Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol IV
1 2 3 4 522 23 24 25 26121 122 123 124 125
MaQ
18.12.2009 18:42:16
Juu, olin jo nuorena kuuluisa siitä että reenikämpällä alko tuolit kaatuilla ku
soitto ei toiminu.

En mä täydellisyyteen pyri ku se on huono tavoite. Mutta ku olis näkemys miltä sen
oman soiton haluais kuulostavan niin silti vaan tuntuu ettei siihen saa otetta ja sitä tunnetta mitä haluais.

Toisaalta tämä blues on vähän kinkkinen musalaji mulle ku vasta lähiaikoina alkanut asiaan paneutua. Helppoa mutta silti vaikeaa.

Kiva on soitella ja fiilistellä mutta joku roti se on oltava mitä alkaa postailemaan julki... :)
Urmas Potkuri
18.12.2009 19:32:45

blues guitar: Vielä pitäs ensiviikolla kolmena päivänä duunissa käydä : (
Sitten ei enää tänävuonna : )

Joko on joululahja itselle hankittu?

Itselläni lasissa Ardbeggia : )

Olen hankkinut lahjan mielestäni ihan mukavalle miehelle (Itselleni).
Suosituksesi mukaista, eli samaa kuin lasissasi.
Nyt pitäisi vai malttaa....
Yritän olla elossa, en pelkästään hengissä.
krk
18.12.2009 20:59:48

Sori tuli veto kiireessä vähän pintaan / rumille säröille, mutta ei ehdi/jaksa enää korjailla.

Kiitos muuten kovasti viime kiekan kommenteista. Yritin nyt paksuntaa vähän sitä soundia ja käydä edes hetkittäin ulkona tutulta turvallisuusalueeltani, kun sitä toivottiin. Ei päässyt kuitenkaan kovin turvattomaksi ryöstäytymään :-)
BigPapa
18.12.2009 21:04:38

Ja sitten äänestämään.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Urmas Potkuri
18.12.2009 21:57:47

vaikea sanoa soiko parissa kohtaa ylimääräinen kieli. vähän kulmikkuutta on, mutta eikös tämä ollut se kaveri joka aloitti nyt kitaransoiton uudestaan?
Tässä kitarassa ei oo kuin kuusi kieltä. Eli ei voi soida ylimääräinen kieli. :D
Joo, aloitan soittamisen aina uudelleen kun viitsin ottaa kitaran telineestä. Tosiaan tuossa oli taas useamman kuukauden tauko ja nyt tulee "soitetuksi" näihin taustoihin pelkästään. Sekin menee valitettavasti tyyliin että vedetään kerran tai kaks ja siinä on . Kiits paljon asiallisesta arviosta. :)
BigPapa
18.12.2009 22:08:13

Leksalle tiedoksi, että nämäkin ovat mukana:Latuska90, Bluesmies, Juzpe, TAR, BigPapa.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
krk
18.12.2009 22:14:01

BigPapa: Leksalle tiedoksi, että nämäkin ovat mukana:Latuska90, Bluesmies, Juzpe, TAR, BigPapa.

...ja Maihinnousu tuntuu ainakin tällä hetkellä tökkivän kokonaan, ei vain krk:n vedon osalta.
velsa
19.12.2009 12:25:38

tahtah: Negatiivinen ja kriittinen kommentointi on eri juttuja. Jos itse istuu norsunluutornissa, on sieltä hyvä heitellä mitä vaan. Taitolaji on antaa kriittistä palautetta. Siihen sisältyy aina myös kannustava ote, jotta kommentin saaja voi lähteä omaa soittoa hiomaan. Ylimielisiä loanheittäjiä kyllä maailmasta löytyy, siinä ei taitoa tarvita.

niin,tässä hyvä esimerkki.....tähänhän se aina menee!!!
Kauas on pitkä matka........
BigPapa
19.12.2009 12:31:22

velsa: niin,tässä hyvä esimerkki.....tähänhän se aina menee!!!

Jäbät hei, annetaaks olla.....
Tuomo_
19.12.2009 15:48:07
Jäbät hei, annetaaks olla.....

Joo, nehän oli jo viikon vanhoja juttuja.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
Korggari
19.12.2009 20:13:05 (muokattu 19.12.2009 20:13:31)

Onpas taas kerran monta tosi hyvää bluesvetoa skabassa ! Itte en saanu millään konstilla soittointoa ja fiilistä päälle niin oli pakko jättää väliin,, ei aina irtoo tuo bluusikaan :(
Korggari
19.12.2009 20:39:44 (muokattu 19.12.2009 20:52:57)

velsa: niin,tässä hyvä esimerkki.....tähänhän se aina menee!!!

Pakko kyllä sanoa että tässä asiassa olen tasan tarkkaan ja millilleen samaa mieltä kuin velsakin siitä, että jengi täällä vetää herneitä nenuun aina jos se kritiikki on pikkasenkin negatiivista- eli useimmat täällä tuntuu ajattelevan silleen että se hyvä kritiikki on pelkästään semmosta myönteistä kritiikkiä ja kaikki pikkasenkin negatiivinen kritiikki on sitä asiantuntemattomien vittuilua- eli hyvin harva kyllä kykenee ottamaan sitä kritiikkiä vastaan - mun mielestä negatiivinenkin kritiikki voi kuitenkin olla hyvinkin asiallista ja rakentavaa

