MadMatt 17.01.2009 19:16:09 | |
---|
Nothin' but the blues |
Illu 17.01.2009 19:20:12 | |
---|
|
BigPapa 17.01.2009 19:21:35 | |
---|
Joo, samaa kattelin tossa päivänä eräänä. Talviunilla? Mietin tota ittekki... Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
Illu 17.01.2009 19:25:33 (muokattu 17.01.2009 19:26:08) | |
---|
Mietin tota ittekki... Talviunille menoa? Kylhän tässä joutas... |
Jerry_Jones 17.01.2009 19:27:45 | |
---|
Joo niin mutta entäs jos on laulaja? Laulajat yleensä haluu vedellä omista laatikoistaan ja jos ei oo kun yks skeba, niin sen virittäminen lennosta noihin....niin...selvennätkö vähän... Joo eihän se keikkatilanteessa oikein yhdellä kitaralla toimikaan. Ellei sitten laulajaa saada vetämään kaikkia biisejä A:sta... Toisaalta Latuskalla oli akuuttina ongelmana Johnny B. Gooden esittäminen, jossa otelautakäsi tuppaa väsyyn. Yhden biisin esittämistä varten kitara voi kannattaa virittää perusvirityksestä poikkeavaksi, jos siitä on suurta apua. Ja niin kuin totesin, voi noista avoimista otteista olla hyötyä E:stä tai D:stä meneviin rokkihommiinkin, jos käsi meinaa väsyä. Ja mikseipä yleisesti niinkin, että käyttää niitä niissä biiseissä, jotka menee sopivissa sävellajeissa. Keventää kokonaiskuormaa. Tai jos rahaa on ja rohkenee toimia "epäurheilijamaisesti", voi hommata Gibsonin itsensä virittävän Lespan ja painella nappuloita kulloinkin tarvittavan virityksen aikaansaamiseksi ;) Blues fills in the holes of soul |
BigPapa 17.01.2009 19:27:59 | |
---|
Talviunille menoa? Kylhän tässä joutas... Joo ja sitä Willietä.. Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
Here in heaven |
rattledad 17.01.2009 19:32:08 | |
---|
Joo eihän se keikkatilanteessa oikein yhdellä kitaralla toimikaan. Ellei sitten laulajaa saada vetämään kaikkia biisejä A:sta... Kapokin on keksitty. |
blaekie 17.01.2009 20:05:35 | |
---|
Mihinköhän meidän Willie on kadonnut :( http://muusikoiden.net/jasenet/24973 Ite ihmettelin samaa tossa joku aika sitten, on tainu Willie tehdä elämäntapa muutoksen, tai sit se on jossain Etelänapamantereella pitämässä siestaa 8) Willien kommentit skaboissa aina omaa luokkaansa Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. |
blues guitar 17.01.2009 21:06:28 | |
---|
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Tuomo_ 17.01.2009 22:01:48 | |
---|
Joo, Willien ansiosta meikäläinen rohkaistui jatkamaan soittelua. Arvostan hänen analysointejaan kaikkein korkeimmalle täällä. Hän ei koskaan kumarra kuvia. Kaverilla on näkemystä ja sana hallussa. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
J.Hollström 17.01.2009 22:04:37 | |
---|
No ihan vastapainoksi kaikelle tälle haikailulle, minä en kaipaa willien kommentteja yhtään. Jostain syystä ne oli aivan eri planeetalta miten itse kuulin ja arvostin toisten soittoa. Mutta kiva jos ne on rohkaisseet jotain jatkamaan soittoharrastusta. |
blaekie 17.01.2009 22:53:57 | |
---|
No ihan vastapainoksi kaikelle tälle haikailulle, minä en kaipaa willien kommentteja yhtään. Jostain syystä ne oli aivan eri planeetalta miten itse kuulin ja arvostin toisten soittoa. Mutta kiva jos ne on rohkaisseet jotain jatkamaan soittoharrastusta. Kuten sanottua, "Willien kommentit skaboissa aina omaa luokkaansa" , hyvässä ja pahassa, ne välillä kirpaisi, ja sitten toisinaan taas lämmitti. (Riippumatta siitä mitä itse olisi ollut mieltäpuolta) Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. |
Tuomo_ 18.01.2009 10:50:38 | |
---|
No ihan vastapainoksi kaikelle tälle haikailulle, minä en kaipaa willien kommentteja yhtään. Jostain syystä ne oli aivan eri planeetalta miten itse kuulin ja arvostin toisten soittoa. Juuri näin, eri planeetalta. Mun mielestä se planeetta löysi syvemmin jokaisen soitosta jotain soittajan omaa niin hyvässä kuin huonoudessakin. Ainakin omat kommentini ovat vain kalpea varjo Willien syvälle käyvistä, satiirisista arvioista. Mielestäni Willie osaa kaivaa olennaisuudet esille taitavalla tavalla. Totta on, että rehellisyys ja suoruus ei aina miellytä. Kuitenkin Willie on tässä lajissa ammattimies, sitä ei varmasti kukaan voi kieltää. Hänen arvioinneistaan paistaa kokemus ja taito eritellä hauskalla tavalla eri vetojen nyansseja. Kyse on lahjakkuudesta kommentoinnin alueella. Jotkut vain ovat siinä lajissa lahjakkaampia kuin toiset. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
J.Hollström 18.01.2009 11:23:23 | |
---|
Ainakin omat kommentini ovat vain kalpea varjo Willien syvälle käyvistä, satiirisista arvioista. Jep, tosiaan syvällä käytiin esim. tässäkin: tahtah Kitarasaundi on tiukka kun nuoren neidon pimppa ! Mut joo, oli willien arvioissa joskus asiaakin. Mutta kuten mainittu, useinmiten näkemykset eivät kohdanneet omieni kanssa, mutta enhän minä olekaan mikään rootsmies. Heillä lie ihan oma katsontakanta näissä jutuissa. |
Tuomo_ 18.01.2009 11:48:26 (muokattu 18.01.2009 11:49:46) | |
---|
Jep, tosiaan syvällä käytiin esim. tässäkin: tahtah Kitarasaundi on tiukka kun nuoren neidon pimppa !
