Aihe: Mnet sävellysskaba?
1 2 3
Eddie
19.06.2004 16:37:27

Kokeilin äsken Powertabilla sitä biisin tekoa eikä homma onnistunut ollenkaan, kun en saanut ajoitusta kohdalleen millään. Muutenkin ohjelma olisi aivan liian hidaskäyttöinen.

Tietääkö kukaan onko olemassa mitään midi-trackeriä?
"If you like metal, you´re my friend."
hörhö
19.06.2004 16:40:56

Minäpä ajattelin olla syntinen ja käyttää ainoata piraattiohjelmaa, minkä omistan, eli Sibelius 3.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Eddie
19.06.2004 16:49:20

Minäpä ajattelin olla syntinen ja käyttää ainoata piraattiohjelmaa, minkä omistan, eli Sibelius 3.

Siinä tapauksessa minä teen biisini ihan normaalilla träckerillä.
hahuusko
21.06.2004 13:50:09

Ensimmäisenä tuli mieleen ztracker, http://ztracker.sourceforge.net/
PJS
21.06.2004 14:20:03

Tehdä saa varmaan millä huvittaa, kunhan kilpailutiedosto on midiä...ja lopputulos kuunellaan midi-soittimella eikä esim tracker-ohjelmalla...
"Vitut yleisöstä!" Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Skinwalker
21.06.2004 15:08:50
Kai se alkaisi olemaan tuo aika melko kypsä tälle kilpailulle. Ajattelin että turhuuspalsta saattaisi olla tälle tuleva koti. Ilmeisesti tässä nyt käy niin, että minä toimin kilpailun isäntänä.

Alkusumplisimiset voisi kuitenkin hoitaa vielä täällä. Itse olisin yhä hieman taipuvainen sille ajatukselle, että jokainen tekisi kappaleensa samalla ohjelmalla ihan senkin takia ettei kenellekään tulisi merkittävää etulyöntiasemaa satojen eurojen sekvenssereistä ja vuosien käyttöhistorioista, saati sitten piraattiohjelmista. Ehdotukseni käytettäväksi ohjelmaksi on melkoisen tuntematon Winjammer Shareware, joka on kenties helppokäyttöisin sekvensseri mihin olen törmännyt. Ohjelmassa on helppokäyttöinen piano roll sekä suoraan nuoteiksi kirjoittaminen. Tempon ja tahtilajin muuttaminen kesken kappaleen on tajuttoman yksinkertaista.

Ainoa miinus kyseisessä ohjelmassa on ehkäpä se, että copy-paste/loop toimintoa tai minkäänlaista pattern-ominaisuutta ei ohjelmassa ole, joten esimerkiksi mahdollisten rumpukomppien tekeminen syö kohtuullisesti hiirikättä. Toisaalta tuskin kukaan on tekemässä itseään useaan otteeseen toistavaa biisiä. Biisin maksimaalikestoksi ajattelin esimerkiksi viittä minuuttia.

On tottakai käytännössä lähes mahdotonta valvoa, että millä ohjelmalla esimerkiksi biisin runko on mahdollisesti tuotu winjammeriin sekä plagiaattien ja muun kierrätysmateriaalin käyttöä kappaleessa, mutta pakko se on vain luottaa m.netin käyttäjien rehellisyyteen tässä asiassa.

Muutama kysymys on siis vielä avoinna, joten parasta olisi saada mahdollisten tulevien osanottajien hyväksyntää asioille.

- vapaavalintainen ohjelma / jokin tietty
- paljonko aikaa starttilaukauksesta viimeiseen palautuspäivään
- Kappaleen keston rajaus

Se että annetaanko kappaleelle jokin tietty konteksti johon sen tulisi sopia, vai onko aihe täysin vapaamuotoinen on melkoisen kinkkinen kysymys. Miten paljon äänestäjät loppupeleissä ottavat huomioon sen miten hyvin kukin kappale kuvaa esimerkiksi usvaa valtameren päällä on kysymysmerkki. Itse päädyin siihen lopputulokseen, että annan kappaleelle etukäteen nimen ja ehkäpä lisäksi pari sanaa tekstiä tai vaikkapa jonkin kuvan ja äänestäjiä ohjeistetaan tarpeeksi. Tämäkin on osittain avoin kysymys.

Odotetaan nyt vielä pari päivää ja katsotaan jos saataisiin lopullista selvyyttä.

