WanhaWetäjä 04.04.2016 18:25:31 | |
---|
Sellasta huomioo tosta uudesta taustasta notta se hieman alaviereinen eli selkeesti alle 440 joka on kuitenkin se mitä yleisimmin käytetään, tuo on ehkä jopa 438 tai alle...saattaa olla myös tuo taustan skitta vähän itessään epiksessä myös ja onhan tossa joku efektikin joka tekee soundista vähän epävireisen olosen. Koitin 438 vireellä ja ei sekään oikeen toiminut.... Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Raicca 04.04.2016 18:45:43 | |
---|
WanhaWetäjä: Sellasta huomioo tosta uudesta taustasta notta se hieman alaviereinen eli selkeesti alle 440 joka on kuitenkin se mitä yleisimmin käytetään, tuo on ehkä jopa 438 tai alle...saattaa olla myös tuo taustan skitta vähän itessään epiksessä myös ja onhan tossa joku efektikin joka tekee soundista vähän epävireisen olosen. Koitin 438 vireellä ja ei sekään oikeen toiminut.... ok, vaihdetaan tausta, erikoista vaan, kun en ole itse soitellut vaan ihan ostettu tausta. |
BigPapa 04.04.2016 19:41:30 (muokattu 04.04.2016 19:42:37) | |
---|
Vähän kyllä korvaan ottaa joku tossa uudessakin. Snadi epis ehkä. Mut antaa olla. Katellaan taas joskus. |
WanhaWetäjä 04.04.2016 22:13:26 | |
---|
Raicca: ok, vaihdetaan tausta, erikoista vaan, kun en ole itse soitellut vaan ihan ostettu tausta. Ok...kumma homma, tuo uus on ihan jees kyllä. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
stratomaster 13.04.2016 09:06:29 | |
---|
Olisiko mitään järkeä mennä joskus yksi kierros kokonaan ilman taustaa? Voisi olla ihan mielenkiintoista kuulla, mitä ihmiset keksii. |
Kuha 13.04.2016 15:13:36 | |
---|
stratomaster: Olisiko mitään järkeä mennä joskus yksi kierros kokonaan ilman taustaa? Voisi olla ihan mielenkiintoista kuulla, mitä ihmiset keksii. Kannatan, saisko tehdä kitaralla yhden komppiraidan taustalle? Old Fenders never die |
Raicca 13.04.2016 15:57:51 | |
---|
Kuha: Kannatan, saisko tehdä kitaralla yhden komppiraidan taustalle? Musta olisi kanssa hyvä jos saisi tehdä oman kompin tai koko taustankin (tai varastaa taustan). Jos taustaa ei olisi ollenkaan niin mieltäisin sitten meikäläisen tapauksessa kitaristina, että pitäisi vetää joku tollanen komppi/soolo sekoitus yhdellä soitolla akkarilla tai vaihtoehtoisesti dobrolla. Toi akkari komppisoolo ei multa onnistu ja dobroa en omista, monesti olen kyllä harkinnut dobron hankintaa, mutta kun se on vähän turhan äänekäs kerrostalossa. |
stratomaster 13.04.2016 17:19:30 | |
---|
Tuonhan voisi toteuttaa ihan niin kuin sovitaan. Itselläni oli mielessä pelkkä yksi kitara tai tietysti joku muukin soitin. Mutta ei ainakaan valmiita taustoja mielestäni. |
Willie87 13.04.2016 21:12:53 | |
---|
stratomaster: Olisiko mitään järkeä mennä joskus yksi kierros kokonaan ilman taustaa? Voisi olla ihan mielenkiintoista kuulla, mitä ihmiset keksii. Mun mielestä tämä ois aivan loistava idea. Ja nimenomaan siten, ettei mitään omia taustaraitoja, vaan yksi instrumentti jonkin tietyn aikarajoituksen puitteissa. Jos haluaa hifistellä, niin ehkä jonkin sävellajin voi vielä ennalta sopia. Tällaiseen rootsskabaan voisi kuvitella jonkun vetävän jollain muullakin kuin kitaralla, esim. piano vois olla aika hyvä vaihtoehto. |
WanhaWetäjä 17.04.2016 22:37:46 | |
---|
Siä ois uutta skabaa, kiitokset kannatuksesta. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Urmas Potkuri 20.04.2016 19:32:22 | |
---|
