Zeeboo 13.12.2010 08:12:28 (muokattu 13.12.2010 08:17:35) | |
---|
Hyvä tausta. Koska välienselvittely on näköjään laajentunut jo skaban sääntöihin asti, niin minä jätän väliin. White men can't Monk |
tjj2000 13.12.2010 09:18:16 | |
---|
akuankkakomppi: tjj2000: Telecasterillako vedit? Made in Mehico Standard Stratocaster, Fender G-DEC vahvistimella Funk Princeton nimisellä presetillä, vahvistin usb johdolla suoraan kiinni läppärissä; ai niin: kitaran väri bluessahtava Lake Placid Blue ;) Sääntöasiasta tuli mieleen. Miten määritellään oikea roots? Onko se Johnsonia, Watersia, Hendrixiä, Vaughania vai jotain ihan muuta. Onko Eric Clapton with Bluesbreakers rootsia. Hevisoundillakin voi soittaa bluesia... Lopulta on jäljellä vain tunne mikä ratkaisee, muu on toisarvoista. Lets Rock! Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
BigPapa 13.12.2010 09:58:10 (muokattu 13.12.2010 10:22:15) | |
---|
tjj2000: Made in Mehico Standard Stratocaster, Fender G-DEC vahvistimella Funk Princeton nimisellä presetillä, vahvistin usb johdolla suoraan kiinni läppärissä; ai niin: kitaran väri bluessahtava Lake Placid Blue ;) Sääntöasiasta tuli mieleen. Miten määritellään oikea roots? Onko se Johnsonia, Watersia, Hendrixiä, Vaughania vai jotain ihan muuta. Onko Eric Clapton with Bluesbreakers rootsia. Hevisoundillakin voi soittaa bluesia... Lopulta on jäljellä vain tunne mikä ratkaisee, muu on toisarvoista. Lets Rock! Roots ei anakaan ole v..tuilua, siitä oon aika saletti, ei ainakaan tässä skabassa, oli syy sitten mikä tahansa. tjj2000:Miten määritellään oikea roots? Onko se Johnsonia, Watersia, Hendrixiä, Vaughania vai jotain ihan muuta. Onko Eric Clapton with Bluesbreakers rootsia. Kyllä roots-soittaja, rootsharrastaja ja diggari rootsin rajat tietää, ainakin itse uskon niin, eikä ryhdy pitämään tätä aluetta esim. hevin harjoitusalustana. Kyllähän noissa kaikissa mainitsemissasi on rootsia. Eikä siinä mitään, ei minulla ole mitään Heviä, tai muutakaan hyvin toteutettua musiikkimuotoa vastaan. On vain niin, onneksi, että täällä on omat skabat aika monelle lajille. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
tjj2000 13.12.2010 10:20:38 | |
---|
No tarkoitushan ei ole olla ilkeä, musiikin määritteleminen johonkin kategoriaan on mielestäni turhaa hommaa, kysehän on vain äänistä äänien päälle. Mutta hyväksyn senkin, että on erlaisia katsantokantoja asioihin; saattaa vain tiukka määrittely karsia mukavat yllätykset pois... Kunhan höpisen lämpimikseni. Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000 |
BigPapa 13.12.2010 10:23:46 (muokattu 13.12.2010 10:30:35) | |
---|
tjj2000: No tarkoitushan ei ole olla ilkeä, musiikin määritteleminen johonkin kategoriaan on mielestäni turhaa hommaa, kysehän on vain äänistä äänien päälle. Mutta hyväksyn senkin, että on erlaisia katsantokantoja asioihin; saattaa vain tiukka määrittely karsia mukavat yllätykset pois... Kunhan höpisen lämpimikseni. Ei tää mulle mikään mieluisa juttu ole ollut, mitä tässä viime aikoina on tapahtunut. Määrittelyhän ei ole mikään hirveän tiukka. Ja mikäli tilanne tasaantuu, niin säännöt voidaan palauttaa entiselleen. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Juzpe 13.12.2010 11:10:45 (muokattu 13.12.2010 11:22:50) | |
---|