Tämäkin arvio avautui ilmeisesti vain allekirjoittaneelle, en lähde tuota enää purkamaan. Osuva arvio kuitenkin. Turha meidän on näistä asioista taitaa peistä. Vielä kerran: toivottavasti ammattimies palaa arvioimaan vetoja. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
liljam 18.01.2009 11:59:27 (muokattu 18.01.2009 12:02:19) | |
---|
kyllä minä koen Willien kommentit tervetulleiksi ja mukavasti hän on arvioitaan väritellyt. We want Willie Back!!!! ei muuta ku eteenpäin |
BigPapa 18.01.2009 12:00:48 | |
---|
Jep, tosiaan syvällä käytiin esim. tässäkin:
Mut joo, oli willien arvioissa joskus asiaakin. Mutta kuten mainittu, useinmiten näkemykset eivät kohdanneet omieni kanssa, mutta enhän minä olekaan mikään rootsmies. Heillä lie ihan oma katsontakanta näissä jutuissa. Pitää muistaa että Willie on basisti. Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
Here in heaven |
J.Hollström 18.01.2009 12:37:33 | |
---|
Pitää muistaa että Willie on basisti. Nimenomaan. Ja ei tää nyt niin vakavaa ole muutenkaan. Se jos näkemykset ei kohtaa, niin se ei lie uutta tällä foorumilla. Mun puolesta willie saa kommentoida ihan vapaasti täällä. Ihan kuten kaikki on vapaita kommentoimaan hänen kommenttejaan takisin niin halutessaan. Mulla on vaan se iänikuinen fiksaatio siitä, että jos joku on kyvykäs arvostelemaan jonkun soittamisia täällä, olisi kiva kuulla myös ko. henkilön omia edesottamuksia, niin osaisi laittaa ne kommentit johonkin laatikkoon. Tokihan voi olla ihan puhdas kriitikko osaamatta soittaa nuottiakaan, kuulohan riittää näiden juttujen arvioimiseen. Mutta silti, en voi sille mitään, että yleensä en ota kenenkään ulkopuolisen nimimerkin arvosteluja juuri minään jollen tiedä että kyseisellä henkilöllä on jotain "ansioita" myös itsellään musiikkijutuissa. Varsinkin jos näkemykset ei kohtaa. |
Urmas Potkuri 18.01.2009 13:06:12 | |
---|
Mulla on vaan se iänikuinen fiksaatio siitä, että jos joku on kyvykäs arvostelemaan jonkun soittamisia täällä, olisi kiva kuulla myös ko. henkilön omia edesottamuksia, niin osaisi laittaa ne kommentit johonkin laatikkoon. Tokihan voi olla ihan puhdas kriitikko osaamatta soittaa nuottiakaan, kuulohan riittää näiden juttujen arvioimiseen. Mutta silti, en voi sille mitään, että yleensä en ota kenenkään ulkopuolisen nimimerkin arvosteluja juuri minään jollen tiedä että kyseisellä henkilöllä on jotain "ansioita" myös itsellään musiikkijutuissa. Varsinkin jos näkemykset ei kohtaa. Samanlaisia tuntemuksia hyvinkin vahvasti on itsellänikin. Lisäksi tästä ajatusmallista on ainakin minulle tullut tietty kynnys kommenttien kirjoitteluun. Siitä syystä olen itse osallistunut näihin juttuihin, vaikka en missään nimessä ole (koskaan ollut) solisti millään muotoa. Tuntuu vain jotenkin oikeutetummalta. Joskus "aktiiviaikoinakin" olin enemmän sovittaja ja jonkin verran biisitekijä kuin sooloilija ja senpä vuoksi minulta meneekin moni hämmentävän loistokas juttu ohi yrittäessäni kuulla aina sitä kokonaisuutta ja jotain biisin aineksia sooloissakin. Mutta mukavaa näitä on kuunnella. Ymmärtämyksestä kiittäen. -k- ps. willien tapa kirjoittaa kommentit on oivallinen ja rakentava mielestäni. Sitä on paljon valmiimpi ottamaan vastaan kritiikkiä, jos se esitetään willien tapaan. Lisäksi se kommenttien lomasta pilkahteleva tietomäärä antaa uskottavuutta aivan riittämiin. Minä tiijän kaeken, vuan en ossoo mittään! |
Tuomo_ 18.01.2009 14:30:10 | |
---|
Pitää muistaa että Willie on basisti. Basistihan se on bändin munat. Muut voi haahuilla mitä tahansa, mutta basisti pitää musan koossa tai sitten ei. Ammattibasisti kuulee ja kuuntelee muiden soittoa ja tekee suurimman duunin biisin aikana. Tämän pohjalta näkisin basistin roolista olevan todellista hyötyä kommentointiin. Varmaan Williekin on pitkän uransa aikana joutunut komppaamaan jos jonkinlaista kitaran vinguttajaa. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |