![]() 23.06.2024 18:47:04 (muokattu 23.06.2024 18:47:40) | |
---|---|
Adny: Joo jotenkin oma korva vaan tulkkas että se vika sweeppi ois lähtenyt inasen epäröiden, mutta en sieltä loppupäästä sitten sellasta enää havainnut. Hyvin kyllä irtos nuo nimettömänkin täppäilyt, siinä määrin etten osannut edes kiinnittää huomiota muuten kun vasta nyt kun mainitsit :D Eli onnistunut suoritus siis, uppos kuin häkä. Aa voi siinä olla jotain timeen liittyvää fibaa. Taitaa olla molli7 arppi. Sweeppi on mulle aina vaikeaa ja otot kusee usein niihin, erityisesti hitaasti sweeppaus on vaikeaa mikä kertoo siitä että siellä ei kontrolli/erottelu/ajoitus välttämättä ole kovin hyvä. Mut toi nimetön vaati todella pitkät lämmittelyt ja hakemiset, siihen kaatui otot eniten tällä kertaa http://hikipedia.info/wiki/Tilutus | |
![]() 23.06.2024 22:20:49 (muokattu 23.06.2024 23:14:09) | |
Jaz ei oo vielä äänestänyt uusimpaan skabaan, oottelen vielä tonne klo23 jos vielä saatais sieltäkin pisteet selville. EDIT: Kisa ratkesi allekirjoittaneen eduksi, tiedä sitten olisko Jazin pisteet muuttaneet tilannetta :/ No siellä on nyt uutta taustaa taas esillä, laitoin suoraan tonne vajaan parin viikon päähän osallistumisaikaa ja rukkasin skaban äänestysaika-osiota vastaavasti. | |
![]() 24.06.2024 13:38:35 | |
Adny: Jaz ei oo vielä äänestänyt uusimpaan skabaan, oottelen vielä tonne klo23 jos vielä saatais sieltäkin pisteet selville. EDIT: Kisa ratkesi allekirjoittaneen eduksi, tiedä sitten olisko Jazin pisteet muuttaneet tilannetta :/ No siellä on nyt uutta taustaa taas esillä, laitoin suoraan tonne vajaan parin viikon päähän osallistumisaikaa ja rukkasin skaban äänestysaika-osiota vastaavasti. Minulta jäi äänestys väliin, pahoitteluni. Lopputilanne ei olisi muuttunut minun pisteiden myötä. | |
![]() 08.07.2024 18:41:08 | |
Kiitoksia äänestäneille! :) Hiukan kesti, mutta nyt ois uusi skaba tulilla. Tällä kertaa kynästä sattui tulemaan vähän teknisempää nytkyttelyä. Meinaa lipsahtaa jo progen puolelle, mutta en sentään tohtinut lähteä tahtilajeilla kikkailemaan että saadaan mahdollisia osallistujiakin skabaan :D | |
![]() 10.07.2024 21:37:09 | |
Perhana missasin ton homman. Jotenkin ajatteli että aikaa on niin paljon, ja sitten se olikin mennyt kun unohti sen päivämäärän Kova tausta taas Philosopherilta http://hikipedia.info/wiki/Tilutus | |
![]() 20.07.2024 21:10:32 (muokattu 20.07.2024 21:11:13) | |
Meinas muuten unohtua iteltäkin koko homma ihan kalkkiviivoilla vaikka pitkin viikkoa tullut tuohon taustaan kokeiltua vähän kaikenlaista. Hatunnosto Philosopherille taas kerran custom taustasta, kyllä meitä hemmotellaan :D | |
![]() 21.07.2024 02:05:35 | |
Yritin etsiä mieleistä taustaa missä ois ollu fryygistä dominanttia, mutta ei löytynyt joten ei muuta kuin DAW auki ja hommiin :D Näin jälkikäteen ajateltuna ois pitänyt välillä painottaa taustassa muitakin sointuja. No mutta luo sitten taas oman haasteensa yrittää pitää soolo mielenkiintoisena kun taustasoinnut ei juuri vaihtele. | |
![]() 21.07.2024 21:54:28 | |
Hox, päivitin RMSS91 äänestysketjuun omatkin kommentit vielä, mikäli ne kiinnosteleepi ;) | |
![]() 21.07.2024 22:44:03 | |
Adny: saundimaailma oli Jontun ja Philosopherin sooloihin nähden vähän kirskuvan kuuloinen Joo toi. Se oli Line6 mallinnus, "Hi-talk" -niminen efekti. Lisännyt sen jälkeen päin välillä aiemminkin, se on vähän erikoinen. Siitä tulee jonkinlainen helppo stereolevitys, ikään kuin soolo olisi tuplattu, ja tuo narskuva soundi joka kuulostaa vähän siltä kuin wah-pedaali olisi yhdessä asennossa. Ton levityksen takia sitä välillä käyttänyt, on se vähän kyseenalainen ehkä en tiedä.. ainakin tähän taustaan. Se pehmentää soundia kun tykkään laiskuuksissani usein vetää tallamikillä kaiken, mikä voi olla vähän karu korville kun mennään korkeimpiin ääniin. (Seymour Duncan SH-6 mikä on aika brutaali mikki passiiviksi muutenkin). Sit mulla oli kyllä siellä autowahiakin lopussa, mikä on perseestä mutta sillä yritin vähän kätkeä suttua + tylsyttää vähän tota tallamikin piikkisyyttä Ei ollu mikään oma lempparisooloni, tausta oli laadukas ja hyvänkuuloinen yksinään mut yllättävän vaikee oli keksiä siihen soitettavaa http://hikipedia.info/wiki/Tilutus | |
