Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol IV
1 2 3 4 518 19 20 21 22121 122 123 124 125
BigPapa
14.12.2009 17:08:38

LeoFender: Näinhän se. Ei kaikilla ole ollut mahdollisuutta treenata kitaransoittoa 20 vuotta ennen roots -skabaan osallistumista, ja treenaamisenkin mahdollisuudet vaihtelee, kun käy päiväduunissa. Itse olen tykännyt kun on saanut rakentavaa palautetta esim. miten valita ääniä sointujen mukaan eikä vaan autopilottimaisesti pentatonista, sekä vinkkejä bendeihin ja vibratoihin. Välillä taas on tullut näsäviisasta pätemistä esim. siitä kun kommentoija itse sattu fuzz facea vihaamaan tai muuta vastaavaa. Krk on malliesimerkki hyvästä rakentavasta kommentoijasta. Siinä on todellinen herrasmies!

Mites mun korvissa varmaan jotain vikaa, vai onko toi Leksan soolo kannanotto johonkin, kun ei sooloa kuulu?
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
padaa@dadaa!
14.12.2009 17:12:46

BigPapa: Mites mun korvissa varmaan jotain vikaa, vai onko toi Leksan soolo kannanotto johonkin, kun ei sooloa kuulu?

no voi prkl...olen sitten deletoinut sooloraidan.
TAR
14.12.2009 18:00:46 (muokattu 14.12.2009 18:04:58)
Kaikki on suhteellista. Minä arvostan kritiikkiä, josta tulee vinkkejä ja kehitysideoita. Ja vanhoilla päivillä voi kai kehittyä. Nuorena soitettiin joitain peruskomppeja, mutta tämä suurempi innostus kitaraan on tullut 2000-luvun puolessa välissä. Ikää on 45,5, aktiivisia soittovuosia muutama, antakee sen mukaista armoa:-)
Ja jos samat teemat alkaa pyöriä koko ajan, niin pärkkele potkikaa hereille!
BigPapa
14.12.2009 19:20:46 (muokattu 14.12.2009 19:35:19)

Onks täällä nyt menossa jotkut roots-skaban tappajaiset vai mistä on kyse.
Mun huumorikäsitys ei ihan yllä joidenkin älymystön edustajien tasolle ilmeisesti.
Tietääkseni en ole antanut lupaa käyttää kirjoittamaani tekstiä minkäänlaisessa teoksessa. Täytynee laittaa viestiä ylläpitoihin.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
latuska90
14.12.2009 19:30:59

Nyt jotenkin hämäännyn: "juki68" = "J.Hollström"? Tä?
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
BigPapa
14.12.2009 19:34:50 (muokattu 14.12.2009 19:45:41)

latuska90: Nyt jotenkin hämäännyn: "juki68" = "J.Hollström"? Tä?

Juu näin on. Kiitos J. Hollströmille. Skaban perustajalla ei ole mitään tekoa enää tässä skabassa niin kauan kuin tämä meno jatkuu.
TAR
14.12.2009 19:55:16
Vedetään vaan kundit miehekkäästi etiäpäin!
Tulee hyvä Joulumieli ja kunnon skaba.
Tontut kurkkii näköjään tännekin...
BigPapa
14.12.2009 19:56:32

TAR: Vedetään vaan kundit miehekkäästi etiäpäin!

Juuri näin vetäkää vaan, jos siltä tuntuu, joulumieli tuntuis olevan aika vähissä jollain suunnalla.
Kuha
14.12.2009 19:57:32

TAR: Vedetään vaan kundit miehekkäästi etiäpäin!

Juur niin, Stratot ja Telet rekehen ja eikun kiskomaan kohti blyystunturia!
BigPapa
14.12.2009 20:00:51 (muokattu 14.12.2009 20:11:33)

No jo on touhua.
apenaattori
14.12.2009 20:12:42 (muokattu 14.12.2009 20:13:39)
Öööö niin mitä ihmettä, olen ilmeisesti nyt missannut jotain joka selittäisi että mitä sviddua tuolla oikein tapahtuu.

Vituixmän -kuva reväytti kyllä.
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
BigPapa
14.12.2009 20:15:51 (muokattu 14.12.2009 20:20:26)

apenaattori: Öööö niin mitä ihmettä, olen ilmeisesti nyt missannut jotain joka selittäisi että mitä sviddua tuolla oikein tapahtuu.

Vituixmän -kuva reväytti kyllä.

