Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol IV
1 2 3 4 521 22 23 24 25121 122 123 124 125
blues guitar
17.12.2009 19:35:23

BigPapa: Ne on parhautta....

...niin ja sitten mm. John Mayall Bluesbreakers with Eric Clapton myös löytyy : ) Tosin Stereona. Olispa se mono versio.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Illu
17.12.2009 19:42:01
velsa: Minä esim. lopetin kommentoinnin ihan tietoisesti sen takia että vaikka täällä monet väittävät olevansa kommenttien takia mukana niin ne muutamat kerrat jolloin kommentoin kaikki soolot niin herneitä meni nenään aika monella ukolla......

Jotenka loppukaneettina vois sanoa että, mikäli sen soolonsa on tänne tyrkännyt eikä pisteitä heru....... syy tuskin on kommentoijassa!!!!!8D

Kerran yritin soittaa Järvis-tyylisen soolon ja onnistuin siinä niinkin hyvin, että Velsa totesi sen kuulostavan känniseltä Latuskalta... :D Oli aika harvinaisen hauska ja oikeaan osunut kommentti, itseäni ainakin nauratti jälkeenpäin hyvinkin taajaan.
Oikias viashan miä siin olin ja niin se sano se tivolmieskin.
blues guitar
17.12.2009 19:47:32

Illu: Kerran yritin soittaa Järvis-tyylisen soolon ja onnistuin siinä niinkin hyvin, että Velsa totesi sen kuulostavan känniseltä Latuskalta... :D Oli aika harvinaisen hauska ja oikeaan osunut kommentti, itseäni ainakin nauratti jälkeenpäin hyvinkin taajaan.

Koitappas joskus selvinpäin :)
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
BigPapa
17.12.2009 20:25:57

blues guitar: ...niin ja sitten mm. John Mayall Bluesbreakers with Eric Clapton myös löytyy : ) Tosin Stereona. Olispa se mono versio.

Mullon monona ja stereona, mut ne on CD:nä. Vieläpä samalla CD:llä.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
latuska90
17.12.2009 20:35:16

BigPapa: Mullon monona ja stereona, mut ne on CD:nä. Vieläpä samalla CD:llä.

Juuri näin mullakin. Ja sit tää Claptonin "From the Cradle" vuodelta 1994 on kyllä mahtipaketti bluesia Plänktönin tyyliin. Yeah! :D
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
blues guitar
17.12.2009 20:38:25

BigPapa: Mullon monona ja stereona, mut ne on CD:nä. Vieläpä samalla CD:llä.

Mutta vinyylinä se mono LP olis keräilyharvinaisuus.
BigPapa
17.12.2009 20:45:57

blues guitar: Mutta vinyylinä se mono LP olis keräilyharvinaisuus.

Mie lähinnä kuunneltavaks noit levylöi.....8)
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
blues guitar
17.12.2009 20:50:58

BigPapa: Mie lähinnä kuunneltavaks noit levylöi.....8)

Ei ole mulla toimivaa "vinyylinraapijaakaan" enää joten en kuuntele noita vinyyleitäni. Kuunneltava musa on CD tai mp3 muodossa.
BigPapa
17.12.2009 20:53:29 (muokattu 17.12.2009 20:56:22)

blues guitar: Ei ole mulla toimivaa "vinyylinraapijaakaan" enää joten en kuuntele noita vinyyleitäni. Kuunneltava musa on CD tai mp3 muodossa.

No mulla on sellaanen kunnon Telefunkkeni viä vinyyleillekin, S 800 Hifi, raskaalla levylautasella.

Tollanen:

http://www.vintage-audio.com.ua/pic … item_pict_big_telefunken_s800_b.jpg
blues guitar
17.12.2009 21:27:56 (muokattu 17.12.2009 21:29:26)

BigPapa: No mulla on sellaanen kunnon Telefunkkeni viä vinyyleillekin, S 800 Hifi, raskaalla levylautasella.

Tollanen:

http://www.vintage-audio.com.ua/pic … item_pict_big_telefunken_s800_b.jpg

Tällanen on mulla. Ortofon Concorde äänirasialla. Mutta siitä on vetohihna haprastunna.
http://www.stereomanuals.com/vintagetechnics/images/slb3catalog.jpg
blaekie
17.12.2009 21:43:30 (muokattu 17.12.2009 23:11:54)

------------------------------
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
BigPapa
17.12.2009 22:09:48 (muokattu 17.12.2009 22:48:45)

blaekie: Jaa, jätkät rupes esitteleen vinyylisoittimiaan täällä :)
Tollanen löytyy multa, Ortofonin OM-2 rasialla,
http://www.audiokarma.org/gallery/s … hp?photo=2427&size=big&cat=

Huoltoa vaatis toikin.

