![]() 08.12.2022 07:53:08 | |
---|---|
WanhaWetäjä: Hetken meni kun jäljitin ko biisin ja olihan (yllätys?) se taas yksi monista inhokkibandeista, ei vaan uppoa nuo sekoboltsien bandit=otetaan vähän muutakin kuin keskiolutta. Mitä tulee laulamiseen, miettikääpä trioa Mick Jagger, Axel Rose ja Brian Johnsson..............jo pelkkä ajatuskin kauhistuttaa. No mutta joo, olen tylsä, vanha inhorealisti ja en pidä "räkärokista" jossa ei ole harmoniaa, ei kunnon melodiaa, ei oikeastaan mitään musiikillisesti mielenkiintoista. Kamalimmat bandit universumissa ovat täten 1. Stolling Bones, Kansan Ruusut ja AAcee/PuuCee, Hurricanesia unohtamatta. Autotunesta puhutaan paljon pahaa mutta kyllä sille olisi ollut käyttöä mm tässä https://www.youtube.com/watch?v=aoOxhecquGg Ei ihan puolikasta laulu pielessä mutta kuitenkin, täh? Mua ei kauhistuta yhtään. Ihan en saa kiinni tästä statementista nyt, ymmärrän ettei tollanen musa putoa, muta jos nyt vaikka puhutaan tämän biisin kitarasoolosta, niin upeahan se on, kuten kaikki muutkin soolot etenkin noilla Mike Clinkin tuottamilla lätyillä. Läpeensä sävellettyjä sooloja kuulostais olevan, ja hyvä niin. Onneksi laulusta ei tarvitse häiriintyä sooloskabassa ;-) Mitä Cissen lauluun tulee, niin aika monien sydäntä on I Will Stay koskettanut, joskus käy niinkin. Myönnän, ettei pysty kyl yhtään. | |
![]() 08.12.2022 12:35:40 (muokattu 08.12.2022 12:38:12) | |
sirdickyj: Mua ei kauhistuta yhtään. Ihan en saa kiinni tästä statementista nyt, ymmärrän ettei tollanen musa putoa, muta jos nyt vaikka puhutaan tämän biisin kitarasoolosta, niin upeahan se on, kuten kaikki muutkin soolot etenkin noilla Mike Clinkin tuottamilla lätyillä. Läpeensä sävellettyjä sooloja kuulostais olevan, ja hyvä niin. Joo eipä soitossa ole moittimista, toki tuon tyylin kitaransoittokaan ei ihan ole mulle mieleisintä enkä edes tiedä kuka ko soolon soittaa. En kuuntele noita kolmea bandia mitkä mainitsin, varsinkin AC/DC:n vokaaliosuudet pistävät miettimään syntyjä syviä, Gunnarien biiseistä en montaa osaisi edes nimetä, laulusoundista tunnistan kyllä heti ja kanava vaihtuu oitis jos olen autolla liikkeelä. "Live and let die" cover on lauluosuudeltaan aika kauhea vs originaali mutta se menee läpi soiton puolesta koska se on ok biisi. Onneksi laulusta ei tarvitse häiriintyä sooloskabassa ;-) Ei sekään ole kiellettyä, lauluhan on instrumentti muitten joukossa. Mitä Cissen lauluun tulee, niin aika monien sydäntä on I Will Stay koskettanut, joskus käy niinkin. Myönnän, ettei pysty kyl yhtään. En tiedä onko tuossa levytyksessä koetettu kaiulla peittää epävireisyyttä vai onko tuottaja ollut niin puukorva että moinen suoritus on mennyt läpi vai onko nostettu ns kädet pystyyn ja luovutettu, kai tuostakin joku historiikkii voisi löytyä. On tuota ihmetelty monen kollegan kanssa, ehkä meillä humppaheikeillä on parepi kuuntelu kun on tuota lauluhommaa itsekkin tullut tehtyä ja lukuisien solistien taustoilla soiteltu, jotenkin niihin vaan kiinnittää huomiota etenkin vireen suhteen. Mitä näistä, mä olen aika mustavalkonen ajattelutavaltani, jos en tykkää jostain niin saatan olla yliampuvan kyyninenkin, pahoittelut siitä. Vanha kyyninen realisti maustettuna pessimismillä, näin voisin itseäni luonnehtia. Tuohon Gunnarien taustaan vielä, mä en tiedä mikä siinä on mutta pari kertaa kokeilin siihen jotain soittaa mutta luovutin koska ei vaan lähde, ehkä täytys kuunnella originaalin soolo. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 08.12.2022 14:52:34 | |
