Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol IV
1 2 3 4 515 16 17 18 19121 122 123 124 125
krk
08.12.2009 22:08:27

MadMatt: Totta. Monissa hienoissa blues-biiseissä ei ole kuin yksi sointu ;)

Tai vain yksi riffi ;-)
padaa@dadaa!
08.12.2009 22:14:20 (muokattu 08.12.2009 22:15:00)

krk: Tai vain yksi riffi ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=rxux5LdmjQU

Tässä on sitä kyrpaeta
Urmas Potkuri
08.12.2009 22:28:43

Hyviä taustoja ja hyviä sooloja on ollunna ja on edelleen.
Mie mittään ossaa enkä mittään ymmärrä , muta välistä kun olisi/on countya ja rockabillyy ja soulii ja cajunii ja semmosta niin piristäähän se.

ps.
Tortilatkin on hyvejä ja muu TexMex. Ja olut......
Yritän olla elossa, en pelkästään hengissä.
Herbert_temp
09.12.2009 08:56:31 (muokattu 09.12.2009 08:58:45)
Näitä on kyllä mukava aamupaskalla lueskella, kun sedät ärisee toisilleen...
...mut vois olla hyvä jos ois sellainen vuodatusketju erikseen. Minä kun usein junalla matkatessa kuuntelen näitä skaba-vetoja puhelimella ja välillä kurkkailen tänne kommentti-ketjuun, että mitä ne tuumailevat toistensa vedoista, niin joutuu aina selailemaan sivukaupalla näitä vuodatusten... Meinaa akkuloppua! :o
Huumori, Juu ei - jatkakaa...
Roll Away the Dew!
BigPapa
09.12.2009 09:02:39 (muokattu 09.12.2009 09:03:16)

Herbert_temp: Näitä on kyllä mukava aamupaskalla lueskella, kun sedät ärisee toisilleen...
...mut vois olla hyvä jos ois sellainen vuodatusketju erikseen. Minä kun usein junalla matkatessa kuuntelen näitä skaba-vetoja puhelimella ja välillä kurkkailen tänne kommentti-ketjuun, että mitä ne tuumailevat toistensa vedoista, niin joutuu aina selailemaan sivukaupalla näitä vuodatusten... Meinaa akkuloppua! :o
Huumori, Juu ei - jatkakaa...

Sellainen ketju on jo.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=10&t=185402
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
krk
09.12.2009 17:21:39

Jouduin poistamaan skabavetoni kun sitä ei pystynytkään kuuntelemaan, pahoittelen.
Tuomo_
10.12.2009 09:26:30

Samaa mieltä, hus, hus toiseen ketjuun mittaa ottamaan toisistanne, jos ottaa päähän.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
MadMatt
10.12.2009 17:53:36

Perskeles sentään kun se mun digi rack 002 pamahti. En kykene saamaan mittään audioo koneelle enkä näin ollen myöskään skabailemaan ja muitakin juttuja olis työn alla. Digidesingiltä ja maahantuojan huollosta piti tulla infoa yms. mutta mitään ei vaan kuulu. Hermothan tässä menee. Ehkä se on siirryttävä kylmästi kokonaan uuteen rautaan ja softaan ja unohtaa toolssit. Joku Motun rauta ja Digital performer vois kenties olla asiaa?
Urmas Potkuri
10.12.2009 18:18:18

MadMatt: Perskeles sentään kun se mun digi rack 002 pamahti. En kykene saamaan mittään audioo koneelle enkä näin ollen myöskään skabailemaan ja muitakin juttuja olis työn alla. Digidesingiltä ja maahantuojan huollosta piti tulla infoa yms. mutta mitään ei vaan kuulu. Hermothan tässä menee. Ehkä se on siirryttävä kylmästi kokonaan uuteen rautaan ja softaan ja unohtaa toolssit. Joku Motun rauta ja Digital performer vois kenties olla asiaa?

Kyllä Motulta varmaan löytyy rautaa, mutta softa-rauta yhdistelmää en tiedä tuon veroista toista. Siis tuon, mikä sulta hajosi. Kuinka sille sitten kävi?

Ei muuten, mutta kun olen jo (melkein) päättänyt haluta vastaavanlaista joululahjaksi.
MadMatt
10.12.2009 18:30:16 (muokattu 10.12.2009 18:31:43)

arkkikansleri: Kyllä Motulta varmaan löytyy rautaa, mutta softa-rauta yhdistelmää en tiedä tuon veroista toista. Siis tuon, mikä sulta hajosi. Kuinka sille sitten kävi?

