BigPapa 06.12.2010 13:19:56 (muokattu 06.12.2010 13:26:39) | |
---|
J.Hollström: Pitäisköhän noihin sääntöihin lisätä vielä lista ketkä osaavat digata oikein ja aidosti? Tai vaan yksinkertaisemmin sulkee pois semmoset jotka ei oo toivottuja osallistujia. Mitäs varten tähän skabaan pitää tunkee jos ei musa miellytä? Täälla on skaboja varmaan jokaisen makuun, on Jazz-, Heavy-, Yleis- ja Bassoskaba ja toi divari Roots-skaba, jonka säännöissä ei edellytetä, että pitää rootsmusasta. Luulis olevan helppo tehdä valintoja. Mielelläni en lähtis tekemään sääntötarkistuksia, mut jos nää hommat joidenkin osalta jatkuu näin negatiivisina, niin ei kai siinä mikään auta. Tän skaban perustin siksi että roots äijät sais rauhassa soitella mieleistään musaa, kun tuolla normiskabassa alko olla vähän sitä sun tätä meininkiä. Ja nyt se sama on ilmeisesti tunkemassa tähänkin skabaan. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Juzpe 06.12.2010 13:27:50 | |
---|
Tän skaban perustin siksi että roots äijät sais rauhassa soitella mieleistään musaa, kun tuolla normiskabassa alko olla vähän sitä sun tätä meininkiä. Tarkotatko "sitä sun tätä meininkiä" musiikillisessa vai jossain muussa (missä?) mielessä? "I have broken several g-strings, while i've been fingering minors." |
BigPapa 06.12.2010 13:29:17 | |
---|
Juzpe: Tarkotatko "sitä sun tätä meininkiä" musiikillisessa vai jossain muussa (missä?) mielessä? Sekä että. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Juzpe 06.12.2010 13:32:14 | |
---|
Sekä että. Voisitko kertoa hieman tarkemmin, mikä sua alko siinä jurppiin? "I have broken several g-strings, while i've been fingering minors." |
BigPapa 06.12.2010 13:32:48 (muokattu 06.12.2010 13:32:54) | |
---|
Juzpe: Voisitko kertoa hieman tarkemmin, mikä sua alko siinä jurppiin? En For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
latuska90 06.12.2010 13:35:58 (muokattu 06.12.2010 13:40:24) | |
---|
JaSo: Latuska90 - Tästä tuli vähän sellainen Järvinen tries to play country fiilis. Soitto on kyllä oikein hyvää ja maukasta mutta nuo Järvis-lickit ei oikein istu miun makuun kantripuolelle. Paikoitellen niistä kyllä irrottaudutaankin ihan mukavasti. Hyvä veto kuitenkin. Tällä kertaa pyrinkin soittamaan mahdollisimman kantristi kuin pystyin, mutta kun on niin vahvat juuret Järvisen soittoon... Vedinpähän kuitenkin esim. tuohon ekan kiepin IV-soinnun aikana (C-duuri) h-kieleltä kokosävelaskeleen venytyksen b -> c ja nappasin e-kieleltä epätavallisen "country-e-sävelen" (eli e oli C:n duuriterssi) eb:n sijaan, jos katsoo C-mollipentatonisen näkökulmasta. Toivottavasti en puhunut läpiä päähäni... "Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen |
J.Hollström 06.12.2010 13:36:44 | |
---|
BigPapa: Mielelläni en lähtis tekemään sääntötarkistuksia, mut jos nää hommat joidenkin osalta jatkuu näin negatiivisina, niin ei kai siinä mikään auta. Mun puolesta voit laittaa mun nimen siihen suljettujen listaan. Ei oo niin henki ja elämä tää kitarasoolon kanssa kisailu ja ison karhun perseennuoleminen että nyt oli hienoja bendejä. Ihan kivahan noihin on joskus silloin tällöin jotain rimpautella, mutta tämmöstä paskanjauhamista ja pullistelua ei joka kierroksella jaksa. |
BigPapa 06.12.2010 13:38:28 (muokattu 06.12.2010 13:39:24) | |
---|