WanhaWetäjä: Tuohon Gunnarien taustaan vielä, mä en tiedä mikä siinä on mutta pari kertaa kokeilin siihen jotain soittaa mutta luovutin koska ei vaan lähde, ehkä täytys kuunnella originaalin soolo. Äläs nyt. Tossahan on rock-taustaksi aika monipuolinen sointupuoli. Vois olla aineksia kunnon fuusiopläjäykselle, jos korvat ei ole liikaa juuttuneet alkuperäisversioon kuten mulla. | |
![]() 08.12.2022 16:07:42 (muokattu 08.12.2022 16:18:59) | |
WanhaWetäjä: Tuohon Gunnarien taustaan vielä, mä en tiedä mikä siinä on mutta pari kertaa kokeilin siihen jotain soittaa mutta luovutin koska ei vaan lähde, ehkä täytys kuunnella originaalin soolo. Onhan tuossa ollut monenlaista kitaristia, jossain kohtaa n.s.parasta mitä rahalla saa. Maestron käskystä varmasti pysytty orkkiksen hengessä. Tässä yksi mukaelma, https://youtu.be/kvx-EaNUTD0 Tuosta soitosta ei edes WW keksi huomautettavaa ;-) Tossa taustassahan vakhtuu jopa laatikko ja jos ei halua mennä pentatoksisella niin onhan siinä aineksia harmoniseen rakenteluun. Siis jos haluaa ajatella koko tuon taustan soolon taustana, mitä se ei muistaakseni ole. Tuon linkin loussa kitaralla soitetaan monennäköistä asiaa biisin loppuun. Taitaa nauhatonkin olla käytössä. | |
![]() 09.12.2022 02:04:55 | |
Mitä sitten on keskustelu, jota otsikko tarkoittaa? Voit sanoa oman mielipiteesi ja toinen omansa? Mikä on oikea tai mitä ei saisi sanoa? Täällä ei aina tiedä, että missä mennään. | |
![]() 09.12.2022 14:57:58 | |
Vielä joskus osallistun sooloskabaan. Niin monena viikkona ollut loistavia taustoja täällä, että päässä alkaa soimaan sopivia melodioita ja juoksutuksia ihan itsestään. Jotenkin osallistuminen kuitenkin jää aina tekemättä, kun 'no en mä nyt, ei kuulosta kuitenkaan hyvältä, no on niin vanhat kielet kiinni kitaroissa' jne jne huonoja selityksiä. Osallistuminen voisi olla ihan hyvä mahdollisuus oppimiselle palautteen muodossa, sillä voihan sitä vuosikausia yksinään treenata ja joskus jopa fiilistellä omaa soittoa mutta ilman mitään ulkopuolista palautetta homma jää omaan kuplaansa pahasti. Joku kunnon 'kuulostaa paskalta, treenaa lisää, voitko tehdä saundillesi jotain ja viritä tarkemmin jatkossa'-kommentti voisi tehdä hyvää myös treenimotivaation kannalta. Tai jos sattuisi jotain positiivistakin kuulemaan...no ei mennä vielä asioiden edelle. Vielä joskus, mutta tuskin tällä viikolla. | |
![]() 09.12.2022 17:22:36 | |
karik: Mitä sitten on keskustelu, jota otsikko tarkoittaa? Voit sanoa oman mielipiteesi ja toinen omansa? Mikä on oikea tai mitä ei saisi sanoa? Täällä ei aina tiedä, että missä mennään. Tuossa pari kohtaa säännöistä : Kaikki kirjoitukset, joissa on henkilökohtaisia loukkauksia ja muita hyvän tavan vastaisia asioita poistetaan. Muusikoiden.netissä jokainen muusikko on yhtä arvokas. Artistin tai kokoonpanon solvaaminen johtaa väliaikaiseen tai pysyvään kirjoituskieltoon. Perustellun mielipiteensä musiikista voi sanoa, mutta asiattomat hyökkäykset musiikin tekijöitä kohtaan ovat kokonaan kiellettyjä. Oliko aiemman kirjoitukseni bandi/solistikommentit asiallisesti perusteltuja vai ei, sanavalinnat ja tyyli olivat varmasti hyvän maun rajoilla ja ylikin mentiin joten pahoittelut heille joille ko bandit ovat tärkeitä. Olen pahoillani, katson peiliin. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 11.12.2022 21:04:59 | |
No niin, Roots-skaba 742 lopputulema: Tasaisen oloinen skaba kaikenkaikkiaan ja kärki aakkosjärjestyksessä 3 x 7p: BigPapa: 7 tjj2000: 7 Vesa423: 7 sirdickyj: 3 Työt Vesalle ja Timolle, jotka keskinäisesti sopinevat Roots-skaban 743 läpivientiin sisältyvistä toimista. https://muusikoiden.net/jasenet/45225 | |
