Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 525 26 27 28 29267 268 269 270 271
BigPapa
30.01.2011 13:52:58 (muokattu 30.01.2011 13:53:34)

-----------------------------
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Illu
30.01.2011 15:27:28
BigPapa: Sammoo vikkoo teäläkkii...

No just juu, savolaismafia on vallannut rootspalstankin. Ei tarvi kenenkään enää ihmetellä, miksi täällä meininki on niin perseestä. Eh, nimittäin, voi rähmä. Pitäisi perustaa rootspalsta savolaisille erikseen ja skabat kanssa, saisi normaalit ihmiset rauhassa keskustella ja skabailla.
krk
30.01.2011 21:09:22

Kuha: Oikea vahvari tais olla.

Joo kyllä se, mutta suljettu pikkukaappi eli ei ns. aito mikitys.
"Son, can you play me a memory? I'm not really sure how it goes, But it's sad and it's sweet and I knew it complete, When I wore a younger man's clothes" - Billy Joel
Illu
31.01.2011 10:00:33 (muokattu 31.01.2011 10:01:10)
Illu: Perusmättöä muhkeilla saundeilla ála sukkaberry.

Joskus on ihan hyvä palata perusasioiden äärelle. Onnea Kuhalle ja kiitos kaikille ilahduttavan positiivisesta palutteesta ja pisteestä.
Vieräleuoille pahoittelut asiattomista savolais-kommenteista, huonoa huumorinviäntöä.
Kuha
31.01.2011 10:55:17

Jos joltain löytyy sopivaa taustaa, niin sopii polkaista skaba käyntiin - oma taustavarasto on tyhjä.
WanhaWetäjä
31.01.2011 11:33:48

Kuha: Jos joltain löytyy sopivaa taustaa, niin sopii polkaista skaba käyntiin - oma taustavarasto on tyhjä.

Joo, vaikee noita on löytää, edellisen skaban tiimoilta tutkailin netista tuntitolkulla kymmeniä noita "free blues jam tracks" ja "backing tracks"-osastoja, tuntu siltä että kaikki hyvät on jo käytetty, äänen puolesta todella heikkotasosia midihässäköitä löyty kyllä, vastaan tuli myös yks saitti jossa oli aivan hemmetin hyvän kuulosia taustoja, monelta alueelta, eikä ihme, se olikin joku selkeesti hämärä saitti, mä en näistä vertaisverkoista etc tiedä mutta jotain filejaoista siinä puhuttiin...

Mä en uskalla enkä muutenkaan periaatteesta noihin lähe vaikka itellä onkin Mac, joten ei huolta siinä mielessä, PC-puolellahan pitää olla tarkka noitten hämärien saittien kaa vaikka virusohjelmat oiskin ajan tasalla. Muistan mennä vuosilta ja PC-ajoilta yhen tapauksen, avasin m.netista yhen linkin jollekkin kitarasaitille ja oitis oli troijalainen koneella, vaikka virustorjunta olikin kunnossa.

Tuli mieleen sellanenkin että eiks noita taustoja vois alkaa kierrättää sieltä wanhemmasta päästä, sooloskaboissakin on ollu selkeesti tänne sopivia taustoja, jos niistä löytyis ?
vox10
31.01.2011 12:59:30
WanhaWetäjä: Joo, vaikee noita on löytää, edellisen skaban tiimoilta tutkailin netista tuntitolkulla kymmeniä noita "free blues jam tracks" ja "backing tracks"-osastoja, tuntu siltä että kaikki hyvät on jo käytetty, äänen puolesta todella heikkotasosia midihässäköitä löyty kyllä, vastaan tuli myös yks saitti jossa oli aivan hemmetin hyvän kuulosia taustoja, monelta alueelta, eikä ihme, se olikin joku selkeesti hämärä saitti, mä en näistä vertaisverkoista etc tiedä mutta jotain filejaoista siinä puhuttiin...

Mä en uskalla enkä muutenkaan periaatteesta noihin lähe vaikka itellä onkin Mac, joten ei huolta siinä mielessä, PC-puolellahan pitää olla tarkka noitten hämärien saittien kaa vaikka virusohjelmat oiskin ajan tasalla. Muistan mennä vuosilta ja PC-ajoilta yhen tapauksen, avasin m.netista yhen linkin jollekkin kitarasaitille ja oitis oli troijalainen koneella, vaikka virustorjunta olikin kunnossa.

Tuli mieleen sellanenkin että eiks noita taustoja vois alkaa kierrättää sieltä wanhemmasta päästä, sooloskaboissakin on ollu selkeesti tänne sopivia taustoja, jos niistä löytyis ?

