Aihe: Bassolinjaskaba 3
1 2 3
J.Nikkanen
13.01.2009 14:19:11 (muokattu 13.01.2009 22:08:42)
Häh ja höh. Pitäis olla hallussa vaan kun ei ole. Persikka mikä tausta, ja ennenkaikkea mikä ihmeen räpelö tänkin basson plimplutteli menemään. Tarkoitus oli saada jotain hyvää, mutta tällasta tuli...

http://www.sivuvau.nu/Bassolinjaskaba3_pahaeno.mp3

..Siis tausta oli taas jälleen tosi hyvä, mutta musta ja tuosta taustasta ei vaan tule kavereita... miksi mä en osannut...? bu-hu-hu...

edittiä:

Laittelen tähän samaan sitten kommentteja ja ne pisteetkin joskus kun äänestys alkaa... (joo siis hyvä minä!!! pisteet pistepuolelle pö-lö-jä!)

Mietintämyssy päässä ja kuulokkeet korvilla seuraavat bassottelut kuunneltu:

(Ja nää on sitten mun henk. koht mielipiteitä joten siitä on turha kenenkään mieltänsä pahottaa jos en kehuja anna. Ehkä annan... Niin ja nää on vaan harrastelijan mielipiteitä, eli voin olla myös väärässä.)

Mutta yleensä kommentteja on hauska lukea. Ehkä myös nyt. Niin ja jos ette mulle pisteitä anna, niinkuin ette anna niin kommentoikaa edes. Siksi oman räpellykseni laitoin linjoille.

Koska on taustassa on selkeesti ensimmäinen ja jälkimmäinen puolisko jossa fiilis vähän muuttuu, kommentoin pääsääntöisesti molempia puoliskoja, ehkä?

minimii

Ensimmäinen puolisko aika perustavaraa hyvällä meiningillä, toisella puoliskolla basisti veti sellasta vuoristorataa että heikompia hirvittää. Ei huono, mutta tosissaan ylös alas ja uudestaan mentiin. Hyvä lopetus.

UncleFester

Ensimmäinen puolisko ja jälkimmäinenkin osui hyvin mun korvaan. (voiko näin sanoa?) Siis todellakin korvaan ei korviin, basso kuulu vaan oikeasta luurista. Tavaraa tungettu sinne mihin tavaraa mahtuu. Tykkäsin.

poppamies

Tausta oli jotenkin oudon diskanttimainen ja jotenkin basso jyräs kitaran ihan täysin (HYVÄ HYVÄ!!!) joten kokonaisuutta oli mulla vaikeuksia hahmottaa. Mutta eteenpäin mentiin jokatapauksessa. Joku nuotti särähti vähän riitaisena siinä keskikohdan käännössä ja lopussa.

eugen7

Basso hyvin balanssissa taustan kanssa. Miellyttävä soundinen basso, joka tuntuu osuvan aika hyvin sinne mihin pitääkin. Voiko nyt sanoa että taimi on kohdallaan? Mun mielestä on, ammattilaiset on varmaan erimieltä.

MIF

Tässä rykäisyssä on hyvä meininki siinä D# C# ja kääntökohdassa (ajassa 0:35-0:53) joka erottuu edukseen. Se on mun mielestä tässä linjassa hieno samoinkuin soinnut lopetuksessa.

arilö

Nyt päästiin alas, eikä soundi mennyt edes puuroksi niinkuin helposti menee. Tosi pehmee ja letkee meininki. Alas menemisestä jäi väkisinkin positiivinen kuva. Soitinhan on kuitenkin basso. Lopussa hämmennystä ja nypläystä kivasti.

rattledad

Tällasella sähköbassoharrastelijalla meinaa vaan valahtaa plörtsyt kalsareihin kun kuulee jotain akustista. Nuo vehkeet vaan on niin muhkeita, jyhkeitä, pelottavia ja armottomia.. Tää on nyt vähän kuin vertais halpisbassoo aitoon esikuvaansa. Musta nuo kuulostaa aina hyvältä, ellei sitten ala vetää cannibal corpsea. Toisaalta..?

kraaps eli AaPeeHoo

Erilainen lähestyminen asiaan. Se on heti kiva että on vähän erilaista. Basson soundi tuo mieleen paikoitellen pierukilpailut mutta se ei ainakaan suoritusta huononna. Kiva ja erottuva paukuttelu alusta loppuun. Tää kolkuttelee ehkäpä jopa pistesijoille.

PasiB

Kiva "perusveto" joka ei hajoa eikä juuri rönsyile mutta tarjoaa silti kivasti mausteisen kattauksen. En mä tällasia osais soitella ilman sataaseittemääkymmentäviittä virhettä.

Teijo K

Basso on ottanut paikkansa jostain savuisesta nurkasta takavasemmalta... Tää oli ihan mieletön. Jos basson ottais pois, sen huomais. Mutta kun basso on mukana siihen ei kiinnitä kauheasti huomiota mutta tän suorituksen tuntee! Kurinalainen ja maltillinen basso joka ei nouse missään vaiheessa esiin, se vaan on.

2541

Ooh. Mitä purkkeja lienee peräkkäin laitettu ja missä järjestyksessä, mutta soundi on tosi veikee. Sen lisäksi bassolinja on hyvä ja soitto kulkee. Ylistystä.

