Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol IV
1 2 3 4 5113 114 115 116 117121 122 123 124 125
dynosaur
28.09.2010 15:41:34 (muokattu 28.09.2010 15:42:31)

Ok, kuuntelin vedon kaksi kertaa ja lopulta täytyy myöntää että kyllä tässä ois ollu aihetta minun mielestä yhteen pisteeseen, mutta kun aina ei kerkeä niin analyyttisesti kuunteleen ettei tulisi häilyviä päätöksiä.

Biisi alkaa, soundit jotenkin kireät, bendit menee vähän yli muutamassa paikassa siitä mihin mun korva on tottunu. Alussa tuntuu että sointuja tulee vähän liikaakin mutta sitten tasaantuu ja veto muuttuu paremmaksi.

Lickit kulkee tarkasti, ei takkua, hyviä kuljetuksia skaaloilla ajoittain. Jos soundeissa olis ollu hiukan ilmaa ja alku olis menny samalla lailla kuin loput 2/3, ois ollu mainiokin veto. Mutta alku on aika ratkaiseva, tässä tapauksessa tuomio jäi alun ylisuorituksen vuoksi nollaan.

Olis voinut tosiaan pisteen antaa näin jälkikäteen kyllä.

Ja tämä oli siis mun mielipide, joten kunnioittanette sitä as such.
Ei keksi mitään, mutta kaksi kyllä.
BigPapa
28.09.2010 16:01:11

dynosaur: Alussa tuntuu että sointuja tulee vähän liikaakin ?

Tätä en jummarra. Enkä oikeestaan sitä alun ylisuorittamistakaan, mut se siitä.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
dynosaur
28.09.2010 16:13:04

Tarkoitti sitä, että miust tuntu et alussa tykitystä tuli niin täydeltä laidalta, että oisin siihen kaivannu enemmän ilmaa. Toivottavasti selventää näkemystä. Ja ens kerralla koitan saada aikaan tarkempaa analyysiä.
BigPapa
28.09.2010 16:18:22

dynosaur: Tarkoitti sitä, että miust tuntu et alussa tykitystä tuli niin täydeltä laidalta, että oisin siihen kaivannu enemmän ilmaa. Toivottavasti selventää näkemystä. Ja ens kerralla koitan saada aikaan tarkempaa analyysiä.

Eli tietynlainen tasapaksuus olis niinko hyvä? No niin no. Sillee voip veellä vaik joku muu.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
artooo
28.09.2010 16:23:25
Yhyy, yhyy, byää.. Lopeta BigPapa se kiukuttelu ja valitus. Jos ei soolo iske, niin ei jumaliste iske. Mieluummin laitat eetteriin sitä komeaa kitaransoittoa.

t. salaperäinen kommentoija
dynosaur
28.09.2010 16:28:57 (muokattu 28.09.2010 16:30:40)

Nää on näitä mun omia näkemyksiä vaan. Tasapaksuus ei kai ole sellanen ominaisuus jota tavottelis kovin moni soittaja. Toisaalta ajateltuna tasapaksuutta voisi olla myös se, että täyttää joka tahdin soitolla?

Artistilla on vapaus ilmaista itseään miten haluaa, sehän me tiedetään, samoin kuulijalla on vapaus ilmaista kuulemansa kuten sen kokee. Joskus mielestäni Less Is More. Tässä vedossa Less Would Have Been More. Näyttää aika hienolta kun sen kirjottaa tolleen ulkomaaks.

Ja pitäiskö tähän jo lisätä allekirjoitus

J.Hauru
BigPapa
28.09.2010 16:29:14

artooo: Yhyy, yhyy, byää.. Lopeta BigPapa se kiukuttelu ja valitus. Jos ei soolo iske, niin ei jumaliste iske. Mieluummin laitat eetteriin sitä komeaa kitaransoittoa.

t. salaperäinen kommentoija

Ja oikein vasiten piti rekisteröityä M.Nettiin.
BigPapa
28.09.2010 16:31:34 (muokattu 28.09.2010 16:33:33)

dynosaur: Nää on näitä mun omia näkemyksiä vaan. Tasapaksuus ei kai ole sellanen ominaisuus jota tavottelis kovin moni soittaja. Toisaalta ajateltuna tasapaksuutta voisi olla myös se, että täyttää joka tahdin soitolla?

Artistilla on vapaus ilmaista itseään miten haluaa, sehän me tiedetään, samoin kuulijalla on vapaus ilmaista kuulemansa kuten sen kokee. Joskus mielestäni Less Is More. Tässä vedossa Less Would Have Been More. Näyttää aika hienolta kun sen kirjottaa tolleen ulkomaaks.