Siinä on vaan sellanen pelko et jos edes haiskahtaakin jossain kohtia muulle kuin 3 soinnu bluesille niin EI EI ja EI.
BigPapa
31.01.2011 13:15:48 (muokattu 31.01.2011 13:19:23)

vox10: Siinä on vaan sellanen pelko et jos edes haiskahtaakin jossain kohtia muulle kuin 3 soinnu bluesille niin EI EI ja EI.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=55&t=197892

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=197712

Ja kyllä roots on muutakin kuin bluesia.

mm. Blues, blues-rock, southern rock, country, country rock, bluegrass, gospel, cajun, zydeco.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
sickboy
31.01.2011 15:40:00

Lykkäsin sinne tollasen bluesboogien, en musita tollasta tällä kuulleeni. Varmaahan on tietty, että toi on ollut jo vähintään kerran. Vaihetaan jos ei kelpaa.
WanhaWetäjä
31.01.2011 18:28:27

sickboy: Lykkäsin sinne tollasen bluesboogien, en musita tollasta tällä kuulleeni. Varmaahan on tietty, että toi on ollut jo vähintään kerran. Vaihetaan jos ei kelpaa.

Joo, toi on ollu joulukuussa 2008, roots-skaba 57, löysin omista taustavarastoista...ei mua haittaa, ei noita parin vuoden takasia vetoja kukaan muista.
sickboy
31.01.2011 18:51:51 (muokattu 31.01.2011 18:52:28)

No tollahan me sitten mennään. Toi on teknisesti melko haastava tempo, mutta elämässä pitää olla haastetta. Toi tausta on aika yks'yhteen Robben Fordin opuksesta Blues For Guitar löytyvän avaussoolotaustan kanssa, kunnon kasari-herrasmiesbluesia.
sickboy
31.01.2011 22:49:14

Voisko joku uhrautua vetämään skaban läpi, vaikka mä ton uuden taustan lykkäsinkin. Mulla on vähän nihkeästi aikaa ja kun äänestys pitäis pistää käyntiin, niin olen keikalla.
akuankkakomppi
01.02.2011 08:36:22
Mä voin hoitaa äänestyksen ja pistelaskennan.
sum ergo cogito
sickboy
04.02.2011 19:31:39

Mä nyt sekoilin rankasti, huomennahan mulla se keikka onkin. Laita sä akuankkakomppi nyt kuitenkin toi äänestys käyntiin jne...

Lisäilen tohon osallistujat-listaan noi linkit kuitenkin illan mittaan. Huomaathan, että se yksi pidempi linkki ei tule oikein, jos sen kopioi suoraan tosta listasta...ainakaan mun koneella.
akuankkakomppi
04.02.2011 21:23:34
sickboy: Mä nyt sekoilin rankasti, huomennahan mulla se keikka onkin. Laita sä akuankkakomppi nyt kuitenkin toi äänestys käyntiin jne...

Äänestys on nyt käynnissä.
sum ergo cogito
BigPapa
05.02.2011 10:32:39

sickboy: BigPapa: Tätä mä en nyt kyllä tajua millään. Toi melodia ei kyllä mitenkään päin kohtaa taustan kanssa. Joko mä missaan nyt jotain tosi nerokasta, tai sitten BigPapa ampuu tällä kertaa rankasti ohi.

Ei ollu huti ja hyvinhän sä tajusit kun tota sun tekstiä lukee, siellähän se on sanottu.
sickboy
05.02.2011 10:39:46

BigPapa: Ei ollu huti ja hyvinhän sä tajusit kun tota sun tekstiä lukee, siellähän se on sanottu.

Ok? Eli tarkoitus oli soittaa jotain, joka ei ole tekemisissä taustan kanssa juuri mitenkään? Onhan se tietty lähestymistapa muiden joukossa tuokin.
vox10
05.02.2011 10:41:47
BigPapa: Ei ollu huti ja hyvinhän sä tajusit kun tota sun tekstiä lukee, siellähän se on sanottu.

Niin se kato menee... vaikkei muut tajuu niin PB tulee kertoo et kyllä sä tajusit!
BigPapa
05.02.2011 10:42:11 (muokattu 05.02.2011 10:45:01)

sickboy: Ok? Eli tarkoitus oli soittaa jotain, joka ei ole tekemisissä taustan kanssa juuri mitenkään? Onhan se tietty lähestymistapa muiden joukossa tuokin.

Kyllä juu, ja sitähän tapahtuu muutenkin tässä skabassa jonkin verran. Melodiasta en tiedä mutta harmonian konteksti kyllä istuu ihan hyvin vaikka tarina meneekin kierron yli hiukan. Kokeellisuus ja rajojen rikkominen on päivän sana, eikös se niin ole. Itse en soittanut melodiaa vaan sooloa. Mikäli joku kuulee siinä melodian niin sehän on vain hienoa.
BigPapa
05.02.2011 10:46:57 (muokattu 05.02.2011 10:47:07)

vox10: Niin se kato menee... vaikkei muut tajuu niin PB tulee kertoo et kyllä sä tajusit!

Tätä kun taas lukee niin huomaa ettei ole tajuttu yhtään mitään mistään milloinkaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)