Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol IV
1 2 3 4 5108 109 110 111 112121 122 123 124 125
velsa
23.09.2010 14:50:23 (muokattu 23.09.2010 15:00:43)

http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/1771.jpg

Mitäs tykkäätte,tuommoinen palacaster tekeillä....toki puut on tilattu Amerikasta valmiina ja ovat Fender lisensoituja eikä "kauheen rumia" verrattuna perus Fendereihin......8D
Joten kaikki palikat natsaavat keskenään.....tulossa gold hardware kokonaisuudessaan Spertzelin lukkovirittimillä sekä tod.näk DiMarzion Area T mikit tai Lindy Fralin Steel-pole Tele setti....kaikki kilkkeet parasta Amerikan laatua mitä tänä päivänä rahalla saa.....yläsatulan teon ja kaulan kiinnityksen hoidatan ammattimiehellä (Kristian Oesch)!!!!
Kauas on pitkä matka........
Illu
23.09.2010 14:57:42
velsa: http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/1771.jpg

Mitäs tykkäätte,tuommoinen palacaster tekeillä....toki puut on tilattu Amerikasta valmiina ja ovat Fender lisensoituja eikä "kauheen rumia" verrattuna perus Fendereihin......8D
Joten kaikki palikat natsaavat keskenään.....tulossa gold hardware kokonaisuudessaan spertzelin lukkovirittimillä sekä tod.näk DiMarzion Area T mikit tai Lindy Fralin Steel-pole Tele setti....kaikki kilkkeet parasta Amerikan laatua mitä tänä päivänä rahalla saa.....yläsatulan teon ja kaulan kiinnityksen hoidatan ammattimiehellä (Kristian Oesch)!!!!

No hiddo, äijä vaan laajentaa repertuaaria. Jos sama pedaaleista tuttu linja jatkuu kitarapuolella, niin komiaahan siitä pukkaa. Ääninäytettä odotellaan.
velsa
23.09.2010 15:04:27 (muokattu 23.09.2010 15:05:31)

Illu: No hiddo, äijä vaan laajentaa repertuaaria. Jos sama pedaaleista tuttu linja jatkuu kitarapuolella, niin komiaahan siitä pukkaa. Ääninäytettä odotellaan.

DIY pukkaa päälle rajusti.....8)
Mutta ei sitä nyt sentään aleta itse veistämään.....vielä....8)
Saapahan juuri sellaisen kepin kun haluaa ja juuri niillä kilkkeillä!!!!!
Ääninäytettä joutuu kyllä vielä jonkun aikaa odottelemaan......ei viitsi hosua tämän kanssa!!!!!
Mutta kyllä loimuvaahtera on kaunis katsella!!!!!!8D
blaekie
23.09.2010 15:23:05

velsa: DIY pukkaa päälle rajusti.....8)
Mutta kyllä loimuvaahtera on kaunis katsella!!!!!!8D , ... .....tulossa gold hardware kokonaisuudessaan

Jätkällä on vissiin noi "finanssit" kohillaan, kun pitää kullasta oikein laittaa hilut, kun on toi kullan hintakin tänä päivänä kivunnut sinne missä se nyt on. 8DD

Siisti loimoilu on juu tuossa kaulassa.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
velsa
23.09.2010 16:10:35

blaekie: Jätkällä on vissiin noi "finanssit" kohillaan, kun pitää kullasta oikein laittaa hilut, kun on toi kullan hintakin tänä päivänä kivunnut sinne missä se nyt on. 8DD

Siisti loimoilu on juu tuossa kaulassa.

Sattui lojumaan laatikon pohjalla edullisesti saatu Spertzelin koneisto ja kullan värinen "control plate" + potikan nupit.....ajattelin kokeilla miltä se kullan kimallus tuntuu......8D
Talla pitää hoitaa jostain.......ajattelin semmosta 3-palaista vire-kompensoitua vintage henkistä tallaa mikäli löydän semmoisen kullanvärisenä laatupalikkana....!!!!
Korggari
23.09.2010 17:05:42

velsa: http://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/1771.jpg

Joten kaikki palikat natsaavat keskenään.....tulossa gold hardware kokonaisuudessaan Spertzelin lukkovirittimillä sekä tod.näk DiMarzion Area T mikit tai Lindy Fralin Steel-pole Tele setti....kaikki kilkkeet parasta Amerikan laatua mitä tänä päivänä rahalla saa.....yläsatulan teon ja kaulan kiinnityksen hoidatan ammattimiehellä (Kristian Oesch)!!!!

Tämmöset jutut kuuluu mun mielestä enempikin tonne "keskutelua kitarakamoista "osioon kuin tänne :( - täällä saa keskustella vain ruuts jutuista !
Illu
23.09.2010 17:16:17
Korggari: Tämmöset jutut kuuluu mun mielestä enempikin tonne "keskutelua kitarakamoista "osioon kuin tänne :( - täällä saa keskustella vain ruuts jutuista !

