Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 5146 147 148 149 150267 268 269 270 271
Old Guitar
17.12.2012 21:11:54
Juzpe: Itsetunnolla, ja sillä kuvitteleeko valheellisesti olevansa parempi ja/tai arvokkaampi kuin muut ihmiset, ei liene toistensa kanssa mitään tekemistä. Ennemminkin hyvä itsetunto ehkäisee tarvetta edes yrittää korottaa itseään muiden yläpuolelle ja auttaa hyväksymään sen, että kaikki eivät voi ja kaikkien ei tarvitsekaan minusta pitää. Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen ei myöskään koe tarpeelliseksi haalia muiden ihmisten selkääntaputteluja ja hyväksyntää vaan osaa olla oma itsensä ja säilyttää henkisen tasapainonsa myös hankalammissa tilanteissa. Hyvä itsetunto ja realistinen minäkuva kulkevat vahvasti käsi kädessä.

Ikävä kyllä itsekkäiden narsistien määrä on kasvamaan päin, joten viimeiseen lauseeseesi en usko. Pitäähän se toki joidenkin kohdalla paikkansa. Kuitenkin itsetunto on täysin subjektiivinen omakuva, eikä usein realistinen, kuin itselle. Itsetunto perustuu paljolti syntymänjälkeisiin kokemuksiin, ja aivan varhaisimmat ja lapsuuden kokemukset määrittävät itsetunnon. Itsetunto on vain subjektiivinen tapa nähdä itsensä, eikä sillä ole realistisuuden tai objektiivisuuden kanssa mitään tekemistä. Hyvä itsetunto ja menestys ei ole paras henkisen kasvun alusta.
Ota iisisti - loppu lähestyy...
Zeeboo
17.12.2012 21:28:16
White men can't Monk
Juzpe
17.12.2012 21:44:49

Tutulta kuulostaa

Ai tää oli joku wanha.
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa
Zeeboo
17.12.2012 22:03:54 (muokattu 17.12.2012 22:06:05)
Juzpe: Ai tää oli joku wanha.

Kieliasu ja teemat ovat kuin samasta kynästä.

Kaino toivomus: Jospa noita metafyysisiä pohdittaisiin jossain muualla. Roots-skabastahan tässä säikeessä piti huastella.
White men can't Monk
Old Guitar
17.12.2012 22:13:25 (muokattu 17.12.2012 22:18:31)
Zeeboo: Tutulta kuulostaa.

Zeeboo ottaa asiat niin vakavasti. Ota iisisti, relaa vähän hei, this is only Life!
Zeeboo
17.12.2012 22:34:38
Old Guitar: Zeeboo ottaa asiat niin vakavasti. Ota iisisti, relaa vähän hei, this is only Life!

Ihan sitä samaa sinulle, wede tai O.G. ...tai mikä hyvänsä.

Kaino toivomus #2: Kumpa vaan tämä säie ja roots-osasto säästyisi samanlaiselta lööperiltä kuin akkariosasto. Rajaansa asti tyhjänpäiväisellä lätinällä on toki viihdearvonsa, mutta vain rajaansa asti.
White men can't Monk
sickboy
17.12.2012 23:44:24

Ja siel lepää uus skaba, mölliblyys. Suht pitkä, mut pakko oli pistää 2 kiertoa, ei mahda mitään, saa nautiskella.
stratomaster
18.12.2012 08:38:21 (muokattu 18.12.2012 08:43:05)

Katsokaas, mikä motto tuolla WedeVirtasella oli, laskujeni mukaan 15. viesti tuolla sivulla:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … amp;t=181441&o=20&#p8860236

Sitä voi vaikka verrata Old Guitarin allekirjoitukseen. Eikö ylläpidolle pitäisi olla aika lailla selvää, miten näiden tuplatunnusten kanssa menetellään.
Old Guitar
18.12.2012 09:08:50
stratomaster: Katsokaas, mikä motto tuolla WedeVirtasella oli:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … amp;t=181441&o=20&#p8860236

Sitä voi vaikka verrata Old Guitarin allekirjoitukseen. Eikö ylläpidolle pitäisi olla aika lailla selvää, miten näiden tuplatunnusten kanssa menetellään.