![]() 22.07.2024 11:28:52 | |
aalataur: Siitä tulee jonkinlainen helppo stereolevitys, ikään kuin soolo olisi tuplattu Oon ite käyttänyt Reaperin channel time delayer plugaria jolla viivästytän toisen laidan kanavaa jonkun 10-20 ms, tuntuis toimivan tuohon levitykseen ihan ok. aalataur: tausta oli laadukas ja hyvänkuuloinen yksinään mut yllättävän vaikee oli keksiä siihen soitettavaa Vähän oli itelläkin sellasta väkisin pusertamista parit kohdat, piti vaan keksiä jotain sontaa sinne väliköihin ;) Ehkä se oli tuo Philosopherinkin mainitsema taustasointujen kierrätys, mutta toisaalta hyvää harjotusta kyllä koettaa ettiä sinne jotain mielikuvituksellista. | |
![]() 27.07.2024 10:10:17 | |
Noniin! Nyt on keikat hoidettu niin olisi aikaa paneutua tohon taustan tekemiseen! Yritän saada viikon sisään uuden skabataustan ilmoille! :) https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY | |
![]() 03.08.2024 21:53:13 (muokattu 03.08.2024 22:10:07) | |
Missä vaiheessa siirytään kisa per viikko rytmiin taas? Jo kisan 92 jälkeen? Jos osallistujia ei joinakin kertoina tule, niin ei se välttämättä loppukesästä johdu. Sama voi käydä talvellakin. Tietty jos on oma tekemä tausta, niin siinä vaiheessa ehkä harmillista jos kisa jää suutariksi. Jolloin venyttäminen lienee perusteltua. Tai noh.. itse vaan tiedän että syksyllä en luultavasti ehdi mukaan hirveän hyvin (riippuen miten tässä elämä nyt menee) niin sillain harmi kun on tullut kesällä kuitenkin soiteltua aika paljon. Toki on ollut muutakin, mutta en mä yleensä kesän takia ole juurikaan vähentänyt soittoa. Ulkona voi soitella akustista sun muuta http://hikipedia.info/wiki/Tilutus | |
![]() 04.08.2024 20:57:19 | |
aalataur: Missä vaiheessa siirytään kisa per viikko rytmiin taas? Jo kisan 92 jälkeen? Jos osallistujia ei joinakin kertoina tule, niin ei se välttämättä loppukesästä johdu. Sama voi käydä talvellakin. Tietty jos on oma tekemä tausta, niin siinä vaiheessa ehkä harmillista jos kisa jää suutariksi. Jolloin venyttäminen lienee perusteltua. Tai noh.. itse vaan tiedän että syksyllä en luultavasti ehdi mukaan hirveän hyvin (riippuen miten tässä elämä nyt menee) niin sillain harmi kun on tullut kesällä kuitenkin soiteltua aika paljon. Toki on ollut muutakin, mutta en mä yleensä kesän takia ole juurikaan vähentänyt soittoa. Ulkona voi soitella akustista sun muuta No 92 venyy nyt ainakin muutamalla päivällä :) Se on kyllä jo hyvällä mallilla, mutta tarvitsee vielä paneutua siihen ihan ajan kanssa. Ensi viikon alku on aika hektinen ja sitten torstaina alkaakin festarit... Mutta kyllä se sieltä tuleepi! https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY | |
![]() 05.08.2024 07:50:59 | |
aalataur: Missä vaiheessa siirytään kisa per viikko rytmiin taas? Jo kisan 92 jälkeen? Jos osallistujia ei joinakin kertoina tule, niin ei se välttämättä loppukesästä johdu. Sama voi käydä talvellakin. Ittella lomilla ei niin kerkee soittelemaan, mutta nyt kun lomat on ohi, niin taas kerkeis paremmin. En varmaan joka viikko osallistu, mutta tarkoitus olis täppäystä syksy/talvi/kevät treenailla lisää, nämä skabat sopii siihen hyvin. Rock Rooster - Shakin' Up the Henhouse!