No mut jos keskustellaan vaan roots-kitaroista ja roots-kitarakamoista, niin saadaks me sit keskustella täällä?
Korggari
23.09.2010 17:19:43 (muokattu 23.09.2010 17:44:01)

Illu: No mut jos keskustellaan vaan roots-kitaroista ja roots-kitarakamoista, niin saadaks me sit keskustella täällä?

Niin tai ehkä vois tämmösiä ruutskitarakeskuteluja käydä sitten siinä " vapaamuotoista keskustelua ruuts jutuista " ketjussa ? :)

Edit: ihan vaan varmuuden vuoksi hymiö lisätty ,,,
blues guitar
23.09.2010 18:45:38

Korggari: Tämmöset jutut kuuluu mun mielestä enempikin tonne "keskutelua kitarakamoista "osioon kuin tänne :( - täällä saa keskustella vain ruuts jutuista !

Mutta tällä kitaralla sitten osallistutaan Roots-skabaan...vai mitä Velsa?

Komia on loimu. Mulla kanssa loimua Warmothin Telen kaulassa :)
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Korggari
23.09.2010 19:00:51 (muokattu 23.09.2010 19:26:12)

blues guitar: Mutta tällä kitaralla sitten osallistutaan Roots-skabaan...vai mitä Velsa?

Komia on loimu. Mulla kanssa loimua Warmothin Telen kaulassa :)

No pari skabaa sitten velsa voitti koko ruutsskaban vaikka sen soolossa ei ollu taatusti yhtään rootsnuottia, ei niin yhden yhtään yhtään, enempi semmosta fuusioprogea koko soolo ! Ja itekkin heitin velsalle 2p ihan vaan hienosta ja makiasta soitosta. Wanhan wetäjänkin soolosta ( jolle myös heitin 2p ) löytyi paljon enempi rootsia kuin velsan vedosta vaika wanha wetäjä onkin enempi semmonen humppa-jats-akselilla vaikuttava soittaja.

Että niin ne vaan säännöt välillä " venyy ja paukkuu " että mikä on soveliasta täällä rootspuolella ja mikä ei :) - mut tää mun kommentti ei nyt siten mitenkään liittynyt ruutskitaroihin ja keskusteluun ruutskitarakamoista tms. hömppään !

Eli jos tuossa rootsskaba 145:ssä olisin pitänyt näistä tiukoista ja ehdottomista rootsskaba säännöistä kiinni niin siten ei olis kyllä voinu pistää siinä skabassa velsalle yhtään pointsia,,ja ihan vaan sen takia kun sillä velsan soololla ei ollut pienintäkään tekemistä ruutsmusiikin kanssa , ja ww:llekkin sitten samalla periaatteella korkeintaan yksi säälipiste,,
Zeeboo
23.09.2010 19:45:39
Korggari: No pari skabaa sitten velsa voitti koko ruutsskaban vaikka sen soolossa ei ollu taatusti yhtään rootsnuottia, ei niin yhden yhtään yhtään, enempi semmosta fuusioprogea koko soolo ! Ja itekkin heitin velsalle 2p ihan vaan hienosta ja makiasta soitosta. Wanhan wetäjänkin soolosta ( jolle myös heitin 2p ) löytyi paljon enempi rootsia kuin velsan vedosta vaika wanha wetäjä onkin enempi semmonen humppa-jats-akselilla vaikuttava soittaja.

Että niin ne vaan säännöt välillä " venyy ja paukkuu " että mikä on soveliasta täällä rootspuolella ja mikä ei :) - mut tää mun kommentti ei nyt siten mitenkään liittynyt ruutskitaroihin ja keskusteluun ruutskitarakamoista tms. hömppään !

Eli jos tuossa rootsskaba 145:ssä olisin pitänyt näistä tiukoista ja ehdottomista rootsskaba säännöistä kiinni niin siten ei olis kyllä voinu pistää siinä skabassa velsalle yhtään pointsia,,ja ihan vaan sen takia kun sillä velsan soololla ei ollut pienintäkään tekemistä ruutsmusiikin kanssa , ja ww:llekkin sitten samalla periaatteella korkeintaan yksi säälipiste,,

Blues, blues-rock, southern rock, country, country rock, bluegrass, gospel, cajun, zydeco. Sanotaan tuolla isossa otsikossa. Jokainen näkee ja kokee lokerojen rajat omista lähtökohdistaan joko lähellä tai kaukana. Mikä toiselle on pahaista pelimannipimputusta, on toiselle kallisarvoisinta kansallisruutsia.

Palataan asiaan jos mie joskus opin oikeeta bluusia soittamaan, tai itsekritiikki pettää ennen sitä.
White men can't Monk
Korggari
23.09.2010 19:51:14 (muokattu 23.09.2010 20:30:19)

Blues, blues-rock, southern rock, country, country rock, bluegrass, gospel, cajun, zydeco.

