Aihe: Keskustelua roots-skabasta
1 2 3 4 523 24 25 26 27101 102 103 104 105
stratomaster
01.01.2008 18:02:34

Samoja linjoja mennään täälläkin, mutta yhdellä kitaralla. Ei kai se ole kiellettyä ;)

Se on kyllä hiukan epäilyttävää, mutta olkoon nyt tämän kerran...
Forest
01.01.2008 18:11:12
Se on kyllä hiukan epäilyttävää, mutta olkoon nyt tämän kerran...

Hyvä juttu! Lupaan joskus vielä kokeilla kahta kitaraa...ja ehkä jopa slaidia...
"If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel
blaekie
04.01.2008 21:11:20

manetti : http://www.manetti.info/roots8.mp3

hurjaa meininkiä ja mikä saundi 8) , paljon muillakin hyviä vetoja
Nii onkii ...
blues guitar
05.01.2008 10:10:46 (muokattu 05.01.2008 10:11:32)

Papa. Ei toimi tossa Roots-skapan äänestysosiossa noi kaikki linkit, ja Blaekien linkki puuttuu kokonaan. No löytyyhän noi tuolta osallistumis osiosta.
....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan.........
blaekie
05.01.2008 13:42:41

rheinone kirjoitti: Blaekie: Makee saundi vasemmanpuolisessa kitarassa. Vibra hallussa! Tässä on fiilistä. Yksi kitara olisi mun mielestä ollut riittävästi tähän kehykseen

hehee, ei siinä ole kuin 1 kitararaita :-) , tuli vain valittua näköjään sellainen studio reverb, joka panoroi tolleen ovelasti , ilmeisesti taajuuksien tms mukaan.
Nii onkii ...
rheinone
05.01.2008 13:58:14
hehee, ei siinä ole kuin 1 kitararaita :-) , tuli vain valittua näköjään sellainen studio reverb, joka panoroi tolleen ovelasti , ilmeisesti taajuuksien tms mukaan.

Oho, enpä keksiny epäillä moista jekkua.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
Illu
05.01.2008 21:52:43
...kuulosti vaan standard tuningilta...

Kyl se avoimesa E:ssä oli, mutta soittajan taidot asettavat tiettyjä rajoituksia...
Funkyshiva
05.01.2008 23:13:09
Hyvä juttu! Lupaan joskus vielä kokeilla kahta kitaraa...ja ehkä jopa slaidia...

Ehkä jopa kahta slaidia?...Saapi mainioita pedal-steel soundeja. ;D

Kyl se avoimesa E:ssä oli, mutta soittajan taidot asettavat tiettyjä rajoituksia...

Ehkä tärkein taito slidessä on,imho,muiden kuin soitettavien kielien demppaus,hyvä veto se oli ja ihan pikkuasioista tillitän. =)
Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more"
Forest
05.01.2008 23:49:52
Ehkä jopa kahta slaidia?...Saapi mainioita pedal-steel soundeja. ;D

Ehkäpä..ehkäpä. Tää roots-skaba on just sopiva paikka kaikille kokeiluille. Viuluakin olis kiva joskus kokeilla täällä....en oo kyllä koskaan soittanut, mutta jos saan vaikka lainaksi jostain niin aion kyllä ilahduttaa kaikkia kuulijoita "upealla" soitollani...
"If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel
Kuha
05.01.2008 23:56:08

Hiukka pahvinen saundi.. menee vähän middlehonotuksen puolelle.
Mä oon aina ollut huono säätelemään tsoundia, mutta yritän jatkossa parantaa.
blues guitar
06.01.2008 08:22:52

...vaikka kitarasaundi ei oikeen vakuuttanut, sen verran ohuenpuoleinen halpisfuzzsaundi.......

.......mutta saundi ei oikein vakuuttanut.....

Sorry. Totta törisette. Oli ihan mun omaa laiskuuttani, kun en viitsinyt vahvaria viritellä tohon vetoon, vaan soitin suoraan tietsikkaan ja soundin otin Amplitupe ohjelmasta mallinnuksena :-(
Täytyy varmaan jatkossa satsata enempi noihin soundeihin. :-)
Manetti
06.01.2008 12:48:10
Mä oon aina ollut huono säätelemään tsoundia, mutta yritän jatkossa parantaa.