Ei pojaat, olette väärillä jäljillä taas, niin kuin komisario Pohjanmaa-elokuvassa. Esko Nikkari poliisia varsin osuvasti ripitti. Samat sanat sopisivat teille, mutta en nyt satu muistamaan niitä.

Satun tuntemaan Weden ja hän on ihan mukava kaveri. Hän jättäytyi täältä pois pahansuopaisuuden vuoksi, jota hän täällä koki saaneensa. Pyysinkin häneltä luvan saada käyttää hänen hienoja aforismejaan. Hän muuten kertoi, että ei ole koskaan käyttänyt täällä kahta nikkiä päällekkäin, eikä hänellä tietenkään enää toimivaa nikkiä täällä olekaan.

Sratomasterille: hohhoijaa ja munat!
Old Guitar
18.12.2012 09:23:22
Zeeboo: Ihan sitä samaa sinulle, wede tai O.G. ...tai mikä hyvänsä.

Kaino toivomus #2: Kumpa vaan tämä säie ja roots-osasto säästyisi samanlaiselta lööperiltä kuin akkariosasto. Rajaansa asti tyhjänpäiväisellä lätinällä on toki viihdearvonsa, mutta vain rajaansa asti.

Joo, varsinkin tuo sinun rekvisiitta-pohdintasi oli hauskaa luettavaa, mutta ilmaisusi oli hieman alatyylistä.

Tuo on muuten ihan hyvä, kun huomaa omat virheensä, että on tullut kirjoitettua jo monta viestiä ilman mitään varsinaista asiaa. Tuollainen itsekontrolli on kunnioitettavaa.
stratomaster
18.12.2012 09:48:26

Old Guitar: Satun tuntemaan Weden ja hän on ihan mukava kaveri.

Juu, uskon että ihan varmasti tunnet ja oikein hyvinkin vielä! :-D

Minäkin olen omasta mielestäni tosi mukava kaveri.
Illu
18.12.2012 09:54:23
Old Guitar: Että onkin tullut kirjoitettua jo monta viestiä ilman mitään varsinaista asiaa...

No näinhän se on.
Zeeboo
18.12.2012 11:31:09 (muokattu 18.12.2012 11:45:41)
Kaino toivomus #2 oli näköjään huti...

Aiheenahan pitäisi edelleen olla "keskustelua roots-skabasta"...
White men can't Monk
Old Guitar
18.12.2012 15:41:22
Illu: kin

No näinhän se on.

Rootskabasta puheenollen, niin tausta on aivan loistava. Aloin kehitellä siihen melodiaa, enkä niinkään improvisaatiota, vaan hallitumpaa teeman kehittelyä, mutta siihen menee aikaa ja pelkään etten kerkiä saamaan sitä valmiiksi ajoissa. Siitä pahoitteluni.

Kaikille tovereille muuten Joulutervehdys: Rauhaisaa Joulua!
sickboy
18.12.2012 21:34:50

Old Guitar: Rootskabasta puheenollen, niin tausta on aivan loistava. Aloin kehitellä siihen melodiaa, enkä niinkään improvisaatiota, vaan hallitumpaa teeman kehittelyä, mutta siihen menee aikaa ja pelkään etten kerkiä saamaan sitä valmiiksi ajoissa. Siitä pahoitteluni.

Kaikille tovereille muuten Joulutervehdys: Rauhaisaa Joulua!