Ei tää mulle mikään mieluisa juttu ole ollut, mitä tässä viime aikoina on tapahtunut. Niin mikä ei ole ollut mieluisa juttu? Se, että mä en oo suostunu hiljaa nielemään sun ylimielistä kusipääkäytöstäs? Tilanteen tasaantuminen ilmeisesti tarkottaa sitä, että normaali hännystely ja sukiminen jatkuu entisellään ja nää epäaidot soittelijat jotka käyttää hyväkseen roots-skabaa soittaakseen siellä asiaankuulumattomilla soundeilla asiaankuulumattomia kuvioita suksii vittuun. Tajuutsä vittu ite kuinka naurettavaa toi sun pullistelus täällä on? zeeboo: Hyvä tausta. Koska välienselvittely on näköjään laajentunut jo skaban sääntöihin asti, niin minä jätän väliin. On hyvä tausta joo. "Välienselvittely" johtunee siitä, että jotku ihmiset haluaa soittaa sellasilla soundeilla ja sellasia juttuja ku osaavat/haluavat... ja se ei ilmeisesti joillekin käy. Jos esim. mun soitosta ei diggaa, sen saa sanoo (ja oikeestaan ois ihan hyvä jos sanoiskin) rehellisesti. Mä sit vastavuorosesti oon rehellinen muita skabailijoita kohtaan. Tällänen menettely vaan ei ilmeisesti sovi skaban henkeen. Hyvää kamaa: http://www.youtube.com/watch?v=QArjeq4TcHk |
Illu 13.12.2010 11:48:44 | |
---|
Voi surkeus tätä touhua, kukas nyt on käsittänyt väärin ja mitä... Tämä skaba kun oli alunperin enemmänkin sellanen mukava jamittelupaikka, kuin verinen kilpailu, joksi se on pikkuhiljaa muuttunut vanhan jengin kadotessa ja uuden ilmaantuessa tilalle. |
JaSo 13.12.2010 11:57:26 | |
---|
- mukaan kelpuutetaan vain kulloisenkin taustan tyylinmukaisia sooloja Muistakaakin sitten olla vetämättä sitä bluesia kantri-, funk-, bluegrass- ym. taustoihin : ) Aika huumoriksi menee kyllä tämä touhu! En kyllä oikein ymmärrä miten täällä voi omistaa esim. tällaisen soittoskaban vaan siksi, että on sen sattunut perustamaan. Asia olisi eri jos tämä olisi omalla palvelimella tai omistaisi koko mussukoitten netin. Netti on netti ja siihen kuuluu hallitsemattomuus. Joskus se on hyvä ja joskus huono asia siihen on vaan tyytyminen. Täällä voi kohta olla aika hiljaista tällaisilla yrityksillä : ( Kiitos ja anteeksi, poistun takavasemmalle. Bless is more... |
BigPapa 13.12.2010 12:07:12 (muokattu 13.12.2010 12:18:40) | |
---|
Juzpe: Niin mikä ei ole ollut mieluisa juttu? Se, että mä en oo suostunu hiljaa nielemään sun ylimielistä kusipääkäytöstäs? Tilanteen tasaantuminen ilmeisesti tarkottaa sitä, että normaali hännystely ja sukiminen jatkuu entisellään ja nää epäaidot soittelijat jotka käyttää hyväkseen roots-skabaa soittaakseen siellä asiaankuulumattomilla soundeilla asiaankuulumattomia kuvioita suksii vittuun. Tajuutsä vittu ite kuinka naurettavaa toi sun pullistelus täällä on?
On hyvä tausta joo. "Välienselvittely" johtunee siitä, että jotku ihmiset haluaa soittaa sellasilla soundeilla ja sellasia juttuja ku osaavat/haluavat... ja se ei ilmeisesti joillekin käy. Jos esim. mun soitosta ei diggaa, sen saa sanoo (ja oikeestaan ois ihan hyvä jos sanoiskin) rehellisesti. Mä sit vastavuorosesti oon rehellinen muita skabailijoita kohtaan. Tällänen menettely vaan ei ilmeisesti sovi skaban henkeen. Kyllä nää puheenvuorot kertoo ihan selkeesti mistä on kyse. Joku ei nyt selkeesti halua ymmärtää, että kyseessä on roots-skaba. Mitä tohon ylimielisyyteen tulee, niin katos vaikka peiliin jos sieltä näkyis syy siihen, että miksi tilanne täällä on se nyt mikä on. Tollanen kielenkäyttö sitäpaisi on must aika noloa kaikenkaikkiaan, jos nyt vaikka sattuis kuviohin tulemaan junnumpaakin porukkaa, niin ei oo mitään mukavaa luettavaa noi sun tekstit. Juzpe:Jos esim. mun soitosta ei diggaa, sen saa sanoo (ja oikeestaan ois ihan hyvä jos sanoiskin) rehellisesti. On sanottu ja kas mitä siitä seuras. Ja kyse ei oo siitä diggaako vai eikö, soitosta tai henkilöstä, vaan siitä miten soittaa. Nää on ihan eri asioita. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
liljam 13.12.2010 12:35:25 (muokattu 13.12.2010 12:47:00) | |
---|
