Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 5144 145 146 147 148267 268 269 270 271
velsa
11.12.2012 03:54:11

Old Guitar: Mikä tässä on Rootsia?

Kaikki!!!!!!'
Kauas on pitkä matka........
Old Guitar
11.12.2012 08:58:54 (muokattu 11.12.2012 09:09:09)
velsa: Kaikki!!!!!!'

Ok, hyvä! Mulla on näemmä luutuneet käsitykset rootsista, mutta onneksi voin muuttaa käsitystäni saadessani uusia tietoja...

Itse luulin, että roots on nimike perinnemusiikista kantri, folk, blues ajalta ennen kuin rock oli syntynytkään. Oletin myös siihen kuuluvan uudemmatkin nykyartistitkin, joiden soittavat perinteiseen tyyliin tai ovat ottaneet vaikutteita perinnemusiikista.

Mutta kuinka pitkälle kaikki on rootsia? Onko sukkahousuhevi tai tämä nykyinen AC-DC tyyppinen pohja rootsia?

Mielestäni tässä on Rootsia venytetty ja vähän liikaa kattamaan koko Rock-musiikki.

Velsalle, et vielä saanut kyllä minua muuttamaan luutuneita käsityksiäni rootsista.

PS. Eikös tuo tausta olisi sopinut tuonne Soitto-osaston 'Sooloskaba'- osioon. Esim. jos siellä oli taustana Little Wing, niin sekin sopisi tänne paremmin kuin tuo nykyinen tausta.

Miten muut mieltää Rootsin?
Ota iisisti - loppu lähestyy...
Zeeboo
11.12.2012 09:44:27 (muokattu 11.12.2012 09:47:00)
Old Guitar: ...Miten muut mieltää Rootsin?

Juurevaksi musiikiksi.
White men can't Monk
korvaoo
11.12.2012 10:24:52 (muokattu 11.12.2012 10:25:14)
paha kategorisoida oikeestaan, kun jos tiukasti mentäis, niin kaikki missä on sähkökitara tai sähkösoittimia muuten, ei voi olla rootsia, joten jos rokkia ei voi laskea rootsin alle (toki jo aika kaukana), joka kuitenkin on yksi lähimmistä tyyleistä, niin sitten pitäisi mennä aika tiukoilla säännöillä jo. Mielestäni yks nopiampi "blues" joukossa ei haittaa niin paljon että siitä pitäisi jaskaa napista.
kaikki paitsi on turhaa.
Old Guitar
11.12.2012 14:10:11
korvaoo: paha kategorisoida oikeestaan, kun jos tiukasti mentäis, niin kaikki missä on sähkökitara tai sähkösoittimia muuten, ei voi olla rootsia, joten jos rokkia ei voi laskea rootsin alle (toki jo aika kaukana), joka kuitenkin on yksi lähimmistä tyyleistä, niin sitten pitäisi mennä aika tiukoilla säännöillä jo. Mielestäni yks nopiampi "blues" joukossa ei haittaa niin paljon että siitä pitäisi jaskaa napista.

saati sitten napista napisijalle...

Itselleni esim. CCR voi olla juurimusaa, mutta ei AC/DC.

Rootsi määritellään tällaisin ala-otsikoin täällä MuusikoidenNetin keskustelualueella:

Blues, blues-rock, southern rock, country, country rock, bluegrass, gospel, cajun, zydeco.

Tuossahan toi on aika hyvin määritelty.
blaekie
11.12.2012 15:09:35

Lopettakaa se määrittely, ja alkakaa soittamaan. ;-)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
Old Guitar
11.12.2012 17:03:38
blaekie: Lopettakaa se määrittely, ja alkakaa soittamaan. ;-)

No, ei sillä, että tolla ny mitään väliä ois, varsinkaan mulle. Mitä soittamiseen tulee, niin painin ihan eri sarjassa.
Illu
11.12.2012 20:38:01
Old Guitar: No, ei sillä, että tolla ny mitään väliä ois, varsinkaan mulle. Mitä soittamiseen tulee, niin painin ihan eri sarjassa.