Winjammer Shareware
http://www.sonicspot.com/winjammer/winjammer.html
Save me Jebus!
dragon
21.06.2004 15:42:51
Voitaisiin tehdä sellainen lista ohjelmista jotka käyvät.

Siinä voisi olla ainakin mielestäni:

Winjammer
Guitar pro
Powertab editor

Näistä mikään ei ole mielestäni mikään PRO-ohjelma.
Lisätkää sitä mukaa kun tulee mieleen.
mklami
22.06.2004 08:38:18

Jaha, JAHA! ;) Vai notatoidaan sitä lainvastaisesti... tämä muistetaan! :)
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis --- Tavoittelemalla mahdotonta saattaa saavuttaa mahdollisen. --- Ei pidä yrittää perse edellä puuhun.
Eddie
22.06.2004 17:37:37

Voitaisiin tehdä sellainen lista ohjelmista jotka käyvät.

Siinä voisi olla ainakin mielestäni:

Winjammer
Guitar pro
Powertab editor

Näistä mikään ei ole mielestäni mikään PRO-ohjelma.
Lisätkää sitä mukaa kun tulee mieleen.

Mielestäni myös ModPlug-trackerin voi lisätä listaan; sekään ei ole liian "pro". Ohjelmalla voi siirtää biisin myös midi-muotoon.
Skinwalker
22.06.2004 19:14:56 (muokattu 22.06.2004 19:16:37)
Hmm. Tässä asiaa jälleen illan hiljaisina hetkinä piippua poltellen syvästi miettineenä olen kääntynyt rajoittamattomuus-uskoon. Loppujenlopuksi se aiheuttaa vain turhaa säätämistä ja ehkä jopa rajoittuneisuutta lopullisissa sävellyksissä. Tavallaan alkuperäinen visio hieman kärsii tästä, mutta eiköhän se ole lopulta se järkevin sekä yksinkertaisin vaihtoehto. Eli ainoaksi kriteeriksi se, että kilpailuun osallistuva kappale on asiallinen midi-tiedosto.

Pistän kilpailun pystyyn kuluvalla viikolla tai vaihtoehtoisesti seuraavan viikon alussa aiheineen ja tarkempine ohjeineen.
Save me Jebus!
Eddie
23.06.2004 17:40:17

Pistän kilpailun pystyyn kuluvalla viikolla tai vaihtoehtoisesti seuraavan viikon alussa aiheineen ja tarkempine ohjeineen.

Mahdollisimman pian, että pääsee hiomaan sitä omaa biisiä rauhassa.
hörhö
23.06.2004 18:25:43

Mitäs täällä nyt kiistellään ohjelmasta. Midi on aina sitä samaa, joten ei pitäisi ohjelmasta olla kiinni, jos ääniä saa ladottua peräkkäin ja päällekkäin..
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Sävis
23.06.2004 20:01:13
Mitenköhän sen tekeleen saa sitten nettiin?
My name is James Bond, James Bond.
Skinwalker
23.06.2004 20:04:03
Mitenköhän sen tekeleen saa sitten nettiin?

Minä hostaan. Pistän yhtenä zippinä biisit nettiin aikarajan umpeuduttua.
Save me Jebus!
KMT
24.06.2004 04:30:12

Eikös saa tehdä nuotinnusohojelmalla ollenkaa? (Melody Assistant) Ei mulla mitää muuta ohojelmaa oo millä MIDI:ä saa...
Elämä on p*skaa
Aksu89
28.06.2004 21:07:48
Laulumelodia pitää olla? Mitä saa voittaja palkinnoksi? Kaiketi paljon kunniaa ja mainetta
No comments. Riisi
Skinwalker
28.06.2004 23:53:28
I hope I didn't brain my damage.
kimple
06.07.2004 14:41:59 (muokattu 06.07.2004 14:43:20)

Toi on oikeesti hyvä idea!!
Ne osallistuu jotka haluaa...
Mun mielestä just kaikki kisat on parhaimpia paikkoja testata taitonsa ja oppii aina jotain uutta.
stratocaster
27.07.2004 14:07:24
Ostakaa kaikki atari ja laittakaa siihen cubase. siinä se on.
Voimaa!! Nopeutta!!
musa
25.08.2004 13:11:08
Sävellyskabaan osallistuneiden teosten äänestys on nyt käynnissä: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=24&t=69579&o=0&co=0
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)