Mun mielestä tuo "Roots-skaba " rajaus on ollu hyvä ja on saanut soittaa/harjoitella Sitä mielekkäintä musatyyliä. Miten sitten rajata tuota soitantaa on ainakin ne selkeät Heavy-tyylisuunnan soitannat, joita ei varmaankaan tarvitse esimerkkiä antaa. Osaavat soittajathan kylläkin osaa kyllä ammentaa soitto- tekniikoita läpi eri tyylilajien. mulle ei tuo Rootsin hahmottaminen ole tuonut ongelmaa kun soittoidoleina on ollu nämä "vintage" miehet (T-Bone Walker, Kingit: Freddie, BB ja Albert, Eric Clapton, Robert Cray jne..) Ei kai kukaan omista skabailua täällä Muusikoiden Netissä, mutta kyllähän voittaja voi kulloinkin määritellä Tyylisuunnan laajuutta jos toi Roots-sana on hankala hahmottaa jne.. Skaban vetäjänä voisi sitten vaikka nimetä haluamansa tyylisuuntaa jota skabailijat sitten soittaisivat esim. Bluesin osalta Chicago-blues Memphis-blues Texas-blues Brittiblues postmoderni Blues
Kuka vaan voi skaba-aihion vissiinkin perustaa: Nettiläisethän osallistumisellaan osoittaa sen tarpeellisuuden. Kaikkinensahan osallistujat osoittaa antamillaan pisteillä sen diggaavatko kulloisesta vedosta suhteessa taustaan vai ei ei muuta ku eteenpäin |
BigPapa 13.12.2010 12:37:45 (muokattu 13.12.2010 12:39:33) | |
---|
Säännöt palautettu ennalleen, olis vaan semmonen toive, että homma olis asiallista, mitä se nyt ei oo vähimmässäkään määrin jostain syystä ollut. Mun käsittääkseni tässä pitäis ottaa soittamiset soittamisina, eikä arvottaa asioita henkilöyden mukaan, niinkuin nyt tapahtuu. Syytä en tiedä, enkä vähimmässäkään määrin ymmärrä tälläisiä ristiretkiä, mikä täällä nyt on menossa. En tätä skabaa perustanu siksi, että täällä tapellaan, vaan että voidaan soittaa hyvässä hengessä rootsmusaa. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
akuankkakomppi 13.12.2010 12:57:47 | |
---|
BigPapa: Mun käsittääkseni tässä pitäis ottaa soittamiset soittamisina, eikä arvottaa asioita henkilöyden mukaan Täysin samaa mieltä. Rakentava kritiikki pitää ottaa veljellisenä kaulailuna ja oikeaan suuntaan ohjaamisena, ei hyökkäyksenä henkilöä vastaan. Eikös sitä niin sanota, että "asiat riitelevät, eivät miehet"? sum ergo cogito |
Juzpe 13.12.2010 13:36:18 | |
---|
Täysin samaa mieltä. Rakentava kritiikki pitää ottaa veljellisenä kaulailuna ja oikeaan suuntaan ohjaamisena, ei hyökkäyksenä henkilöä vastaan. Eikös sitä niin sanota, että "asiat riitelevät, eivät miehet"? Just näin. Näyttäs siltä, että pienen kiroomisen jälkeen selkeni mitä mä oon koko ajan meinannu. Annetaan ihmisten soittaa niinku soittavat ja sit arvioidaan sitä täällä kukin omien mieltymystensä mukaan. Mä myönnän kyllä, että mulla on kerrostalon kokonen ego ja kustakin välillä päässä, mutta niillä perustein en lähe kenenkään soitantaa arvioimaan. Musiikki musiikkina ja silleen. Jos joku nyt haluaa soittaa bluesia 80's paskahuusikaiulla ja tiukemmalla säröllä niin ei sen pitäs keltään muulta olla pois. Olihan ne bluespatut (siis kuuntelijat lähinnä) aikanaan sitä mieltä, ettei Gary Moore mikää oikee blueskitaristi ole, mutta niin vaan Kingit ja Collinsit paino sen kans yhteiskeikkaa ja levytti biisejäkin. Hyvää kamaa: http://www.youtube.com/watch?v=QArjeq4TcHk |
BigPapa 13.12.2010 13:42:46 | |
---|