Ei muuten, mutta kun olen jo (melkein) päättänyt haluta vastaavanlaista joululahjaksi.

Harmittava "tyyppivika" on vaivannut vanhempia 002 laatikoita. Uudempien pitäisi toimia täysin moitteetta.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=16&t=185129&co=30
Manetti
10.12.2009 19:03:10 (muokattu 10.12.2009 19:20:14)
MadMatt: Perskeles sentään kun se mun digi rack 002 pamahti.

Mulla kosahti pari viikkoa sitten Mackie Onyx Satellite. Se on nyt huollossa Saksassa ja korjaamiseen menee kuulemma n. 6 viikkoa, onneks sain toisen audiointerfacen lainaksi siksi aikaa. Tällä kertaa oli hyvä, että rauta ei ollut naimisissa softan kanssa.
http://www.youtube.com/watch?v=DEEfRqt95dw
blaekie
11.12.2009 19:28:03 (muokattu 11.12.2009 19:30:00)

Kuha: Kannatuksen vuoksi:

http://maihinnousu.net/s/?song_id=6243

Niinpä niin, jätkä vetäs sit tollasen aika mukavan harjaussoolon. , mikä on OK 8)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
krk
11.12.2009 19:59:53

Kuha: Kannatuksen vuoksi:

http://maihinnousu.net/s/?song_id=6243

blaekie: Niinpä niin, jätkä vetäs sit tollasen aika mukavan harjaussoolon. , mikä on OK 8)

Lieneekö ES-330?
Kuha
11.12.2009 20:12:14

krk: Lieneekö ES-330?

Joo, mä kokeilin muitakin, mutta tuosta lähti räkäisin saudni.
krk
11.12.2009 20:22:03

Kuha: Joo, mä kokeilin muitakin, mutta tuosta lähti räkäisin saudni.

Toi on just se mitä stratosta ei saa vanha erkkikään. Hieno kun mikä. Kyllä prkl täytyy joka koppa kanssa hankkia...
blaekie
11.12.2009 22:39:47

krk: Toi on just se mitä stratosta ei saa vanha erkkikään. Hieno kun mikä. Kyllä prkl täytyy joka koppa kanssa hankkia...

Mul on vähän semmonen viilinki, et toi Kuha saa "saundin" ku saundin halutessaan, oli sit kyseessä essi, tele, strato jne.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
krk
11.12.2009 22:47:01

blaekie: Mul on vähän semmonen viilinki, et toi Kuha saa "saundin" ku saundin halutessaan, oli sit kyseessä essi, tele, strato jne.

No juu, tiettyyn rajaan asti kyllä, mutta toi tietty fat-fiilis vaatinee kitaralta tietyn rakenteen. P90 tietenkin vaikuttaa myös.
BigPapa
12.12.2009 00:01:57

BigPapa
Strato keskustelee Papan käsittelyssä. Taattua Pappaa. Hyvä!

Niin, se on Les Paul nyt keskustelemassa.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Urmas Potkuri
12.12.2009 13:59:53

OK perusvetoa klubimaisella soundilla.
Alkoi hyvin ja mukavasti jatkuikin. Rauhallinen veto.
eleettömyys, hyvällä tavalla!

Kiitos kommenteista, näistä ja edellisten skabojen. Täytyy tunnustaa,että ovat osuvia.
Se on "filosofia" ja fiilis kysymys tämä, etten oikeastaan edes yritä sooloilla.
Aina kun pistää taustan pyörimään, sitä kuvittele itsensä osaksi "bändiä" ja tällä
kertaa odotin, että koska se Aretha Franklin näköinen täti alkaa laulaa, enkä missään nimessä haluaisi "sooloilla" sen osuuden päälle....
Illu
12.12.2009 16:37:01
Latuska90:Illu:
Tasaisesti kulkee, mutta hyvässä taimissa. Illun soundi lukeutuu kyllä yksiin suosikkeihini. Ehkä aavistuksen verran trebleä lisää, niin olisi mun mielestä jo erinomaisen hyvä tuo soundi.

Kiitos, minustakin ihan se viimene treble jää uupumaan, mutta se on kai ihan yleinen ongelma nuiden, ainakin vanhempien Podien / Flextonejen kanssa. Eivätkä nuo humpparit kitarassa varmaan yhtään auta asiaa, saati vähän vanhat kielet. Mutta hauska kuulla, että saundi alkaa olla edes sinnepäin, siitä on tullut positiivista palautetta nyt muutamassa skabassa.
Oikias viashan miä siin olin ja niin se sano se tivolmieskin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)