http://www.rockrooster.com | |
![]() 14.08.2024 16:46:24 | |
Noniin! Uusi skaba laitettu tulille! pistäkäähän soitellen! https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY | |
![]() 26.08.2024 21:42:54 (muokattu 26.08.2024 23:48:51) | |
Oli aika kimurantti tausta, hienoa työtä kyllä noin muuten. Vähän hankala oli hahmottaa, siis rytmityksen puolesta lähinnä. Tais jäädä 2 vetoon niin ehkä ajan jatkaminen paikallaan? http://hikipedia.info/wiki/Tilutus | |
![]() 27.08.2024 10:43:24 | |
aalataur: Oli aika kimurantti tausta, hienoa työtä kyllä noin muuten. Vähän hankala oli hahmottaa, siis rytmityksen puolesta lähinnä. Tais jäädä 2 vetoon niin ehkä ajan jatkaminen paikallaan? Kannatetaan! Pistetään viikko lisäaikaa. https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY | |
![]() 29.08.2024 10:32:36 | |
aalataur: Oli aika kimurantti tausta, hienoa työtä kyllä noin muuten. Vähän hankala oli hahmottaa, siis rytmityksen puolesta lähinnä. Tais jäädä 2 vetoon niin ehkä ajan jatkaminen paikallaan? Joo, harmonisesti suht helposti hahmotettava mutta muuten todella haastava tausta vaikkakin hienosti toteutettu.Mulla ei tekniikka moiseen tyyliin riitä mutta varmaan tuohon jotain saisi väännettyä tekemällä jonninsortin käyttöohjeen/kartan, spontaani lähestyminen lienee poissuljettu. Toki vanhaa lievästi nivelrikkoista nakkisormea auttaisi sekin että omistaisi ko genreen sopivamman kitaran eli aktiivimikit, lähes nolla-action ja kasin kielisetti. Korjatkaa toki jos tuo mun hieman streotyyppinen kuvaus hevikitarasta meni persiilleen, se perustaa yhteen joskus hypistelemääni vasuriin Jacksoniin josta ihmettelin miten tuollaisella voi soittaa kun kielet ovat lähes nauhoissa kiinni. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 30.08.2024 01:17:32 (muokattu 30.08.2024 09:56:18) | |
WanhaWetäjä: Joo, harmonisesti suht helposti hahmotettava mutta muuten todella haastava tausta vaikkakin hienosti toteutettu.Mulla ei tekniikka moiseen tyyliin riitä mutta varmaan tuohon jotain saisi väännettyä tekemällä jonninsortin käyttöohjeen/kartan, spontaani lähestyminen lienee poissuljettu. Toki vanhaa lievästi nivelrikkoista nakkisormea auttaisi sekin että omistaisi ko genreen sopivamman kitaran eli aktiivimikit, lähes nolla-action ja kasin kielisetti. Korjatkaa toki jos tuo mun hieman streotyyppinen kuvaus hevikitarasta meni persiilleen, se perustaa yhteen joskus hypistelemääni vasuriin Jacksoniin josta ihmettelin miten tuollaisella voi soittaa kun kielet ovat lähes nauhoissa kiinni. Kai tuollaiseen voisi soittaa hyvinkin erilaista kamaa. Vaikka jotain rytmisesti kierteistä palloa. Sitkeesti vaan soittaa 4/4 eikä välitä mitä taustassa tapahtuu, sittenhän se on djenttiä ja prokee. Täysin tahallaan tietysti joka nuotti ja sen ajoitus valittu Itse soitin tuon joka kerran vähän erilailla ja tuurilla sitten osui niin että liksit lähti suunnilleen järkevistä kohdista. Muuten en ihan ollut tyytyväinen ottoon kaikin puolin (sweepit on vähän sinne päin rytmisesti). Jotenkin tuolla keskivaiheilla oleva rytminen juttu hämäsi pahiten (hi-hatin napsuttelu -kohta). Mutta voihan tuohon rakentaa jotain paloista, eihän sen tarvi yhdellä otolla mennä http://hikipedia.info/wiki/Tilutus | |
![]() 30.08.2024 10:01:13 | |
WanhaWetäjä: Joo, harmonisesti suht helposti hahmotettava mutta muuten todella haastava tausta vaikkakin hienosti toteutettu.Mulla ei tekniikka moiseen tyyliin riitä mutta varmaan tuohon jotain saisi väännettyä tekemällä jonninsortin käyttöohjeen/kartan, spontaani lähestyminen lienee poissuljettu. Toki vanhaa lievästi nivelrikkoista nakkisormea auttaisi sekin että omistaisi ko genreen sopivamman kitaran eli aktiivimikit, lähes nolla-action ja kasin kielisetti. Korjatkaa toki jos tuo mun hieman streotyyppinen kuvaus hevikitarasta meni persiilleen, se perustaa yhteen joskus hypistelemääni vasuriin Jacksoniin josta ihmettelin miten tuollaisella voi soittaa kun kielet ovat lähes nauhoissa kiinni. Mä en tiedä minkälaiset actionit stereotyyppiwessä heviåuukossa on, mutta tilupettereistä ainakin Yngwiellä on suht korkee action mutta ohuet kielet. Hän kertoo aiheesta monessakin haastattelussa. Siinä on aika selkeä logiikka. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)