No vejä ny sit edes vähä malliksi meille muille.... :D

Eihän toi tausta ehkä ihan rootseinta siinä merkityksessä ole, millaiseksi useimmat roots-musan mieltävät, mutta kyllä tohon ihan rootsikkaan soolon voi vetää. Toiset on vähän enemmän rock kuin blues, mut bluesrock on oikein toimiva juttu. Ei muuta kun pelit soimaan. Ite oon reissun päällä, mut koetetaan jotain räveltää, jahka täältä kotiin päästään. Ei muuten, mut ettei joku vie nollakrhon puheenjohtajuutta. ;)
Old Guitar
12.12.2012 00:03:50
Illu: No vejä ny sit edes vähä malliksi meille muille.... :D

Pistän heti, kun tausta sopii soolooni.
Illu
12.12.2012 07:51:22
Old Guitar: Pistän heti, kun tausta sopii soolooni.

Miä soitan aina saman soolon joka taustaan.... Joskus jopa oikeasta sävellajistakin... 8)
korvaoo
12.12.2012 08:28:01
Illu: Miä soitan aina saman soolon joka taustaan.... Joskus jopa oikeasta sävellajistakin... 8)

tälle alkanut tuntua itsestäkin ja se on aika puuduttavaa, vaikkei sitä muut ole kuullut kun 20 kertaa, niin iste sen 2000 kertaa ja kuten hyvään pihviinkin, niin laatusooloihin voi kyllä kyllästyä :/
kaikki paitsi on turhaa.
velsa
14.12.2012 17:44:50

Hei tytöt.....oottekste ihan tosissanne????
velsa
14.12.2012 17:55:16 (muokattu 14.12.2012 17:56:13)

Old Guitar: Pistän heti, kun tausta sopii soolooni.

Odotan innolla!!!!
MoreK
14.12.2012 18:50:27

Ah... magee tausta.... hitto kun meni sivu suun.
Rock Rooster - Shakin' Up the Henhouse! http://www.rockrooster.com
sickboy
14.12.2012 18:56:13

Hei hätähousu! Eikö osallistumisaikaa pitänyt olla 21:00 saakka?
Illu
14.12.2012 23:56:39
Saakeli tässä mitään ehtinyt soittaa, koko viikossa ollu 11 tuntia kotona...
Zeeboo
15.12.2012 01:15:52
Hyvä tausta, ei vaan päässyt mukaan (just tulin työreissusta kotiin...)
White men can't Monk
Old Guitar
15.12.2012 14:12:47 (muokattu 15.12.2012 14:32:36)
velsa: Odotan innolla!!!!

Joo, nyt täytys hommata pikkuvahvari, niin pääsit oikeen sähköllä luukuttaan. Kyllä tän ikäinen mies jo tarvitsee sähköt sähkökitaraansa. Mikä suosittelisitte?

Mun tekniikka kyllä ei ole vielä ihan valmis, mutta aika loppuvaiheessa ollaan, joten sooloja alkaa sadella minä hetkenä hyvänsä. Kannattaakin odotella!

Olen kehittänyt tekniikkaani yli 30 vuotta ja nyt vois tosiaan hommata jonkun pikkuvahvarin ja viimeistellä tekniikka sähkökitaran osalta. Siinä on vaan se ongelma, että menee varmaan vielä jokunen aika, kun tulee niin paljon uusia sointimahdollisuuksia ja toki feedbackikin pitäs saada haltuun. Vielä täytys hommata treenikämppä, jossa kitaraa voisi ulvottaa oikein kunnolla.

Akustisen kitaran kanssa on sama ongelma, sointi ja soittotyyli ei ole ihan vielä valmis, mutta aika lähelle se ajoittain jo nousee. Jos olen hyvissä tikissä ja soitto kulkee, niin voin laittaa myös oman sooloni peliin. Soittotasoni on suoraan verrannollinen olotilaani ja se taas on kovin vaihteleva.

Vahvistimen hommaamiseksi tarvitsen rahaa ja nyt olenkin myymässä kosolti hyvää materiaalia akustisen kitaralle, on bluesia, alternate tunings, klassista kitaramusiikkia ym. ym. Kannattaa tarkkailla tillannetta, sillä myynnissä on todelisia alan klassikoita ja harvinaisuuksia!

Velsalle: toivottavasti intoa piisaa!
Old Guitar
15.12.2012 14:17:08
Zeeboo: Hyvä tausta, ei vaan päässyt mukaan (just tulin työreissusta kotiin...)

Hah, hah sopulimaisuuden huippulukemia lähestytään jälleen kerran...
velsa
15.12.2012 14:47:40

Mun tekniikka kyllä ei ole vielä ihan valmis, mutta aika loppuvaiheessa ollaan, joten sooloja alkaa sadella minä hetkenä hyvänsä. Kannattaakin odotella!

Mä oon aina digannu ihmisistä joilla on itsetunto kohdallaan........!!!!8DDD
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)