Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 5129 130 131 132 133267 268 269 270 271
Jucciz
23.09.2012 21:30:09 (muokattu 23.09.2012 21:38:55)
Mää ainakin suollan (jep: nimenomaan suollan, eli töräytän suolestani) näihin kisoihin just sitä mitä kulloisenakin hetkenä sattuu tulemaan. Sillä on hyvin vähän tekemistä sen kanssa, miten paljon arvostan eri musiikkityylejä. Perinneblues on hienoa, vähän vähemmän perinteinen blues aivan yhtä lailla. Molemmista saan ainakin itse irti, mutta vaan eri asioita - ja joskus samojakin.

Varmaan yksi syy omaan sävelkieleeni on se, että en osaa "oikeaa bluesia" ainakaan vielä kovin hyvin. Siksipä näihin skaboihin olenkin lähtenyt mukaan, että saan kokeilla edes jotain - ja oppia muilta. Ainakin täällä on mahdollista altistua bluesimmalle ilmaisulle kuin mitä omani vielä kykenee olemaan - ja hyvä niin. Imen teiltä röyhkeästi ideoita, ettekä voi sille mitään. :)

Oon näköjään kuitenkin aika uhkaavasti ajautumassa bluesin tielle, nyt kun nurkkiin ilmestyi ensimmäinen Fender-kombovahvistin, jonka ainakin osaavissa käsissä pitäisi soveltua erinomaisesti bluesmusiikin tulkitsemiseen.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
BigPapa
23.09.2012 21:31:35 (muokattu 23.09.2012 21:31:47)

Jucciz: Imen teiltä röyhkeästi ideoita, ettekä voi sille mitään. :)

Saattaapa tuo käyä joskus toisinnii päiten, mikäli jotain hyvältä kuullostavaa korviin kantautuu.
Tuomo_
23.09.2012 21:40:25
Oon näköjään kuitenkin aika uhkaavasti ajautumassa bluesin tielle, nyt kun nurkkiin ilmestyi ensimmäinen Fender-kombovahvistin, jonka ainakin osaavissa käsissä pitäisi soveltua erinomaisesti bluesmusiikin tulkitsemiseen.

Mun mielessä sinussa on potentiaalia bluesmieheksi, kun on jo toi soittotekniikka hyvin hallussa. Siitä vain ääniä karsimaan ja se on siinä.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues, sillä "joka aamu armo uus."
BigPapa
23.09.2012 21:46:23 (muokattu 23.09.2012 21:52:55)

Kuha
23.09.2012 21:51:30

Onnittelut Masalle.
krk
23.09.2012 21:51:40

Onnittelut MadMatille!
"This guy makes me sick. He waits until I'm 90..." - Les Paul Tommy Emmanuelista
BigPapa
23.09.2012 21:53:18

Masalle onnittelut.
Zeeboo
23.09.2012 22:00:14
Onnea Masalle! Kiitokset kaikille osallistuneille skabasta.
White men can't Monk
UnBrain
23.09.2012 22:01:56 (muokattu 23.09.2012 22:04:07)

BigPapa: Ei tämä ole mikään kapinaskaba, tämä on roots-skaba. Vähän siistii on se kun joku saa aikaan wau -fiiliksiä bluesin keinoin bluesissa. Bluesin ei varmaankaan ole tämän skaban kautta tarkoitus kehittyä "uudeksi musiikkimuodoksi", jonka nimi olisi vaikkapa Jazz. Tietääkseni Jazz on jo olemassa ja eriytynyt bluesista omaksi taidemuodokseen, jolle Muusikoiden.netissä on oma alueensa. Siellä taisi olla Jazz -skabakin jazz intoilijoille. Tai sitten kitarat: soittaminen alueella on sooloskaba ihan yleisvetelyä varten. Mitä sitten tämä lienee mitä täällä nyt on, provosointia tai jotain muuta?

Niinno, mulle musa on musaa. Osa siitä saa tosi fiiliksiin, mutta valtaosa on aika hanurista. Omaa musiikkimakuani ja tyylitajuani pidän melko vakavasti häiriintyneenä, eikä mulla ole sooloillessa varsinkaan suurimman osan ajasta mitään hajua mikä on tyylitajuista ja mikä ei, mä vaan satun kuulemaan sopivan taustan tullen ääniä päässäni ja ne on sillointällöin saatava ulos nauhalle. Kitaran soitto on kuitenki ihan hauskaa ajanvietettä ja varmaan ainut juttu mihin tässä eilettäin 20 ikävuoteen yltäneessä elämässä on tullut oikeasti perehdyttyä. :D

