liljam 12.01.2009 17:03:52 (muokattu 12.01.2009 17:06:56) | |
---|
täytynee minunkin tätä arvostelujuttua kommentoida kun oon kerta keskustelualueella. Kyl oma mietintä tuosta on, että kai arviointi lähtee siitä, kuinka pro-juttuja odotetaan soittajilta saatikka sitten arvioinneissa pisteyttäjiltä. Jos tarkoituksena on soittaa mahdollisimman hyvin niin kaiketi arviointikriteerit tulisi olla esillä ja ketkä niiden kautta sitten pystyy soittoa arvostelemaan. Täällä muusikoiden netissä kun on monenlaisia, eritasoisia asianharrastajia ja ammattilaisia. Itselläni se mikä miellyttää korvaa on tärkeää ja kyllähän tietysti siten pitää kipaleen olla suht virheetön tai mielenkintoinen. onneksi itse olen sen verran amatööri, että odotukset on aika matalalla itseni suhteen. ei muuta ku eteenpäin |
BigPapa 12.01.2009 17:09:43 (muokattu 13.01.2009 16:43:38) | |
---|
Its a long way to tipperary.... Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
blues guitar 12.01.2009 17:14:20 (muokattu 13.01.2009 21:09:44) | |
---|
....tosin on näilläkin aineilla vaaransa.... ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
BigPapa 12.01.2009 17:16:43 (muokattu 13.01.2009 16:44:08) | |
---|
Jne..... Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
Here in heaven |
blues guitar 12.01.2009 17:24:48 (muokattu 13.01.2009 21:23:00) | |
---|
...ei niitäkään kannata näppikselle kaataa. :) ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
terry 12.01.2009 18:30:53 (muokattu 14.01.2009 13:39:19) | |
---|
_______________________________________________________________________________ |
BigPapa 12.01.2009 18:54:25 (muokattu 13.01.2009 16:44:32) | |
---|
Ja seuraavassa asiaan.... Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
Here in heaven |
Tuomo_ 12.01.2009 20:41:30 (muokattu 12.01.2009 20:41:42) | |
---|
Kuumana keskustelu käy. Olemme herkkää porukkaa. Kyllähän se itsellekin joskus on tylsää hyväksyä aina se jumbosija, mutta itsepähän täällä roikun. Olen sitä mieltä, ettei kannata tämänkään saitin antaa tulla liian tärkeäksi. Jotain hyvää on täältä tarttunut. Huomenna on 12 vuoteen aika lähteä uudestaan soittotunneille. Taidan olla musakoulun vanhin oppilas, mutta hattu kouraan ja nöyrin mielin uutta oppimaan. Sitten mun viesti on muille: ei tehdä toistemme taakkaa raskaammaksi täällä. Eiköhän se elämä ole muutenkin kovaa. Olemme jokainen kuitenkin etuoikeutetussa asemassa: meillä on rakkaus soittamiseen ja näyttää sen olevan sen verran kiihkeää, että välillä käydään kuumana toisillemme. Joku viisas on sanonut, että jos riitelette, älkää kuitenkaan toisianne repikö. Siitä ei ole kenellekään hyötyä, jos joku lopettaa täällä soittamisen tai pahimmassa tapauksessa soittamisen kokonaan. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
Urmas Potkuri 12.01.2009 20:44:28 | |
---|
Sitten mun viesti on muille: ei tehdä toistemme taakkaa raskaammaksi täällä. Eiköhän se elämä ole muutenkin kovaa. Olemme jokainen kuitenkin etuoikeutetussa asemassa: meillä on rakkaus soittamiseen ja näyttää sen olevan sen verran kiihkeää, että välillä käydään kuumana toisillemme. Joku viisas on sanonut, että jos riitelette, älkää kuitenkaan toisianne repikö. Siitä ei ole kenellekään hyötyä, jos joku lopettaa täällä soittamisen tai pahimmassa tapauksessa soittamisen kokonaan. Viisaus vuotaa huuliltasi. Ota lussa. + Minä tiijän kaeken, vuan en ossoo mittään! |
Illu 13.01.2009 11:16:18 (muokattu 13.01.2009 11:48:46) | |
---|
Vetäsin uuden version Pakkoloma Bluesista (rs59) aamukahveeta hörppiessä, samalla linkillä toimii, kun vanhakin. |
BigPapa 13.01.2009 11:19:26 (muokattu 13.01.2009 12:20:19) | |
---|