Tällä on kans jotenkin mukavempi kuunnella bluessia verrattuna CD:hen ja ämpyröihin, taitaa olla jotain mojoa siinä kun kelat pyörii.

http://www.hifiengine.com/manuals/akai/gx-630.shtml

No helevata mie nauhoja tälläsellä pyörittelen:

http://www.hifi-wiki.de/images/e/e6/FisherCR123.jpg

on kyllä tälläinenkin tarpeen vaatiessa:

http://audio-heritage.jp/TEAC-ESOTERIC/player/x-1000m.JPG
blaekie
17.12.2009 23:02:48 (muokattu 17.12.2009 23:12:33)

-------------------------

Juu siirretty vapaa osastolle :)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
MaQ
18.12.2009 16:33:26
Piti poistaa tuo oma räpellys. Tuollanen hidas blues paljastaa vaan sen tosiasian
ettei musta kertakaikkiaan ole bluussin soittajaksi.

Levotonta räpellystä

Se on totuus, pakko uskoa :)
BigPapa
18.12.2009 17:01:08 (muokattu 18.12.2009 17:01:14)

MaQ: Piti poistaa tuo oma räpellys. Tuollanen hidas blues paljastaa vaan sen tosiasian

Levotonta räpellystä

Munsts se oli aiwan hywä.
MaQ
18.12.2009 17:31:15
BigPapa: Munsts se oli aiwan hywä.

No ehkä siinä oli hyvätkin hetkensä? Jotenkin vaan kuvastaa tuota mun soiton tasoa
tänä päivänä. Tekniikasta ei ehkä niinkään jää kiinni mutta tatsi ja tunne puuttuu.

Epävarman ja kiireisen kuuloista ku ei malta rauhottua vaan rytmi hukassa ja bendit soi päin vittua...

Sry avautuminen mutta kyrsii :)
blues guitar
18.12.2009 17:43:50

MaQ: Piti poistaa tuo oma räpellys. Tuollanen hidas blues paljastaa vaan sen tosiasian

Levotonta räpellystä

Turhan korkealla sulla itsekriittisyys. Hyvä veto oli. Jos mäkin olisin noin itsekriittinen en voisi osallistua koskaan : (
padaa@dadaa!
18.12.2009 18:15:09

Jää nyt Leon veto tulematta, kun äänitysvehkeet on eri paikkakunnalla.
Urmas Potkuri
18.12.2009 18:27:31

MaQ: No ehkä siinä oli hyvätkin hetkensä? Jotenkin vaan kuvastaa tuota mun soiton tasoa
tänä päivänä. Tekniikasta ei ehkä niinkään jää kiinni mutta tatsi ja tunne puuttuu.

Epävarman ja kiireisen kuuloista ku ei malta rauhottua vaan rytmi hukassa ja bendit soi päin vittua...

Sry avautuminen mutta kyrsii :)

Minä tuon kuuntelin heti tuoreeltaan, ja ihan rehellisesti en nyt ymmärrä. Mistä sää nyt oikein puhut? Siinä mitään vikaa ollut.

Vaan enhän minä ymmärrä helvetinmoista täydellisyyteen pyrkimistä muutenkaan.
Soitti tai kirjoitti tai maalisi tai ylipäätään tekipä mitä hyvänsä, niin se on sen hetken juttu ja arvokas ihan itsessään. Tuplasti arvokas, jos sitä tehdessä oli vielä hauskaa.
Liiallinen itsekritiikki on luovan ajankulutuksen pahin vihollinen. ;)

Pahoillani avautumisestani minäkin, mutta kun ei kyrsi. Alkoi joululoma nyt. :)
Yritän olla elossa, en pelkästään hengissä.
blues guitar
18.12.2009 18:36:29

arkkikansleri: ... Alkoi joululoma nyt. :)

Vielä pitäs ensiviikolla kolmena päivänä duunissa käydä : (
Sitten ei enää tänävuonna : )

Joko on joululahja itselle hankittu?

Itselläni lasissa Ardbeggia : )
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)