No sanoppa mihin kategoriaan noista edellä mainituista se velsan rootsskabaveto 145 kuuluu :)

sen verran korjaan mielipidettäni että kun äsken kuuntelin peräkkäin sekä velsan että ww:n rootsskabavedot 145 niin ei mun mielestään kumpikaan ansaitsisi yhden yhtä pointsia jos mennään tiukasti rootsasteikolla ( elikkä ei ww:llekkään edes sitä yhtä säälipistettä ) !
Zeeboo
23.09.2010 20:39:25
Korggari: ...No sanoppa mihin kategoriaan noista edellä mainituista se velsan rootsskabaveto 145 kuuluu :)

Yhdestäkään kuulemastani kisavedosta en osaa sanoa, mihin lokeroon ne oikeasti kuuluvat.
Jokainen niistä kuulostaa hyvältä, kukin omalla tavallaan. Jotkut vastaavat omia makumieltymyksiä toisia enemmän, ja siksi ne saavat minun pisteeni. Se, onko niissä roots-ääniä, on minulle arvoitus. Minä kun en tiedä mitä sellaiset ovat.
White men can't Monk
BigPapa
23.09.2010 20:44:20

Siis tausta 145:ssä ei ollut roots, mutta Velsan veto siihen oli oikeestaan hyvinkin persoonallinen rootsveto, ei kai siinä mitään sen kummempaa, mun mielestä.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Korggari
23.09.2010 20:45:29

Zeeboo: Yhdestäkään kuulemastani kisavedosta en osaa sanoa, mihin lokeroon ne oikeasti kuuluvat.
Jokainen niistä kuulostaa hyvältä, kukin omalla tavallaan. Jotkut vastaavat omia makumieltymyksiä toisia enemmän, ja siksi ne saavat minun pisteeni. Se, onko niissä roots-ääniä, on minulle arvoitus. Minä kun en tiedä mitä sellaiset ovat.

Ja sitten kuiteskin tuolla aikaisemmassa kommentissasi luettelet näitä cajuneita ja zydecoita yms ja annoit ymmärtää että se velsan rootsveto 145 kuului johonkin näihin - mutta sitten yhtä äkkiä sä sanotkin että sä et tiedäkkään rootsista tai rootsgenreistä yhtään mitään ? Täh ?
Korggari
23.09.2010 20:46:58

BigPapa: Siis tausta 145:ssä ei ollut roots, mutta Velsan veto siihen oli oikeestaan hyvinkin persoonallinen rootsveto, ei kai siinä mitään sen kummempaa, mun mielestä.

No rootsia se veto ei ikinä ollu- mutta erittäin hyvää soittoa noin muuten :) ( nimimerkki: rootsasiantuntija )
BigPapa
23.09.2010 20:48:00 (muokattu 23.09.2010 20:52:17)

Koittakaa ny rauhottuu, Velsan vedossa oli hiukka Jeff Beckkii, joka munsta on ihan roots veijari ja sit jotain omaa Velsan bluesrock juttua...kuullosti vähän Spring 76:lta...
no määhän en rootsista tunnetusti tiiä mittää....
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Korggari
23.09.2010 20:53:02 (muokattu 23.09.2010 21:11:08)

BigPapa: Koittakaa ny rauhottuu, Velsan vedossa oli hiukka Jeff Beckkii, joka munsta on ihan roots veijari ja sit jotain omaa Velsan bluesrock juttua...kuullosti vähän Spring 76:lta...no määhän en rootsista tunnetusti tiiä mittää....

Juu juu :) elekää nyt provosoituko mun mielipiteistä eikä mulla ole tarkoitus millään tavalla ketään provosoida -mutta vaan on näitä mielipiteitä ,,
Zeeboo
23.09.2010 21:01:20
Korggari: Ja sitten kuiteskin tuolla aikaisemmassa kommentissasi luettelet näitä cajuneita ja zydecoita yms ja annoit ymmärtää että se velsan rootsveto 145 kuului johonkin näihin - mutta sitten yhtä äkkiä sä sanotkin että sä et tiedäkkään rootsista tai rootsgenreistä yhtään mitään ? Täh ?

Mistähän nyt oikein hiertää? Tuo litanja on lainattu Roots-alueen pääotsikosta.
Missään kohdassa en ole laittanut kenenkään soittoa mihinkään lokeroon. En Velsan, WW:n, sinun, enkä kenenkään muunkaan. Minulle on turha selittää, mitä minä itse olen sanonut. Mitä taas tulee genretuntemukseen, niin omat tietoni ja rajani osaan varmaan arvioida parhaiten itse.

Minulle on aivan sama mitä ja miten kukakin haluaa kulloiseenkin taustaan soittaa. Jos joku nirskuttaa vaikka munaleikkurilla, ja se mun mielestä kuulostaa hyvältä, niin en minä ala pähkäämään mahtuuko se jonkun lokeron sisään vai ei.

Eiköhän nämä rootsit - tai mitä sitten ovatkaan - saa taas olla vähäksi aikaa.
White men can't Monk
Korggari
23.09.2010 21:08:07

Zeeboo:
Eiköhän nämä rootsit - tai mitä sitten ovatkaan - saa taas olla vähäksi aikaa.

Elähän nyt zeebo ala kiukuttelemaan :) sulle zeebo tiedoksi että olet yksi mun "suosikki" soittajista näissä skaboissa - diggaan sun soitosta kovastikkin eli jatka hyvää linjaa -eläkä ikinä lopeta rootsin soittoa !
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)