J.Hollström: Mun puolesta voit laittaa mun nimen siihen suljettujen listaan. Ei oo niin henki ja elämä tää kitarasoolon kanssa kisailu ja ison karhun perseennuoleminen että nyt oli hienoja bendejä. Ihan kivahan noihin on joskus silloin tällöin jotain rimpautella, mutta tämmöstä paskanjauhamista ja pullistelua ei joka kierroksella jaksa. No tää on just yks homma, mä en oikein tajuu, että miks sulla on tarve aukoo päätäs mulle aiwan joka jutusta. Ja mitään suljettujen listaahan tässä ei ole tulossa. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
J.Hollström 06.12.2010 13:55:03 | |
---|
BigPapa: No tää on just yks homma, mä en oikein tajuu, että miks sulla on tarve aukoo päätäs mulle aiwan joka jutusta. Sorry, jos näin on päässyt käymään. Ehkä me ei vaan sitten tulla juttuun keskenään. Mut kiva skaba tää 157. |
BigPapa 06.12.2010 13:57:34 | |
---|
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
JaSo 06.12.2010 14:03:50 | |
---|
latuska90: Tällä kertaa pyrinkin soittamaan mahdollisimman kantristi kuin pystyin, mutta kun on niin vahvat juuret Järvisen soittoon... Vedinpähän kuitenkin esim. tuohon ekan kiepin IV-soinnun aikana (C-duuri) h-kieleltä kokosävelaskeleen venytyksen b -> c ja nappasin e-kieleltä epätavallisen "country-e-sävelen" (eli e oli C:n duuriterssi) eb:n sijaan, jos katsoo C-mollipentatonisen näkökulmasta. Toivottavasti en puhunut läpiä päähäni... Mulle ainakin menee tuo täydestä kun en teoriasta mitään ymmärrä : ) Kuten tuossa aikaisemmin olikin jo juttua niin kyse on nimen omaan mun päähäni iskostuneesta ajatuksesta miten kantria soitetaan. Tyylejä ja makuja on monia ja itse vetohan oli oikein mainio. Bless is more... |
BigPapa 06.12.2010 16:07:27 (muokattu 06.12.2010 16:07:49) | |
---|
J.Hollström: Mut kiva skaba tää 157. Ihan hyvä skabahan tää on taustaa myöden, itellä vaan ei ollu aikaa osallistua. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
BigPapa 06.12.2010 17:22:56 | |
---|
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
latuska90 06.12.2010 17:41:59 | |
---|
BigPapa: Huvikseen tuli nyt sit kokeiltua jottai: http://maihinnousu.net/s/10108 Hemmetin magee soundi sekä sormisoitossa että slideosuudessa. Toimii kuin tauti. "Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen |
Juzpe 06.12.2010 17:56:07 | |
---|
mut jos nää hommat joidenkin osalta jatkuu näin negatiivisina Kenen osalta ja millä tavalla negatiivisina? "I have broken several g-strings, while i've been fingering minors." |
WanhaWetäjä 06.12.2010 18:04:40 | |
---|
BigPapa: Mitäs varten tähän skabaan pitää tunkee jos ei musa miellytä? Täälla on skaboja varmaan jokaisen makuun, on Jazz-, Heavy-, Yleis- ja Bassoskaba ja toi divari Roots-skaba, jonka säännöissä ei edellytetä, että pitää rootsmusasta. Eikö tuo rootsmusasta "pitäminen" ole ihan jokaisen oma juttu ja aivan helvetin laaja käsite? Vaikka mä en jaksaiskaan kuunnella jotain "albertbbbkingericjärvis" osastoa niin ei se tarkoita sitä että mä en pitäisi rootsmusiikista jossain muodossa? Se voi olla sitä ei niin rupista "robbenfordia" tms, tai se voi olla Ray Charlesia ison bandin kera, tai mitä vaan. Mutta jos se roots/blues tosiaankin ängetään niihin kapeisiin raameihin joista sä puhuit aiemmin, eli että pitää soittaa sen tietyn perinteen ja kaavan mukaan ja pitäisi tuntea genrea laaja-alaisesti pystyäkseen autenttiseen soittoon niin sen ajatuksen pohjalta aika moni sais lähteä kiitämään