![]() 13.12.2022 21:13:47 (muokattu 14.12.2022 15:24:42) | |
Tuossahan tuo soolo on perattuna atomeiksi asti ja muutenkin hyvää opetusmateriaalia mm harmonioista jos edes jotenkin on teoria hallussa. https://www.youtube.com/watch?v=HPNAGq0Te2U Toki poimin nuo harmoniat bassoäänistä koska ko biisi on tuttu. Haastava tausta varmasti monelle kun puuttuu tosiaankin se oleelinen eli harmonia mutta senhän voi soittaa demoraidalle ja poistaa kun bounchaa tuotoksen mp3 muotoon. Sen verran syvä oma kunnioitus Larry Carltonia kohtaan on että en lähde ite räpeltämään jotain huonoa näennäis-Carltonia saati kopsaamaan originaalia. Mutta hiton hieno soolo tuo originaali on kyllä ja Beatolta voi oppia kaikenmoista. Tai no, katotaan jos jotain syntyisi. EDIT pientä itsesensurointia eilisestä. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 17.12.2022 11:49:00 | |
sirdickyj: Annoin itselleni 5min aikaa hahmottaa mitä tapahtuu Ei selvinnyt. Älä huolehdi, ensi yönä ei tähtiä näy, on melko pilvistä... Iltaan mennessä karisevat kaikki loputkin :) All I hear is Hellhounds... | |
![]() 17.12.2022 12:05:35 | |
tjj2000: Älä huolehdi, ensi yönä ei tähtiä näy, on melko pilvistä... Iltaan mennessä karisevat kaikki loputkin :) En huolehdi, joskus pitää vetää tosi äkkiä. | |
![]() 19.12.2022 21:23:12 (muokattu 19.12.2022 21:23:52) | |
Jos vaan joltain löytyy hyviä taustoja niin laittakaa ihmeessä molemmat skabat käyntiin, mulla on varastot niin vanhoja ja läpikäytyjä että ei niistä ole enää mihinkään ja ei ole oikeen inspiraatiota tehä ite, liikaa soittamista ja treenia viimeset pari viikkoa. Menee varmaan joulupyhien yli nämä skabat joten ei viittis mitään jo moneen kertaan olleita laitella. EDIT hoidan tietty äänestykset. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 20.12.2022 09:36:20 | |
Uudet skabat tulilla, hienoa! Pitäiskö antaa olla tulilla vähän kauemmin kun jouluaattoon? Mulle siis sopii kaikki, mutta jengillä saattaa olla joulukiireitä, ja sit taas joulunpyhien tuskaa saattaa helpottaa se että saa soitella ja kisailla. En toki halua alkaa muiden puolesta puhumaan, kävi vaan mielessä. Mitä jengi mieltä? | |
![]() 20.12.2022 10:13:27 | |
sirdickyj: Uudet skabat tulilla, hienoa! Pitäiskö antaa olla tulilla vähän kauemmin kun jouluaattoon? Mulle siis sopii kaikki, mutta jengillä saattaa olla joulukiireitä, ja sit taas joulunpyhien tuskaa saattaa helpottaa se että saa soitella ja kisailla. En toki halua alkaa muiden puolesta puhumaan, kävi vaan mielessä. Mitä jengi mieltä? Voishan sitä kattella tuleeko kuinka paljon osallistujia tässä ennen joulua, laittaa sen jälkeen lisäaikaa jos tarvii. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 20.12.2022 10:50:22 | |
WanhaWetäjä: Voishan sitä kattella tuleeko kuinka paljon osallistujia tässä ennen joulua, laittaa sen jälkeen lisäaikaa jos tarvii. Joo kisan vetäjä toimii kuten haluaa. Toi oli vaan mun ajatus. Kelailin äänestyksiä ja muita ennakkoon että onko porukalla aikaa ja mahdollisuuksia istuskella koneella kuuntelemassa vongutes joulunpyhinä. | |
![]() 20.12.2022 11:22:07 | |
sirdickyj: Joo kisan vetäjä toimii kuten haluaa. Toi oli vaan mun ajatus. Kelailin äänestyksiä ja muita ennakkoon että onko porukalla aikaa ja mahdollisuuksia istuskella koneella kuuntelemassa vongutes joulunpyhinä. Aika vähäistä on osallistuminen ollut ainakin 2021 ja 2020 joulunajan molemmissa skaboissa joten voisi olettaa että näin on tänäkin vuonna, katellaan ja kuulostellaan. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 20.12.2022 16:34:33 | |