Ja pitäiskö tähän jo lisätä allekirjoitus

J.Hauru

Ja joskus More Before Less on myös ihan asiaa samoin Less Before More, Less Is Sometimes Just Less.
dynosaur
28.09.2010 16:37:11 (muokattu 28.09.2010 16:37:55)

Juuri näin. More or less...
Grugi
28.09.2010 16:41:49
Gary Moore plays Sometimes i feel like screaming.
Eihän oteta liian vakavasti näitä skaboja jookos kookos.
SDMF
Lemmu
28.09.2010 16:42:26
BigPapa: Kyllä sitä nyt ainakin pystyy sanomaan, että onko hyvä vai ei ja se ei oo edes makuasia, mun mielestä. Tässä mielessä vaan pohdiskelin tota mun viimeskaban vetoa, kun se monen mielestä oli hyvä ja sitten oli muutama, joiden mielestä se ei ollut minkäänlainen noin kun kommenttiakaan siitä ei tullut ja asiaa piti tarkastella pisteiden valossa. Pistäppä kommentit ja analyysi mun vedosta niin ehkä ymmärrän paremmin ja ehkäpä Lemmukin voisi kommentoida. Sanottakoon, että sun vedossa oli hyvää ainakin hiukan Velsamainen vibra vaikka veto itsessään oli varovainen.

Mielestäni sun vedossa oli liian kiire ja se oli muutenkin yhtä pötköä ilman hengähdystaukoja. Tuli semmoinen päällekäyvä fiilis, mikä varmaan oli osittain tarkoituskin. Tauot on mun mielestä tärkeä elementti roots-sooloilussa, niillä saadaan sitä latinkia ja painoarvoa tärkeisiin nuotteihin. Soolo ei ollut huono, varsinkin loppua kohti meno hieman rauhoittui ja tuli muutamia hienoja juttuja, mutta ei mun mielestä parasta BigPapaa.

Mielestäni rootskabassa, jossa tunnetaan toisten taidot ja soittotyyli melko hyvin, on tärkeää antaa pisteitä myös jokaisen omaan tasoon nähden hyvin onnistuneista vedoista. Pelkästään "absoluuttisesti" paremmuusjärjestykseen rankkaaminen ei ole ainakaan minun osaltani mielekästä.
Santsi santsi sansti...
dynosaur
28.09.2010 16:49:06

Asiaa puhuu Lemmu. Tässä onkin onkhelma, kun on monen tasoisia soittajia samassa laarissa. Oikeusmurhia tapahtuu väkisinkin vaikka pitäs muistaa kuunnella vetoja soittajan aiemman tuotannon valossa...
BigPapa
28.09.2010 17:44:52

Eihän täs muutaku leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä....
JaSo
28.09.2010 18:12:22
Olisi mukava jos täällä voisi keskustella asiallisesti ja tuoda oman mielipiteensä esille ilman että heti kärjistetään asioita ja pidetään omaa mielipidettä ainoana oikeana. Ei sellainen jankuttaminen johda yhtään mihinkään ja on täyttä ajan haaskuuta. Musta noissa monessa kommentissa on yritetty tuoda hyviä näkökulmia asiallisesti esiin.
Less is more...
BigPapa
28.09.2010 18:17:22

JaSo: Olisi mukava jos täällä voisi keskustella asiallisesti ja tuoda oman mielipiteensä esille ilman että heti kärjistetään asioita ja pidetään omaa mielipidettä ainoana oikeana. Ei sellainen jankuttaminen johda yhtään mihinkään ja on täyttä ajan haaskuuta. Musta noissa monessa kommentissa on yritetty tuoda hyviä näkökulmia asiallisesti esiin.

Asiallisesthan täs on ilman se kummempia päänaukomisia keskusteltukii. Eikä omaa mielipiettä kait oikeena täs iha kukaa oo tyrkyttäntkää. Eteenpäin sano mummo lumessa....
vox10
28.09.2010 22:36:37
Sivusta, taas hymy suupielessä seuranneena:

Näiden nettiskabojen tunnuspiirteitä on se, että kuka tahansa voi sanoa melkein mitä tahansa ,kenelle tahansa vedoten omaan makuun. Sitä ei tapahdu tuolla elävässä elämässä samalla tavalla. Mut hyvät immeiset, ei nämä niin vakavia skaboja ole herran tähre :)
Grugi
29.09.2010 07:33:24
Hieman on tää uus tausta hankala, noita vetoja kun kuuntelee niin kovin sekavaksi vetää ainakin mun korvaan. Apenaattorilla ehkä selkein veto koska tausta miksattu sopivan taustalle jollon se ei sotke sooloa niin pahasti.
SDMF
BigPapa
29.09.2010 09:58:15 (muokattu 29.09.2010 10:00:41)

Grugi: Hieman on tää uus tausta hankala, noita vetoja kun kuuntelee niin kovin sekavaksi vetää ainakin mun korvaan. Apenaattorilla ehkä selkein veto koska tausta miksattu sopivan taustalle jollon se ei sotke sooloa niin pahasti.

Niin no ei se kyl oo yhtään hankala, ihan mukava tausta must, hyvä siihen on blyyssiä soitella.
Grugi
29.09.2010 10:03:02
BigPapa: Niin no ei se kyl oo yhtään hankala, ihan mukava tausta must, hyvä siihen on blyyssiä soitella.

Joo ehkä se vaan on se kun ei ite osaa niin menee hankalaks.
SDMF
BigPapa
29.09.2010 10:20:00

Grugi: Joo ehkä se vaan on se kun ei ite osaa niin menee hankalaks.

Eikun poljet jalalla neljään ja veät menemään....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)