tästä skabasta, veikkaan. En mä ole suinkaan ainoa joka soittaa "kummallisia" ääniä, eikä mua häiritse jos mä en saa sen takia tietyiltä "järvisiltä" juuri koskaan pisteitä. Jos skabassa on 15-20 sooloa niin eikö jumalautsi sinne sekaan mahdu 2-3 erilaistakin vetoa, täh? Joka skabaan esikarsinta, sinä skaban perustajana valitset sitten sulle sopivat osallistujat varsinaiseen skabaan, muut putoaa sitten divariin ;-) Mitä tulee sääntömuutoksiin ylipäätään ; pistää miettimään että MIKSI skabaan osallistumattomat voivat heittää tosta vaan ja KOMMENTOIMATTA pojot kuten sä teit tässä skabassa? Muissa skaboissa on herrasmiesääntö että pitää kommentoida ne vedot joilla antaa pisteitä JOS ei osallistu itse skabaan. Jos nuo kolme sooloa on kerennyt kuunteleen niin kyllä niistä olisi myös voinut edes rivin kaks kirjoittaa jokaisesta? Luulis olevan helppo tehdä valintoja. Mielelläni en lähtis tekemään sääntötarkistuksia, mut jos nää hommat joidenkin osalta jatkuu näin negatiivisina, niin ei kai siinä mikään auta. Oletko koskaan miettinyt mistä tämä negatiivisuus voisi osittain johtua ja miksi sinä olet käytännössä aina se tappelun ja vittuilun toinen osapuoli ? Tän skaban perustin siksi että roots äijät sais rauhassa soitella mieleistään musaa, kun tuolla normiskabassa alko olla vähän sitä sun tätä meininkiä. Ja nyt se sama on ilmeisesti tunkemassa tähänkin skabaan. Tässä(kään) skabassa ei olisi tod.näk. juurikaan ongelmia jos säkin hyväksyisit sen tosiasian että ehkäpä kaikki eivät pidä sinusta ihmisenä eivätkä myöskään jumaloi jokaista kitarasooloasi. Mua ei kauheesti kiinnosta mitä muut musta ja mun soitostani ajattelevat, tää on kuitenkin vaan yks harrastus muitten joukossa. Perusteltuja kommentteja on toki kiva kuulla on ne sitten positiivisia tai ei, itse en tunne enää tarvetta lähteä vittuilulinjalle, joskus on tullut sanottua ihan riittävästi kaikenmoista paskaa minkä ois voinut jättää sanomattakin, no joo...välillä tekis vieläkin mieli aukoa päätään mutta ei siitä ole kellekkään mitään hyötyä. Paree olla vaan hiljaa. Tosiaankin, ollaan hiljaa, yks vaihtoehtohan vois olla se että lopetetaan nää jälkilöylyt, lopetetaan soolojen kommentoinnit, annetaan pojot, pelkän nickin perusteella kuuntelematta vedon vetoa, jos siltä tuntuu, ja kaikki on tyytyväisiä, täh??? Seuraava skaba näin? |
BigPapa 06.12.2010 18:09:42 (muokattu 06.12.2010 18:45:48) | |
---|
WanhaWetäjä:Oletko koskaan miettinyt mistä tämä negatiivisuus voisi osittain johtua ja miksi sinä olet käytännössä aina se tappelun ja vittuilun toinen osapuoli ? Sitä oon miettinyt monesti, että miksi Tamperelaiset on oikeestaan ainoot jotka tätä "keskustelua" saa aikaan. WanhaWetäjä:Tässä(kään) skabassa ei olisi tod.näk. juurikaan ongelmia jos säkin hyväksyisit sen tosiasian että ehkäpä kaikki eivät pidä sinusta ihmisenä eivätkä myöskään jumaloi jokaista kitarasooloasi. Huomattu on, että tämän annetaan vaikuttaa arvioihin. Sekö on sun mielestä hyvä juttu? Mitään jumaloimista en kaipaa, kaipaan sitä, että olis hyvä fiiliksinen skaba, jossa henkilökohtaiset kaunat, niihkuin annoit ymmärtää, eivät vaikuttaisi siihen miten vetoja kuunnellaan ja arvioidaan. WanhaWetäjä:Mitä tulee sääntömuutoksiin ylipäätään ; pistää miettimään että MIKSI skabaan osallistumattomat voivat heittää tosta vaan ja KOMMENTOIMATTA pojot kuten sä teit tässä