteessa sieltä saisi älämölöä kitarasta suoraan PA.
Nyt olen muutaman viikon soitellut tänne jutut sillä. Vehje äänittää USB Masters raidat. Linjasta sisään tausta. Lopputulos on siinä suoraan valmiina. Ei voi muokata jälkikäteen.

Se mistä olen yllättynyt on iso ilmavuus ja mallinnuksen laatu. Lopputulos on enemmän "musikaalinen" kun vaihtoehdot millä olen tähän asti soitellut.
Siksi soundini on muuttunut, itse olen sitä mieltä, että paremmaksi.

Keikoille sen hankin,saa soundit väännettyä tabletilla esim.
All I hear is Hellhounds...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)