Höpö Höpö.....................8)
Manetti
06.01.2008 14:18:57
Ei jumaleissön.. täähän kun Status Quo ! Nyt lykkäs rheinone pahan.. biisin nimeä en muista, ei kai kuitenkaan Caroline.

Kyl kyl, juuri se:
http://www.youtube.com/watch?v=S_p-0D8x51Y&feature=related
Forest
06.01.2008 15:26:01
Forest: Hyvin toimii. Luulin sun olevan enemmän akustismiehiä mutta hyvinhän tuo tuntuu kulkevan sähkölläkin.

Joo, kylhän akustinen on edelleen mun ykkösjuttu, mutta viime aikoina on sähkiksen soittokin ruvennut taas maistumaan ihan uudella tavalla. Oppimistahan näissä molemmissa riittää, soittipa sitten sormilla tai plekulla.
Manetti
06.01.2008 15:34:51
Joo, kylhän akustinen on edelleen mun ykkösjuttu, mutta viime aikoina on sähkiksen soittokin ruvennut taas maistumaan ihan uudella tavalla. Oppimistahan näissä molemmissa riittää, soittipa sitten sormilla tai plekulla.

No mie soitan vain sormilla tai kynsillä olipa kyseessä akustinen tai sähkis. Kokeilin yks päivä soittaa jotain plektran kanssa ja totesin että ei tuu enää mithää siitä touhusta.
blues guitar
06.01.2008 16:50:57

No mie soitan vain sormilla tai kynsillä olipa kyseessä akustinen tai sähkis. Kokeilin yks päivä soittaa jotain plektran kanssa ja totesin että ei tuu enää mithää siitä touhusta.

Kyllä Bluesin soitossa parhaat soundit lähteekin kynsillä soittamalla. Yksi suomen kovimmista blues kitaristeista, Seppo Valjakka http://www.myspace.com/seppovaljakka opasti mua kerran ja neuvoi soittamaan sormilla ja kynsillä. Sanoi ettei Bluesia kuulu plekulla soittaa.
Johnnycaster
06.01.2008 17:02:30
Taimiin lisää tarkkuutta.

Toi on kyllä totta, siihen pitäis kiinnittää huomioita enempi. Mutta sen verran pitää puolustautua kun leikkaan aina käsillä ton latenssiviiveen pois että "varmaan tosta ton verran pois, nyt kuulostaa suht oikeelta" niin kaikki mun hienot fraseeraukset (=epätarkkuudet :) ei löydä paikkaansa ihan samalla tavalla ku livetilanteessa. Mutta totta kyllä että rytmihommissa ois parantamista, en oo mikään kellontarkka komppaaja vaikka pändissä enempi kompattua tuleekin.
Forest
06.01.2008 17:32:17
Kyllä Bluesin soitossa parhaat soundit lähteekin kynsillä soittamalla. Yksi suomen kovimmista blues kitaristeista, Seppo Valjakka http://www.myspace.com/seppovaljakka opasti mua kerran ja neuvoi soittamaan sormilla ja kynsillä. Sanoi ettei Bluesia kuulu plekulla soittaa.

Kyllä totta puhut. Oon alunperin tottunut plektraan ja sormisoitto on mulle sen verran uus juttu että takkuilua on vielä etenkin vähän nopeammassa soitossa, mutta yritän sähköpuolellekin pikkuhiljaa "ajaa sisään" tota sormisoittoa. Sillä saa kyllä paremmat soundit ja hyviä kuvioita.

Nii, mullahan on akkarilla fingerstylesoitossa peukkupleku ihan erottamaton kaveri ja stratolla se ei kyllä onnistu, kopisee vaan runkoon. Puhdas sooloilu sormilla tuntuu taas mulle vaikeammalta kun tavallisella plekulla...vielä...mutta opetellahan pikkuhiljaa...
stratomaster
06.01.2008 17:44:52

Mä en saa itkemälläkään kuunneltua tota BigPapan vetoa. Oon yrittänyt vaikka kuinka monesti, ja käynyt myös Mikserissä, ja koettanut kuunnella sen siellä. Ei vaan onnistu. Ei oo koskaan ennen ollut tällaista ongelmaa. Kaikki muut tuntuu toimivan. Kuinkas teillä muilla, saatteko auki ton BigPapan vedon?
Johnnycaster
06.01.2008 17:50:34
Sama homma, ei aukee mullakaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)