skabassa? Taisi joku muukin antaa pisteet kommentoimatta. Siksi voi antaa pisteet kommentoimatta, että ketään ei pakoteta mihinkään. Siksi. WanhaWetäjä:ikö tuo rootsmusasta "pitäminen" ole ihan jokaisen oma juttu ja aivan helvetin laaja käsite? Vaikka mä en jaksaiskaan kuunnella jotain "albertbbbkingericjärvis" osastoa niin ei se tarkoita sitä että mä en pitäisi rootsmusiikista jossain muodossa? Se voi olla sitä ei niin rupista "robbenfordia" tms, tai se voi olla Ray Charlesia ison bandin kera, tai mitä vaan. Tästä on puhuttu ennenkin. Jos luulet että kuuntelen pelkästään "albertbbbkingericjärvis" osastoa, niin olet olettanut väärin. Oletko kenties ainoa jo kuuntelee rootsia laajemmin. WanhaWetäjä:Mutta jos se roots/blues tosiaankin ängetään niihin kapeisiin raameihin joista sä puhuit aiemmin, eli että pitää soittaa sen tietyn perinteen ja kaavan mukaan ja pitäisi tuntea genrea laaja-alaisesti pystyäkseen autenttiseen soittoon niin sen ajatuksen pohjalta aika moni sais lähteä kiitämään tästä skabasta, veikkaan. Se, että genreä laajemmin tuntevat osallistuvat skabaan onkin siis huono juttu? Mielestäni se, että osallistujien oletetaan tuntevan roots genren, auttaa myös välttämään tälläisten "keskustelujen" ja tapaistesi purkauksien synnyn. Silloinhan kyseessä olisi yhtenäinen samoista arvoista kiinnostunut porukka, joka hyvässä hengessä ilman ihmeellisiä henkilökohtaisia tai muitakaan kaunoja voisi kaikessa sovussa soittaa omaksi ja toistensa iloksi hyvässä hengessä rootsmusiikkia. WanhaWetäjä:pitäisi tuntea genrea laaja-alaisesti pystyäkseen autenttiseen soittoon En varmaan sanallakaan ole puhunut autenttisesta soitosta, älä nyt laita sanoja suuhuni. Roots-skabassa on paljon osallistujia, jotka genren tuntemisen kautta ja sitä paljon tutkineena ja harrastaneena, ovat kehittäneet oman tyylin. Genren tunteminen auttaa myös objektiivisten arvioiden tuottamisessa. Henkilökohtaisten kaunojen kautta operoivat ovat erikseen, mutta tunnut hyväksyvän sen. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
WanhaWetäjä 06.12.2010 18:19:04 | |
---|
BigPapa: Sitä oon miettinyt monesti, että miksi Tamperelaiset on oikeestaan ainoot jotka tätä "keskustelua" saa aikaan. Tamperelainen kirjoitetaan pienellä kirjaimella lauseen sisällä, heistä en sinänsä tiedä juuri mitään, vittumaisia hämäläisiä hölmöjä taitavat olla kaikki, itse asun Pirkkalassa;-) |
BigPapa 06.12.2010 18:24:03 (muokattu 06.12.2010 18:24:49) | |
---|
WanhaWetäjä: Tamperelainen kirjoitetaan pienellä kirjaimella lauseen sisällä, heistä en sinänsä tiedä juuri mitään, vittumaisia hämäläisiä hölmöjä taitavat olla kaikki, itse asun Pirkkalassa;-) Samalta suunnalta kuitenkin. Ja jokainen varmaan ymmärtää sanan tamperelainen oli sitten isolla tai pienellä. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Juzpe 06.12.2010 18:30:16 | |
---|
BigPapa: Sitä oon miettinyt monesti, että miksi Tamperelaiset on oikeestaan ainoot jotka tätä "keskustelua" saa aikaan. Noi kaks pahinta idioottia (Juki ja WW) on kyllä Pirkkalasta. Varmaan molemmat blondeja insinöörejä ja viä kaiken lisäks Juki on jumaalade basisti!... Mä vaan säestän tästä kunnanrajan toiselta puolelta Härmälästä. Kyl mä oon yhteen Tuusulalaiseen tyyppiinkin täällä törmännyt, joka innokkaasti osallistuu tähän juttuun. "I have broken several g-strings, while i've been fingering minors." |