Seba

Tähän on mahdutettu kivasti tavaraa ja miksauskin on onnistunut. (vaikka eihän tää mikään miksauskisa ole!) Muikeita ylläreitä, ja palaset osuu paikoilleen.

omarklah

Emmä tiedä. Tässäkin on väriä mukana mukavasti ja taas on oivallettu jotain omaa. Joku juttu siinä toistu mutta sekin kaava rikottiin siinä jälkimmäisellä puoliskolla.

Hollstro

Tämä kaveri sitten tööttäs oman versionsa linjoille alta tunnissa kun multa meni synnytykseen hemmetti monta päivää. Näin ne tekee jotka osaa. Joo, siis tässä osattiin. Soundit oli kuivat, mutta niinhän taidettiin varoitellakin että kuivanana kakkoseen.

BigPapa

1. veto peruskomppausta. Eipä valittamista. Muhkee soundi.
2. veto maustettuna. Hyvät mausteet. Kyllä tälle joku pisteensä antaa...

tahtah

Perinteisen kuuloista mutta kas onhan siinä omaa näkemystä. Vähän tumma ja tunkkainen soundi, ihan kuin ois ollu earit päässä kun tätä kuunteli. Ei voi valittaa.

Peittu

Selkeet soundit pinnassa, saa hyvin selevää että mitä siellä kaulan varressa tapahtuu. Kohdilleen osuu ja kuulostaa hyvältä.

timppa67

Oivoi. Tästähän mää tykkään tosi paljon. Kirkkaat metalliset soundit ja odottelinkin koko suorituksen pikku peukutusta. Sitä ei tullut, harmi. Jos tässä olis ollut pienet släpit ja popit mausteena niin muut ois jäänyt kokonaan ilman pisteitä.

Samu S.

Tän joutu kuuntelee todella moneen kertaan. Jotain siellä nyt kikkaillaan, ja se on hyvä se. Tässä on joo joku juttu...

juki68

Hetken ajattelin että Klif Purtton ei ookkaan kuallu vaan asuu nykyään suomessa, mutta sitten ei tullutkaan wahia... Järkyttävän hauska surinapörinäsoundi, tulinenko? Ei liian... Hyvä bassottelu, ois se kelvannut komeesti ilman säröjäkin.

pahaeno - siis oma synnytyskertomus

Simppeli sävelkulku johon linjan olis pitänyt syntyä itsekseen. Ei syntynyt. Melkein koin henkisen sirpaloitumisen aiheen kanssa, ja päässä pyöri kummeliporukoiden kumma sketsi se perkeleen "paha kurki"... Ole basso, löydä sisäinen bassosi... Ooh. Joo. Mutta hemmetin hauskaa että sain sentään taaskin jotain töötättyä linjoille.

Pisteet sitten tuonne pistepuolelle!
-Emmä tiedä, mää soitan vaan bassoa.
J.Hollström
13.01.2009 18:12:46
20 vetoa kasassa. Siinä varmaan riittävä määrä kuunneltavaa hidasta bluesia. Jos tulee lisää niin pistellään äänestysketjuun mukaan.
"Tää on sitä varte et ku taidot loppuu, nii sit näitä aletaan polkeen. Heti kun ideat loppuun nii sit joku näistä päälle. Jos edelleenkään ei keksi mitään, niin sit voi rueta pyllistelemään, että niissä on jotain vikaa". - Heikki Silvennoinen
PBbass62
13.01.2009 18:54:02 (muokattu 13.01.2009 18:58:56)

Tämmönen tuli tänään. http://maihinnousu.net/s/?song_id=2081 myöhästyin näköjään
Onko vielä pitkä matka jonnekkin?
J.Nikkanen
13.01.2009 19:07:26
Tämmönen tuli tänään. http://maihinnousu.net/s/?song_id=2081 myöhästyin näköjään

Ääh, kai tuo nyt vielä mukaan kerkee!!
-Emmä tiedä, mää soitan vaan bassoa.
J.Hollström
13.01.2009 19:08:29
Ääh, kai tuo nyt vielä mukaan kerkee!!

Tottakai. . .
"Tää on sitä varte et ku taidot loppuu, nii sit näitä aletaan polkeen. Heti kun ideat loppuun nii sit joku näistä päälle. Jos edelleenkään ei keksi mitään, niin sit voi rueta pyllistelemään, että niissä on jotain vikaa". - Heikki Silvennoinen
Samu S.
13.01.2009 19:47:50 (muokattu 13.01.2009 19:48:11)
Oon niin paljon myöhässä että ääniäkin on jo ehditty antaa. Pistän tämän nyt kuitenkin kun pisteille pääsystä ei muutenkaan ole suuria toiveita. Yritin vähän tuommoista Jekyll & Hyde -tyyppistä lähestymistapaa:

http://samun.1g.fi/musa/samu.s_bassolinjaskaba3.mp3
When all you have is a hammer, everything looks like a nail
Visakoivu
14.01.2009 19:59:27
Tällaisen vetäsin nyt sitten, en tiä ehtiikö vielä mukaan.

EBS Microbass II:n kautta suoraan äänikortille, bassona Sandberg PM-4 P-mikillä.

http://maihinnousu.net/s/get.php?song_id=2099&chksum=8d1652
"Kirkas yläpää, tiukka alapää"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)