Juzpe: Just näin. Näyttäs siltä, että pienen kiroomisen jälkeen selkeni mitä mä oon koko ajan meinannu. Annetaan ihmisten soittaa niinku soittavat ja sit arvioidaan sitä täällä kukin omien mieltymystensä mukaan. Mä myönnän kyllä, että mulla on kerrostalon kokonen ego ja kustakin välillä päässä, mutta niillä perustein en lähe kenenkään soitantaa arvioimaan. Musiikki musiikkina ja silleen. Jos joku nyt haluaa soittaa bluesia 80's paskahuusikaiulla ja tiukemmalla säröllä niin ei sen pitäs keltään muulta olla pois. Olihan ne bluespatut (siis kuuntelijat lähinnä) aikanaan sitä mieltä, ettei Gary Moore mikää oikee blueskitaristi ole, mutta niin vaan Kingit ja Collinsit paino sen kans yhteiskeikkaa ja levytti biisejäkin. Hassu juttu, että mullakin sattuu olemaan Gary Mooren levyjä ja DVD:tä. Se mitä tossa kirjoitin on kyllä ollut koko ajan se juttu, miksi tää skaba on perustettu, että ei siinä mitään kiroomisia sun muuta avuksi tarvita. Sylkykupiksi joutuminen on aika epämiellyttävää. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
J.Hollström 13.12.2010 13:51:28 | |
---|
Oisko silläviissiin kiva, että kukaan ei nyt härnäisi ketään enää millään muotoa. Soiteltas vaan ja kaikki piilovittuilu jätettäs pois? Ihan vaikka joulumielellä ja hyvällä feeliksellä. Nää on olleet ihan hyvät hipat ja ois harmi jos tää hiipus sen takia että jengi ei tuu juttuun kemioidensa puolesta. Tottakai kaikkien maku ja tyylijutut ei natsaa keskenään, mutta sama homma se on joka alueella. Ite oon ollu täällä pahin myrkyttäjä, myönnän, mutta ainakin omasta puolestani lupaan, etten kiusaa ketään enää sen enempää, vaan yritän löytää enemmän positiivista kuin negatiivista sanottavaa. |
Tuomo_ 13.12.2010 14:11:57 (muokattu 13.12.2010 14:13:49) | |
---|
Ite oon ollu täällä pahin myrkyttäjä, myönnän, mutta ainakin omasta puolestani lupaan, etten kiusaa ketään enää sen enempää, vaan yritän löytää enemmän positiivista kuin negatiivista sanottavaa.
Tässä oli sellainen toteamus, että plussaa tulee. Eiköhän jokainen ole vähän samaan sortunut. Se heittäköön ekan kiven, joka ei ole koskaan edes ajatellut moista. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
Juzpe 13.12.2010 14:12:34 (muokattu 13.12.2010 14:13:18) | |
---|
Ite oon ollu täällä pahin myrkyttäjä... Tehään sit niin, että Pirkkala-Härmälä akselin suuriegoiset pissapäät kääntyy hipeiks... Mä oonkin meinannu ottaa rastat jo pidempään, mutta nyt siihen on hyvä syy. Mä yritän sit kans olla rakentavampi noissa kriittisissä kommenteissa. Joo mulle käy. Ei sen takia, että o joulu tulossa, vaan sen takia, että ois kivempi osallistua. Ois ollu kiva vetää tähän taustaan laulamalla, mutta pakkasen ja camelin raiskaama ääni ei tottele käskijäänsä, eli nuotit joita pää käskee laulaa, muuttaa virettään ulostuessaan suusta... ihme homma. Hyvää kamaa: http://www.youtube.com/watch?v=QArjeq4TcHk |
Zeeboo 13.12.2010 14:30:22 | |
---|
J.Hollström: Oisko silläviissiin kiva, että kukaan ei nyt härnäisi ketään enää millään muotoa. Soiteltas vaan ja kaikki piilovittuilu jätettäs pois? Ihan vaikka joulumielellä ja hyvällä feeliksellä. Nää on olleet ihan hyvät hipat ja ois harmi jos tää hiipus sen takia että jengi ei tuu juttuun kemioidensa puolesta. Tottakai kaikkien maku ja tyylijutut ei natsaa keskenään, mutta sama homma se on joka alueella. Ite oon ollu täällä pahin myrkyttäjä, myönnän, mutta ainakin omasta puolestani lupaan, etten kiusaa ketään enää sen enempää, vaan yritän löytää enemmän positiivista kuin negatiivista sanottavaa. Ynnämerkki tuli. White men can't Monk |
Kuha 13.12.2010 14:42:53 | |
---|
J.Hollström: Ite oon ollu täällä pahin myrkyttäjä. Mutta et kai vasiten!? |
MaQ 15.12.2010 13:03:46 | |
---|
Sillä aikaa kun täällä riitelette niin toisaalla... mulle skabojen suola on seurata esim tässä skabassa nyt kuultujen.. jäsenten sikasilu ja latuska kehitystä. :) Moinen on mulle parasta antia näissä ei niin tosissaan skaboissa ja siinä sivussa kun vielä saa itsekkin koettaa soittoaan ryhdittää! |