Kysy J.Hollströmiltä. Normipäivä, ei tuu aika niin pitkäksi ja popcornkauppiaat hieroo käsiään yhteen.
blues guitar
14.12.2009 20:23:27

Toi tausta on muotoa jpg. En onnistu tuomaan Cubaseen?
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
BigPapa
14.12.2009 20:28:01

blues guitar: Toi tausta on muotoa jpg. En onnistu tuomaan Cubaseen?

Ei siellä nyt taida varsinaista taustaa olla saatavilla. Saas nähdä millon tulee.
padaa@dadaa!
14.12.2009 20:29:37

Nyt kyllä menee aika oudoksi tää meininki. Edes Godardin taide-elokuvat eivät etäännytä näin paljon katsojastaan.
BigPapa
14.12.2009 20:31:14

LeoFender: Nyt kyllä menee aika oudoksi tää meininki. Edes Godardin taide-elokuvat eivät etäännytä näin paljon katsojastaan.

Kai se riittää jos näilläkin on alku, keskikohta ja loppu, ei välttämättä tässä järjestyksessä.
J.Hollström
14.12.2009 20:31:38
Jep. Olkoon tämä testamenttini tänne osastoon.

Lauloin suoraa tekstiä rootskaban keskustelun sivuilta 19, ihan vilpittömästi tunnelmankevennys ja huumorimielessä, mutta sellainen pelihän ei täällä vetele, joten otin pois. Ton kisan voi joku perustaa uudelleen ja vetää alusta loppuun. Mun virret on täällä veisattu. Kun yhteinen sävel ja juoni on hakusessa, niin silloin ei kannata väkisin vääntää. Onneksi sentään soittokaverit voi vielä itse valita, sillä jos kaikkien kanssa olisi yhtä vaikeaa, ei soittohommista tulisi yhtään mitään.

Jos jotakin kiinnostaa se mun orkkisveto, niin voi laittaa pikaviestiä. Julkaisulupaa sille taidepläjäykselle ei kuitenkaan ole, kun on niin tulenarkaa materiaalia.

Cheers, roger and out.
BigPapa
14.12.2009 20:37:37 (muokattu 14.12.2009 20:41:58)

J.Hollström: Jep. Olkoon tämä testamenttini tänne osastoon.

Lauloin suoraa tekstiä rootskaban keskustelun sivuilta 19, ihan vilpittömästi tunnelmankevennys ja huumorimielessä, mutta sellainen pelihän ei täällä vetele, joten otin pois. Ton kisan voi joku perustaa uudelleen ja vetää alusta loppuun. Mun virret on täällä veisattu. Kun yhteinen sävel ja juoni on hakusessa, niin silloin ei kannata väkisin vääntää. Onneksi sentään soittokaverit voi vielä itse valita, sillä jos kaikkien kanssa olisi yhtä vaikeaa, ei soittohommista tulisi yhtään mitään.

Jos jotakin kiinnostaa se mun orkkisveto, niin voi laittaa pikaviestiä. Julkaisulupaa sille taidepläjäykselle ei kuitenkaan ole, kun on niin tulenarkaa materiaalia.

Cheers, roger and out.

Asian voi aina tulkita toisinkin. Tunnelman kevennykseksi siitä tuli aika erikoinen, ainakin näin asianosaisen kannalta. Ja se on tosiaan mukavaa, että soittokaverien valinta on ihan omassa hallussa itse kullakin. Mulla ei kyllä oo ollu vaikeuksia keiden kansssa oon soittanutkin. Tää on ihan eri osastoa toisinaan. lainatakseni WW:tä, itse kukin katsonee peiliin, allekirjoittanut mukaan lukien.

Uuden skaban käynnistäminen ei oikein ilman sitä taustaa onnistu, vai laitetaanko uusi tausta? Lupaa ei kai taustan käyttämiseen ole.
latuska90
14.12.2009 20:51:49 (muokattu 14.12.2009 20:53:03)

Ton vanhan "Roots-skaba 107 osallistujat" vois varmaan poistaa? Eli lukkoon ja sitten poistoon. Ylläpito varmaan...?
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
baron
14.12.2009 20:52:01 (muokattu 14.12.2009 20:52:39)

Mä tulin aikoinaan tälle säikeelle reippaalla retkeilymielellä.
Sen jälkeen oon saanut palautetta että mun soittoni p:stä, no se on pienin ongelma, niin varmaan onkin mutta kun sen lisäksi:
1. Mun antamat pisteet on väärin
2. Mun piisikommentit loukkaa
2. Mun keskusteluviestini ovat vääriä/huonoja

niin on vaikuttanut siltä, että tää on kunnon Pohjois-Korea, jossa on vain yksi totuus eikä pienintäkään toisinajattelua sallita.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)