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1790004 Onks Veskulla just tällanen? Muistaakseni lukee kisavedoissa jotain Amplifirestä. Jos on, niin onks iisi käyttää ja ootko käyttåny livenä esim.treeneissä? Is it worth 390,-? | |
![]() 20.12.2022 16:35:50 | |
WanhaWetäjä: Aika vähäistä on osallistuminen ollut ainakin 2021 ja 2020 joulunajan molemmissa skaboissa joten voisi olettaa että näin on tänäkin vuonna, katellaan ja kuulostellaan. Ok, en oo 2020 vielä oikein sähkökitaraa soitellut ja 2021 kaan ei ollut edes etäisenä haaveena osallistua kisoihin. Joten sillee ei muistikuvaa. | |
![]() 20.12.2022 18:03:20 | |
sirdickyj: Onks Veskulla just tällanen? Muistaakseni lukee kisavedoissa jotain Amplifirestä. Jos on, niin onks iisi käyttää ja ootko käyttåny livenä esim.treeneissä? Is it worth 390,-? Mulla on se pienempi 3-nappinen versio Amplifiresta. Laudassa jossa kahden expression-pedaalin takana delay:n annostelu ja volume (+wahi ihan perinteisen vahvistimen tapaan edessä). https://muusikoiden.net/dyn/users/161513.jpg Käsittääkseni toi isompi versio on soundien/mallinnosten osalta ihan sama. Saa vaan enemmän presettejä nappien taakse. Olen käyttänyt sekä kotona että keikoilla että treeneissä. Kotona äänikortti+pikkumonitorit, livenä mixeri ja isot PA-kaapit, tai joskus vaan 1-2 pikku PA-kajaria suoraan Amplifiren XLR-outputeissa. Joka napin taakse saa kaksi presettiä, joten tolla isommalle versiolla etenkin saa kyllä aika laajan paletin soundeja polkimien taakse. Itse olen kuudella perussoundilla (joista 2 yleisimmin käytössä esim skabavedoissa) pärjännyt kun meidän livebiisit on soundimaailmaltaan aika suoraviivaista perusmeininkiä. Mukana tulee ihan asiallinen peruspaletti kaappi-impulsseja ja valmispresettejä, joista liikkelle lähtemällä suht helppo tuunata omat soundit. Netistä toki löytyy lisää impulsseja ja valmispresettejä. Onhan toi aika paljon halvempi kuin vaikka Helix tai Quad Cortex, ja ihan kelpo peli. 390 ei minusta paha hinta käytetystä. | |
![]() 20.12.2022 19:27:44 | |
Vesa423: Mulla on se pienempi 3-nappinen versio Amplifiresta. Laudassa jossa kahden expression-pedaalin takana delay:n annostelu ja volume (+wahi ihan perinteisen vahvistimen tapaan edessä). https://muusikoiden.net/dyn/users/161513.jpg Käsittääkseni toi isompi versio on soundien/mallinnosten osalta ihan sama. Saa vaan enemmän presettejä nappien taakse. Olen käyttänyt sekä kotona että keikoilla että treeneissä. Kotona äänikortti+pikkumonitorit, livenä mixeri ja isot PA-kaapit, tai joskus vaan 1-2 pikku PA-kajaria suoraan Amplifiren XLR-outputeissa. Joka napin taakse saa kaksi presettiä, joten tolla isommalle versiolla etenkin saa kyllä aika laajan paletin soundeja polkimien taakse. Itse olen kuudella perussoundilla (joista 2 yleisimmin käytössä esim skabavedoissa) pärjännyt kun meidän livebiisit on soundimaailmaltaan aika suoraviivaista perusmeininkiä. Mukana tulee ihan asiallinen peruspaletti kaappi-impulsseja ja valmispresettejä, joista liikkelle lähtemällä suht helppo tuunata omat soundit. Netistä toki löytyy lisää impulsseja ja valmispresettejä. Onhan toi aika paljon halvempi kuin vaikka Helix tai Quad Cortex, ja ihan kelpo peli. 390 ei minusta paha hinta käytetystä. Ok, vähän tarttis tollasta jota vois roudailla eri treeneihin, esim.1 mesta sellanen että on Tech 21 combo mestoilla, tolla vois mennä suoraan inputtiin tai efektilenkin paluuseen. Käsittääkseni? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)