Se on vaan toi "hyvyys" vähän sellainen häilyvä käsite tällaisessa arvostelulajissa. Varsinkin kun ne arvostelijatkin saattaa olla tavallisia maallikoita, eikä mitään musiikin ammattilaisia. Joskus joku kuuntelija saattaa kuulla "huonommankin" soittajan soitossa jotain sellaista juttua, että haluaa palkita pisteellä. Kyllä esim. vanha lapsuuden ystäväni "terry" jostain käsittämättömästä syystä kuulee tossa mun soitossa jotain hyvää ja ihan sydämmestään ne pisteet antaa eikä mitenkään V.....lu mielessä. :) No tuota, hyvähän se toisaalta on että näin on, koska ei se ns. "hyvä veto" oo aina se joka nostattaa eniten fiiliksiä. Mjoo ja onhan tää silleen aateltu koko skaba, ettei estetä tietyillä saantökikkailuilla immeisiä äänestämästä, jokka haluu äänestää. Pahoittelut härdelistä...ja fiiliksien nostatusta Hound Dog Taylorin parissa. On se vaan hyvä. Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
Here in heaven |
blues guitar 13.01.2009 14:50:39 (muokattu 13.01.2009 15:40:45) | |
---|
No tuota, hyvähän se toisaalta on että näin on, koska ei se ns. "hyvä veto" oo aina se joka nostattaa eniten fiiliksiä. Mjoo ja onhan tää silleen aateltu koko skaba, ettei estetä tietyillä saantökikkailuilla immeisiä äänestämästä, jokka haluu äänestää. Pahoittelut härdelistä...ja fiiliksien nostatusta Hound Dog Taylorin parissa. On se vaan hyvä. Ja sovitaan että jatkossakin kunnioitetaan äänestäjien mielipiteitä, kyllä sen sitten huomaa jos siellä alkaa varsinaisia trolleja olla, tässä ei kuitenkaan ollut sellaisesta kyse. Hyvää menestystä jatkossakin skaboihin! ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
latuska90 14.01.2009 17:17:17 | |
---|
Pistin plussan tosta vedosta. Toi oli mun mielestä tajuttoman hyvin vedetty. Jos kahden vuoden soittokokemuksella tulee tollasta jälkeä, oikein hirvittää, miltä sä kuulostat 10 vuoden päästä. Jätkällä on lahjoja vaikka muille jakaa. Kiitoksia oikein paljon. Kai tuo nopeahko kehitys soitossani johtuu varmaan siitä, kun soittelen lähes joka päivä. Mutta silti en paljoakaan musiikin teoriasta ymmärrä. Soittelen vaan sellasia säveliä, jotka yksinkertaisesti vain kuulostavat hyvältä... ja tietty hyvän fiiliksen saattamana. ;) Ja Järvistä oon vaan kuunnellut, että en oikein tiedä saankohan mä muista blues-kitaristeita enää sen merkittävempiä vaikutteita omaan soittooni... Tottakai tykkään esim. Claptonin tai SRV:n soitosta, mutta ei ne kuitenkaan niin kovaa kolahda, että heidän biisejään niin kuuntelisin tai soittelisin. Ei vaan oo sellasta tarttumapintaa, että osaisin ks. kitaristien soittoa lähestyä tietyllä tavalla, toisin kuin Järvisen soitto, jonka analysointiin oon jäänyt kiinni kuin täi tervaan... heh. Onhan toki niitä monia muitakin "bluesukkoja", joiden soitto miellyttää korvaa, mutta ei kuitenkaan kolahda sillä tavalla. Mainitsin nyt vaan nää kaks. "Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen |
stratomaster 14.01.2009 21:38:50 | |
---|
|
latuska90 15.01.2009 00:37:54 (muokattu 15.01.2009 00:38:06) | |
---|
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen |
tourunen 15.01.2009 00:44:24 | |
---|
Miksi te kilpailette? |
blaekie 15.01.2009 08:53:06 | |
---|
Miksi te kilpailette? Huvin vuoksi ja urheilun kannalta. Miksi kyselet ? Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. |
blaekie 15.01.2009 09:03:44 | |
---|
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. |
BigPapa 15.01.2009 09:13:54 | |
---|
Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
Here in heaven |
liljam 15.01.2009 11:28:58 | |
---|
on kyllä maukasta kuultavaa SBA:lla taasen ja myöskin Bigpapan esittelemällä Hollywood Blue Flames orkesterilla. ei muuta ku eteenpäin |