Olen joo tietoinen noista muidenkin alueiden skaboista. Jazz on meikäläiselle aivan liian ylivoimaista, eikä vähiten sen takia että cleanilla soittaessa sooloja kuulostan ihan vitun huonolta eikä kasarihevisaundilla kehtaa edes läpällä lähtä vetämään johonkin swing-pohjaan. Taino en tiedä, ehkä oikein murrosikäisellä päällä voisi kehdatakkin! BD Yleiseltä puoleltahan tuo sooloskaba syystä tai toisesta kuihtui kasaan, mikä on sinänsä harmi. Taustojen tyylit vaihteli skaboittain reilustikkin ja samat taustat sai monenkirjavia tulkintoja mikä oli tosi siistiä. Palautteen antaminen- sekä vastaanottaminen, varsinkin vastaanottaminen on varmasti vienyt mua soittamisessa eteenpäin. Skaban perään kun joku aika jälkipuintitopicissa kyselin, niin ohjasivat tänne roots-puolelle jossa melko harvoin on tullut jostain syystä käytyä. Pitihän sitä nyt jotain käydä päästelemässä kun uuden luutun kävin hankkimassa ja taustan dominanttiseiskaviidakosta löytyi jopa muutama molliseiska. :D

Mielipiteethän on tunnetusti ainoita asioita joista edes voi kiistellä. Faktathan on jo ihan itsestään selviä.

Laitetaan vielä yks hymiö:

:D

Onnittelut vielä MadMattille!
ljöö..
MadMatt
23.09.2012 22:05:27

Kiitos ja kumarrus!

Sopivaa taustaa ei tähän hätään ole mutta jos esim. Zeeboolta tai Papalta löytyy niin uutta skabaa vaan tulille. Hoidan kyllä äänestysketjut ja muut muodollisuudet.
BigPapa
23.09.2012 22:08:07 (muokattu 23.09.2012 23:53:43)

UnBrain: Kitaran soitto on kuitenki ihan hauskaa ajanvietettä ja varmaan ainut juttu mihin tässä eilettäin 20 ikävuoteen yltäneessä elämässä on tullut oikeasti perehdyttyä. :D

Onnitelut ikääntymisen johdosta. Ja eihän siinä mitään kukin taaplaa tyylillään.
Tervetuloa vaan soittelemaan.
Zeeboo
23.09.2012 22:10:17
MadMatt: Kiitos ja kumarrus!

Sopivaa taustaa ei tähän hätään ole mutta jos esim. Zeeboolta tai Papalta löytyy niin uutta skabaa vaan tulille. Hoidan kyllä äänestysketjut ja muut muodollisuudet.

Voin kahella jottain, mutta menee huomisiin.
White men can't Monk
BigPapa
23.09.2012 22:13:01

Suatampa tuota miekii kahella, vae mittee Zeeboo uatteloo.
Jucciz
23.09.2012 22:19:35
Pääasia, että saadaan komppi kulkemaan!
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Zeeboo
23.09.2012 22:29:09
White men can't Monk
Urmas Potkuri
23.09.2012 22:35:17

Zeeboo: Käviskö?
https://dl.dropbox.com/u/6023254/Taustaehdotus1.mp3

Jooooo!!! Kävis miun mielestä.
En mie... Kuitenkaan.
Kuha
23.09.2012 22:39:24

BigPapa
23.09.2012 22:48:04 (muokattu 23.09.2012 22:57:51)

Zeeboon taustalla mennään.
WanhaWetäjä
23.09.2012 22:55:14

Jucciz:

No sulta onnistuu varmasti uskottava bluestulkinta millä kamoilla vaan jos niin haluat.
Mulla ei taida olla tuota pelkoa eikä oikeestaan haluakaan, wanha jäärä kun olen, kamarunkkaus ei kiinnosta yhtään, vedän millä sattuu ja miten sattuu kuten tänkin skaban, suoraan piuhalla läppäriin ja plugareista soundit, väli oli Hki-Tallinna, siihen nähen 17 pinnaa on ihan ok ;-)
http://dl.dropbox.com/u/62628467/_IGP5357.jpg

Noista kamoista on roots/bluesuskottavus todella kaukana mutta eihän sitä mulla hutunsoittajana ole koskaan ollut muutenkaan, eikä tule...näillä mennään ja yritetään korvata nuo puutteet vaikka sitten joillain muilla avuilla.

Mutta hyvä tausta pitkästä aikaa ja hyvä skaba vaikka mun suosikki ei voittanutkaan. Onnittelut MadMattille.
Zeeboo
23.09.2012 23:00:29
BigPapa: Zeeboon taustalla mennään.

Kokeilin laittaa skaban tulille rokänrollitaustalla, mutta olit poistanut palvelimelta. Oishan tuo ollut hyvä välillä olla vähän rytkettä ;)
White men can't Monk
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)