Anna mennä vaan. Mulla oli jossain vaiheessa sellanen tapa, että rajasin mun soittoaikaa näihin sooloihin. Päätin vaikka, että tunnissa on synnyttävä valmista...tuli mitä tuli. Muuten niitä saattaa jäädä hieromaan eikä ikinä ole tyytyväinen lopputulokseen. Tulta päin vaan, muuten et lähe näihin skaboihin koskaan mukaan. Ei kukaan ole koskaan täydellisen valmis soittaja eikä tartte ollakaan.
Old Guitar
18.12.2012 21:48:35
sickboy: Anna mennä vaan. Mulla oli jossain vaiheessa sellanen tapa, että rajasin mun soittoaikaa näihin sooloihin. Päätin vaikka, että tunnissa on synnyttävä valmista...tuli mitä tuli. Muuten niitä saattaa jäädä hieromaan eikä ikinä ole tyytyväinen lopputulokseen. Tulta päin vaan, muuten et lähe näihin skaboihin koskaan mukaan. Ei kukaan ole koskaan täydellisen valmis soittaja eikä tartte ollakaan.

Joo, tossa on perää, nytkin aloin kehittää sooloa, johon täytyi alkaa harjoitella uutta tekniikkaa ja sen oppimiseen menee aikansa, mutta voihan siinä oppia jotain uutta. Tähän käytin sen tunnin. Tausta on muuten sellainen, että se antaa mahdollisuudet aika vapaaseen ilmaisuun, vaikkapa ihan tollaseen ilmavaan jazz-tulkintaan.
korvaoo
18.12.2012 22:16:00
Old Guitar: Joo, tossa on perää, nytkin aloin kehittää sooloa, johon täytyi alkaa harjoitella uutta tekniikkaa ja sen oppimiseen menee aikansa, mutta voihan siinä oppia jotain uutta. Tähän käytin sen tunnin. Tausta on muuten sellainen, että se antaa mahdollisuudet aika vapaaseen ilmaisuun, vaikkapa ihan tollaseen ilmavaan jazz-tulkintaan.

näistä kisoista on lähtösin mun uus villitys eli sorminsoitto, kuulostaa vähän kankealta vielä mutta soundi alkais noin "livenä" olemaan jo ihan asiallinen.
kaikki paitsi on turhaa.
Old Guitar
19.12.2012 22:01:04
Zeeboo: Kaino toivomus #2 oli näköjään huti...

Aiheenahan pitäisi edelleen olla "keskustelua roots-skabasta"...

Jeesustelu ei sovi bluesiin! Linkkauksesi vuosia vanhoihin juttuihin lienee perustavan laatuista asiaa roots-skabasta?
WanhaWetäjä
19.12.2012 23:02:50

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=186289&o=0&#p9076858

Tausta kuulosti jotenkin tutulta ja löytyipäs siihen syykin ...ihmeekseni huomasin notta enpäs ollut tuolloin mukana skabassa vaikka tausta on mun mieleen eli molliosastoa .
Zeeboo
19.12.2012 23:11:16 (muokattu 19.12.2012 23:19:31)
Old Guitar: Jeesustelu ei sovi bluesiin! Linkkauksesi vuosia vanhoihin juttuihin lienee perustavan laatuista asiaa roots-skabasta?

Tuota, ensinnäkään minä en ole laittanut minkäänlaisia linkkejä vanhoihin juttuihin. Jos tarkoitat tätä "linkkaamisella". Jeesusteluunkaan minulla ei ole taipumusta, eikä just tarvettakaan. Jos sellaiseen olen sortunut, niin takuulla vahingossa se on tapahtunut. Jos jeesustelu ei kuulu bluesiin, niin sinä varmaan osaat kertoa, mitä siihen kuuluu

Olet nyt jostain syystä ottanut minut, ja minun postaukseni tulilinjalle. Varmaan sinulla on joku painava syy siihen? Jos tarkoituksesi on yrittää tuottaa mielipahaa ja saada miut harmistumaan - vittuilla, niinkuin alatyylisesti asia myös ilmaistaan - niin sen suhteen sinulla on vielä paljon harjoiteltavaa. Noiden minulle osoittamiesi viimeaikaisten heittojen kaltaisia juttuja kirjoittaessa kannattaa ihan oikeasti miettiä, että oletko ihan varma, että haluat aloittaa rähinän?

Edelleenkin haluaisin, että keskustelu täällä pysyy asiallisena ja edes viitteellisesti aiheen liepeillä.
White men can't Monk
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)