stratomaster: Olisiko mitään järkeä mennä joskus yksi kierros kokonaan ilman taustaa? Voisi olla ihan mielenkiintoista kuulla, mitä ihmiset keksii. Löysin tämmösen hyvän ehdotuksen näin hiukan jälkikäteen ja minustakin tätä kannattaisi kokeilla ehdottomasti. Olisi mielenkiintoista kuulla porukoiden näkemyksiä ihan ikiomasta bluesista/countrysta/tiesmistä? :-) Ties millaisia genren uudistajia tai vahvistajia tämä toisi esiin? Suomirootsia ei muutenkaan ole liiaksi, vaikka täältäkin löytyy kykyjä vaikka kuinka. Sen onko siinä yksi raita vai koko orkesteri voisi minusta jättää osallistujille ja onko se yksi perinteisen roots-skaban kisa vaiko oma "standalone" riipaisu samaten lienee sovittavissa oleva asia? Liian hyvä idea kuitenkin unohdettavaksi! "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
Kuha 20.04.2016 21:35:23 | |
---|
Urmas Potkuri: Löysin tämmösen hyvän ehdotuksen näin hiukan jälkikäteen ja minustakin tätä kannattaisi kokeilla ehdottomasti. Olisi mielenkiintoista kuulla porukoiden näkemyksiä ihan ikiomasta bluesista/countrysta/tiesmistä? :-) Ties millaisia genren uudistajia tai vahvistajia tämä toisi esiin? Suomirootsia ei muutenkaan ole liiaksi, vaikka täältäkin löytyy kykyjä vaikka kuinka. Sen onko siinä yksi raita vai koko orkesteri voisi minusta jättää osallistujille ja onko se yksi perinteisen roots-skaban kisa vaiko oma "standalone" riipaisu samaten lienee sovittavissa oleva asia? Liian hyvä idea kuitenkin unohdettavaksi! Pukkaa skaba tulille! Old Fenders never die |
Urmas Potkuri 21.04.2016 00:18:49 | |
---|
Kuha: Pukkaa skaba tulille! No helkkari, tuskin tuosta kukaan pahasti pahastuu. Alan laatia ritektiiveja...direktiiveja. Laitan kisan tyrkylle, kunhan selviän... "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
stratomaster 21.04.2016 20:10:08 | |
---|
Katos vaan Urmas pisti pelin käyntiin, hyvä homma! Idea ei alunperin ole kylläkään minun, niinhän se on että hyvät ideat on aina pöllitty jostain. Aikoinaan todella kauan sitten oli sooloskabassa yksi kierros ilman taustaa, ja sieltä tuo muistui mieleeni. Oma ajatukseni oli, että tuo olisi vain yksi kierros roots-skabaa, mutta Urmas näköjään jalosti ideaa paremmaksi. Pitääpä yrittää osallistua jonkinlaisella tekeleellä. |
Kuha 21.04.2016 20:51:53 | |
---|
Urmas Potkuri: Laitan kisan tyrkylle, kunhan selviän... Pitää osallistua aatteen vuoksi. Old Fenders never die |
WanhaWetäjä 24.04.2016 10:47:24 | |
---|
Jos joku kerkeis laskeen pinnat skabaan 430 ois jees, mulla menee niin myöhään reissussa että ei ehi tänään... Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Urmas Potkuri 24.04.2016 11:32:55 | |
---|
WanhaWetäjä: Jos joku kerkeis laskeen pinnat skabaan 430 ois jees, mulla menee niin myöhään reissussa että ei ehi tänään... Minä voin räknätä pojot. Joskus näinkin päin. "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
stratomaster 24.04.2016 21:10:33 | |
---|
Laitoin jo omablues-skabaan vedon, mutta liekö tuollainen Cooder-mukaelma sitten sääntöjen vastainen. Pannaan nyt linkki tänne kuitenkin. Tuossa on kuitenkin se oma alkuperäinen ideani vain yhdestä raidasta ilman taustaa. http://maihinnousu.net/s/25894 |
Urmas Potkuri 24.04.2016 21:23:54 | |
---|
stratomaster: Laitoin jo omablues-skabaan vedon, mutta liekö tuollainen Cooder-mukaelma sitten sääntöjen vastainen. Pannaan nyt linkki tänne kuitenkin. Tuossa on kuitenkin se oma alkuperäinen ideani vain yhdestä raidasta ilman taustaa. http://maihinnousu.net/s/25894 Ei kai me tuijoteta sääntöjä ja oliko niitä edes? Säännöt eivät koske noin hienoja vetoja... :-D "Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die" |
stratomaster 24.04.2016 21:26:51 | |
---|
Urmas Potkuri: Ei kai me tuijoteta sääntöjä ja oliko niitä edes? Säännöt eivät koske noin hienoja vetoja... :-D No jos se on skabaisännän mielestä ok, niin voin laittaa takaisin... |