Tämän takia itekki olen päättäny että näissä arvosteluissa aina pyrin varomaan ja välttämään sanomasta mitään hippusenkaan negatiivista kenenkään soitosta- koska tiedän jo etukäteen ettei kenenkään nahka kestä sitte kuulla niitä raakoja " totuuksia" omasta soitostaan- ja pistin ton sanan totuuksia sitaatteihin sen takia- koska loppujen lopuksi aina näissä kritiikeissä on sittenkin kysymys jonkun mielipiteestä- ja joku toinen voi olla ihan päinvastaista mieltä - mutta siltikkin nää kritiikin kohteet joka ikinen kerta unohtaa sen tosiasian että tässä on kysymys vain jonkun yksittäisen henkilön "mielipiteestä"- eli se kritiikki,kommentti yms on aina vain jonkun yksittäisen henkilön sen hetkinen mielipide mutta ei ikinä eikä koskaan totuus sen kritiikin kohteen soitosta !
BigPapa
19.12.2009 21:00:23 (muokattu 19.12.2009 21:00:28)

No niin tsekkaamaan sooloskabaa nyt kipin kapin. Voisi sopia rootsimmallekin väelle.
Zeeboo
19.12.2009 21:00:28
Korggari: ... jonkun yksittäisen henkilön sen hetkinen mielipide mutta ei ikinä eikä koskaan totuus sen kritiikin kohteen soitosta !

...ja kritiikki/ mielipide koskee aina sen kertaista vetoa, ei henkilöä, ei mieltymyksiä. maailmankatsomusta, paidan väriä, yms:iä. "Soittokokemus"-ketjun perusteella puberteetin pitäisi suurimmalla osalla olla 70-80 -luvun muistoja...
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
Korggari
19.12.2009 21:06:31 (muokattu 19.12.2009 21:08:28)

Zeeboo: ...ja kritiikki/ mielipide koskee aina sen kertaista vetoa, ei henkilöä, ei mieltymyksiä. maailmankatsomusta, paidan väriä, yms:iä. "Soittokokemus"-ketjun perusteella puberteetin pitäisi suurimmalla osalla olla 70-80 -luvun muistoja...

Mä toivosin että jengi jaksas pitää mielessä sen että se negatiivinenkin kritiikki on vaan jonkun sen hetkinen mielipide mutta ei ikinä koko totuus kenenkään soitosta ! Ja mielipiteitähän saa olla - mutta aina pitää itte tietää oma paikkansa ja oma arvonsa ja pitää silti arvostaa sitä omaa soittoa vaika tulis mitä paskaa niskaan - koska ne jutut on sittenkin vain jonkun sen hetkisiä mielipiteitä mutta ei koko totuus ! Mutta täällä vain ihan liian usein otetaan kaikki kritiikki ihan liian henkilökohtaisena ja kaikki nega ymmärretään vittuiluksi vaikka ei ole niin tarkoitettu !
Tuomo_
19.12.2009 22:54:22
Taitaa olla Maihinnousu taas kuralla, kun ei saa biisejä auki ja pitäisi kuunnella...
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
MaQ
19.12.2009 23:16:59
Ei kait näitä skaboja sen takia soitella että sua kehutaan koko ajan?

Jos ei kestä arvostelua vedostaan jonka on julki postannu niin kannattaa katella
peiliin ja miettiä että miksi osallistuin

Musa, tyyli makuja on yhtä monta kuin on kuulijaa. Vehkeet joilla kuunnellaan saattaa saundata ihan eriltä kuin siellä soitajan kotona jne... syitä on monia sen lisäksi ettei se soitto nyt miellyttänyt.

Parasta näissä skaboissa on se että kun kuulee että soittaja osaa ottaa palautetta. Kehittyy ja jonkin ajan päästä vetää jo paljon paremmin. Se on hienoa ja käsittääkseni aika monen tavoite tässä musaharrastuksessa.

Mulla on aina ollut jotenkin käsitys että soittajat on samaa perhettä. Jonkin verran on pitänyt korjata mielikuvia ku näitä keskusteluja on lueskellut. Noh, eihän meillä sillon ennen ollut tätä nettiä :)
Urmas Potkuri
20.12.2009 00:13:33

Mulla on aina ollut jotenkin käsitys että soittajat on samaa perhettä. Jonkin verran on pitänyt korjata mielikuvia ku näitä keskusteluja on lueskellut. Noh, eihän meillä sillon ennen ollut tätä nettiä :)

Kyllä, soittajat ovat samaa perhettä. Ehdottomasti. :D
Tuntuu oikein kotoisalta välistä ja en ole vielä maininnut Hanna-tädistä tai Jussi-enosta mitään. Mummo-vainaa oli kova jätkä. Todella.
padaa@dadaa!
20.12.2009 17:46:35

MaQ: Ei kait näitä skaboja sen takia soitella että sua kehutaan koko ajan?

Jos ei kestä arvostelua vedostaan jonka on julki postannu niin kannattaa katella
peiliin ja miettiä että miksi osallistuin

Itse ainakin olen osallistunut skaboihin ihan puhtaasti sen vuoksi, että saisin rakentavaa palautetta siitä mitä kannattaisi tehdä toisin. Monesti tällaista on saanutkin, esim. toivottu pitempiä ääniä (voisin väittää että ne lyhyet pomppivat äänet on jotenkin yhteydessä siihen että tykkään trumpetistien fraseerauksesta), mutta taas joku fuzzface -vinetys ei ole kovin rakentavaa. Paitsi tietenkin jos on vaikkapa joku vinkki mitkä on parhaat asetukset yksikelaisille.
BigPapa
20.12.2009 19:38:07

Mulla on aina ollut jotenkin käsitys että soittajat on samaa perhettä. Jonkin verran on pitänyt korjata mielikuvia ku näitä keskusteluja on lueskellut.

Niin, kyllä kai sitä perheissäkin välillä kuohahtaa....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)